Phinek
Gość
|
 |
« : 15 Kwietnia 2009, 17:22:05 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 02:21:09 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #1 : 15 Kwietnia 2009, 18:38:41 » |
0
|
A czy Vmax dla taboru nie określa UTK na podstaiw badań CNTK i danych producenta? Na tej podstawie wydaje świadectwo typu i Dopuszczenie Techniczno Ruchowe w których jest owa prędkość określona?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jsz
|
 |
« Odpowiedz #2 : 15 Kwietnia 2009, 19:19:41 » |
0
|
Widzę że kolega Finek wszechwiedzący pozjadał wszystkie rozumy i wypowiada się na każdy temat w tym forum pisząc straszne głupoty. W nagrodę zostaje nominowany do kategorii NDK.Patrz temat mój i kucyka o MK w Polsce.
|
|
|
Zapisane
|
Jakub Szadkowski
|
|
|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #3 : 15 Kwietnia 2009, 19:28:18 » |
0
|
Widzę że kolega Finek wszechwiedzący pozjadał wszystkie rozumy i wypowiada się na każdy temat w tym forum pisząc straszne głupoty. Może i pozjadał ale za to wypisał w jednym miejscu kilka istotnych detali. Myślę że dobrze że wreszcie ktoś to rozpisał w sposób zrozumiały dla takich laików jak ja. Mam jeszcze pytanko, czy w sprawach kolejowych UDT (Urząd dozoru technicznego) ma coś do gadania? Tzn. czy jest taka możliwość że UDT doczepi się np. do dźwigu zamontowanego na WMC'cie?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #4 : 15 Kwietnia 2009, 20:13:16 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 02:22:00 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #5 : 15 Kwietnia 2009, 20:35:57 » |
0
|
- ruch towarowy na wąskim torze jest ograniczony do 20 km/h Cytat: §60.2: Na liniach kolejowych, wąskotorowych, na których obywa się przewóz towarowych wagonów normalnotorowych na transporterach, prędkość maksymalna pociągów towarowych nie może przekraczać 20km/h - dla linii o szerokości toru 750 mm i 30 km/h - dla linii o szerokości toru 1000 mm, niezależnie od kategorii linii O ruchu towarowym za pomocą wagonów wąskich nie ma nic napisane. Co do 785 to jako ze jest to szerokość pośrednia miedzy 750 a 1000 to i prędkość transporterowa będzie pośrednia czyli 25km.h. Tylko czy na GKW były transportery??
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
KLAN PALUCHOWSKICH
|
 |
« Odpowiedz #6 : 15 Kwietnia 2009, 20:56:12 » |
0
|
Widzę że kolega Finek wszechwiedzący pozjadał wszystkie rozumy (...) pisząc straszne głupoty.
Jedyny głupi post w tym wątku jest twój. Phinek się nie zna pierdoły pisze, ok, oświeć nas królu złoty jaka prawda jest, gdzie mija się z prawdą, co mówi źle. Jak ci się nie chce pisać to się nie ciśnieniuj, wolę to co Phinek napisał niż twoje słodkie pierdzenie, że wiesz ale nie powiesz.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
OczeQ
SGKW

Długość toru:: 524 m
W terenie
Wariat torowy
|
 |
« Odpowiedz #7 : 15 Kwietnia 2009, 21:24:29 » |
0
|
Tylko czy na GKW były transportery?? Nigdy nie było... Na odcinku rudzkim woziło się normalne wagony na rollbock'ach, ale to w czasach, kiedy była to osobna kolej (czyli przed wojną).
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem? 
|
|
|
Kajetan
|
 |
« Odpowiedz #8 : 15 Kwietnia 2009, 21:58:41 » |
0
|
1)Andrzeju, dość mocno nadinterpretowujesz wspomniany artykuł. Gdyby było tak jak mówisz, to napisali by "prędkość maksymalna pociągów towarowych zawierających w swoim składzie wagony normalnotorowe na transporterach". A oni piszą po prostu "prędkość pociągów towarowych". 2) Według mnie (nie jestem prawnikiem, liczę że ktoś taki wśród nas jest), 785mm ten artykuł (to ograniczenie) po prostu nie dotyczy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #9 : 15 Kwietnia 2009, 22:10:30 » |
0
|
Tam po prostu powiedziane jest o transporterach. Towarowe wąskie będą miały wyższą prędkość ze względu na gabaryty i środek ciężkości.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #10 : 15 Kwietnia 2009, 23:47:20 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 02:22:54 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #11 : 15 Kwietnia 2009, 23:53:23 » |
0
|
To kwestie powinien rozwiązać ktoś kto pracował na kolei gdy jeszcze był prowadzony ruch za czasów PKP.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Waldi7
|
 |
« Odpowiedz #12 : 16 Kwietnia 2009, 00:17:47 » |
0
|
Jeżeli jest dokładnie tak, jak Kajetan napisał, to znaczy, że: 1) pociągi towarowe na liniach, gdzie odbywa się przewóz wagonów normalnotorowych na transporterach, mają narzucone ograniczenie prędkości maksymalnej do 20 km/h, 2) na podstawie przytoczonego przepisu obowiązuje on wyłącznie na liniach o prześwicie 750 i 1000 mm (chyba, że inne przepisy stanowią inaczej) - nie można interpretować tego zapisu, że na pośrednich prześwitach jest pośrednia prędkość, bo to już nadinterpretacja.
Chciałbym zwrócić uwagę na słowa "na których odbywa się przewóz towarowych wagonów normalnotorowych na transporterach". W majestacie logiki prawa wynikałoby stąd, że rzeczony przepis obowiązuje tylko na liniach kolejowych wąskotorowych o podanych prześwitach, gdzie wagony normalnotorowe wozi się obecnie na transporterach. Jeżeli transporterów aktualnie nie używa się, wspomniany przepis nie ma zastosowania.
Tyle logika, ale podkreślam, że wyłącznie w odniesieniu do zapisu cytowanego przez Kajetana. Ostateczną wykładnię można ustalić tylko przy "ogarnięciu" całości aktów prawnych, czego w tej chwili zrobić nie jestem w stanie.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam serdecznie!
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #13 : 16 Kwietnia 2009, 01:06:36 » |
0
|
1. UTK nie zajmuje sie dopuszczaniem szlaku, tym zajmuje sie diagnosta z uprawnieniami budowlanymi. UTK zajmuje sie wydawaniem swiadectw typu dla poszczegolnych elementow infrastruktury uwzgledniajac wnioskowana przez zarzadce infrastruktury kategorie linii kolejowej. 2. Na GKW nigdy nie eksploatowano transporterow, pomijajac epizod z rollbockami na odcinku Raciborz - Rudy Raciborskie w okresie przedwojennym.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Bartosz Uryga
SGKW

Długość toru:: 343 m
W terenie
WRS Bytom Karb
|
 |
« Odpowiedz #14 : 16 Kwietnia 2009, 01:08:09 » |
0
|
Tylko czy na GKW były transportery?? Nigdy nie było... Na odcinku rudzkim woziło się normalne wagony na rollbock'ach, ale to w czasach, kiedy była to osobna kolej (czyli przed wojną). Na GKW, przynajmniej na jedynej zachowanej linii Bytom-Miasteczko, nie ma przechyłek które pozwalają na kursowanie pociągów transporterowych. Abstrahując od skrajni taboru i budowli, która jest mniejsza niż dla... 600 mm 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Bartosz Uryga
SGKW

Długość toru:: 343 m
W terenie
WRS Bytom Karb
|
 |
« Odpowiedz #15 : 16 Kwietnia 2009, 01:46:46 » |
0
|
1. UTK nie zajmuje sie dopuszczaniem szlaku, tym zajmuje sie diagnosta z uprawnieniami budowlanymi. UTK zajmuje sie wydawaniem swiadectw typu dla poszczegolnych elementow infrastruktury uwzgledniajac wnioskowana przez zarzadce infrastruktury kategorie linii kolejowej. Wyciągnąłem z szafy Instrukcję PKP D75: "o dokonywaniu pomiarów, badań i oceny stanu torów" z 1996 roku. W paragrafie 7 - "ocena syntetyczna stanu torów" czytamy, że obiektywną oceną stanu torów niezależną od V jest tzw. wskaźnik J, obliczany na podstawie odchyleń standardowych nierówności pionowych, poziomych, wichrowatości i prześwitu. Dalej czytamy w paragrafie 8 - "wielkości dopuszczalnych odchyłek w poszczególnych klasach usterek", że wartości dopuszczalnych odchyłek w zależności od prędkości na poszczególnych liniach zawiera magiczna tabela nr 1. I rzeczywiście, prędkością podanym co 10 km/h są przyporządkowane nierówności, wichrowatości, poszerzenia, zwężenia, gradient prześwitu, przechyłka oraz wskaźnik J. Więc może w ten sposób określa się dopuszczalną prędkość linii eksploatowanych na PKP? Niech mnie poprawi ktoś posiadający wiedzę wiekszą niż ja  Moja D75 określa sposób analizy pomiarów dla wyników uzyskanych z badań drezynami i wagonami pomiarowymi i przedstawionych na wydrukach i wstępnie przeliczonych. Ale jak to robiono wcześniej, jak na usługach diagnostów były tylko ręczne toromierze?  Wie ktoś?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #16 : 17 Kwietnia 2009, 01:12:20 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 02:23:13 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
Bartosz Uryga
SGKW

Długość toru:: 343 m
W terenie
WRS Bytom Karb
|
 |
« Odpowiedz #17 : 17 Kwietnia 2009, 08:19:40 » |
0
|
Oż cholerka... drobne mi sie skończyły, chyba dopiero w przyszłym tygodniu kupię sobie wagon pomiarowy gUpi toromierz ręczny z elektroniczną przechyłką to koszt ok. 2000 zeta*)  Może więc przerobienie 3Aw na pomiarowy będzie tańsze  Taki żółty 3Aw z zielonym pasem ;P *) w tym element przechyłki - 1500 ;P
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #18 : 17 Kwietnia 2009, 10:49:24 » |
0
|
Toromierz elektroniczny "samomierzący" kosztuje od 10 tysięcy w górę...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Bartosz Uryga
SGKW

Długość toru:: 343 m
W terenie
WRS Bytom Karb
|
 |
« Odpowiedz #19 : 17 Kwietnia 2009, 19:07:12 » |
0
|
Toromierz elektroniczny "samomierzący" kosztuje od 10 tysięcy w górę... Taki "samomierzący" toromierz to projekt dobry dla jakiegoś ambitniejszego studenta elektroniki... Tylko co z jego legalizacją...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|