Świat kolejek wąskotorowych SMF
09 Października 2024, 02:48:20 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 38   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Gmina Rewal - Rewitalizacja kolejki  (Przeczytany 577111 razy)
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2016 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #40 : 20 Kwietnia 2011, 14:35:22 »
0

Jeśli zrobią to na betoniakach z mocowaniem sprężystym to będzie najlepsze wąskotorowe torowisko w Polsce.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #41 : 20 Kwietnia 2011, 14:50:11 »
-1

Nawet o pociągach transporterowych pomyśleli ze mogą kiedyś się pojawić.
Oby tylko jakość wykonania była dobra nie tak tak jak u mnie drogi. 2 lata po położeniu asfaltu a miejscami wygląda jak ser szwajcarski...
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
JanPeter
Młotkowy
**
Długość toru:: 98 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #42 : 05 Maja 2011, 20:18:35 »
0

Tylko dlaczego przewidziano tak niską prędkość (maksymalną?)?
Zapisane

Piotr Janeczko
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #43 : 05 Maja 2011, 20:32:53 »
0

Dla mnie też jest to niezrozumiałe, tym bardziej, że potrzeby przewozowe wymagają tam wyjątkowo dobrych prędkości. Na odcinku Trzęsacz - Pogorzelica 40km/h, zaś Gryfice - Trzęsacz 50km/h (podsył składów). Nie jest to kwestią osiągania ich stale w napiętym rozkładzie, ale koniecznością zapewnienia możliwości nadrabiania opóźnień szczególnie w dni w których frekwencja jest ogromna, zatem postoje na stacjach związane z wymianą pasażerów wydłużają się w nieskończoność. Ta kolej musi się sztywno trzymać rozkładu, bo potoki podróżnych są nieporównywalne do żadnej innej wąskotorówki.
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Filip Bebenow
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #44 : 05 Maja 2011, 20:43:05 »
+1

Ta kolej musi się sztywno trzymać rozkładu, bo potoki podróżnych są nieporównywalne do żadnej innej wąskotorówki.
Prawie dokładnie takie same przewozy ma Żnińska Kolej Powiatowa. Ale prawdą jest, że w Żninie odpada konieczność podsyłu aż 30 km...
Pozdrawiam!
FB
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #45 : 05 Maja 2011, 20:56:33 »
+4

Nie znam kolei Żnińskiej stąd może mój błąd. Będąc kilkukrotnie delegowanym do Gryfic obserwowałem dni w których kierpoć sprzedawał po 1000 (tysiąc!) biletów. Przerób masy ludzkiej przerzucanej na dziesięciokilometrowym odcinku kursowania wahadeł wymagał największego poświęcenia od drużyn trakcyjnych, a w przypadku obsługi pociągów czajnikiem jazdy na granicy możliwości lokomotywy. Tam nie było miejsca na błędy, kto jechał na czajniku ze Śliwina do Niechorza ten wie ile wysiłku kosztowało pokonanie wzniesień aby nie stracić prędkości.
No tom se powspominał.
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Wądzio
Zawiadowca
****
Długość toru:: 301 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #46 : 04 Czerwca 2011, 18:26:55 »
0

A w tym roku ciuchcia nie pojedzie.

http://www.24kurier.pl/Aktualnosci/Region/Gryfice/Parys-nie-pojedzie
Zapisane
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #47 : 05 Czerwca 2011, 14:22:16 »
0

Ani w następnym.... "do końca 2012" A szkoda, był to mój stały punkt wakacyjnego programu już od tylu lat.. Nie szło z remontem poczekać do choćby i końca sierpnia? 10km toru to nie jest problem na lata, a budynki można remontować przy kolejce jeżdżącej przecież...
Zapisane

SMKZnin
Mechanik
***
Długość toru:: 165 m

W terenie W terenie



olek.lutek
WWW
« Odpowiedz #48 : 08 Czerwca 2011, 16:07:22 »
0

Prawie dokładnie takie same przewozy ma Żnińska Kolej Powiatowa.

No stary, nie wiem skąd te analizy... EOT

Ciekawi mnie jak to będzie wyglądać. Wąskotorówka którą nie będzie rzucać, a jazda niczym po CMK
Zapisane

Profil Stowarzyszenia Miłośników Kolei w Żninie
Filip Bebenow
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #49 : 08 Czerwca 2011, 16:37:12 »
0

No stary, nie wiem skąd te analizy... EOT
Z badania ankietowego, które przeprowadzono wśród zarządców kolei wąskotorowych w 2010 roku. Każda z wymienionych kolei (jak deklaruje) przewiozła ok. 100 000 osób.
Pozdrawiam!
FB
Zapisane
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #50 : 08 Czerwca 2011, 17:33:01 »
0

Ciekawi mnie jak to będzie wyglądać. Wąskotorówka którą nie będzie rzucać, a jazda niczym po CMK


CMK niekoniecznie, ale może MBB
« Ostatnia zmiana: 08 Czerwca 2011, 17:37:16 wysłane przez Brood.K » Zapisane

Mateusz
Młotkowy
**
Długość toru:: 65 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #51 : 10 Czerwca 2011, 10:02:22 »
0

Jak to będzie wyglądać można zobaczyć tutaj http://www.rewal.pl/rew9/index.php/pl/inwestycyjne---zobacz-wi%C4%99cej.../2384-umowa-rewitalizacja-kolejki

Na razie na wizualizacjach, które niestety nie oddają odczuć jazdy wąskotorówką po CMK czy MBB ale można sobie wyobrazić

Umowa podpisana i wedle zapowiedzi wstrzymanie ruchu nastąpi do połowy 2012...
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #52 : 10 Czerwca 2011, 10:14:31 »
0

Połowa roku to jest teraz czyli kolejka powinna ruszyć tuż przed wakacjami.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #53 : 10 Czerwca 2011, 10:19:21 »
0

Jeżeli tak, to jestem za. Ciekawe tylko jak mają wglądać stacje obecnie jeszcze nie istniejące...
Zapisane

Pt47-94
Nowicjusz
*
Długość toru:: 26 m

W terenie W terenie



pt4794 pt4794
WWW
« Odpowiedz #54 : 14 Czerwca 2011, 06:52:43 »
0

A co z odgałęzieniem z Trzęsacza w kierunku Pobierowa i Dziwnowa Portu? Zna ktoś szczegóły? Mam nadzieję, że obecny projekt przebudowy stacji w Trzęsaczu przewiduje tor wyjazdowy w kierunku Pobierowa.
Patrząc na wizualizacjach na rozmach prac, już się nie mogę doczekać efektu końcowego. A wciąż mam w pamięci rok 1983, kiedy to pierwszy raz przybyłem do Rewala.
Zapisane

Pt47-94 RAIL CINEMA - zapraszam na mój kanał na YouTube, na którym są też filmy ze szlaków o wąskim prześwicie.
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #55 : 14 Czerwca 2011, 11:22:47 »
0

W dokumentacji nic na temat nowych odcinków nie ma. W Trzęsaczu przewidziano pozostawienie obecnego układu (dwa tory) przy czym będą one nieco rozsunięte (do 7 m w osiach - przesunięcie toru nr 2) i wydłużone żeby zmieścić między nimi peron z wiatą.
Myślę, że na nowe odcinki (co najmniej) trochę poczekamy. Na razie władowali 40 melonów i zobaczymy, co z tego wyjdzie. Budowa nowej linii (nawet wąskotorowej) to nie takie hop, siup.
Zresztą w następnej kolejności (moim skromnym zdaniem) przydałoby się raczej uruchomić odcinek to Trzebiatowa (remont sporego mostu + oczywiście nawierzchnia, dworzec) oraz być może zabezpieczyć linię do Gryfic żeby się nie rozsypała. Mam nadzieję, że nie ma planów przeniesienia zaplecza i wyłączenia odcinka Trzęsacz-Gryfice z eksploatacji? Zlikwidować, na razie nie zlikwidują (Rejestr Zabytków) ale bez współpracy z Gryficami gminom nadmorskim może się nie chcieć utrzymywać tak długiej linii i turlać składu tyle kilometrów.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Pt47-94
Nowicjusz
*
Długość toru:: 26 m

W terenie W terenie



pt4794 pt4794
WWW
« Odpowiedz #56 : 16 Czerwca 2011, 16:37:47 »
0

Co słuszność to słuszność: oczywiście, że rewitalizacja odcinka do Trzebiatowa jest najważniejsza - to bez dwóch zdań. Dojazd do Gryfic też jest konieczny - z wiadomego powodu. 40 mln zł nie jest kwotą małą - to fakt.
Mój tok myślenia w poprzednim poście był nieco skrócony, więc mógł być źle zrozumiany. Niniejszym go rozszerzę: chodzi mi to, że w czasie rozbudowy linii kolejowej do Pobierowa (i dalej) żeby już był gotowy tor wyjazdowy na stacji w Trzęsaczu - zakończony kozłem oporowym - i nie było konieczności ponownego "rozgrzebania" torów stacyjnych, a - co za tym idzie - ponownego zawieszania manewrów lub (o zgrozo) ruchu na stacji w Trzęsaczu. W przypadku przygotowanego toru wyjazdowego ekipa budowlana robiłaby swoje przy utrzymanym ruchu i manewrach na stacji. O kosztach nie wspomnę - taniej by było przygotować tor wyjazdowy już teraz, skoro są plany rozbudowy linii kolejowej.
Przy okazji: co prawda zdjęć kolejowych z 1983 roku podczas pobytu na wczasach w Rewalu z tej kolejki nie mam, to jednak podczas następnego pobytu w 1986 roku na wczasach w Niechorzu już mam. Fotki są w tym pokazie zdjęciowym .
Zapisane

Pt47-94 RAIL CINEMA - zapraszam na mój kanał na YouTube, na którym są też filmy ze szlaków o wąskim prześwicie.
Mateusz
Młotkowy
**
Długość toru:: 65 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #57 : 17 Czerwca 2011, 09:36:14 »
0

Wójt Rewala zapowiada niespodzianki w 2012 r. więc może jednak coś w trawie piszczy
http://www.rewal.pl/rew9/index.php/pl/baner-imprezy/2408-sezon-bez-kolejki

A tak na poważnie, to myślę że kwestia rozbudowy szlaku do Pobierowa jest jednak perspektywą długoletnią. Gmina bez współfinansowania zewnętrznego sama nie podała. Fundusze UE w perspektywie 2007-2013 już się w zasadzie kończą (większość jest zakontraktowana), więc przypuszczam że możemy liczyć na jakiś kolejny projekt na kolejce rewalskiej/gryfickiej nie szybciej niż koło roku 2015-2016 - czyli w nowym budżecie unijnym.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #58 : 17 Czerwca 2011, 10:29:57 »
0

A czy jest jakiś zarys jak ten szlak miał by przebiegać??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Mateusz
Młotkowy
**
Długość toru:: 65 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #59 : 24 Czerwca 2011, 11:29:07 »
0

Ja takiego wstępnego projektu szlaku do Pobierowa nie znam. Jednak uwzględniając otoczenie przystanku w Rewalu mam wątpliwość czy tor wyjazdowy w kierunku Pobierowa miałby znajdować się na odcinku który objęty jest realizowaną aktualnie modernizacją. Po zachodniej stronie przystanku w Trzęsaczu patrząc od strony Dreżewa (Gryfic) znajduje się boisko Orlik, później ulica, później chyba jakiś ośrodek a za nim odbudowany niedawno kościół. Widać to lepiej np. na tych zdjęciach: http://www.mojekoleje.subiektywnyprzewodnik.pl/main.php?g2_itemId=479
Tak więc mnie się wydaje że ewentualne odejście w kierunku Pobierowa mogłoby znajdować się nieco przed stacją w Trzęsaczu od strony Gryfic a tego odcinka obecna modernizacja nie obejmuje.
W sumie to i tak tylko takie gdybania bo dokumentów na to nie ma

Aha - na szlaku na razie pusto i maszyn nie widać (stan na 19 czerwca).
Zapisane
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 38   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!