Karol
|
|
« Odpowiedz #20 : 12 Listopada 2008, 12:15:36 » |
0
|
Wie ktoś może kto było operatorem kolejki jak działała? Właścicielem jest Miejski Zakład Zieleni sp. z o.o. a kolejką od jej reaktywacji w 99r. zajmowali się miłośnicy z ostrowskiego towarzystwa miłośników kolei.
|
|
|
Zapisane
|
.
|
|
|
christophp
Czytelnik
Długość toru:: 6 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #21 : 23 Listopada 2008, 21:08:44 » |
0
|
Jako członek Stowarzyszenia Miłośników Kolei w Ostrowie sprostuję wszytkie wątpliwości. Remont kolejki zacznie się kwiecień/maj - takie plany są. Fundusze na remont są także, wykonano już projekt remontu torowiska, teraz wszystko rozkłada sie o przetarg na remont torowiska. W nadchodzącym roku remont zostanie przeprowadzony na istniejącym odcinku z całościową wymianą podkładów, podsypką, mocowań itd... W kolejnych latach kolejka zostanie wydłużona do zbiornika od strony plaży a nie jak teraz, gdzie kończy się w lasku. Następnie zostaną postawione owe semafory - są 3 sztuki, nowe przystanki, nastepnie są plany rozbudowy do ulicy Krotoszyńskiej wraz z całą infrastrukturą. W tym roku Zieleń Miejska oczyściła już część trasy z porastających drzew i krzaków. Faktycznie kolejka w 2009 roku bedzie obchodziła 30-lecie jady turystycznej:)
|
|
|
Zapisane
|
Pełną Parą...
|
|
|
Leśny Dziadek
|
|
« Odpowiedz #22 : 24 Listopada 2008, 18:18:44 » |
0
|
teraz wszystko rozkłada sie o przetarg na remont torowiska. Gdzie można znaleźć jakieś dane dotyczące tego przetargu?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
christophp
Czytelnik
Długość toru:: 6 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #23 : 28 Listopada 2008, 20:46:38 » |
0
|
jeden przetarg sie już odbył, ale nie wyłonił z chętnych nikogo, tak więc teraz małe zmiany w kosztorysie i jak bedzie ogłoszony kolejny przetarg podam linka do niego.
|
|
|
Zapisane
|
Pełną Parą...
|
|
|
Piotrek
|
|
« Odpowiedz #24 : 24 Maja 2009, 16:42:57 » |
0
|
Remont kolejki zacznie się kwiecień/maj - takie plany są. jeden przetarg sie już odbył, ale nie wyłonił z chętnych nikogo, tak więc teraz małe zmiany w kosztorysie i jak bedzie ogłoszony kolejny przetarg podam linka do niego. Nastała cisza wokół tego tematu. Czas mija a żadnych nowych wieści nie ma. Jak teraz wygląda sprawa kolejki? Czy rozstrzygnięty jest już przetarg? Rozpoczął się remont?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
|
« Odpowiedz #25 : 24 Maja 2009, 17:27:43 » |
0
|
Podczas naszego rajdu po wielkopolsce dwa tygodnie temu byliśmy w Ostrowie na kolejce. Nie dzieje się absolutnie nic, opis sytuacji jak posty sprzed pół roku.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
|
« Odpowiedz #26 : 05 Lipca 2009, 19:51:48 » |
0
|
Witam Zapraszamy do galerii dokumentującej naszą wyprawę na kolejkę parkową w Ostrowie Wielkopolskim. Zapraszamy na stronę http://gdario.republika.pl/ zakładka "Kolejka parkowa Ostrów Wlkp". Autorem zdjęć jest Maciej.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
prof_klos
|
|
« Odpowiedz #27 : 18 Lutego 2010, 15:52:36 » |
0
|
To już dwa lata od sygnałów, że coś w sprawie renowacji kolejki ma się dziać. A czy coś się dzieje? Może zbliżające się wybory będą szansą na lepszą przyszłość tej malutkiej kolei?
|
|
|
Zapisane
|
Filozofia sztuką życia...!
|
|
|
Leśny Dziadek
|
|
« Odpowiedz #28 : 19 Lutego 2010, 00:28:50 » |
0
|
Przetarg jest. Rozstrzygnięcie w marcu.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin117
|
|
« Odpowiedz #29 : 19 Lutego 2010, 00:42:19 » |
0
|
Przetarg jest. Rozstrzygnięcie w marcu. Jakieś szczegóły? Przetarg na Operatorstwo, remont, rozbiórkę?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Leśny Dziadek
|
|
« Odpowiedz #30 : 19 Lutego 2010, 10:22:26 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ogoniasty
|
|
« Odpowiedz #31 : 24 Lutego 2010, 16:00:54 » |
0
|
Zapoznałem sie z harmonogramem prac i widze że to będzie naprawa główna toru. Przeglądając wszystkie posty tego wątku mogę stwierdzić że żadne stowarzyszenie mające za członków ludzi takich jak kol. "OnlyBreslau" oraz ludzi którzy nie mieli styczności z takim przedsięwzięciem , nie podołało by temu zadaniu. Ze względu na typ szyny, do wykonania zadania w pierwszej fazie, czyli fazie rozbiórki torów potrzeba min 8 ludzi fizycznych + toromistrz (kierownik robót) + HDS. No i co ważne W grupie pracowników nie może sie zdarzyć coś takiego że jest 10 ludzi z czego 8 rządzi a dwóch pracuje fizycznie :!: :!: :!: :wink: Do przetargu osobiście nie będe stawał, bo jestem bankrutem, przez nieuczciwych ludzi, ale można mnie zatrudnić do pomocy przy wykonaniu tego dzieła :wink:
|
|
|
Zapisane
|
POZDRAWIAM !!!
|
|
|
|
Ogoniasty
|
|
« Odpowiedz #33 : 24 Lutego 2010, 19:30:20 » |
0
|
jakis ERROR mi wyskakuje. Może to nie dla mnie? :mrgreen:
|
|
|
Zapisane
|
POZDRAWIAM !!!
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #34 : 24 Lutego 2010, 19:44:31 » |
0
|
U mnie działa. Może nie posiadasz oryginalnej, pirackiej wersji Akrobata?
A specyfikacja jest jak najbardziej w Twoim temacie!
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
Ogoniasty
|
|
« Odpowiedz #35 : 24 Lutego 2010, 20:15:42 » |
0
|
..oryginalnej pirackiej wersji ... :grin:
Trwa próba otwarcia linka... Proszę czekać... :wink:
Udało sie :grin:
Ja pierdziu... ale oni mają wymagania :shock: Odpowiednie zageszczenie gruntów itp... jakby po tych torach miało jeździć TGV albo jakieś ciężkie towarowe pociągi :mrgreen: Tylko osiołki nie napisali o jednym. Szyny wydobyte z toru, będą musiały trafić pod prase walcową , celem ich wyprostowania. Przy tak zgniłych podkładach, pionowe wygięcie szyny jest bardziej niż pewne. Więc jeżeli będą chcieli montować szyny na równo ułożonym szlaku , to za chiny ludowe szyna nie będzie przylegać do wszystkich podkładów. Osobiście naprawe główną wykonał bym bez takich surowych restrykcji. A zaoszczędzone pieniądze ( a było by ich jakieś 40 % całej kwoty ) przeznaczył bym na modernizacje parowozów wąskotorowych lub innego taboru kolejowego.
|
|
|
Zapisane
|
POZDRAWIAM !!!
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #36 : 24 Lutego 2010, 21:15:48 » |
0
|
Właśnie dla tych wymagań (wreszcie ktoś porządnie zebrał zusammen und do kupen jak powinna być przeprowadzona naprawa generalna drogi kolejowej wąskotorowej) poleciłem lekturę. Może nie po to aby ją w życiu stosować, ale aby mieć świadomość w jaki sposób nasze wnuki będą utrzymywać stalowe szlaki. Oczywiście sam śmieje się z koncepcji wbudowania szyn staroużytecznych typu 6 w nową nawierzchnię, bo to tak jakby na bankiecie w restauracji Sheraton na stół kaszankę podać, ale i tak jestem pod wrażeniem sumienności sporządzających specyfikację!
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
dino
Młotkowy
Długość toru:: 100 m
W terenie
M-sta spalinowych i elektrycznych poj. tr.
|
|
« Odpowiedz #37 : 02 Marca 2010, 11:02:03 » |
0
|
Właśnie dla tych wymagań (wreszcie ktoś porządnie zebrał zusammen und do kupen jak powinna być przeprowadzona naprawa generalna drogi kolejowej wąskotorowej) poleciłem lekturę. Może nie po to aby ją w życiu stosować, ale aby mieć świadomość w jaki sposób nasze wnuki będą utrzymywać stalowe szlaki. Oczywiście sam śmieje się z koncepcji wbudowania szyn staroużytecznych typu 6 w nową nawierzchnię, bo to tak jakby na bankiecie w restauracji Sheraton na stół kaszankę podać, ale i tak jestem pod wrażeniem sumienności sporządzających specyfikację! ...zgoda, tylko w tym konkretnym przypadku wylano dzieco z kąpielą :-(, przetarg został nie rozstrzygnięty. Najniższa oferta była na ok. 1 100 000 PLN, a tak jak napisał Ogoniasty można było zrewitalizować linię za dużo niższą kasę. Przy tych prędkościach i naciskach to opracowany zakres przy tak kiepskiej kasie był kompletnie bez sensu.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #38 : 02 Marca 2010, 16:37:38 » |
0
|
Ale teraz gmina ma wytłumaczenie. Chcieli reaktywować kolejkę ale nie było wykonawcy który by to zrobił za cenę jako mogli na to przeznaczyć.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Leśny Dziadek
|
|
« Odpowiedz #39 : 03 Marca 2010, 07:33:48 » |
0
|
No i o to chodziło niestety od początku... Doskonale wiadomo było, że kwota wyasygnowana wstępnie nie wystarczy na naprawę według założeń inżynierów z Poznania... Co się martwicie, będziemy mieli w Ostrowie piękną gum-ciuchcię czu-czu na podwoziu Ursusa....
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|