Świat kolejek wąskotorowych SMF
10 Października 2024, 20:05:34 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3 4 ... 38   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Gmina Rewal - Rewitalizacja kolejki  (Przeczytany 577314 razy)
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #20 : 07 Listopada 2008, 19:11:50 »
0

Mógł nie mógł - licho wie.
Tu musiałby się wypowiedzieć ktoś rzeczywiście dobrze zorientowany w mechanice parowozu.
My możemy sobie conajwyżej pogdybać.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #21 : 07 Listopada 2008, 19:37:56 »
0

A nie lepiej sprawdzić teorie w praktyce?? najlepiej na torze 1000mm
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Phinek
Gość
« Odpowiedz #22 : 07 Listopada 2008, 20:28:05 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 03:42:22 wysłane przez Phinek » Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1977 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #23 : 11 Czerwca 2010, 14:46:35 »
0

No to mamy pierwszą kolejkę wąskotorową wpisaną do Regionalnego Programu Operacyjnego.

http://www.rynek-kolejowy.pl/16377/Zachodniopomorskie_wspiera_rewitalizacje_nadmorskiej_waskotorowki.htm
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #24 : 17 Grudnia 2010, 19:50:32 »
0

Cytuj
Rewitalizacja nadmorskiej kolejki wąskotorowej zagrożona. Firmy budowlane chcą więcej pieniędzy niż na inwestycję jest w stanie przeznaczyć gmina.

Przetarg na rewitalizację zabytkowej linii nadmorskiej kolei wąskotorowej w gminie Rewal zakończył się z tego powodu fiaskiem. Najtańsza oferta wyceniona została na 27,3 mln zł. Tymczasem gmina ma do dyspozycji jedynie 18,2 mln zł. "W chwili obecnej nie jest możliwe zwiększenie jej (kwoty na inwestycję - red) do wysokości ceny najkorzystniejszej oferty" - poinformowała gmina.


http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/1,34939,8825701,Pieniedzy_na_wielka_atrakcje_jest_za_malo.html

Już po wyborach wiec....
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #25 : 09 Stycznia 2011, 11:30:57 »
0

A jednak się kręci...
Przetarg na rewitalizację zabytkowej linii Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej
Cytuj
Gmina Rewal rozpisała przetarg na I etap rewitalizacji zabytkowej linii Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej w Gminie Rewal, który zakłada remont budynków i budowli wraz z zagospodarowaniem terenu. To już drugie postępowanie przetargowe dotyczące rewitalizacji tej linii. Pierwsze zostało unieważnione w połowie grudnia.

Szczegóły:
http://www.bip.rewal.pl/zamowienia/pokaz/141.dhtml

Tym razem wyceniono zamówienie na 24,5 mln. Może "krakowskim targiem" się uda...
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Mateusz
Młotkowy
**
Długość toru:: 65 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #26 : 20 Lutego 2011, 11:39:45 »
0

Prawie się udało, ale:
"Jednocześnie informujemy, że na mocy art. 93 ust 1 pkt 6 Ustawy PZP Zamawiający unieważnia
przedmiotowe postępowanie z uwagi na fakt, że wystąpiła istotna zmiana okoliczności
powodująca, że prowadzenie postępowania nie leży w interesie publicznym, czego nie można
było wcześniej przewidzieć. Zamawiający zakończył wcześniej przygotowywanie dokumentacji
technicznej dla części II zadania pn. Rewitalizacja zabytkowej linii Nadmorskiej Kolei
Wąskotorowej w Gminie Rewal. Z tego powodu postanowił unieważnić przedmiotowe
postępowanie i ogłosić nowy przetarg na obie części łącznie. Połączenie obydwu zakresów w
jeden przetarg pozwoli uzyskać korzystniejszą cenę za wykonanie zadania
."

http://www.bip.rewal.pl/pliki/rewal/zamowienia/141/Wybor_oferty_i_uniewaznienie_postepowania.pdf

Miejmy nadzieję, że oba etapy łącznie pójdą sprawniej...
Zapisane
Mateusz
Młotkowy
**
Długość toru:: 65 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #27 : 08 Kwietnia 2011, 13:40:15 »
0

No i mamy kolejny przetarg tym razem na cały projekt:
http://www.bip.rewal.pl/zamowienia/pokaz/145.dhtml

Oby tym razem się udało...

Zapisane
kaziuwask1
Nowicjusz
*
Długość toru:: 27 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #28 : 16 Kwietnia 2011, 15:15:38 »
0

Wczoraj byłem na wąskim i robiliśmy próbę kotła i z kolegą Zygą1112111(yt) kończyliśmy malowanie .
Pytając się mechaników czy będzie sezon powiedzieli że nie wiedzą.
Zapisane
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 846 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #29 : 16 Kwietnia 2011, 17:07:27 »
0

Dlaczego miałoby nie być?
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
kaziuwask1
Nowicjusz
*
Długość toru:: 27 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #30 : 17 Kwietnia 2011, 08:33:36 »
0

Trochę pomieszane w gminie, a w dodatku remont linii 402.
Jeżeli miał by być ten remont to tory by przywieźli.
Zapisane
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 846 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #31 : 17 Kwietnia 2011, 10:12:00 »
0

Forum czyta wiele osób które nie siedzą w temacie Rewala na bieżąco (między innymi ja).
Powiedz proszę prosto, w kilku zdaniach co i dlaczego na Gryfickiej nie tak.
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
Mateusz
Młotkowy
**
Długość toru:: 65 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #32 : 17 Kwietnia 2011, 12:00:13 »
0

Koledze chodzi pewnie o to, że jeśli (!) rozpocznie się remont szlaku na odcinku Trzęsacz - Pogorzelica, to ruch będzie co najmniej utrudniony jeśli nie niemożliwy.
Ale z tego co widzę, to wynik postępowania przetargowego nie jest jeszcze ustalony, więc nie wiadomo czy gmina udzieli zamówienia, a jeśli nawet udzieli, to czy cała procedura zakończy się szybko czy może np. w trakcie sezonu lub nawet po, bo jak się wykonawcy - konkurenci zaczną odwoływać to może być różnie.
Gmina póki co podała oficjalnie rozkład na bieżący sezon, więc przypuszczam że na 1 maja kolejka ruszy.
Zapisane
Mateusz
Młotkowy
**
Długość toru:: 65 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #33 : 19 Kwietnia 2011, 22:13:07 »
0

No to mamy przetarg rozstrzygnięty:
http://www.bip.rewal.pl/pliki/rewal/zamowienia/145/Wybor_oferty....pdf

6 maja ma być podpisanie umowy. Ciekawe co z sezonem w tej sytuacji...??
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1977 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #34 : 19 Kwietnia 2011, 23:16:44 »
0

Pamiętajmy, że umowa obejmuje przede wszystkim budynki, więc ich remont i budowa nowych nie przeszkadza w prowadzeniu ruchu.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #35 : 19 Kwietnia 2011, 23:30:12 »
0

Cytuj
Przedmiot zamówienia obejmuje:
a) remont i przebudowę linii kolejowej w obrębie m. Trzęsacz, Rewal, Śliwin, Niechorze i Pogorzelica o długości10,173 km,
b) budowę 3 nowych budynków dworców kolejowych w m. Trzęsacz o kubaturze 1 209,8 m3, Śliwin 1 209,8 m3,Niechorze – Latarnia 1.209,8 m3,
c) przebudowę z częściową zmianą sposobu użytkowania zabytkowych dworców kolejowych w Rewalu okubaturze 3.541,35 m3 i Pogorzelicy o kubaturze 914,63 m3,
d) remont i przebudowę budynku zabytkowego dworca kolejowego w Niechorzu o kubaturze1.675 m3,
e) przebudowę ul. Dworcowej i Pałacowej w Trzęsaczu,
f) przebudowa ul. Dworcowej w Rewalu,
g) remont mostu drogowo - kolejowego na kanale Liwka.
Nie tylko budynki
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #36 : 20 Kwietnia 2011, 09:49:46 »
0

Mamy zwycięzcę:
Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Husar Budownictwo Inżynieryjne Sp. z o.o. wraz z Przedsiębiorstwem Napraw Infrastruktury Sp. z o.o., na kwotę 39.902.662,27 zł. Udzielono gwarancji na okres 84 miesięcy. W przetargu wpłynęły dwie oferty. Drugą złożyło konsorcjum firm Infra Silesia SA, Prefabet – Białe Błota SA oraz PW Trans-Mot Sp. z o.o. z Bydgoszczy, które zadeklarowało wykonanie zadania za kwotę 38.730.555,57 zł, dając gwarancję na 60 miesięcy.

http://www.rynek-kolejowy.pl/23510/Rewal_w_koncu_wybral_wykonawce_rewitalizacji_waskotorowki.htm

Zwróćcie uwagę na czynnik który zadecydował o wygranej, wygrał ten kto dał dłuższą gwarancję na swoje prace (tak Ogon, to do Ciebie).
Zapisane

2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #37 : 20 Kwietnia 2011, 10:24:18 »
0

No, to Ogon dałby na 96 miechów . Wszak to akurat jest jedynie deklaracja. Ważniejsze są warunki finansowo-organizacyjne, które trzeba spełnić aby w ogóle nie zostać wykluczonym z postępowania.
Cieszy, że ktoś chociaż trochę wyszedł poza schemat 100% cena. 7 lat wydaje się wystarczająco długim okresem, żeby ewentualne niedoróbki zdążyły zemścić się na wykonawcy.

Ciekaw jestem (a nie sprawdzałem), czy były jakiekolwiek zapisy dotyczące ruchu na kolejce w trakcie prac. Teoretycznie dałoby się jedno i drugie pogodzić.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Łowca
Młotkowy
**
Długość toru:: 134 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #38 : 20 Kwietnia 2011, 12:26:42 »
0

Ta przebudowa to jak ma wyglądać ? jest to gdzieś określone w specyfikacji ? chodzi o to czy będzie to układanie tego co jest na nowo - czy mają zmontować autostrade z 49E1 na stopówkach ?
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #39 : 20 Kwietnia 2011, 13:24:07 »
0

Swego czasu cała dokumentacja wisiała na stronie Gminy. Mam ją na dysku, tyle że sam projekt dotyczący linii w PDFie waży ponad 90 MB.

W skrócie:
Projektem objęto odcinek od km 25,400 do km 35,573.

Założenia ruchowo eksploatacyjne
Długość pociągu do 100 m
Prędkość jazdy do 30 km/h (z ograniczeniem do 15 km/h na przejazdach z ograniczoną widocznością)
Możliwość sporadycznego kursowania pociągów trnsporterowych
Obciążenie taborem do 10 ton/oś
Pochylenie miarodajne 2%.
Najmniejszy promień łuku 100 m
Skrajnia zgodnie z D24 i Wytycznymi MK dot. przewozów transporterowych

Nawierzchnia
Cała istniejąca nawierzchnia do rozbiórki ze względu na przebudowę podtorza
Szyny S49 lub S42 staroużyteczne,
Podkłady betonowe, drewniane tam, gdzie to konieczne ze względów technicznych
Podsypka tłuczniowa
Rozjazdy typu S42-100-1:7 z miejscowego odzysku

Nawierzchnia klasyczna z możliwością spawania w odcinki do 60 m, styki wiszące.
Rozstaw podkładów 0,8 m a na łukach R</=150 m - 0,7 m

Szerokość torowiska - 4,2 m (4,3 na łuku z przechyłką)
Korekta profilu w postaci jego podwyższenia (zwiększenie gr. nawierzchni, szer. torowiska, popr. odwodnienia)

Warstwy:
Podsypka tłuczniowa 0,20 m + Warstwa ochronna z kruszyw nat. 0,15 m

Profilowanie skarp, zmiany dot odwodnienia (rowy, przepusty itp.)

W sumie powinien wyjść kawałek całkiem porządnej kolei
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Strony: 1 [2] 3 4 ... 38   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!