Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 10:31:53 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 3 [4] 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Ratujmy górnośląskie tramwaje!  (Przeczytany 60427 razy)
OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 524 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #60 : 06 Listopada 2009, 16:08:11 »
0

dzisiejsza próba wjechania do miasta stopiątką...
Oczywiście bez dymu sie nie obeszło...
wczoraj jakoś robocza 105 nikomu nie przeszkadzała, a dzisiaj.... :

http://my.opera.com/OczeQ/albums/show.dml?id=939760

normalnie brak słów i Białoruś :/
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #61 : 06 Listopada 2009, 16:29:07 »
0

Uzupelnie informacje Inspektora Oko: otoz w ramach kampanii referendalnej mial odbyc sie przejazd tramwajem wynajetym przez komitet referendalny przez Gliwice.
I co sie stalo? Otoz z polecenia prezydenta Gliwic policja .... nie wpuscila tramwaju do miasta stawiajac trzykrotnie radiowozy w poprzek torow!

Zdjecia Oczqa pokazuja cale zajscie.

Link do materialu Telewizji Silesia:

http://www.tvs.pl/informacje/17936/
Zapisane
badziol
SGKW
*
Długość toru:: 112 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #62 : 07 Listopada 2009, 13:38:49 »
0

Nic tylko wlepić  POLICJI mandat za parkowanie na torowisku!!!!! :evil:  :evil:

Teraz jeżdżę do Gliwic samochodem. Moje hasło przewodnie: PO CO MI AUTOBUS A4 KIEDY MAM AUTOSTRADĘ A4

Mam nadzieję, że jutro wszystko potoczy się po naszej myśli. Jeśli nie to: MOJA NOGA W AUTOBUSIE NIE POSTANIE I KONIEC KROPKA!!!!!!!!
Zapisane

Wąskie jest piękne:)
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #63 : 07 Listopada 2009, 20:57:25 »
0

Sytuacja z zablokowaniem tramwaju pokazuje, że pomimo pozornych przemian, żyjemy ciągle w państwie komunistycznym.
Najgorsze jest jednak to, że nie ma na kogo już głosować w najbliższych wyborach, bo wszyscy z obecnych w parlamencie już rządzili, a ordynacja uniemożliwia zaistnienie nowych ugrupowań politycznych.

Trzymam kciuki za powodzenie referendum.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #64 : 08 Listopada 2009, 16:08:11 »
0

Nim wyrzucę z siebie stek słów powszechnie uznanych za wulgarne i obelżywe chciałbym zeby mi ktokolwiek podał podstawę prawną do działania policji.

JAKIM [tu miał być być bluzg o pani na k] PRAWEM ?
Zapisane

konrad
Mechanik
***
Długość toru:: 296 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #65 : 09 Listopada 2009, 00:06:58 »
0

pozwolę sobie odpowiedzieć na pytanie Bartka, ponieważ nie jeżdżą już tramwaje, to została zmieniona organizacja ruchu, i w tej nowej organizacji nie ma nic o tramwajach. (wyjaśnienie dlaczego zmieniono organizację, bo na przykład kierowca nie chce stać na czerwonym [dla tramwaju zielone] jak tramwaj i tak nie przejedzie) gwoli wyjaśnienia dodam że to właśnie prezydent odpowiada za organizacje ruchu.
mniej więcej takimi słowami tłumaczył to jeden z urzędników..
Zapisane

Urok sapiącej ciuchci jest niepodważalny ale lokomotywa spalinowa to potęga.
Phinek
Gość
« Odpowiedz #66 : 09 Listopada 2009, 00:40:51 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 01:46:29 wysłane przez Phinek » Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #67 : 09 Listopada 2009, 00:58:25 »
0

Gliwiczanie jednak oblali egzamin z demokracji bezpośredniej:
http://polskatimes.pl/dziennikzachodni/aktualnosci/183469,referendum-w-sprawie-odwolania-prezydenta-gliwic-niewazne,id,t.html
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #68 : 09 Listopada 2009, 09:21:31 »
0

Smutne to. Polska mentalność. Kupa krzyku i ostrych słów a jak przyszło zebrać się w kupie i zadecydować - olewka. Słomiany zapał? Szkoda...
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #69 : 09 Listopada 2009, 13:11:23 »
0

Jak by to ująć - ciężko powiedzieć, że słomiany zapał. Komitet referendalny zrobił, co mógł. Tramwaje bezpośrednio obchodzą tylko osoby zamieszkałe w centrum Gliwic. Mieszkańców Sośnicy, czy Osiedla Kopernika (razem stanowią połowę ludności miasta), tak szczerze tramwaj niewiele interesuje. Ot cała tajemnica.
Inna rzecz, że po prostu w Polsce instytucje społeczeństwa obyewatelskiego są słabe, świadomość obywatelska dopiero się kształtuje.

Choć referendum zakończyło się niepowodzeniem, to prezydent niechcący zafundował gliwiczanom solidną lekcję demokracji lokalnej, przyspieszył kształtowanie się świadomej swych praw i siły społeczności lokalnej. Dziękujemy mu za to, bo zaczął w ten sposób kręcić bicz na własny tyłek.
Zapisane
badziol
SGKW
*
Długość toru:: 112 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #70 : 12 Listopada 2009, 09:20:12 »
0

Witam

Smutne to niestety co się stało, ale cóż taka rzeczywistość. :cry:
Wreszcie trochę ochłonąłem i postanowiłem, że na tylną szybę mojego samochodu powróci hasło, o którym pisałem wcześniej.
Wtedy po jakimś czasie zdjąłem go z kilku powodów. Po pierwsze przez całe wakacje praktycznie nie jeździłem do Gliwic, a tylko tam ma ono pewną zauważalną moc przekazu. Po drugie uznałem, że wtedy to przecież nie Gliwice (w sensie mieszkańcy) mogły chcieć likwidacji tramwajów, tylko prezydent. Po trzecie teraz to mieszkańcy pokazali soje, więc moim zdaniem komentarz ten jest teraz bardzej słuszny. Jest to oczywiście moje zdanie na cały temat.

Może to i tak już wiele nie zmieni, ale niech się Gliwice wstydzą (bez urazy do forumowych kolegów z Gliwic):

ZAMIENIŁBYM GO NA TRAMWAJ, GLIWICE TEGO NIE CHCĄ...
Zapisane

Wąskie jest piękne:)
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #71 : 12 Listopada 2009, 09:46:45 »
0

Jeżdżę autem, bo tramwaju nie mam.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Phinek
Gość
« Odpowiedz #72 : 31 Stycznia 2010, 16:35:39 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 01:46:47 wysłane przez Phinek » Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #73 : 05 Maja 2010, 22:12:26 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 01:47:02 wysłane przez Phinek » Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #74 : 06 Maja 2010, 14:31:49 »
0

Na razie zdecydowali o wyrwaniu torowisk w 3 miejscach w Gliwicach. Decyzja zapadla kilka dni temu. Więc mamy z głowy.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #75 : 06 Maja 2010, 14:43:10 »
0

jak długie odcinki?/
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #76 : 06 Maja 2010, 23:00:45 »
0

No niedlugie niby. W sumie kilometr z hakiem. Problem w tym, ze Zabrska jest na samym początku odcinka śródmiejskiego - jak tam torowisko zostanie zlikwidowane, to dalej nie ma to już szczególnego znaczenia, bo tak czy siak dojechać się nie będzie dało.
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #77 : 17 Maja 2010, 13:47:00 »
0

http://gliwice.gazeta.pl/gazetagliwice/1,95519,7833014,Szyny_tramwajowe_znikna_z_niektorych_ulic_w_Gliwicach.html
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
badziol
SGKW
*
Długość toru:: 112 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #78 : 08 Czerwca 2010, 22:31:08 »
0

Niestety :cry:

http://www.24gliwice.pl/wiadomosci/?p=19214

Mam nadzieję, że mieszkańcy zlikwidują prezydenta w wyborach, tak jak on likwiduje torowiska...
Jednocześnie coś mi sie wydaje, że co najmniej do końca studiów będę przyczyniał się do zatrówania środowiska naturalnego spalinami samochodowymi. A co mi tam :evil:

Mam gdzieś taką "ekologię". :evil:

Pozdrawiam
badziol

P.S. Wybaczcie ton. NERWY!!!!
Zapisane

Wąskie jest piękne:)
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #79 : 11 Czerwca 2010, 02:08:18 »
0

http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35019,7999769,gliwice__wyrywaja_szyny__tramwajow_juz_nie_bedzie.html


Gliwice: Wyrywają szyny, tramwajów już nie będzie
Tomasz Głogowski
2010-06-10, ostatnia aktualizacja 2010-06-10 19:36

Tramwaje w Gliwicach ostatecznie przechodzą do historii. W najbliższy poniedziałek rozpocznie się likwidacja torów - najpierw na ulicy Wieczorka, potem Dolnych Wałów i wiadukcie przy ul. Zabrskiej. Operacja, połączona z remontem jezdni, ma kosztować milion złotych

Kto jeszcze łudził się, że zlikwidowane w zeszłym roku tramwaje mogą wrócić do Gliwic, teraz musi porzucić wszelką nadzieję. Tramwaje Śląskie zgodziły się na likwidację torów tramwajowych. Sprawę przypieczętowało niedawne pismo z KZK GOP. - Stwierdzili, że przez najbliższe 14 lat nie będą zlecać nam przewozów tramwajowych na terenie Gliwic. W tej sytuacji nie mieliśmy innego wyjścia - mówi Bolesław Knapik, zastępca prezesa Tramwajów Śląskich. - Czy nam żal? Oczywiście, bo w całej Europie transport tramwajowy przeżywa prawdziwy renesans, kolejne miasta w niego inwestują. Szkoda, że w tym przypadku jest inaczej - mówi Knapik.

Na pierwszy ogień pójdzie ulica Wieczorka, gdzie demontaż torów i remont nawierzchni rozpocznie się już w najbliższy poniedziałek (14 czerwca) i potrwa do końca sierpnia. W następnej kolejności szyny zostaną wyrwane z ulicy Dolnych Wałów oraz na wiadukcie przy ul. Zabrskiej. Remontowane ulice zostaną czasowo zamknięte dla ruchu, a gmina zapewnia, że mieszkańcom zostanie zapewniony dojazd do posesji, zaś właścicielom sklepów możliwość dowożenia towarów. W sumie z Gliwic zniknie około 1,8 km torów tramwajowych.

Władze Gliwic przekonują, że z remontami zdewastowanych ulic nie można było już dłużej czekać. Dziury, wystające szyny i popękany beton zagrażały bezpieczeństwu kierowców. Tymczasem Tramwaje od lat powtarzały, że nie mają pieniędzy na doprowadzenie jezdni do porządku. - Trudno już nawet mówić o dziurach w jezdni, to raczej poligon wojskowy. Przy ulicy Wieczorka można trenować przejazd quadami - mówi Marek Jarzębowski, rzecznik gliwickiego magistratu.

Koszty zlikwidowania samych szyn wezmą na siebie Tramwaje Śląskie. Po sprzedaży ich na złom spółka ma wyjść na tej operacji na zero. Remontem ulic zajmie się Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Gliwicach. Wstępnie obliczono, że będzie to kosztowało milion złotych.

Likwidacja torów na trzech ulicach to dopiero początek. W przyszłości tory tramwajowe mają zniknąć z całych Gliwic, z tym, że wyrwanie ich z takich ulic, jak Zwycięstwa, Bohaterów Getta Warszawskiego czy Jagiellońskiej, będzie o wiele trudniejsze. Biegną bowiem ich środkiem. - Dlatego remonty zajmą więcej czasu - przyznają urzędnicy.

Władze Gliwic twierdzą, że nie będą płakać po szynach i tramwajach, bo są one dużo droższe w eksploatacji niż autobusy (ostatnio obliczono nawet, że tzw. wozokilometr jest pięciokrotnie droższy). Mieszkańcy mają chyba inne zdanie, bo w niedawnej ankiecie prawie połowa gliwiczan uznała, że zamiana tramwajów na autobusy nie była korzystna. Mieszkańcom nie podoba się też ostateczna likwidacja szyn. - Koszty demontażu będą większe niż utrzymanie infrastruktury - twierdzą członkowie Obywatelskiego Komitetu Obrony Tramwajów i Promocji Komunikacji Miejskiej w Gliwicach i apelują do prezesa Tramwajów Śląskich, by spółka wycofała się z decyzji.

Teoretycznie tramwaje mogłyby jeszcze kiedyś wrócić na gliwickie ulice, ale byłoby to kosztowne przedsięwzięcie. Tory trzeba by odtworzyć w nowej "cichej" technologii. Koszt jednego kilometra waha się od 4 do 5 mln zł.

Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice
Zapisane
Strony: 1 2 3 [4] 5   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!