Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 10:50:10 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 [3] 4 5 6   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Podzwonne dla Piotrkowskiej KD - a może nie ???  (Przeczytany 84424 razy)
Marek Sz
SGKW
*
Długość toru:: 321 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #40 : 28 Maja 2005, 22:03:44 »
0

Tu nie chodzi o obecną rozbiórkę, tylko o to co Towarzystwo zrobiło przez te 15 lat. Dlaczego pociagi nie jeźdizły do Sulejowa, ale na stacje benzynową via hasie i krzaczory?
UM to się nie dziwię, sami to zawaliliście i potem nad całym przedsięwzięciem unosił sie "duch krowy Mećki" czy jak to było
Zapisane
arti281
Dyrektor
*****
Długość toru:: 512 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #41 : 28 Maja 2005, 22:06:09 »
0

Ludzie zrozumcie tam na miejscu torowiska powstała obwodnica i plany poszerzenia drogi o torowisko.Kto z tym wygra?A co do dotacji na biurokrację i na cokolwiek to słyszę to od ciebie.UM w Piotrkowie przez okres 15 lat nie dołożył nigdy złoteg do sprawdzenia w urzędzie.Więc demętuje tą informację.
Zapisane
Marek Sz
SGKW
*
Długość toru:: 321 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #42 : 28 Maja 2005, 22:08:52 »
0

Cytat: "arti281"
Ludzie zrozumcie tam na miejscu torowiska powstała obwodnica i plany poszerzenia drogi o torowisko.Kto z tym wygra?A co do dotacji na biurokrację i na cokolwiek to słyszę to od ciebie.UM w Piotrkowie przez okres 15 lat nie dołożył nigdy złoteg do sprawdzenia w urzędzie.Więc demętuje tą informację.


Wiele innych wąskotorówek nie dostało dotacji a żyją.
I nie ciągnie się za nimi taki smród jak za Piotrkowem
Zapisane
arti281
Dyrektor
*****
Długość toru:: 512 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #43 : 28 Maja 2005, 22:12:43 »
0

Skwituję to tak Brak układów w byłej DKD oraz układy rządzących wtedy całej tej bandy z UM.Interes własny ponad wszystko.A działki aż się prosiły do wzięcia pod tę nieszczęsną stację paliw.Winny nie znalazł się choć sprawa została skierowana do prokuratury
Zapisane
arti281
Dyrektor
*****
Długość toru:: 512 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #44 : 28 Maja 2005, 22:17:55 »
0

Ta też żyje tyle tylko że na pół gwizdka.Ciekawe czy inne kolejki też mają trzech właścicieli? ZGN w Lodzi Um PIotrków i Towarzystwo Układ idealny tyle że do tanga trzeba dwojga a ZGN nie odpuszcza.
Zapisane
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 831 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #45 : 29 Maja 2005, 00:28:25 »
0

Akurat znam parę osób z Piotrkowa. Zobaczymy, co wywiad ustali.
Znam człowieka, który tuż przed zamknięciem remontował cały ten szlak. A teraz szlag trafia co się tam wyrabia. No cóż - z blachosmrodowym lobby się nie wygra, można mieć tylko nadzieję, że się sami wykończą...
Zapisane
arti281
Dyrektor
*****
Długość toru:: 512 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #46 : 29 Maja 2005, 08:59:06 »
0

Dokładnie a wszystko do sprawdzenia.Komuś bardzo zależy na przedstawieniu Towarzystwa jako tego który dopuścił do takiego stanu rzeczy.W sprawie ratowania torowska było napisane wszędzie od Prezydenta RP poprzez Premiera , Ministrów ,Prezesów PKP SA skończwyszy na ZGN Łodz i UM Piotrkowa.Szkoda że nie możecie zobaczyć tej makulatury.Odpowiedzi krótkie i zwięzłe.Jednym słowem nikt nic nie może.Sorry no może tylko zlikwidować całkowicie.
Pozdrawia.
Zapisane
Adam W
Dyrektor
*****
Długość toru:: 601 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #47 : 29 Maja 2005, 12:19:32 »
0

Cytuj
Ludzie zrozumcie tam na miejscu torowiska powstała obwodnica i plany poszerzenia drogi o torowisko.Kto z tym wygra?

Nie można tak sobie zaasfaltować czynnej linii kolejowej. W przypadku planowania drogi takie rzeczy muszą i są brane pod uwagę. Najprawdopodobniej zwykły brak chęci czy zaangażowania zarządu towarzystwa poskutkował takim stanem rzeczy. Inwestor to tylko wykorzystał, zresztą to nic dziwnego zaoszczędził sobie poprostu roboty. Gdyby towarzystwu naprawdę zależało to kolejka by istniała. Niestety mam wrażenie że traktowali to trochę jak zabawkę. Później "towarzysze z towarzystwa" zauważyli że właściwie to wszystko im się sypie w rękach. Nie można było już za bardzo zrobić coś dla poprawy sytuacji kolejki, degradacja linii zaszła już zadaleko jak na możliwości towarzystwa. Niemożna nic już zrobić dla kolejki, ale można jeszcze zrobić coś dla siebie. Resztę sobie dopowiedzcie sami.

S posdravem Adam
Zapisane

arti281
Dyrektor
*****
Długość toru:: 512 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #48 : 29 Maja 2005, 12:40:52 »
0

Cytat: "Adam W"
Cytuj
Ludzie zrozumcie tam na miejscu torowiska powstała obwodnica i plany poszerzenia drogi o torowisko.Kto z tym wygra?

Nie można tak sobie zaasfaltować czynnej linii kolejowej. W przypadku planowania drogi takie rzeczy muszą i są brane pod uwagę. Najprawdopodobniej zwykły brak chęci czy zaangażowania zarządu towarzystwa poskutkował takim stanem rzeczy. Inwestor to tylko wykorzystał, zresztą to nic dziwnego zaoszczędził sobie poprostu roboty. Gdyby towarzystwu naprawdę zależało to kolejka by istniała. Niestety mam wrażenie że traktowali to trochę jak zabawkę. Później "towarzysze z towarzystwa" zauważyli że właściwie to wszystko im się sypie w rękach. Nie można było już za bardzo zrobić coś dla poprawy sytuacji kolejki, degradacja linii zaszła już zadaleko jak na możliwości towarzystwa. Niemożna nic już zrobić dla kolejki, ale można jeszcze zrobić coś dla siebie. Resztę sobie dopowiedzcie sami.

S posdravem Adam

Kolejka przestała funkcjonować w 1988 a Towarzystwo przejęło ją dopiero w1995 nie z marszu jak inne tylko w posuwającej się degradacji.Z lokomotyw rozkradziono niemal wszystko szafy przewody itd. Droga urzędowa.Druga sprawa to w 1990 roku podjęto uchwałę w UM o modernizacji drogi do Sulejowa i budowie obwodnicy.Dziwię się tobie ponieważ nie słyszałem aby jakiekolwiek Stowarzyszenie uratowało kolejkę przed takimi uchwałami.Następnie to może mi odpowiesz jak można było przejechać przez drogę krajową tj. Krakowskie Przedmieście w granicach miasta . Było zalane asfaltem a UM nie wydawał zgody na rozcięcie skuteczenie wstrzymując dalszą drogę kolejki.A i co możemy jeszcze zrobić dla siębie? Bardzo to ciekawe?
Zapisane
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 831 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #49 : 29 Maja 2005, 13:34:00 »
0

Cytat: "Adam W"

Nie można tak sobie zaasfaltować czynnej linii kolejowej. W przypadku planowania drogi takie rzeczy muszą i są brane pod uwagę.


oj można - poczytaj niektóre artykuły o uruchomieniach linii - przejazdy poodkuwane i zaraz znów zaasfaltowane...

Na ŚwKD tak zrobiono w Chmielniku - wycięto tory przy rozbudowie drogi Kielce - Chmielnik i dobranoc kolejka.
 
To są wszystko problemy własnościowe - PKP się zgodzi na wszystko, a nie zawsze stan własności danej linii jest jasny - albo PKP, albo część gmina /powiat, część PKP itp.  Akurat w przypadku kolejki Piotrków - Sulejów już od dawna mówiło się o poszerzaniu drogi i nawet wróbelki ćwierkały, ze tory pójdą pod palnik. Budowa stacji benzynowej niedaleko mostu przy wjeździe do Piotrkowa - zaasfaltowany przejazd, już pokazała, że to początek końca. W styczniu w Uszczynie już zamiast mijanki był przystanek. Między Uszczynem a Przygłowem wyjazd ze straży. Nie wspomne już przeciętego nasypu - dojazd do jakieś wiochy.

Tylko króko wspomnę, że tam gdzie zlikwidowano pociąg pasażerski to wchodzi PKS. Z nim "konkuruje" busiarstwo, PKS likwiduje połączenia, busiarstwo też i efekt taki, że w interesujących godzinach i tak nie ma czym dojechać (np Kielce - Jędrzejów).
Zapisane
arti281
Dyrektor
*****
Długość toru:: 512 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #50 : 29 Maja 2005, 13:49:01 »
0

Widzę że znasz temat bo niektórym się wydaje że jak ma się kolejkę to ma się wyłączność na wszystko z jednym zastrzeżeniem. W zasadzie nie masz nic do powiedzenia.Pilnowaliśmy majątku PKP w zamian za uruchomienie kolejki do Sulejowa.Obecnie wyganiają nas.A o słowie dziękuję to już można zapomnieć.Doprowadziliśmy do stanu używalności tabor infrastrukture do miejsca do którego dojechaliśmy.A teraz mówi się nam grzecznie WON.
Zapisane
Marek Sz
SGKW
*
Długość toru:: 321 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #51 : 29 Maja 2005, 14:11:05 »
0

Cytat: "arti281"
Widzę że znasz temat bo niektórym się wydaje że jak ma się kolejkę to ma się wyłączność na wszystko z jednym zastrzeżeniem. W zasadzie nie masz nic do powiedzenia.Pilnowaliśmy majątku PKP w zamian za uruchomienie kolejki do Sulejowa.Obecnie wyganiają nas.A o słowie dziękuję to już można zapomnieć.Doprowadziliśmy do stanu używalności tabor infrastrukture do miejsca do którego dojechaliśmy.A teraz mówi się nam grzecznie WON.


Po pierwsze spora część osób tu sie wypowiadających działa na wąskotorówkach, notabene funkcjonujących o niebo lepiej niż śp PKD, więc nie opowiadaj bajek typu
"bo niektórym się wydaje że jak ma się kolejkę to ma się wyłączność na wszystko z jednym zastrzeżeniem. W zasadzie nie masz nic do powiedzenia" etc
Po drugie to wasza sprawa że sie nie dogadaliście z UM, inni jakoś sie mogli dogadać, pomimo wielu spięc.
Po trzecie nie dziw się że ZGN usztywnił stanowisko po pocięciu Ol49, jaka jest pewność, ze przekazanej kolejki też nie potniecie?
Po czwarte po co te bajki o reaktywowaniu PKD przez TMKPS gdy wcześniej to samo towarzystwo pocięło albo sprzedało większośc taboru osobowego?

pozdr
Marek
Zapisane
arti281
Dyrektor
*****
Długość toru:: 512 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #52 : 29 Maja 2005, 14:23:40 »
0

U nas można było się dogadać tyle że na zasadzie My bierzemy kolejkę i tabor ale wy jezdzicie na odcinku 3km.Mamy odpowiedz na papierze już wtedy chodziło o poszerzenie i obwodnice.Pismo z 1999roku
Jeśli chodzi o ZGN to dogadywali się między sobą.Oni spotykali się od godz.10  a nas zapraszali na 11. Ciekawe o czym rozmawiali? O pogodzie?Przekazując tabor mogli zrobić zastrzeżenie o zakazie złomowanie.Tabor został sprzedany do innego stowarzyszenia aby nie gnił bezczynnie.Tam zrobią lepszy pożytekA pocięte zostały dwie jednostki ze względu na ich stan techniczny.Nam obecnie na takiej trasie wystarcza jedna lokomotywa i jeden wagon letniak.
Zapisane
Marek Sz
SGKW
*
Długość toru:: 321 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #53 : 29 Maja 2005, 14:25:04 »
0

A co zostało pociete?
1Aw i ?
Zapisane
arti281
Dyrektor
*****
Długość toru:: 512 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #54 : 29 Maja 2005, 14:33:01 »
0

Platforma i 1AW bo miał przesuniętą całą konstrukcję.Żaden człowiek wydający świadectwa nie dopuścił by go do użytku
Zapisane
Marcin Przybysz
Gość
« Odpowiedz #55 : 29 Maja 2005, 15:15:18 »
0

Cytuj
Kolejka przestała funkcjonować w 1988 a Towarzystwo przejęło ją dopiero w1995 nie z marszu jak inne tylko w posuwającej się degradacji.

Jak wiele innych (Żuławska, Starachowicka - choćby te dwie. W porównaniu z nimi to PKD był pełen wypas)

Cytuj
Z lokomotyw rozkradziono niemal wszystko szafy przewody itd.


na Żuławskiej, w Starachowicach taboru nie byłó w ogóle.

Cytuj
Droga urzędowa.Druga sprawa to w 1990 roku podjęto uchwałę w UM o modernizacji drogi do Sulejowa i budowie obwodnicy.Dziwię się tobie ponieważ nie słyszałem aby jakiekolwiek Stowarzyszenie uratowało kolejkę przed takimi uchwałami.

 Towarzystwo nie, ale umiejętne działanie - tak. W Starachowicach drogę kolejki przeciął świeżo budowany wiadukt. I co? I zbudowano przejazd przez wiadukt, oznakowano go, itp

 
Cytuj
A i co możemy jeszcze zrobić dla siębie? Bardzo to ciekawe ?

No to ja wypowiem wprost podejrzenia. Sprzedać co się da, i zabrać kasę. Jeżeli Arti jesteś naprawdę z Piotrkowa, to wiesz ile kasy "towarzystwo" dostało za sprzedaż taboru (choćby TYLKO do Rogowa, nie mówiąc o innym). To powiedz, na jakie szczytne cele związane z kolejką ta kasa trafiła? Konkrety poproszę. A na jakie szczytne cele związane z kolejką trafiła kasa za Ol 49? A na jakie szczytne cele trafiła kasa za sporzedaną tydzień temu drezyne ręczną? Ostatnią, jaka  była w Piotrkowie? A gdzie trafiła kasa za wymontowany podczas budowy przystanku rozjazd, który "towarzystwo" zabrało sobie?
Itp, itd....
Pozdrawiam
Marcin[/quote]
Zapisane
arti281
Dyrektor
*****
Długość toru:: 512 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #56 : 29 Maja 2005, 15:35:07 »
0

Kasy się zabrać nie da bo to organizacja społeczna rozliczana przez Urząd skarbowy.Obecnie kasa ze sprzedaży jest na koncie Towarzystwa.O Ol49 już pisałem  Część poszła na wykupienie LYD2 oraz transport reszta na zadania statutowe tj. opłaty. Kasa z drezyny również na koncie.Sa plany co do uruchomienia odcinka 3km a na to potrzebna jest kasa.Jeśli nie wypali pieniądze ze sprzedaży wszystkiego przekażemy na dom dziecka w Piotrkowie zgodnie z procedurami Urzędu Skarbowego.Jeśli chodzi o rozjazd z Uszczyna to ZGN Lodz.To ich działki i szyny.
Zapisane
arti281
Dyrektor
*****
Długość toru:: 512 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #57 : 29 Maja 2005, 15:49:32 »
0

Cytat: "Marcin Przybysz"
Towarzystwo nie, ale umiejętne działanie - tak. W Starachowicach drogę kolejki przeciął świeżo budowany wiadukt. I co? I zbudowano przejazd przez wiadukt, oznakowano go, itp


Nie bardzo już cię rozumiem czy nie możesz pojąć że pisaliśmy wszędzie o przesunięcie obwodnicy w drugą stronę bo była taka możliwość od Prezyenta RP na Miastu zakończywszy.Nawet sprawa w sądzie najwyższym przeciw Generalnemu Konserwatorowi Zabytków o wpisanie torowiska do rejestru nic nie pomogło.Nie napisaliśmy jedynie do Św. Piotra !
Może mi podpowiesz gdzie popełniliśmy błąd?Pukaliśmy do wszystkich możliwych dzwi.Tyle że nawet nikt nie chciał ich uchylić.
Zapisane
Marcin Przybysz
Gość
« Odpowiedz #58 : 29 Maja 2005, 16:01:11 »
0

Cytat: "arti281"
Kasy się zabrać nie da bo to organizacja społeczna rozliczana przez Urząd skarbowy.Obecnie kasa ze sprzedaży jest na koncie Towarzystwa.O Ol49 już pisałem  Część poszła na wykupienie LYD2 oraz transport reszta na zadania statutowe tj. opłaty. Kasa z drezyny również na koncie.Sa plany co do uruchomienia odcinka 3km a na to potrzebna jest kasa.Jeśli nie wypali pieniądze ze sprzedaży wszystkiego przekażemy na dom dziecka w Piotrkowie zgodnie z procedurami Urzędu Skarbowego.Jeśli chodzi o rozjazd z Uszczyna to ZGN Lodz.To ich działki i szyny.

Nie złość się na mnie, ale będę upierdliwy do bólu (możesz mnie nazwać trollem, nie obrażę się).
Zabrać się nie da, ale da się stworzyć koszty. A koszty mogą być znaczne.Nie rozumiem co to są "zadania statutowe tj. opłaty". Opłaty to opłaty (rozumiem telefon, prąd, czynsz - tak?), a zadania statutowe, no coż, całkiem co innego. Chyba, że mam rozumieć, że statutowym zadaniem jest ponoszeni opłat/kosztów?
Jakie więc zadania statutowe zostały zrealizowane za te pieniądze? Bo jeżeli chcesz napisać, że za pieniądze ze sprzedaży kilku lokomotyw, kilku wagonów, drezyn, szerokotorowego parowozu, i tak dlaej, chcecie zrealizować zadania statutowe w postaci uruchomienia 3 km toru z lokomotywka i letniakiem, hmmmm, to PKP juz chyba lepiej gospodaruje kasą?
 A co do tego 3 kilometrowego odcinka - przecież w planach UM jest zrobienie tam ścieżki rowerowej - chyba, że nie? Ale był cytat o tym bodajże na pmk. No dobra, ale załóżmy że się da . Mając lokomotywę oraz wagon - ile kasy potrzebujecie na "uruchomienie" (dlaczego w cudzysłowiu - ano bo na tych 3 km nie ma ani drzewek w skrajni, ani ubytków, ani podmyć)?? Bo Starachowice, po odjęciu kosztów sprowadzenia taboru (znaczne, w Piotrkowie nie występuje), kosztów usunięcia podmyć (znaczne, w Piotrkowie nie występuje), wydały na uruchomienie odcinka tyle, co na koszt paliwa do Wls'ki. 150 złotych.
Pozdrawiam
Marcin
Zapisane
Marek Sz
SGKW
*
Długość toru:: 321 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #59 : 29 Maja 2005, 16:10:14 »
0

Cytuj
A co do tego 3 kilometrowego odcinka - przecież w planach UM jest zrobienie tam ścieżki rowerowej - chyba, że nie? Ale był cytat o tym bodajże na pmk. No dobra, ale załóżmy że się da . Mając lokomotywę oraz wagon - ile kasy potrzebujecie na "uruchomienie" (dlaczego w cudzysłowiu - ano bo na tych 3 km nie ma ani drzewek w skrajni, ani ubytków, ani podmyć)?? Bo Starachowice, po odjęciu kosztów sprowadzenia taboru (znaczne, w Piotrkowie nie występuje), kosztów usunięcia podmyć (znaczne, w Piotrkowie nie występuje), wydały na uruchomienie odcinka tyle, co na koszt paliwa do Wls'ki. 150 złotych.

Ale w Starachowicach:
1. Byla ekipa, a w Piotrkowie takowej brak
2. Była współpraca samorządu, a w Piotrkowie na takową nie ma szans po sławetnej sprawie "krowy Mećki"
3. Nie było smrodu jaki był w Piotrkowie po pocięciu parowozu
4. Była i jest koncepcja wykorzystania kolejki oraz jej promocja - np bradzo dobre w mojej opiniii ulotki i dobrze przygotowany program turystyczny z uwzględnienie róznych grup klientów - indywidualni, szkoły etc, a kolejka wpisuje sie w szlak zabytków regionu, a w Piotrkowie tego brak
Zapisane
Strony: 1 2 [3] 4 5 6   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!