Świat kolejek wąskotorowych SMF
08 Października 2024, 07:40:20 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 38   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Gmina Rewal - Rewitalizacja kolejki  (Przeczytany 577014 razy)
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #100 : 11 Grudnia 2011, 23:07:12 »
0

Przykład to będzie jak kolejka ruszy po tych wszystkich inwestycjach, bo dopiero wtedy (i to co najmniej po dwóch sezonach) ocenić będzie można jaki efekt osiągnięto.
Cytuj
...bo tylko łatwowierni mogą się wciąż łudzić że gdziekolwiek wolą samorządowców zostaną wpompowane miliony w coś, co (być może kiedyś) przyniesie zysk.
A nałęczowski wyjątek tylko potwierdza regułę .

@ Gryfice - Trzęsacz
Padło wiele argumentów a sprawa jest prosta. Albo Gryfice uznają połączenie z Rewalem za ważne z punktu widzenia rozwoju miasta i zaangażują się w jego ożywienie, albo nie ma o czym mówić.
W tej chwili przydatność kolejki z punktu widzenia Gryfic jest bliska zeru. Można to zmienić, ale wymagałoby to aktywności (i kasy) ze strony miasta. Tylko tyle i aż tyle.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Pt47-94
Nowicjusz
*
Długość toru:: 26 m

W terenie W terenie



pt4794 pt4794
WWW
« Odpowiedz #101 : 12 Grudnia 2011, 23:38:12 »
0

@ Gryfice - Trzęsacz
Padło wiele argumentów a sprawa jest prosta. Albo Gryfice uznają połączenie z Rewalem za ważne z punktu widzenia rozwoju miasta i zaangażują się w jego ożywienie, albo nie ma o czym mówić.
W tej chwili przydatność kolejki z punktu widzenia Gryfic jest bliska zeru. Można to zmienić, ale wymagałoby to aktywności (i kasy) ze strony miasta. Tylko tyle i aż tyle.
I moim zdaniem wąskotorówka nic nie daje Gryficom. Dzięki niej jest tylko transport turystów nad morze. Rewitalizować ją tylko po to, żeby ułatwić turystom przesiadanie się z pociągu na pociąg i nie zostawić przez nich ani złotówki w Gryficach? Dla tego miasta to bezsens. To Rewal - jako właściciel kolejki - powinien walczyć jak lew o odcinek Trzęsacz - Gryfice. Dla potrzeb napływu turystów oraz potrzeb technicznych (szopa, warsztaty, muzeum). Dowożenie turystów za pomocą Mbxd2 (ewentualnie z wagonami Bxhpi - jeżeli będzie to konieczne) ma sens, bo przecież nie ma  tańszego w utrzymaniu taboru. W przyszłości - po modernizacji torów - Rewal mógłby pokusić się o zakup nowych, szybszych wagonów motorowych.
Zapisane

Pt47-94 RAIL CINEMA - zapraszam na mój kanał na YouTube, na którym są też filmy ze szlaków o wąskim prześwicie.
dino
Młotkowy
**
Długość toru:: 100 m

W terenie W terenie

M-sta spalinowych i elektrycznych poj. tr.


« Odpowiedz #102 : 13 Grudnia 2011, 07:58:24 »
0

W 1998 roku na stacji w Trzebiatowie.....  Lxd2 + 3 FAUR-y pełne przesiadkowiczów, pociąg w relacji Trzebiatów- Trzęsacz, na stacji Trzebiatów Wąsk. odstawiona na wypadek "W" jedna doczepa rumuńska. Zakładając spadek przewozowy jaki zanotowano w ostatnich latach na kolei moim zdaniem MBxd2 + doczepa powinny załatwić w tej relacji sprawę, a skomunikowanie powinno się znaleść w HAFASIE , ot takie moje wspomnienia z przemyśleniami.
« Ostatnia zmiana: 13 Grudnia 2011, 10:28:27 wysłane przez dino » Zapisane
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #103 : 13 Grudnia 2011, 14:36:48 »
0

Z tą ani złotówką w Gryficach to nie tak do końca.. Przy przesiadaniu rano zawsze robimy tam solidne zakupy spożywcze, bo później ceny nad morzem są... jak nad morzem. Chichot
Tak ogólnie, to rzeczywiście, Pt47-94 ma sporo racji, ale z drugiej strony, jeśliby tylko doszło do ponownego uruchomienia Trzebiatowa, to stamtąd nad morze jest o wiele bliżej. Wiemy czym to grozi.
A z trzeciej - to Gryfice mają bodajże najnowocześniejszą szopę wąskotorową w Polsce. Szkoda byłoby takiego zaplecza.
Właśnie widzę że sobie podyskutowałem sam z sobą - każdy argument "ciągnie" w inną stronę.. Z politowaniem

Zapisane

WL
Młotkowy
**
Długość toru:: 144 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #104 : 13 Grudnia 2011, 17:47:10 »
+1

Z tą ani złotówką w Gryficach to nie tak do końca.. Przy przesiadaniu rano zawsze robimy tam solidne zakupy spożywcze, bo później ceny nad morzem są... jak nad morzem. Chichot

Ważniejsze jest to że skoro jest tu depo, to tu są miejsca pracy.

Tak ogólnie, to rzeczywiście, Pt47-94 ma sporo racji, ale z drugiej strony, jeśliby tylko doszło do ponownego uruchomienia Trzebiatowa, to stamtąd nad morze jest o wiele bliżej. Wiemy czym to grozi.

Nie zrobisz z Trzebiatowa wielkiego miasta  Chichot
Ze Szczecina jest jednak bliżej pojechać przez Gryfice.

A z trzeciej - to Gryfice mają bodajże najnowocześniejszą szopę wąskotorową w Polsce. Szkoda byłoby takiego zaplecza.
Właśnie widzę że sobie podyskutowałem sam z sobą - każdy argument "ciągnie" w inną stronę.. Z politowaniem

Prawdopodbnie taniej jednak byłoby "odświeżyć" (nie liczyłbym na gruntowną modernizację) tor do Gryfic niż budować nowe depo nad morzem.
Zapisane

Pozdrawiam,<br /><br />Wojciech Lemański
Filip Bebenow
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #105 : 13 Grudnia 2011, 18:26:27 »
0

Ważniejsze jest to że skoro jest tu depo, to tu są miejsca pracy.
Aspekt geograficzny jest tu dość ciekawy. Otóż ztcp choć w Gryficach znajduje się baza techniczna kolei, miasto to nie jest jedynym miejscem, z którego dojeżdżają pracownicy (całoroczni i sezonowi). Oprócz nich silną pozycję zajmują miejscowości Golczewo, Brojce, Trzęsacz, Rewal, Niechorze...

Prawdopodbnie taniej jednak byłoby "odświeżyć" (nie liczyłbym na gruntowną modernizację) tor do Gryfic niż budować nowe depo nad morzem.
Pewnie masz rację, ale praca 60 km dziennie, praktycznie "na pusto" może być dla niektórych przeważającym argumentem. Tymbardziej, że Gminie Rewal niespecjalnie zależy na dawaniu pracy i dostarczaniu klientów mieszkańcom gminy Gryfice.
Pozdrawiam!
FB
Zapisane
Pt47-94
Nowicjusz
*
Długość toru:: 26 m

W terenie W terenie



pt4794 pt4794
WWW
« Odpowiedz #106 : 14 Grudnia 2011, 08:25:05 »
0

Zawsze będą argumenty za i przeciw. Jednak jest tylko jeden niezparzeczalny fakt: decyzję może podjąć wyłącznie właściciel kolejki.
Mniejsza odległość nie świadczy o tym, że kurs będzie trwał krócej. W sytuacji przywrócenia funkcjonalności stacji wąskotorowej w Trzebiatowie, modernizacji odcinka Pogorzelica Gryficka - Trzebiatów Wąsk. oraz obecnej modernizacji linii kolejowej D29-402, czas przejazdu relacji Szczecin Główny Rewal z przesiadką w Trzebiatowie może być krótszy niż z przesiadką w Gryficach przy aktualnym stanie infrastruktury kolei wąskotorowej.
Ja sam doskonale pamiętam, jak w latach 1983 i 1986 tłumy przechodziły z peronów kolei normalnotorowej na perony kolei wąskotorowej w Trzebiatowie i ledwo mieściły się w 5-wagonowych składach. Jeden skład był ciągnięty przez Lxd2, drugi przez Px48. W 1986 roku były już wagony Bxhpi.
Zapisane

Pt47-94 RAIL CINEMA - zapraszam na mój kanał na YouTube, na którym są też filmy ze szlaków o wąskim prześwicie.
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #107 : 14 Grudnia 2011, 08:46:34 »
0

decyzję może podjąć wyłącznie właściciel kolejki

O, i to jest najmądrzejsza wypowiedź! A że właściciel nie ma żadnego interesu w utrzymywaniu linii do Gryfic a tym bardziej odbudowie do Trzebiatowa, bo kolejka ma służyć wyłącznie jako atrakcja właściciela, to jest raczej kwestią czasu przeniesienie zaplecza na teren gminy Rewal. Natomiast z listy ciekawych planów do których mocno się przymierzano i można je traktować jako bardzo realne do spełnienia należy wymienić budowę odcinka Trzęsacz - Pobierowo*.
Koledzy Bujający w Obłokach: zasada jest taka - samorząd będzie kładł kasę tylko i wyłącznie na działania czy inwestycje znajdujące się w jego granicach administracyjnych. Tutaj nie ma Matek Teres z Kalkulatora. Tu jest niewidzialna linia - granica ostatniej działki ewidencyjnej będącej administracyjnie przyporządkowanej gminie. Za nią nawet grosik nie wypłynie. Tyczy się to każdego organu samorządowego - władz Gryfic czy Trzebiatowa również - nie tylko ze względu na "pazerność" samorządowców, ale przede wszystkim na zapisy ustawy z 1990 r. o samorządzie gminnym, czy o 8 lat młodszej o powiatowym.


*) miejscowość leżąca w granicach gminy Rewal
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Pt47-94
Nowicjusz
*
Długość toru:: 26 m

W terenie W terenie



pt4794 pt4794
WWW
« Odpowiedz #108 : 14 Grudnia 2011, 09:35:59 »
0

decyzję może podjąć wyłącznie właściciel kolejki

O, i to jest najmądrzejsza wypowiedź!
Ameryki nie odkryłem, wszak to jest "oczywista oczywistość".  

A że właściciel nie ma żadnego interesu w utrzymywaniu linii do Gryfic a tym bardziej odbudowie do Trzebiatowa, bo kolejka ma służyć wyłącznie jako atrakcja właściciela,
Tutaj pozwolę sobie nie zgodzić się z Szanownym Kolegą. Otóż interes w odbudowie linii do Trzebiatowa jest: chodzi mianowicie o napływ turystów docierających na wybrzeże drogą kolejową. W moim mniemaniu nawet grzechem byłoby tego faktu nie wykorzystać, wszak linia D29-402 została poddana modernizacji. Teraz ruchu pasażerskiego nie ma z prozaicznych powodów: wąskotorówka nie dociera do żadnej stacji normalnotorowej (Gryfice traktuję jako podsył), a i czas dojazdu do Trzebiatowa i Gryfic koleją normalnotorową nie był atrakcyjny. Teraz to się zmienia in plus, dlatego Rewal powinien to bezlitośnie wykorzystać. Dla swojego dobra oczywiście, bo im więcej turystów, tym więcej pieniędzy zostanie wydane w Rewalu i okolicy, a co za tym idzie - Rewal będzie miał więcej kasy z podatków na dalszą modernizację lub nawet rozbudowę kolejki.

to jest raczej kwestią czasu przeniesienie zaplecza na teren gminy Rewal.

Za Gryficami specjalnie bym nie płakał: nie ma tam - ani na szlaku Trzęsacz - Gryfice, ani w samym mieście - nic specjalnego, zwłaszcza w porównaniu do samego morza. Jedynie nieistotony aspekt historyczny.

Natomiast z listy ciekawych planów do których mocno się przymierzano i można je traktować jako bardzo realne do spełnienia należy wymienić budowę odcinka Trzęsacz - Pobierowo*.
Ma to sens: jeszcze bardziej zwiększy się poziom atrakcyjności kolejki. Bardzo kibicuję tej rozbudowie.

Koledzy Bujający w Obłokach:
Nie bujam w obłokach: patrzę i oceniam realnie - mam też porównianie ze stanem z lat 80-tych, co tam się wtedy działo. Widzę też, co się dzieje dzisiaj na stacjach kolejowych (zwłaszcza w sezonie letnim) i w pociągach, jak wreszcie zaczyna wzrastać poziom podróży koleją. Nie można także pominąć obecności w UE i dopłat z jej budżetu. Wszystko to trzeba maksymalnie wykorzystać. Bujaniem w obłokach to byłaby np. kompletnie bezsensowna odbudowa odcinka Gryfice - Trzebiatów przez Dargosław czy do Stepnicy, natomiast odbudowa Trzebiatowa to jest konieczność. Przeniesienie szopy do Rewala to byłby ogromny koszt, jednak myśląc długoterminowo może to wynieść taniej - tutaj trzeba by było policzyć. Jednak tym niech martwi się właściciel: ma urzędników i narzędzia.

zasada jest taka - samorząd będzie kładł kasę tylko i wyłącznie na działania czy inwestycje znajdujące się w jego granicach administracyjnych. Tutaj nie ma Matek Teres z Kalkulatora. Tu jest niewidzialna linia - granica ostatniej działki ewidencyjnej będącej administracyjnie przyporządkowanej gminie. Za nią nawet grosik nie wypłynie. Tyczy się to każdego organu samorządowego - władz Gryfic czy Trzebiatowa również - nie tylko ze względu na "pazerność" samorządowców, ale przede wszystkim na zapisy ustawy z 1990 r. o samorządzie gminnym, czy o 8 lat młodszej o powiatowym.

"Oczywista oczywistość" - jak mawiał klasyk. Czyli Rewal jest właścicielem tylko tego fragmentu kolejki, która jest na jego terytorium gminnym? A co z dotacjami?
Zapisane

Pt47-94 RAIL CINEMA - zapraszam na mój kanał na YouTube, na którym są też filmy ze szlaków o wąskim prześwicie.
Filip Bebenow
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #109 : 14 Grudnia 2011, 10:59:23 »
0


"Oczywista oczywistość" - jak mawiał klasyk. Czyli Rewal jest właścicielem tylko tego fragmentu kolejki, która jest na jego terytorium gminnym? A co z dotacjami?

Rewal jest właścicielem także odcinków linii leżacych na terenie gmin Karnica, Gryfice. Jak jest w stronę Trzebiatowa - nie wiem, ale budynek stacyjny w tymże mieście zabezpieczali przed dalszą dewastacją pracownicy Gminy Rewal, podobnie inwentaryzację odcinka Trzebiatów - Pogorzelica również przeprowadzali pracownicy CIPR Rewal w tym niżej podpisany.

Co do sensu reaktywacji połączeń Trzebiatów - Pogorzelica, z pewnością nie będzie to priorytet. Wciąż Nadmorska KW służy jako komplementarne dobro turystyczne, będą atrakcją porównywalną do "kolejki w wesołym miasteczku", która jest po prostu atrakcją. W bardzo nikłym stopniu służy za środek transportu w obrębie obszaru recepcyjnego, bo bilety są zbyt drogie, by regularnie podróżować sobie między Rewalem, a Niechorzem. Do tego turysta nadbałtycki wykorzystuje samochód... Dopiero gdy poziom nasycenia samochodami rewalskiego wybrzeża uniemożliwi poruszanie się po drogach asfaltowych, zauważony zostanie walor "dojazdowy" kolei wąskotorowej w łączności z normalnotorową.

Pozdrawiam!
FB
Zapisane
Turysta91
Nowicjusz
*
Długość toru:: 14 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #110 : 14 Grudnia 2011, 12:37:49 »
0

Do tego turysta nadbałtycki wykorzystuje samochód...
Pozwolę sobie przypomnieć, że istnieją ludzie, którzy nie mają samochodu...
Obserwowałem ludzi, którzy wsiadali do pociągu w Trzęsaczu i Rewalu. Kiedy usłyszeli kwotę, jaką mają zapłacić za bilet ich miny natychmiast zmieniały się z wesołych na przerażone. Cóż, nie wypadało zrezygnować z podróży podczas jazdy pociągu... Ceny na odcinku nadmorskim są wysokie, trzeba się zgodzić. Wydaje mi się, że kolejką jeżdżą nowi turyści, osoba, która już "zaliczyła" tą atrakcję raczej już nie pojedzie, chyba, że bardzo jej się podobało i ma wielką ochotę przejechać się jeszcze raz. Z pewnością kolejka jest jedną z głównych atrakcji tej części wybrzeża, więc jakąś fotkę np. z parowozem każdy turysta na pamiątkę z wakacji chciałby mieć
Co do dojazdu z Gryfic nad morze to ludzie jeżdżą, nie tak tłumnie jak na odcinku nadmorskim, ale zawsze ktoś jedzie. Nie słyszałem, żeby kolejka przynosiła straty.
Zapisane
Filip Bebenow
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #111 : 14 Grudnia 2011, 12:49:28 »
+3

Pozwolę sobie przypomnieć, że istnieją ludzie, którzy nie mają samochodu...
Dla dzisiejszej ekonomiki turystycznej tacy ludzie po prostu nie istnieją. Jako niezmotoryzowany lub zmotoryzowany rzadko ;-) sam nad tym ubolewam. Koledzy związani z kolejami turystycznymi potwierdzą, że obecnie solidny parking przy stacji wąskotorowej to podstawa.
Pozdrawiam!
FB
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #112 : 14 Grudnia 2011, 13:41:14 »
+2

Cytat: Turysta91
Nie słyszałem, żeby kolejka przynosiła straty.

Żeby mówić o stratach, najpierw należałoby wszystko rozliczyć. Na razie para Gryfice - Trzęsacz i z powrotem jeździ bo musi ze względów technicznych. Gdyby nie musiała pewnie by nie jeździła. Rozlicza się całość a koszt podsyłów traktuje się jako (na razie) nieunikniony. Gdyby była szansa na dochód, z pewnością uruchomionoby drugi skład w celu umożliwienia dogodniejszych skomunikowań czy wycieczki do muzeum w Gryficach (przy "nieplażowej" pogodzie propozycja spędzenia czasu całkiem ciekawa). Najwyraźniej jednak nic nie wskazuje na taką możliwość.

Jeśli chodzi o ceny biletów to przepraszam, ale np. oferta z 2010 roku wydaje mi się całkiem rozsądna. Faktycznie cena pojedynczego biletu w jedną stronę jest dość wysoka (w pociągu z parowozem 12,00 zł.), ale "tam i z powrotem" kosztuje tylko nieco więcej (16,00 zł.). Cena przejazdu dla rodziny 2+2 "tam i z powrotem" na poziomie 10 złotych od łebka (40 zł.) jest już przystępna - szczególnie w porównaniu z cenami innych letnich atrakcji na wybrzeżu. Jeśli gmina chciałaby żeby kolejka oprócz funkcji turystycznej stanowiła środek transportu (turystycznego) zawsze może dodać do oferty odpowiednio skalkulowane bilety okresowe (na cały dzień, na 3 dni czy na tydzień albo nawet dwa), przy czym cenę pojedynczego całodziennego ustalić np. na 20 zł. (strzelam bez kalkulacji), trzydniowego na 30 a tygodniowego na 40 złotych (bilety rodzinne proporcjonalnie). Pytanie, czy miejsc w pociągu wystarczy .

Dobra, a teraz zaplecze. Rewal będzie zapewne konsekwentnie dążył do przeniesienia ekspozycji taboru z Gryfic do Pogorzelicy. Zapewne będzie jeszcze z tego niejedna awantura, ale jeśli tak by się stało, to bardzo logiczne byłoby przy okazji przeniesienie również zaplecza. Wbrew pozorom budowa "szopy" to nie są jakieś horrendalne pieniądze (szczególnie w porównaniu z remontem 30 km torów). Do tego "centrala" jest w jednym miejscu, łatwiej pilnować, łatwiej zarządzać pracownikami itd.

Jeśli chodzi o turystów niezmotoryzowanych to faktycznie nie stanowią dla włodarzy miejscowości turystycznych "grupy docelowej". Przyjedzie taki z wałówą (kupioną w Gryficach ) i namiotem, nic nie kupi, zajmuje tylko miejsce na plaży i hałasuje . Oczywiście żartuję, ale w Polsce mamy specyficzną mentalność i jednym z jej elementów jest ocenianie innych po "furze". Ci, co jej nie mają to albo "biedaki" albo jacyś dziwacy ("ekologi, Panie albo inne cyklisty").
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #113 : 14 Grudnia 2011, 20:33:52 »
0

Hehehe, czytam te mikolskie pomysły jak uzdrowić polskie koleje i ze śmiechu leje (mi się piwo po brodzie).
Zejdźcie na ziemię ci, którzy nigdy nie byli uczestnikami przedsięwzięć większych od zakupu mieszkania. Tutaj liczy się zysk - bezpośredni, pośredni, psychiczny, nastawienia społeczności lokalnej, etc., a nie żadne pisaniny kogoś kto "chętnie by przypomniał sobie czasy gdy był małym chłopcem a kolejka...".

Teraz do rzeczy.
Koledzy Filip i 2xm słusznie prawią:
1. Osoba bez samochodu = persona non grata. Dosłownie i w przenośni.
2. Nadmorska Kolej Wąskotorowa to 100% lunaparku.
I wszystko służy temu by trwała i się rozwijała. A to przez zdolność generowania $.

Ad 1.
Mniej kolejowo. Biedaków w miejscowościach nadmorskich, gdzie przez dwa miesiące ma się zarobić na pozostałe 10, nie potrzeba. Oczywiście nikt ich nie wygania, ale...
Kto ma samochód ten musi jego parkować. Gmina lubi płatne parkowanie bo przysparza jej to dochodów. Gmina nie przejmuje się korkami na ulicy, bo i tak każdy kiedyś musi zaparkować i będzie kasa. Tłok na ulicach podoba się autochtonom, bo auta będą u nich parkować za co będzie flota. Wszyscy są zadowoleni, łącznie z turystami których i tak jest więcej niż miasteczka są w stanie przyjąć, co powoduje obniżenie komfortu wypoczynku, ale turystom i tak to pasuje! Czy któryś z piszących był w Niechorzu? Tam za ohydny kebab wielkości pieroga trzeba zapłacić 15 zł a i tak stoją po niego tłumy, choć w Warszawie nikt by takiego shit nie kupił. To jest inna rzeczywistość.

Ad 2.
Bardziej kolejowo. Może jedna na 1000 osób które kupują każdego dnia bilet w ma świadomość czym jedzie - znaczy dawną koleją wąskotorową. Z resztą i tak 100% pasażerów traktuje to jako zabawę czy atrakcję. Nikt tu nie myśli o funkcji komunikacyjnej, zatem bilety są w cenie atrakcji lunaparkowej. Mało tego, choć z roku na rok podnosi się ich cenę to klientów nie ubywa! Jestem święcie przekonany, że gdyby nawet dać przejazd po 20 zł to w pociągach nadal będą tłumy a zyski znów poszybują w górę wykraczając po raz kolejny nad diagram. To jest specyfika miejscowości nadmorskiej, gdzie ludzie absolutnie nie liczą się z kosztami. Oczywiście biedni się z nimi liczą, ale nie dla nich miejscowości te funkcjonują, zatem jak Koledzy napisali w zasadzie nie ma ich w polu zainteresowań kolei.
Teraz kwestia transportowa - a po co to komu? Od transportu są (oprócz aut) busiki które pozwalają utrzymać się ich właścicielom i kierowcom a także generują wpływy z podatków. W wagonach ciuchci i tak nie ma w szczycie miejsca zatem jaki jest cel dopychania tym co chcą się przejechać tych co chcą tanio jeździć?
Linia dowozowa z Trzebiatowa? A na co ona - nawet jakby 200 osób ze Szczecina przyjechało to przecież nie są to ludzie nastawieni na wypoczynek gdzie kasa się nie liczy, ale jednodniowi turyści jadący za miasto (lub z innego kurortu) z własnymi kanapkami. Przez Rewal czy Niechorze dziennie przewala się kilkanaście tysięcy ludków. Nawet dostarczanie (co jest niewykonalne) 1000 podróżnych nie specjalnie ekonomicznie uzasadnia koszty naprawy chyba 13 km torów i wielkiego mostu na Redze. Poza tym kto by miał naprawiać te tory położone poza obszarem gminy Rewal? Czy, wobec obłożenia pociągów Pogorzelica - Trzęsacz, jest sens zabierania taboru na obsługę odcinaka dz Trzebiatowa? Jeszcze raz powtarzam, że kolejka jest tylko rozrywką i taką jej rolę nadaje sponsor czyli właściciel. On akurat ma pieniądze i potrafi je liczyć, czego niestety nie można powiedzieć o niektórych kolegach z forum którzy "chętnie by się przejechali by pokazać swym dzieciom i samemu przypomnieć sobie czasy gdy byli małymi chłopcami a kolejka...". Oczywiście przejechali jeden raz na cztery lata, bo ile razy pod rząd można jeździć na wakacje nad morze w jedne miejsce?

Pozostawiam resztę przemyśleniom.
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
kamlox
Mechanik
***
Długość toru:: 219 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #114 : 14 Grudnia 2011, 20:51:31 »
0

Oczywiście przejechali jeden raz na cztery lata, bo ile razy pod rząd można jeździć na wakacje nad morze w jedne miejsce?
Ja osobiście jeżdżę tam jak nie co rok to raz na dwa lata i powiem że często widać tam znajome twarze które się widziało wcześniej (szczególnie jakiś fan kolejki z Niemiec), więc niestety nie zgodzę się z Kucem.
A z drugiej strony Kuc ma rację. W tym roku gdy ludzie wysiadali z PKS-ów od razu szli na stację i załamywali ręce na wieść że kolejka nie jeździ. Mówili że przyjechali głównie po to.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #115 : 14 Grudnia 2011, 20:54:09 »
0

Teraz kwestia transportowa - a po co to komu? Od transportu są (oprócz aut) busiki które pozwalają utrzymać się ich właścicielom i kierowcom a także generują wpływy z podatków. W wagonach ciuchci i tak nie ma w szczycie miejsca zatem jaki jest cel dopychania tym co chcą się przejechać tych co chcą tanio jeździć?
Linia dowozowa z Trzebiatowa? A na co ona - nawet jakby 200 osób ze Szczecina przyjechało to przecież nie są to ludzie nastawieni na wypoczynek gdzie kasa się nie liczy, ale jednodniowi turyści jadący za miasto (lub z innego kurortu) z własnymi kanapkami.
Więc po co na żuławach mamy "pociąg na plaże"?? Po co mamy "pociąg na zamek"?? Przecież są busy i autobusy o własnych samochodach nie wspominając.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #116 : 14 Grudnia 2011, 21:15:16 »
0

Andrzeju, czy owe wymienione pociągi na ŻKD są skierowane dla turystów przebywających w miejscowościach o takich charakterach jak Rewal czy Niechorze? Skąd niby ci turyści mieli by tłumnie przybywać? Ilu by ich było? Człowieku, to nie kolejka PIKO którą rozłożysz i zwiniesz w pół godziny. Tu wszystko ma swoje podstawy rachunku ekonomicznym przy udziale argumentów zaczynających się od siedmiocyfrowych sum. Jeśli uważasz że to takie proste wydać 10 milionów aby potwierdzić Twoje aksjomaty o rewelacyjnych skutkach uruchomienia połączenia z Trzebiatowem, to do dzieła! Roztłukuj świnkę-skarbonkę, inwestuj, a potem pław się w luksusach na jakie pozwolą Ci dochody z takiego dzieła!

jeżdżę tam jak nie co rok to raz na dwa lata
A ja tam nie jeżdżę na wakacje. Zatem mamy remis. My, hobbyści kolejowi (nawet niemieccy), jesteśmy sklasyfikowani przez kolej rewalską w hierarchii targetu na 6324 miejscu. Dodam że Persony non graty są na 12.
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
obserwator
Mechanik
***
Długość toru:: 239 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #117 : 14 Grudnia 2011, 21:26:18 »
0

Nie cytując kolegi Kucyka mam kilka uwag do jego przemyśleń :

1. cieszę się że jest pierwszy przykład gruntownej moderny wąskiego toru na terenie RP ( to dla decydentów  polityczncyh )
2. patrząc na pkt. 1 mało istotne jest to że akurat modernizują lunapark, ważne że wogóle ( chwała dla UG Rewal )
3. szkoda że właściciel nie przewiduje dla niej innej funkcji jak tylko w/w lunapark  
4. na przykładach przeprowadzonych rewitalizacji "kolejek" na zachodzie, po remoncie najczęsciej łączy się kilka funkcji takich jak : przewóz osób jako kolej regionalna , lunapark oraz towar ( na poszczególnych kolejkach różne zróznicowanie )
5. kolej gryficka po wyremontowaniu całej trasy miałaby szansę na odtworzenie ciekawej linii komunikacyjnej Gryfice - Trzebiatów , bo jej nowa prędkość handlowa byłaby naprawdę atrakcyjna dla prowadzenia komunikacji regionalnej pod warunkiem finansowania przez UMWZP

PS. Gdy byliśmy z SKPL na wizycie studyjnej w Austrii dowiedzieliśmy się że nie rozróznia się ustawowo kolei pod względem szerokości toru , tor normalny i wąski jest traktowany na równo pod wzgledem nakładów Państwa na infrastrukturę .

« Ostatnia zmiana: 14 Grudnia 2011, 21:30:45 wysłane przez obserwator » Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #118 : 14 Grudnia 2011, 21:45:54 »
0

Ja bym te wszystkie wypowiedzi określił prosto:
1. Ci, którzy nie mogą nic zrobić krytykują albo podsuwają rozwiązania, za które i tak nie brali by odpowiedzialności materialnej i moralnej.
2. Ci, którzy odpowiadają za kolej wiedzą co robią i zrobili to, co zrobili, czyli zainwestowali 40 milionów. Tym z pkt 1. nic do tego.

A od siebie do Kolegi Obserwatora:
kolej gryficka po wyremontowaniu całej trasy miałaby...
Kolego, to jest kolej rewalska - i (niestety) ma służyć Rewalowi.
Zaś Austria jest stosunkowo daleko.
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #119 : 14 Grudnia 2011, 21:58:01 »
0

Pisząc posta miałem na myśli linie Gryfice -Trzęsacz.
Skąd?? Na pewno Szczecin ewentualnie jeszcze dalej na południe do wyboru mamy Kostrzyn (blisko granicy Niemieckiej) i jeszcze Gorzów Wielkopolski. W Szczecinie pociąg powinien być skomunikowany z pociągiem ze Stargardu. Ewentualnie Tylko Stargard - Szczecin - Gryfice.
W Gryficach 2 możliwości. Przesiadamy się do wąskotorówki i jedziemy dalej nad morze lub idziemy zwiedzać muzeum i coś zjeść a później wsiadamy do wąskotorówki i jedziemy nad morze. W tym wypadku na szlak wyjeżdża drugi skład (np MBxd2 + doczepa). Po południu drugi skład wraca wcześniej tak aby ci co rano pojechali nad morze mieli możliwość zajrzeć do muzeum w Gryficach i odpocząć przed dalszą podróżną.  
3. szkoda że właściciel nie przewiduje dla niej innej funkcji jak tylko w/w lunapark 

W projekcje jest zachowane skrajni transporterowej wiec nie wiadomo do końca co planuje gmina.
« Ostatnia zmiana: 14 Grudnia 2011, 22:01:15 wysłane przez andrzej2110 » Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 38   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!