Świat kolejek wąskotorowych SMF
29 Marzec 2024, 07:00:46 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 [3] 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kolejki na terenie kujaw  (Przeczytany 72862 razy)
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1482 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #40 : 07 Lipiec 2009, 08:18:17 »
0

Stryków jest udokumentowany. Natomiast gdyby dołączyć do kolejek kujawskich ŁWEKD... Wtedy robi się jeszcze ciekawiej. A i tak jest arcyciekawie
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #41 : 31 Lipiec 2009, 15:48:52 »
0

Cytat: "andrzej2110"
Chodzi o te Strzelce niedaleko Kutna (chyba 10 km w stronę Płocka).
Cytat: "andrzej2110"
A czy nie posiadasz więcej info na temat tej kolejki?? Wiem ze jakiś czas kolejka była połączona z kolejko cukrowni Dobrzelin.


Dawno, dawno temu... :wink: ... w "Parowoziku" (nr 3/91) był niewielki artykuł wspomnieniowy poświęcony wakacjom na tejże stacyjce, łącznie ze schematem (były podobno 3 rodzaje kolei :razz: ).
Mam artykuł - na forum nie umieszczam (prawa autorskie). Jak ktoś jest zainteresowany, to zapraszam na PW.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Atterdag
Mechanik
***
Długość toru:: 196 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #42 : 16 Marzec 2010, 10:00:33 »
0

Mam jedno pytanie odnośnie linii wąskotorowej Brześć Kujawski - Włocławek Port. Na większości map, starych, nowych, tory lub potorze wyrysowywane jest jedynie do stacji Włocławek Wąskotorowy / Włocławek Główny. Dopiero ostatnio na mapie WIG 1:100K znalazłem fragmenty linii wąskotorowej odchodzące w okolicy nabrzeża od bocznicy normalnotorowej. Stąd pytanie brzmi: Czy na tym odcinku, od stacji głównej do portu znajdował się splot torowy? Na to przynajmniej wygląda.

Inna rzecz to prosta, zlokalizowana wzdłuż drogi linia wąskotorowa na północ od miasta. Po co? Dlaczego? Co? Jak?  :roll:
Zapisane

Ha!
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #43 : 16 Marzec 2010, 13:39:00 »
0

Linia Włocławek Wąsk. - Włocławek Port (6,9 km) została zbudowana w 1937 roku i rozebrana w 1968. Oznacza to, że na większości map przedwojennych (w tym wspomnianej przez Ciebie http://www.mapywig.org/m/WIG100_300DPI/P38_S28_WLOCLAWEK_300dpi.jpg)  jeszcze jej nie ma, a na mapach z lat '70 (Geoportal) już jej nie ma...
Jeśli chodzi o kolejki gospodarcze odchodzące od bocznicy normalnotorowej, to zastanawiam się, czy nie potraktowano w ten sposób jakichś torów normalnych, ale np. z zakazem wjazdu lokomotyw.

Tutaj natomiast można ją podziwiać w pełnej krasie:
http://amzpbig.com/maps/3380_Leslau_1944.jpg
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Atterdag
Mechanik
***
Długość toru:: 196 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #44 : 16 Marzec 2010, 15:52:48 »
0

Właśnie nie znalazłem jej nawet na rosyjskim topografie miasta z 1946. Poszukam jeszcze w zbiorach w sieci czy gdzieś jeszcze czegoś nie ma.


Jest coś... albo mucha zostawiła plamkę na skanie.
Na jednym z planów z okresu II wojny bocznica wąskotorowa "ginie" w normalnotorowej linii w stronę portu.

Jednak mucha, albo uproszczenie. Znalazłem przebieg bocznicy:
http://kpbc.umk.pl/dlibra/doccontent?id=32132&dirids=1

Świetnie ją widać na mapie ze zbiorów KPBC.
Zapisane

Ha!
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #45 : 16 Marzec 2010, 17:19:47 »
0

Cytat: "Atterdag"
Znalazłem przebieg bocznicy:
Przecież to ta sama mapa niemiecka z 1944, o której mówiłem w swoim poście  :wink: ...

Ogólnie jeśli znajdziesz jakiś tajemny zbiór map z okresu 1945-70 to koniecznie pochwal się w wątku http://750mm.pl/viewtopic.php?t=2852.
W sieci wisi sporo map przedwojennych (i są one uzupełniane), jest Geoportal oparty w dużej mierze na mapach z lat '70 ale brakuje okresu pomiędzy.

Myślę, że warto obejrzeć również mapy topograficzne na Geoportalu. Mimo, że są późniejsze ładnie pokazują ewolucję układu bocznic. Zaznaczono min. fragment dawnego nasypu linii wąskotorowej, który najwyraźniej został wykorzystany przy budowie bocznicy normalnotorowej.
No i ciekawostka - po przełączeniu na Ortofotomapę widać zdaje się przyczółki wiaduktu nad linią normalnotorową: http://maps.geoportal.gov.pl/webclient/Default.aspx?crs=EPSG%3A2180&bbox=504284.45189096534,530646.408232779,504600.5458766365,530860.5744281033&variant=ORTO
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Atterdag
Mechanik
***
Długość toru:: 196 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #46 : 16 Marzec 2010, 18:03:47 »
0

Arrrgh.... no tak, tak to jest jak czyta się posty na minutę przed wyjściem Chichot

Na mapach Natowski z lat 90tych w dalszym ciągu zaznaczane są nasypy i starotorza kolejek zlikwidowanych nawet w latach 60tych. Mapach w skali 1:50K - chociaż trudno w to uwierzyć.

Co do tajemnych zbiorów z lat 45-70 to tajemne one nie są... większość map w skali 1:10K znajdujących się w zasobach ośrodków geodezji i bibliotekach uczelnianych pochodzi z lat 60tych. W kujawsko-pomorskim w dalszym ciągu można kupić kopie niektórych z nich.


Jeszcze coś. Po przeanalizowaniu map starych i aktualnych widać iż nowy przebieg bocznicy normalnotorowej w sporej mierze pokrywa się ze starotorzem wąskotorowym - zrobiłem porównanie w fGIS
Zapisane

Ha!
Zgroza
Zawiadowca
****
Długość toru:: 403 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #47 : 16 Kwiecień 2015, 13:17:10 »
0

Po uważnej lekturze ;-) Geoportalu, rekord zasięgu na północ to chyba PGR Markowo. To jest na wysokości Suchatówki na normalnym torze, pod samą Puszczą Bydgoską.. Sieć zwyczajnie nie do ogarnięcia , grubą książkę by napisał...
Przecież Markowo jest jeszcze na płd od Wierzchosławic. Najbardziej na północ to będzie pewnie Rojewo k. Gniewkowa, przy samej puszczy.
Wybieram się szlakiem wąskotorówki Złotniki-Rojewo-Wierzchosławice-Opacz, czy ktoś wie ile tam zostało?
Zapisane
Zgroza
Zawiadowca
****
Długość toru:: 403 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #48 : 28 Kwiecień 2015, 23:54:26 »
0

Przy okazji niezwiązanej wycieczki przejechałem trasą Złotniki Kujawskie-Rojewo-Wierzchosławice-Wierzbiczany-Ośniszczewo-Opoki.
Starotorze jest zachowane (niezaorane) w 60-70%. Czasem wychylają się jakieś podkłady.
Wiadukt w Wierzchosławicach został zasypany tłuczniem przy okazji ostatniego remontu linii normalnotorowej.
Tory w asfalcie widziałem tylko w Ośniszczewie, Zdunach i Opokach.


* IMG_0340.JPG (303.89 KB, 1400x1126 - wyświetlony 1573 razy.)

* P1070445.JPG (364.48 KB, 1498x1277 - wyświetlony 1587 razy.)
Zapisane
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #49 : 03 Czerwiec 2015, 20:07:05 »
+1

https://www.youtube.com/watch?v=P9htqdlzhWs
Zapisane

Paweł S.
Czytelnik

Długość toru:: 9 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #50 : 21 Maj 2016, 16:57:32 »
0

Uwaga Archeologia   W Inowrocławiu na ul.Wielkopolskiej pojawiły się ślady kolejki.Podczas budowy obwodnicy na objeździe z Sikorowa są widoczne szyny wystające z asfaltu.Trzeba to upamiętnić zdjęciem
Zapisane
andrzej84
Zawiadowca
****
Długość toru:: 432 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #51 : 20 Grudzień 2016, 16:58:25 »
+4

Taka mała ciekawostka.

Maszynista nr 9 rok 1926


* 26 nr9 uniwinnienie.png (120.13 KB, 420x164 - wyświetlony 1142 razy.)
Zapisane
Barti
Czytelnik

Długość toru:: 7 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #52 : 29 Grudzień 2017, 20:43:10 »
0

Cześć. Postanowiłem odwzorować Kujawskie KD (†) w grze Trainz. To znaczy tylko fragmenty. Właśnie kończę schemat linii i tu potrzebuję waszej pomocy. Chciałbym wiedzieć czy:
1) linia Cukrowni Choceń (po przejęciu przez Brześć) łączyła się z linią Brześć-Jerzmanowo we wsi  Wichrowice?
2) linia Płowce – Lubraniec łączyła się z linią Brześć – Izbica Kujawska? Wiem tylko że obie linie się przecinały na płn.-zach. od
    Lubrańca.
3) pociąg z cukrowni Dobre mógł dotrzeć do Walentynowa przez Zakrzewo? Na geoportalu nie zauważyłem połączenia, tylko
    wspólne stacje w Zakrzewie.
4) linie kruszwickie Sikorowo - Pieranie została przyłączona dalej na wschód do linii do Walentynowa?
5) kolejka do stacji w Morgach (na płn. od wsi Chełmce) to jeszcze kruszwicka czy folwarczna? Bo na części map jest
    zaznaczona jako oddzielna.
6) w Paniewie kolejki kruszwicka i gosławicka miały jakąś wspólną rampę czy połączenie?
7) można było dojechać z Ozorkowa do cukrowni Leśmierz i w Piątku? Wiem tyle że z Sierpowa do Leśmierza prowadził tor
    trójszynowy.
8 ) Czy w Sikorowie (na wschód od Mątew) przed wiaduktem pod węglówką był trójkąt? Czy może też jakaś bocznica?
Na dzień dobry to tyle.
« Ostatnia zmiana: 29 Grudzień 2017, 22:42:27 wysłane przez Barti » Zapisane
Grabie
Nowicjusz
*
Długość toru:: 12 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #53 : 05 Styczeń 2018, 21:44:33 »
0

Cześć. Postanowiłem odwzorować Kujawskie KD (†) w grze Trainz. To znaczy tylko fragmenty. Właśnie kończę schemat linii i tu potrzebuję waszej pomocy. Chciałbym wiedzieć czy:
1) linia Cukrowni Choceń (po przejęciu przez Brześć) łączyła się z linią Brześć-Jerzmanowo we wsi  Wichrowice?
2) linia Płowce – Lubraniec łączyła się z linią Brześć – Izbica Kujawska? Wiem tylko że obie linie się przecinały na płn.-zach. od
    Lubrańca.
3) pociąg z cukrowni Dobre mógł dotrzeć do Walentynowa przez Zakrzewo? Na geoportalu nie zauważyłem połączenia, tylko
    wspólne stacje w Zakrzewie.
4) linie kruszwickie Sikorowo - Pieranie została przyłączona dalej na wschód do linii do Walentynowa?
5) kolejka do stacji w Morgach (na płn. od wsi Chełmce) to jeszcze kruszwicka czy folwarczna? Bo na części map jest
    zaznaczona jako oddzielna.
6) w Paniewie kolejki kruszwicka i gosławicka miały jakąś wspólną rampę czy połączenie?
7) można było dojechać z Ozorkowa do cukrowni Leśmierz i w Piątku? Wiem tyle że z Sierpowa do Leśmierza prowadził tor
    trójszynowy.
8 ) Czy w Sikorowie (na wschód od Mątew) przed wiaduktem pod węglówką był trójkąt? Czy może też jakaś bocznica?
Na dzień dobry to tyle.

Też robię i mam ułożone odcinki Sompolno-Gosławice i Sompolno Piotrków Kujawski. Poza tym tworzę też modele 3d do trs mam lokomotywownie Sompolno, hala napraw Sompolno, parowozownia Gniezno, dworzec Witkowo, dworzec Krośniewice, dworzec Sompolno i trochę taboru z Krośniewic i Gniezna 
Zapisane
Barti
Czytelnik

Długość toru:: 7 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #54 : 06 Styczeń 2018, 16:45:23 »
+1

Właśnie obejrzałem twoje dzieła. Jakim cudem ja o nich nie wiedziałem? Ja w tworzeniu modeli to jestem jeszcze głęboko w lesie. Dobrze wiedzieć, że ktoś wskrzesza Kujawy. Tylko nie zapędzaj się za daleko na północ. Zostaw coś dla innych

Żeby nie było off-topu sam odpowiem sobie na 3 pytanie. Połączenie obu kolejek w Zakrzewie powstało w 1942 roku. Po tym jak w 1949 PKP przejęły linię Dobre – Nieszawa, połączenie zostało zlikwidowane.
Zapisane
Grabie
Nowicjusz
*
Długość toru:: 12 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #55 : 07 Styczeń 2018, 13:59:54 »
0

Ogólnie moim priorytetem są na razie modele 3d, których bardzo brakuje. Najpierw muszę zrobić podstawowe obiekty do mapy potem konstrukcje typu: wagony, lokomotywy(lyd1, mbxd1, pw53 nie mylić z tw53, poprawki do lxd2, wls75 i wls50) pracy jes od groma, a robię jeszcze modele normalnotorowe  Z politowaniem Mapę tworzę jak mnie coś ruszy i wtedy tak 2km męczę cały dzień. Priorytetem są odcinki: Gniezno-Sompolno, Sompolno-Gosławice, Sompolno-Piotrków Kuj,
Sompolno-Krośniewice, Piotrków Kuj-Dobre, Dobre-Tuczno.
Linie 2 kategorii: Przystronie-Koło, Piotrków Kuj-Kruszwica
Krośniewice-Dobre. 3kategorii Krośniewice-Ozorków,
Dobre-Nieszawa, Krośniewice-Ostrowy.

Do tego projektu przyda się każda pomoc. Np. Zdjęcia, Filmy, Rozmowy jak to funkcjonowało kiedyś, Rysunki Techniczne, Pomoc przy modelach, czy nawet mapie.
Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1482 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #56 : 07 Styczeń 2018, 14:09:38 »
0

A gdzie można zobaczyć efekty?
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Grabie
Nowicjusz
*
Długość toru:: 12 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #57 : 07 Styczeń 2018, 14:21:23 »
0

Jak na razie efektów z mapy nie publikowałem, ale są modele np. Lok. Sompolno, Wagony
https://www.facebook.com/GrabkaRepaints/?ref=bookmarks
Zapisane
marcinsemek
Młotkowy
**
Długość toru:: 130 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #58 : 20 Marzec 2018, 14:37:27 »
0

Cześć. Postanowiłem odwzorować Kujawskie KD (†) w grze Trainz. To znaczy tylko fragmenty. Właśnie kończę schemat linii i tu potrzebuję waszej pomocy. Chciałbym wiedzieć czy:
1) linia Cukrowni Choceń (po przejęciu przez Brześć) łączyła się z linią Brześć-Jerzmanowo we wsi  Wichrowice?
2) linia Płowce – Lubraniec łączyła się z linią Brześć – Izbica Kujawska? Wiem tylko że obie linie się przecinały na płn.-zach. od
    Lubrańca.
3) pociąg z cukrowni Dobre mógł dotrzeć do Walentynowa przez Zakrzewo? Na geoportalu nie zauważyłem połączenia, tylko
    wspólne stacje w Zakrzewie.
4) linie kruszwickie Sikorowo - Pieranie została przyłączona dalej na wschód do linii do Walentynowa?
5) kolejka do stacji w Morgach (na płn. od wsi Chełmce) to jeszcze kruszwicka czy folwarczna? Bo na części map jest
    zaznaczona jako oddzielna.
6) w Paniewie kolejki kruszwicka i gosławicka miały jakąś wspólną rampę czy połączenie?
7) można było dojechać z Ozorkowa do cukrowni Leśmierz i w Piątku? Wiem tyle że z Sierpowa do Leśmierza prowadził tor
    trójszynowy.
8 ) Czy w Sikorowie (na wschód od Mątew) przed wiaduktem pod węglówką był trójkąt? Czy może też jakaś bocznica?
Na dzień dobry to tyle.


NARESZCIE !!!!!!! PO TYLU LATACH  Szok

chłopie rozwiązałeś mi największa zagadkę jaką miałem z tamtego rejonu !!!! w kierunku Sompolna z Lubrańca kilkaset metrów za stacją pamiętam, że stał semafor ale stał on w polu,  tak jakby linię przecinała inna linia krzyżując się z nią pod kątem 90 stopni, nikt mi nie potrafił wyjaśnić skąd ten semafor. Chyba była równolegle jakaś polna droga ale mogę się mylić. Kojarze, że stał on ale po jakiś dwóch latach został usunięty, Nie wiem czy bym znalazł znów to miejsce. Wynika z tego że osłaniał on skrzyżowanie linii. Była to połowa lat 80 tych a już wtedy nie było widać żadnych pozostałości tej linii, no i ten zagadkowy semafor, zapomniany...
Zapisane

Wąskotorowiec
Barti
Czytelnik

Długość toru:: 7 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #59 : 27 Marzec 2018, 20:49:00 »
0

Jedną chwilę. Piszesz że semafor stał na odcinku z Lubrańca do Sompolna. Ale skrzyżowanie o które pytałem było między Lubrańcem, a Płowcami (linia do Dobrego Kujawskiego). Niemniej dla mnie to też ciekawa informacja. Myślałem, że Kujawy już niczym mnie nie zaskoczą.
Zapisane
Strony: 1 2 [3] 4   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!