|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #2301 : 01 Lipca 2022, 18:50:13 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
WL
|
 |
« Odpowiedz #2302 : 01 Lipca 2022, 20:27:11 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam,<br /><br />Wojciech Lemański
|
|
|
Tw53 Rudy
|
 |
« Odpowiedz #2303 : 02 Lipca 2022, 00:00:49 » |
0
|
Trochę humoru na poprawę nastroju w takie upały  
|
|
|
Zapisane
|
Wąski tor pod parą ! |13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #2304 : 23 Lipca 2022, 20:58:44 » |
+1
|
Znalazłem dziś śpiewaną opowieść jak to drużyna trakcyjna zostawiła niezabezpieczony parowóz który wpadł do dołu obrotnicy. Jako, iż jeśli chodzi o języki obce, wszystkie, poza polskim, są mi obce, może nie do końca zrozumiałem o co tam chodziło, jednak wydaję mi się iż w 4 zwrotce drużyna zameldowała naczelnikowi że zaparkowała lokomotywę pod kątem 45*. Jak ktoś jest bardziej ogarnięty w języku angielskim, to mógłby to zweryfikować. https://www.youtube.com/watch?v=8hGxj0OdS2I
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Jacek 83218
|
 |
« Odpowiedz #2305 : 23 Lipca 2022, 22:01:48 » |
0
|
Generalnie chodzi o to że drużyna parowozowa po odebraniu lokomotywy z szopy, napełnieniu tendra wodą i węglem a potem obróceniu, zostawili ją na nachylonym torze i nie uruchomili hamulców co sprawiło że lokomotywa stoczyła się i wylądowała w dole obrotnicy. Lokomotywę wyciągnięto. Palacz został zdegradowany do sprzątacza a maszynista na stróża. Zaś naczelnik jak usłyszał o całym zajściu zmył się pierwszym autobusem do domu. W ogóle ciekawe są te kolejowe piosenki Dave Gouldera. Jest też coś o miłośnikach wąskich torów. https://www.youtube.com/watch?v=b6Hkxs0ScoUCały album.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #2306 : 25 Lipca 2022, 01:00:34 » |
+1
|
W tym miejscu warto dodać kilka słów o samym autorze słów i wykonawcy, czyli Dave'ie Goulderze. To prawdziwy człowiek renesansu. Urodzony w roku 1939 piosenkarz, kompozytor, humorysta, kamieniarz, miłośnik gór, a przez czas jakiś także i palacz parowozowy. Jako artysta znany głównie z piosenek o tematyce kolejowej. https://en.wikipedia.org/wiki/Dave_GoulderA jeśli ktoś chce, to może u Dave'a urządzić sobie wakacje wynajmując domek będący starą nastawnią: https://davegoulder.co.uk/signalbox1/
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Drangnel
Nowicjusz

Długość toru:: 39 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #2307 : 20 Sierpnia 2022, 19:12:03 » |
+1
|
|
|
|
Zapisane
|
Normalny..... do rzeczywistości.
|
|
|
andrzej84
|
 |
« Odpowiedz #2308 : 15 Września 2022, 22:14:25 » |
0
|
Zagubione w necie  Kiedyś miałem linka do takiej strony gdzie była dokumentacja tech. parowozów, można było wybierać typ parowozu, a nast. rysunki jeśli były dostępne np. ostoi itp. Były rzuty główne ale trafiały się też rysunki dodatkowe. Czy ktoś kojarzy tę stronę i morze podać linka ?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #2309 : 15 Września 2022, 23:58:01 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
andrzej84
|
 |
« Odpowiedz #2310 : 16 Września 2022, 20:36:19 » |
0
|
O to dzięki super 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #2311 : 23 Września 2022, 20:53:45 » |
+3
|
Panowie - ostrzegam - zdjąć lacze! Wywala z butów. A, i dać jakość HD. Oczywiście słuchawki obowiązkowe. https://www.youtube.com/watch?v=NtP2ww7BwxM
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
emibe
|
 |
« Odpowiedz #2312 : 30 Października 2022, 20:04:28 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #2313 : 30 Października 2022, 21:12:06 » |
+5
|
O ja pierniczę - aż mnie ciarki przechodzą na myśl ile młotków na próbę hamulca zużyto. 
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #2314 : 05 Lutego 2023, 11:23:11 » |
+1
|
Polecam obejrzeć ten filmik - rzecz dzieje się za naszą wschodnią granicą. W skrócie: jechał połową lokomotywy, zapalił się, stanął, zgasił, ugasił, odpalił, pojechał dalej. https://www.youtube.com/watch?v=5brmHtH6pt4
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #2315 : 06 Lutego 2023, 21:41:32 » |
0
|
Nie tyle za naszą wschodnią granicą, a w Mołdawii. Tak przynajmniej napisano w opisie filmu zamieszczonym na YT.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Misza
Młotkowy
 
Długość toru:: 136 m
W terenie
750 czytam od dawna
|
 |
« Odpowiedz #2316 : 09 Lutego 2023, 07:41:25 » |
0
|
Ale tam! Daleko szukać! wyczyścić przed sezonem góre silników Lxd 2 albo/lub/i posprawdzać stan gaśnic przed upalnym czerwcem:)
|
|
|
Zapisane
|
Misza
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #2317 : 25 Lutego 2023, 18:09:02 » |
+1
|
No, Panowie, szkolimy się: https://www.youtube.com/watch?v=wp3SVXPUlX8I mały koń-kurs: jaki błąd popełnił na początku filmu maszynista?
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #2318 : 25 Lutego 2023, 19:46:28 » |
0
|
I mały koń-kurs: jaki błąd popełnił na początku filmu maszynista?
Przeładowanie PG?
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
MichałŁ
|
 |
« Odpowiedz #2319 : 26 Lutego 2023, 09:11:56 » |
0
|
Żadna produkcja filmowa nie oddaje 100% rzeczywiści a nawet w rzeczywistości nikt nie jest w 100% przepisowy. Ja zauważyłem takie: - Było hamowanie nagłe a nie było piachu. No chyba, że zawór maszynisty miał podpięte połączenie do automatycznego piaskowania podczas hamowania nagłego. EDIT. Biję się w pierś. Po głębszej analizie w 4;55 widać podłączenie automatycznego piaskowania. -Maszynista ma parowóz z wyrównywaczami ciśnienia a nastawnicę obsługuje jak by miał suwaki Trofimowa.
Widać też, że instrukcje kolejowe nie nadążają za rozwojem techniki. W filmie mówią żeby inżektorów używać na przemian i zasilać kocioł małymi dawkami bo tak mówi instrukcja. Kiedy jednak weszły inżektory na parę odlotową to koncepcja ich użycia była całkiem inna. Inżektor na parę świeżą był inżektorem awaryjnym lub używanym tylko wtedy kiedy przepustnica była zamknięta zaś całe zasilanie kotła podczas jazdy przejmował inżektor na parę odlotową, który pracował cały czas. Ilość wody regulowano dławieniem jej przepływu na wlocie do inżektora a im bardziej była przymknięta tym mocniej się nagrzewała. Takie użycie inżektora na parę odlotową daje sens jego montażu na parowozie.
No i jest też potwierdzenie mojej teorii, że największy problem jest zawsze przez gumę.
|
|
« Ostatnia zmiana: 26 Lutego 2023, 09:31:15 wysłane przez MichałŁ »
|
Zapisane
|
|
|
|
|