OnlyBreslau
|
|
« : 08 Wrzesień 2008, 18:44:23 » |
0
|
No to postanowiłem rozpocząć temat na temat kolejek na kujawach. Z tego co wiem takie kolejki posiadały zakłady chemiczne w Inowrocławiu, Cukrownia Inowrocław, Cukorwnia Tuczno, Cukrownia Kruszwica... macie może jakieś zdjęcie tych cudeniek, ja z racji wieku nie byłem w stanie im zrobić zdjęć :cry:
|
|
|
Zapisane
|
Ar kas jums patinka, o ne tai, ką jūs pasiūlymas
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #1 : 10 Wrzesień 2008, 13:38:54 » |
0
|
Rozpocząć temat to zbyt lakoniczne określenie. To temat rzeka... Co chciałbyś wiedzieć :?:
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
OnlyBreslau
|
|
« Odpowiedz #2 : 10 Wrzesień 2008, 15:18:00 » |
0
|
dowiedzieć się czy te linie łączyły się ze sobą, rozstaw i ogólnie jak najwięcej :roll:
|
|
|
Zapisane
|
Ar kas jums patinka, o ne tai, ką jūs pasiūlymas
|
|
|
PAFAWAG
|
|
« Odpowiedz #3 : 10 Wrzesień 2008, 16:41:28 » |
0
|
Rozstaw to 750/600 mm (sześćsetką była np. kolej gnieźnieńska, ale została przebudowana). czy te linie łączyły się ze sobą Jak najbardziej :smile: Dobre przykłady to np. Cukrownia Brześć Kujawski i Krośniewicka KD, ale najlepszy to chyba Gnieźnieńska KD - Sompolińska KD (+ kolej cukrowni Gosławice) - Krośniewicka KD.
|
|
|
Zapisane
|
"Jeśli kolejka tak bardzo przeszkadzała mieszkańcom, to dlaczego podczas ostatniego jej przejazdu wzdłuż trasy musiały stać oddziały milicji, bo ludzie potestowali przeciw jej zamknięciu?" Wrocław Wąsk. - Trzebnica Gaj, 27.05.1967...
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #4 : 10 Wrzesień 2008, 17:18:14 » |
0
|
Łoo jezu to już morze informacji :wink: Np. koleje cukrowni Wierzchosławice i Tuczno to początkowo 900mm. Kruszwica 716mm. Później całość przebudowano na 750mm i w większości scalono. Niektóre połączenia istniały w różnym okresie czasu... Ogólnie dało się przejechać od Ozorkowa po Nieszawę, Gniezno, Włocławek. Tego się nie da opowiedzieć w jednym poście, to trzeba badać przez lata
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
OnlyBreslau
|
|
« Odpowiedz #5 : 20 Wrzesień 2008, 19:51:15 » |
0
|
A macie może jakieś zdjęcie kolejki wąskotrowej cukrowni mątwy, bo nigdzie takowej nie moge znaleźć, a jakbyście mieli jakąś mapke z okolic Inowrocławia z liniami wąskotrowymi by było cudnie :wink:
|
|
|
Zapisane
|
Ar kas jums patinka, o ne tai, ką jūs pasiūlymas
|
|
|
marcinsemek
Młotkowy
Długość toru:: 130 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #6 : 20 Wrzesień 2008, 20:52:39 » |
0
|
Nie ma. Po tej kolejce został tor w asfalcie za inowrocławiem i wiadukt po którym idą tory normalne.
|
|
|
Zapisane
|
Wąskotorowiec
|
|
|
OnlyBreslau
|
|
« Odpowiedz #7 : 21 Wrzesień 2008, 09:33:07 » |
0
|
W Inowrocławiu znalazłem 2 tory na przejezadach, jeden na Mątewskiej i jeden na Wielkopolskiej. Macie może jakieś zdjęcia owej kolejki, albo mape na której jest ona zaznaczona ? :roll:
|
|
|
Zapisane
|
Ar kas jums patinka, o ne tai, ką jūs pasiūlymas
|
|
|
marcinsemek
Młotkowy
Długość toru:: 130 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #8 : 21 Wrzesień 2008, 11:08:36 » |
0
|
Luknij w google.maps, akurat rejon inowrocławia jest w duzych powiększeniach. ładnie widać przebiegi torów na terenie byłej cukrowni.
|
|
|
Zapisane
|
Wąskotorowiec
|
|
|
han
Czytelnik
Długość toru:: 9 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #9 : 06 Październik 2008, 15:17:38 » |
0
|
Linie na Mątwy pamiętam, jezdzac poc Katowice-Inowrocław odcinek na Kujawach był zawsze najciekawszy ze względu na waskotorówki własnie. Za Karczynem jadąc w kierunku Inowrocławia tory kolejki cukrowni Kruszwica bieglu rownolegle do weglowki. Przed samym In. byl trojkat (z tego co pamietam, i stal tam nawet jakis wagon kryty tylko nie wiem czy na torach czy poprostu w trawie), przechodząc pod węglówką tor odgalęzial sie do Balczewa a tor do Mątew odchodzil po niewielkim nasypie (dzisiaj zniwelowany już przez rolnika) w strone Inowrocławia. Był tam zaraz przejazd przez jakąś drogę gruntową gdzie były ustawione krzyże św.Andrzeja. Tak to wlaśnie zapamiętałem.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
OnlyBreslau
|
|
« Odpowiedz #10 : 07 Październik 2008, 19:12:03 » |
0
|
dostałem książke Kujawskie Koleje Dojazdowe... i dużo się wyjaśniło ja pamiętam jak miałem 8-10 lat jak jeszcze w Kruszwicy jeździła wąskotorówka :sad:
|
|
|
Zapisane
|
Ar kas jums patinka, o ne tai, ką jūs pasiūlymas
|
|
|
Brood.K
|
|
« Odpowiedz #11 : 19 Marzec 2009, 16:06:06 » |
0
|
Po uważnej lekturze ;-) Geoportalu, rekord zasięgu na północ to chyba PGR Markowo. To jest na wysokości Suchatówki na normalnym torze, pod samą Puszczą Bydgoską.. Sieć zwyczajnie nie do ogarnięcia , grubą książkę by napisał...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
OnlyBreslau
|
|
« Odpowiedz #12 : 19 Marzec 2009, 17:22:05 » |
0
|
Zgadza się wczoraj znalazłę mapę okolic Inowrocławia, znalazłem tam kolejki o których nigdy nie słyszałem
|
|
|
Zapisane
|
Ar kas jums patinka, o ne tai, ką jūs pasiūlymas
|
|
|
Atterdag
|
|
« Odpowiedz #13 : 16 Czerwiec 2009, 13:19:37 » |
0
|
Witam i od razu przybywam z jednym problemem...
Mnie ciekawi czy to aby nie linie kolejki z Cukrowni Tuczno nie są zauważalne na starych mapach pruskich z okolic Kcyni. To byłby naprawdę pokaźny zasięg. Mapy pruskie są powszechnie dostępne na serwerach projektu MAPSTER. W sumie sporo stamtąd udało mi się wyciągnąć bocznic i linii feldbahnów...
|
|
|
Zapisane
|
Ha!
|
|
|
ksiezyc_nad_gieesem
Gość
|
|
« Odpowiedz #14 : 17 Czerwiec 2009, 01:19:51 » |
0
|
Prawdę powidziawszy chciałbym dożyć czasów, kiedy znajdzie się śmiałek, który ogarnie całość kujawskich kolejek. Kiedyś z braku lepszych zajęć zrobiłem sobie taka rozpiskę i wygląda to mniej więcej tak: Oczywiście nie jest to mapa całej sieci, bo do tego trzebaby przejrzeć masę przeróżnych kwitów, ale mniej więcej obrazuje wielkość tego zagadnienia. Szczała na środku pokazuje Inowrocław. Pozdrawiam serdecznie i śmiało. ksiezyc_nad_gieesem ...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #15 : 17 Czerwiec 2009, 07:20:34 » |
0
|
Widzie ze masz zaznaczono kolejkę ze Strzelc. Wiesz może jakie przeznaczenie ona miała??
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #16 : 17 Czerwiec 2009, 08:22:06 » |
0
|
Ja jestem na etapie ogarniania co do kogo należało. Podobną mapę zrobiłem. Może kiedyś uda się mi się to tu powiesić
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Atterdag
|
|
« Odpowiedz #17 : 17 Czerwiec 2009, 09:38:30 » |
0
|
Dobra robota, mi udało się złożyć tylko wektor dla dwu arkuszy mapy M-blatt. Niestety i na nich wszystkiego nie ma. A propos mapki to mam pytanie czy mógłbyś udostępnić ją w lepszej rozdzielczości, aby chociaż nazwy były czytelne. Z góry wielkie dzięki Hmmm... i ja mógłbym sprawdzić gdybym wiedział, o które Strzelce chodzi. W okolicy to raczej popularna nazwa
|
|
|
Zapisane
|
Ha!
|
|
|
Piottr_tt
|
|
« Odpowiedz #18 : 17 Czerwiec 2009, 11:54:05 » |
0
|
Ja jestem na etapie ogarniania co do kogo należało. Podobną mapę zrobiłem. Może kiedyś uda się mi się to tu powiesić A może warto porównać efekty i połączyć siły? Takie opracowanie to temat na co najmniej dobry artykuł w Świecie Kolei, jak nie na książkę.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Atterdag
|
|
« Odpowiedz #19 : 17 Czerwiec 2009, 12:03:07 » |
0
|
Sprawdziłem Strzelce na mapie topo z 1944. Do Strzelc (nad jeziorem Pakoskim jeśli o te chodzi) dochodziły dwa odgałęzienia. Jedno od południowego, a drugie od północnego zachodu. Pierwsze urywało się na polach więc najprawdopodobniej służyło jedynie do zwózki płodów rolnych. Drugie kończyło się na terenie folwarku w Strzelcach, ale... no właśnie, ale... na mapie jest zaznaczone jej przedłużenie, aż na sam brzeg jeziora więc kto wie czy nie było tam jakiejś ładowni na barki, które po jeziorach w okolicy przecież śmigały.
Tyle z poszukiwań...
|
|
|
Zapisane
|
Ha!
|
|
|
|