|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #1 : 07 Kwiecień 2009, 20:02:28 » |
0
|
Szkoda ze takie zarośnięte A teraz pytanie. http://picasaweb.google.pl/Romas1964/PiasecznoPrzeAdunkowe#5321281875429383042 do czego to jest?? Widziałem na innych fotka z innych kolej.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
konrad
|
|
« Odpowiedz #2 : 07 Kwiecień 2009, 20:08:16 » |
0
|
to jest lampa pionowa zagięta rurka to filar, a ta pozioma- przyczepiona do niej jest świetlówka w obudowie takie lampy są właśnie na przeładunku, specjalnie takie niskie by oświetlić wagon transporterowy
|
|
|
Zapisane
|
Urok sapiącej ciuchci jest niepodważalny ale lokomotywa spalinowa to potęga.
|
|
|
Kajetan
|
|
« Odpowiedz #3 : 07 Kwiecień 2009, 20:09:23 » |
0
|
do czego to jest?? To jest mocowanie do świetlówki. Dwa rządki takich oświetlały z obu stron tor wiodący do rampy. Chodziło o to, żeby mozna było spinać zwory transporterowe i mocować kliny w nocy. Normalne oświetlenie na słupach niestety nie oświetlało miejsc pod wagonami.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Adam W
|
|
« Odpowiedz #4 : 07 Kwiecień 2009, 20:11:04 » |
0
|
Identyczne są na przeładunku na Rogowie Towarowym Wąsk. Mają jeszcze oprawy.
S pozdravem Adam
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #5 : 07 Kwiecień 2009, 20:18:32 » |
0
|
Dziękuje za wyjaśnienie
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Phinek
Gość
|
|
« Odpowiedz #6 : 07 Kwiecień 2009, 22:00:39 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 02:26:53 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #7 : 07 Kwiecień 2009, 22:13:11 » |
0
|
A w środku jest jakaś "instalacja" ?? A na wodę albo ropę to on nie był??
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Phinek
Gość
|
|
« Odpowiedz #8 : 07 Kwiecień 2009, 22:20:43 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 02:26:41 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #9 : 07 Kwiecień 2009, 22:55:32 » |
0
|
Jak są grodzie to musiało kiedyś to jeździć. I to raczej nie na gumowych kołach. Zbyt masywna konstrukcja.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Romas
|
|
« Odpowiedz #10 : 08 Kwiecień 2009, 06:54:46 » |
0
|
Reasumując (trudne słowo o 6 rano :grin: ). O lampach, choć nie było to tematem pytania, wiemy niemal wszystko. Natomiast o tajemniczym zbiorniku nadal niewiele. Co do grodzi w środku to niestety obecnie w 3/4 zbiornik jest zawalony wszelakim śmieciem i zalany wodą (znaczy szczelny). Wszystko to spowodowało że nie chciałem wsadzać głowy do środka i badać go od wewnątrz.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #11 : 08 Kwiecień 2009, 08:03:47 » |
0
|
Trzeba odszukać starych pracowników tej stacji i ich zapytać. Inaczej to będą tylko domysły.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Phinek
Gość
|
|
« Odpowiedz #12 : 08 Kwiecień 2009, 08:49:55 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 02:26:21 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #13 : 09 Kwiecień 2009, 10:58:35 » |
0
|
Siemanko, tu Wasz ulubiony Kucyk wprost z Piaseczna nadaje.
Aby rozwiązać zagadkę tajemniczego artefaktu - podziemnego zbiornika - powołano specjalną Komisję w skład której weszli: - Agusia; - Buczek; - Kazimierz; - Kucyk; - 4 Żywce; - 10 Tyskich.
Komisja w w/w składzie udała się 8.IV br. w późnych godzinach popołudniowych na teren stacji Piaseczno Przeładunkowa w celu zbadania sprawy na gruncie. Po spożyciu dwóch ostatnich pozycji składu Komisji ustalono:
Zbiornik o pojemności ok 20.000L służył w początkowej fazie wprowadzania trakcji spalinowej na GrKD jako stacja do tankowania lokomotyw Lxd2. Był wyposażony w rury, pompy itp. Kazimierz (29 lat pracy na GrKD w służbie ruchu) nie potrafił podać jednak szczegółów zakończenia eksploatacji rezerwuaru. Jak Krzyś (maszynista, pracuje na GrKD od 1975r.) wróci z choroby, to przepytam go co to szczegółów technicznych.
Pozdrawiam!
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
Romas
|
|
« Odpowiedz #14 : 09 Kwiecień 2009, 14:35:44 » |
0
|
O! Właśnie o taką odpowiedź mi chodziło. Dzięki wielkie. Panu Krzysiowi zaś, życzę zdrowia i wypatruję uzupełnienia informacji. Co do picia piwa na tamtym terenie, to już ktoś z miejscowych wpadł na ten pomysł bo z boku rampy czołowej stoi ławeczka. Klimatyczne miejsce :grin:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #15 : 09 Kwiecień 2009, 14:51:45 » |
0
|
Tą ławeczkę zrobiły ŚK (Świry Kolejowe - wolontariusze) z Piaseczna, właśnie wczoraj tuż koło niej, na wzniesionym nasypie prowadzącym do rampy transporterowej, trwały nasze "wykopaliska archeologiczne" dotyczące zbiornika. Oczywiście w miarę opróżniania butelek rozmowy odpłynęły w stronę "...dawniej ta stacja żyła całą dobę...". Kazik, który był wraz z nami, przyszedł tu na tą stację do pracy w 1983r. Piastował on stanowisko zawiadowcy i podlegała mu setka osób. Z łezką w oku wspominał ogromny ruch towarowy jaki w tamtych czasach był. Patrząc na zarośnięte tory obrazowo opowiadał jak kiedyś tu wszystko żyło. W jego opowieściach usłyszeć można było szczęk łączonych wagonów, stukot transporterów, pomrukiwanie kilku Lxd2 pracujących jednocześnie na przetokach, pierdzenie SM03 spychającej Eaosy, chlupot przelewanej na dwupoziomowej rampie ropy (oraz ciurkanie kradzionej podczas przelewania) do tego z oddali dobiegały zdrowe, pijackie śmiechy kolejarzy... W promieniach zachodzącego słońca marzyliśmy aby choć na chwilę cofnąć się w te czasy. Tak to upłynęło ciepłe, wiosenne popołudnie na rampie dwupoziomowej na stacji Piaseczno Przeładunkowa...
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
Jacekglm
|
|
« Odpowiedz #16 : 10 Kwiecień 2009, 18:24:09 » |
0
|
ustalono:
Zbiornik o pojemności ok 20.000L służył w początkowej fazie wprowadzania trakcji spalinowej na GrKD jako stacja do tankowania lokomotyw Lxd2. Był wyposażony w rury, pompy itp. To samo udało mi się dziś dowiedzieć od Pana Adama Gerstmanna,którego mieliśmy okazję spotkać na stacji w Piasecznie i porozmawiać trochę o naszej ciasnotorówce.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
|
« Odpowiedz #17 : 10 Kwiecień 2009, 19:35:25 » |
0
|
To samo udało mi się dziś dowiedzieć od Pana Adama Gerstmanna, To ten słynny "kat Rozbarku" ma jeszcze czelność pojawiać się w okolicach wąskiego toru?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
gajos
|
|
« Odpowiedz #18 : 10 Kwiecień 2009, 19:39:28 » |
0
|
To samo udało mi się dziś dowiedzieć od Pana Adama Gerstmanna,którego mieliśmy okazję spotkać na stacji w Piasecznie i porozmawiać trochę o naszej ciasnotorówce.
Taaaa, to spotkanie było niesamowite... Opowieści o ostatnim kursie z Góry Kalwarii gdzie ludzie w ramach protestu kładli podkłady na torach, albo w ilu to filmach "grała" kolejka... Określenie "ciasnotorówka" całkiem przyjemnie mi się kojarzy...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jacekglm
|
|
« Odpowiedz #19 : 15 Październik 2009, 18:03:23 » |
0
|
Czy posiada ktoś schemat stacji Piaseczno Przeładunkowa?
Chodzi mi głównie o część północną. Dokąd wąskie tory sięgały?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|