AXEL
|
|
« Odpowiedz #40 : 20 Kwietnia 2011, 14:35:22 » |
0
|
Jeśli zrobią to na betoniakach z mocowaniem sprężystym to będzie najlepsze wąskotorowe torowisko w Polsce.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #41 : 20 Kwietnia 2011, 14:50:11 » |
-1
|
Nawet o pociągach transporterowych pomyśleli ze mogą kiedyś się pojawić. Oby tylko jakość wykonania była dobra nie tak tak jak u mnie drogi. 2 lata po położeniu asfaltu a miejscami wygląda jak ser szwajcarski...
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
JanPeter
Młotkowy
Długość toru:: 98 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #42 : 05 Maja 2011, 20:18:35 » |
0
|
Tylko dlaczego przewidziano tak niską prędkość (maksymalną?)?
|
|
|
Zapisane
|
Piotr Janeczko
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #43 : 05 Maja 2011, 20:32:53 » |
0
|
Dla mnie też jest to niezrozumiałe, tym bardziej, że potrzeby przewozowe wymagają tam wyjątkowo dobrych prędkości. Na odcinku Trzęsacz - Pogorzelica 40km/h, zaś Gryfice - Trzęsacz 50km/h (podsył składów). Nie jest to kwestią osiągania ich stale w napiętym rozkładzie, ale koniecznością zapewnienia możliwości nadrabiania opóźnień szczególnie w dni w których frekwencja jest ogromna, zatem postoje na stacjach związane z wymianą pasażerów wydłużają się w nieskończoność. Ta kolej musi się sztywno trzymać rozkładu, bo potoki podróżnych są nieporównywalne do żadnej innej wąskotorówki.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
Filip Bebenow
|
|
« Odpowiedz #44 : 05 Maja 2011, 20:43:05 » |
+1
|
Ta kolej musi się sztywno trzymać rozkładu, bo potoki podróżnych są nieporównywalne do żadnej innej wąskotorówki.
Prawie dokładnie takie same przewozy ma Żnińska Kolej Powiatowa. Ale prawdą jest, że w Żninie odpada konieczność podsyłu aż 30 km... Pozdrawiam! FB
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #45 : 05 Maja 2011, 20:56:33 » |
+4
|
Nie znam kolei Żnińskiej stąd może mój błąd. Będąc kilkukrotnie delegowanym do Gryfic obserwowałem dni w których kierpoć sprzedawał po 1000 (tysiąc!) biletów. Przerób masy ludzkiej przerzucanej na dziesięciokilometrowym odcinku kursowania wahadeł wymagał największego poświęcenia od drużyn trakcyjnych, a w przypadku obsługi pociągów czajnikiem jazdy na granicy możliwości lokomotywy. Tam nie było miejsca na błędy, kto jechał na czajniku ze Śliwina do Niechorza ten wie ile wysiłku kosztowało pokonanie wzniesień aby nie stracić prędkości. No tom se powspominał.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
Wądzio
|
|
« Odpowiedz #46 : 04 Czerwca 2011, 18:26:55 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Brood.K
|
|
« Odpowiedz #47 : 05 Czerwca 2011, 14:22:16 » |
0
|
Ani w następnym.... "do końca 2012" A szkoda, był to mój stały punkt wakacyjnego programu już od tylu lat.. Nie szło z remontem poczekać do choćby i końca sierpnia? 10km toru to nie jest problem na lata, a budynki można remontować przy kolejce jeżdżącej przecież...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
SMKZnin
|
|
« Odpowiedz #48 : 08 Czerwca 2011, 16:07:22 » |
0
|
Prawie dokładnie takie same przewozy ma Żnińska Kolej Powiatowa.
No stary, nie wiem skąd te analizy... EOT Ciekawi mnie jak to będzie wyglądać. Wąskotorówka którą nie będzie rzucać, a jazda niczym po CMK
|
|
|
Zapisane
|
Profil Stowarzyszenia Miłośników Kolei w Żninie
|
|
|
Filip Bebenow
|
|
« Odpowiedz #49 : 08 Czerwca 2011, 16:37:12 » |
0
|
No stary, nie wiem skąd te analizy... EOT
Z badania ankietowego, które przeprowadzono wśród zarządców kolei wąskotorowych w 2010 roku. Każda z wymienionych kolei (jak deklaruje) przewiozła ok. 100 000 osób. Pozdrawiam! FB
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Brood.K
|
|
« Odpowiedz #50 : 08 Czerwca 2011, 17:33:01 » |
0
|
Ciekawi mnie jak to będzie wyglądać. Wąskotorówka którą nie będzie rzucać, a jazda niczym po CMK CMK niekoniecznie, ale może MBB?
|
|
« Ostatnia zmiana: 08 Czerwca 2011, 17:37:16 wysłane przez Brood.K »
|
Zapisane
|
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #52 : 10 Czerwca 2011, 10:14:31 » |
0
|
Połowa roku to jest teraz czyli kolejka powinna ruszyć tuż przed wakacjami.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Brood.K
|
|
« Odpowiedz #53 : 10 Czerwca 2011, 10:19:21 » |
0
|
Jeżeli tak, to jestem za. Ciekawe tylko jak mają wglądać stacje obecnie jeszcze nie istniejące...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Pt47-94
|
|
« Odpowiedz #54 : 14 Czerwca 2011, 06:52:43 » |
0
|
A co z odgałęzieniem z Trzęsacza w kierunku Pobierowa i Dziwnowa Portu? Zna ktoś szczegóły? Mam nadzieję, że obecny projekt przebudowy stacji w Trzęsaczu przewiduje tor wyjazdowy w kierunku Pobierowa. Patrząc na wizualizacjach na rozmach prac, już się nie mogę doczekać efektu końcowego. A wciąż mam w pamięci rok 1983, kiedy to pierwszy raz przybyłem do Rewala.
|
|
|
Zapisane
|
Pt47-94 RAIL CINEMA - zapraszam na mój kanał na YouTube, na którym są też filmy ze szlaków o wąskim prześwicie.
|
|
|
2xm
|
|
« Odpowiedz #55 : 14 Czerwca 2011, 11:22:47 » |
0
|
W dokumentacji nic na temat nowych odcinków nie ma. W Trzęsaczu przewidziano pozostawienie obecnego układu (dwa tory) przy czym będą one nieco rozsunięte (do 7 m w osiach - przesunięcie toru nr 2) i wydłużone żeby zmieścić między nimi peron z wiatą. Myślę, że na nowe odcinki (co najmniej) trochę poczekamy. Na razie władowali 40 melonów i zobaczymy, co z tego wyjdzie. Budowa nowej linii (nawet wąskotorowej) to nie takie hop, siup. Zresztą w następnej kolejności (moim skromnym zdaniem) przydałoby się raczej uruchomić odcinek to Trzebiatowa (remont sporego mostu + oczywiście nawierzchnia, dworzec) oraz być może zabezpieczyć linię do Gryfic żeby się nie rozsypała. Mam nadzieję, że nie ma planów przeniesienia zaplecza i wyłączenia odcinka Trzęsacz-Gryfice z eksploatacji? Zlikwidować, na razie nie zlikwidują (Rejestr Zabytków) ale bez współpracy z Gryficami gminom nadmorskim może się nie chcieć utrzymywać tak długiej linii i turlać składu tyle kilometrów.
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Pt47-94
|
|
« Odpowiedz #56 : 16 Czerwca 2011, 16:37:47 » |
0
|
Co słuszność to słuszność: oczywiście, że rewitalizacja odcinka do Trzebiatowa jest najważniejsza - to bez dwóch zdań. Dojazd do Gryfic też jest konieczny - z wiadomego powodu. 40 mln zł nie jest kwotą małą - to fakt. Mój tok myślenia w poprzednim poście był nieco skrócony, więc mógł być źle zrozumiany. Niniejszym go rozszerzę: chodzi mi to, że w czasie rozbudowy linii kolejowej do Pobierowa (i dalej) żeby już był gotowy tor wyjazdowy na stacji w Trzęsaczu - zakończony kozłem oporowym - i nie było konieczności ponownego "rozgrzebania" torów stacyjnych, a - co za tym idzie - ponownego zawieszania manewrów lub (o zgrozo) ruchu na stacji w Trzęsaczu. W przypadku przygotowanego toru wyjazdowego ekipa budowlana robiłaby swoje przy utrzymanym ruchu i manewrach na stacji. O kosztach nie wspomnę - taniej by było przygotować tor wyjazdowy już teraz, skoro są plany rozbudowy linii kolejowej. Przy okazji: co prawda zdjęć kolejowych z 1983 roku podczas pobytu na wczasach w Rewalu z tej kolejki nie mam, to jednak podczas następnego pobytu w 1986 roku na wczasach w Niechorzu już mam. Fotki są w tym pokazie zdjęciowym .
|
|
|
Zapisane
|
Pt47-94 RAIL CINEMA - zapraszam na mój kanał na YouTube, na którym są też filmy ze szlaków o wąskim prześwicie.
|
|
|
Mateusz
|
|
« Odpowiedz #57 : 17 Czerwca 2011, 09:36:14 » |
0
|
Wójt Rewala zapowiada niespodzianki w 2012 r. więc może jednak coś w trawie piszczy http://www.rewal.pl/rew9/index.php/pl/baner-imprezy/2408-sezon-bez-kolejkiA tak na poważnie, to myślę że kwestia rozbudowy szlaku do Pobierowa jest jednak perspektywą długoletnią. Gmina bez współfinansowania zewnętrznego sama nie podała. Fundusze UE w perspektywie 2007-2013 już się w zasadzie kończą (większość jest zakontraktowana), więc przypuszczam że możemy liczyć na jakiś kolejny projekt na kolejce rewalskiej/gryfickiej nie szybciej niż koło roku 2015-2016 - czyli w nowym budżecie unijnym.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #58 : 17 Czerwca 2011, 10:29:57 » |
0
|
A czy jest jakiś zarys jak ten szlak miał by przebiegać??
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Mateusz
|
|
« Odpowiedz #59 : 24 Czerwca 2011, 11:29:07 » |
0
|
Ja takiego wstępnego projektu szlaku do Pobierowa nie znam. Jednak uwzględniając otoczenie przystanku w Rewalu mam wątpliwość czy tor wyjazdowy w kierunku Pobierowa miałby znajdować się na odcinku który objęty jest realizowaną aktualnie modernizacją. Po zachodniej stronie przystanku w Trzęsaczu patrząc od strony Dreżewa (Gryfic) znajduje się boisko Orlik, później ulica, później chyba jakiś ośrodek a za nim odbudowany niedawno kościół. Widać to lepiej np. na tych zdjęciach: http://www.mojekoleje.subiektywnyprzewodnik.pl/main.php?g2_itemId=479 Tak więc mnie się wydaje że ewentualne odejście w kierunku Pobierowa mogłoby znajdować się nieco przed stacją w Trzęsaczu od strony Gryfic a tego odcinka obecna modernizacja nie obejmuje. W sumie to i tak tylko takie gdybania bo dokumentów na to nie ma Aha - na szlaku na razie pusto i maszyn nie widać (stan na 19 czerwca).
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|