Świat kolejek wąskotorowych SMF
19 Kwiecień 2024, 11:34:32 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Szlak Pińczów - Młodzawy  (Przeczytany 139100 razy)
andrzej84
Zawiadowca
****
Długość toru:: 432 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #100 : 01 Kwiecień 2014, 13:03:53 »
-1

„Potem, jak widać z wytrwałych i wieloletnich prób reaktywacji Młodzaw podjętych przez kolegę Wojciecha ze Szczecina, samorządy objęły strategię odbijania piłeczki, byle dalej od nich. Operując w okolicach Pińczowa - miało się i ma doskonałą możliwość poprowadzenia i przypilnowania sprawy. Przez kolejne 12 lat można było tylko obserwować postępującą degradację dawnej Pińczowskiej Kolei Dojazdowej i jak widać nikomu w Pińczowie zbytnio ten fakt nie przeszkadzał, nawet lokalnie działającemu Stowarzyszeniu na rzecz kolejki.”

Dokładnie o to mi chodzi miłośnicy, stowarzyszenie i kolejorze.
 Co do mojego wieku wszystko się zgadza, no ale właśnie było stowarzyszenie, byli miłośnicy których poczynania jako wtedy jeszcze studencina i młody szczur śledziłem, wydawało się ze na kolejce coś się dzieje, są plany reaktywacji trasy na Hajdaszek na Młodzawy. Mi wtedy jako temu młodemu szczurowi wydawało się że zwyczajnie za wiele tam nie wniosę. To co się starałem robić to propagować kolejkę wśród znajomych m.in. udało mi się namówić 5 znajomych na pociąg specjalny z parowozem i wielokrotnie na pociągi rozkładowe.
No dobrze ale było stowarzyszenie, skoro było podobno złe dlaczego ta część która zrezygnowała z udziału w nim nie założyła nowego pełnoprawnego stowarzyszenia/ fundacji, przecież to się dało zrobić, to nie są jakieś cuda dla kilku zgranych osób.
Czy ktoś pokwapił się przez te lata na napisanie wniosku do ministerstwa o ponowne wpisanie szlaku choćby częściowo np. do Chrobrza do rejestru zabytków ? Uzasadniając że ministerstwu nie były znane wszystkie dowody w sprawie i dokumentując to zdjęciami choćby. Gdyż we wnisoku o wykreślenie były nieprawdziwe sformułowania   Co?  ( ja w tej kwestii walczę, tyle że lata upłynęły i czasu jest teraz mniej )
Uruchomienie drezyn do Młodzaw. Ależ oczywiście ze się dało. Moi drodzy, byliśmy z Wojtkiem właśnie na spotkaniu i sam obecny burmistrz zaproponował dzierżawę szlaku do Młodzaw za 1zł. Problemem pozostawały podatki które jak wyliczyłem to ok 10 tys zł rocznie.  No ale mając stowarzyszenie to stare bądź nowe przez te wszystkie lata można było je przekształcić w OPP ( to co ma możliwość uzyskania 1%, aby to się stało trzeba działać min. przez 2 lata ) i wtedy organizacja taka jest zwolniona z podatku. W ten sposób funkcjonuje m.in. aeroklub pińczowski który jest właśnie stowarzyszeniem o nazwie aeroklub. Więc gdzie miłośnicy byli ze swoim stowarzyszeniem nowym bądź starym?Co? Kiedy się pytaliście o dzierżawę, orientowaliście w kwestaich podatkowych ?
Jakim cudem Stowarzyszenie które powinno się głównie udzielać na Jędrzejowskiej kolejce jest operatorem w Starachowicach i to na 2 odcinki. Skoro tam się da dlaczego kolejorze i miłośnicy nie zrobili tego tu przez tyle lat Co???. Drugim odcinkiem po ‘97 mógł być Chroberz-Wiślica ( brak osuwisk i zawalonych mostków ), lub inny odpowiadający fragment.
Jestem oczywiście sympatykiem kolejki ale również człowiekiem związanym z ponidziem i dlatego z mojego pkt. Widzenia nie podoba mi się to że m.in. gmina Pińczów i powiat dokłada się do kolejki, ale w sumie dla mieszkańców Pińczowa za wiele z tego nie wynika, to jest wkładanie kasy sąsiadowi do sakwy podczas gdy sami jesteśmy biedni. Wole nie rozwijać dalej tego tematu gdyż mam dość kontrowersyjne zdanie w tej kwestii
Zapisane
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #101 : 01 Kwiecień 2014, 13:08:23 »
0

Wypada mi się również podpisać pod postem Macieja.
Szkody powodziowe w 1997 roku pojawiły się w "dobrym" czasie poszukiwania argumentów za zamknięciem szlaku do Koniecmostów. Przy ówczesnej rentowności sekcji JKD nawet nie zbliżającej się do 10% była to okazja do ścięcia kosztów bieżących i wyłączania z ruchu szlaku, który w sumie okazał się zbyt długi i męczący dla typowego kolejkowego turysty. Nie poczyniono żadnych kroków do likwidacji tych szkód przyjmując zapewne, że po pewnym czasie linia ulegnie degradacji uniemożliwiającej jej szybkie przywrócenie do ruchu. Wpisanie jej na listę zabytków nie dającą szans na szybką rozbiórkę skazało ją zaś na powolne popadanie w pekapowski niebyt. Przy przekształcaniu kolejki w spółkę postawiono na realny plan uruchomienia ruchu do Pińczowa. Nie podjęto rozmów ze Złotą, Wiślicą i Chrobrzem, które nigdy nie były zainteresowane współudziałem w ruchu kolejki (jak zaś wygląda potencjalna współpraca samorządów w zakresie zarządzania kolejkami możemy teraz zaobserwować w Piasecznie). W trakcie uruchamiania SwKD linia była już od 5 lat nieczynna, a obiekty inżynierskie w znacznej części zdegradowane. To właśnie jędrzejowscy kolejarze byli w pełni świadomi problemów i kosztów związanych z utrzymaniem tego kawałka szlaku.
Dlatego niegdyś postawiliśmy sobie plan realnego minimum uruchomienia szlaku do Młodzaw tworząc oprócz planu rozwiązania kwestii technicznych również plan biznesowy powiązania kolejki z lokalną atrakcją - tzw. Ogrodem na Rozstajach. Różne, niezależne od nas przyczyny spowodowały, że kluczowy lokalny rozgrywający konsekwentnie zrealizował strategię "jestem za, a nawet przeciw".


PS
Tak przy okazji można wskazać Nadwiślańską KD jako przykład właściwego pozyskania środków na odbudowę po szkodach powodziowych na (na razie) nieczynnym szlaku.
Zapisane

andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #102 : 01 Kwiecień 2014, 14:43:06 »
0

Zaraz, zaraz. niedawno na tym forum było pisane że gdy na linii jest tylko turystyczny to jest ona zwolniona z podatków.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Maciek JKD
Mechanik
***
Długość toru:: 194 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #103 : 01 Kwiecień 2014, 17:49:25 »
0

Wole nie rozwijać dalej tego tematu gdyż mam dość kontrowersyjne zdanie w tej kwestii

I w tym się z kolegą w 100% zgodzę 

Pozdrawiam
Maciek
Zapisane

Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
andrzej84
Zawiadowca
****
Długość toru:: 432 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #104 : 01 Kwiecień 2014, 21:58:03 »
0

Zaraz, zaraz. niedawno na tym forum było pisane że gdy na linii jest tylko turystyczny to jest ona zwolniona z podatków.

Czy mógłbyś Andrzeju przybliżyć mi ten wątek ? a może masz jakieś odnośniki do podstaw prawnych ? Chętnie się z tym zapoznam, warto wiedzieć takie rzeczy w razie czego.
Zapisane
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 831 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #105 : 01 Kwiecień 2014, 22:18:12 »
0

W projekcie obwodnicy prócz budowy ronda i przebudowy stacji zawarto też odbudowę toru w ul. Republiki Pińczowskiej.
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #106 : 01 Kwiecień 2014, 22:30:17 »
+4

Tu zaczyna się ta dyskusja o podatku.
Problem w tym, że mowa jest o liniach eksploatowanych, funkcjonujących w oparciu o ustawę o transporcie kolejowym. W przypadku przejęcia odcinka nieczynnego i nie podpięcia go pod resztę sieci, samorząd może wyciągnąć rękę po podatek.

@ "prawdziwi miłośnicy"
Ogólnie nie przepadam za takimi pretensjami, typu: Mogliście wtedy, dlaczego nikt? itd. To jednak jest hobby i każdy robi to, na co ma ochotę. Nikt nie ma żadnych zobowiązań poza tymi, które sam na siebie weźmie. Wyznaję tu zasadę: Nie płacisz - nie masz prawa wymagać. Jeśli chcesz, żeby coś było zrobione - sam się za to weź i ewentualnie spróbuj zachęcić innych swoimi działaniami. Ale w sumie to nieważne.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #107 : 02 Kwiecień 2014, 07:48:42 »
0

W projekcie obwodnicy prócz budowy ronda i przebudowy stacji zawarto też odbudowę toru w ul. Republiki Pińczowskiej.
A możesz przybliżyć co to ma być ? Makieta toru ? odtworzenie toru do połączenia z istniejącym za przejazdem ? ... ?
Zapisane

andrzej84
Zawiadowca
****
Długość toru:: 432 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #108 : 02 Kwiecień 2014, 09:48:22 »
0

W projekcie obwodnicy prócz budowy ronda i przebudowy stacji zawarto też odbudowę toru w ul. Republiki Pińczowskiej.
A możesz przybliżyć co to ma być ? Makieta toru ? odtworzenie toru do połączenia z istniejącym za przejazdem ? ... ?

Również dołączam się do prośby.
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #109 : 02 Kwiecień 2014, 15:28:20 »
0

W projekcie obwodnicy prócz budowy ronda i przebudowy stacji zawarto też odbudowę toru w ul. Republiki Pińczowskiej.
Dobre, choć okrutne
« Ostatnia zmiana: 02 Kwiecień 2014, 15:42:51 wysłane przez 2xm » Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #110 : 06 Kwiecień 2014, 19:02:18 »
0

Pogaduchy o podatku od nieruchomości, OPP, rejestrze zabytków itd. przeniosłem tutaj:

http://750mm.pl/index.php?topic=4556.0
Zapisane
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 831 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #111 : 06 Kwiecień 2014, 20:58:14 »
0

No i dobrze. 1 kwietnia rulez.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #112 : 19 Kwiecień 2014, 19:16:41 »
0

Wygląda na to ze zniknie "ciasny łuk" w Pińczowie... http://www.pinczow.com.pl/download/3681397553953658.doc
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
TW Kolejofil
Młotkowy
**
Długość toru:: 133 m

W terenie W terenie



tomasz.wcislik
WWW
« Odpowiedz #113 : 06 Maj 2014, 13:00:00 »
0

Wygląda na to, że jeśli podejście władz lokalnych się nie zmieni na takie jak w Rewalu, Krośnicach czy Nałęczowie, to za parę lat będziemy jeździć kolejką z Jędrzejowa do Wygody, bo nie będzie miał kto utrzymać estakad nad Nidą, a odcinek do Pińczowa już wcześniej zarośnie w związku z brakiem możliwości zmiany czoła...
Zapisane

Inż. bud. kol. --> Student mgr. PWr
W budowie rower szynowy v2.0
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #114 : 30 Czerwiec 2014, 22:22:03 »
0

http://750mm.pl/index.php?action=media;sa=album;in=117
Zapisane

zlotakolej
Nowicjusz
*
Długość toru:: 12 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #115 : 08 Sierpień 2014, 21:41:50 »
0

http://pinczow.com.pl/news.php?nid=1683
Zapisane
zlotakolej
Nowicjusz
*
Długość toru:: 12 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #116 : 11 Sierpień 2014, 19:07:45 »
0

W obwieszczeniu do którego link podałem widnieje działka 115/4 (teren stacji) która ma zostać podzielona. Wie ktoś może jak ma przebiegać ta linia podziału?
Zapisane
andrzej84
Zawiadowca
****
Długość toru:: 432 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #117 : 12 Sierpień 2014, 11:51:54 »
0

Zapewne należy udać się do wspomnianego w treści obwieszczenia pokoju 26 II piętro , aby cokolwiek się dowiedzieć . Innej opcji nie ma.
Zapisane
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #118 : 19 Sierpień 2014, 19:29:41 »
0

Temat zajęcia części równi stacyjnej przez rondo jest w zasadzie przesądzony.
Kozioł oporowy krańca szlaku (wyciągu) ma przebiegać mniej więcej na wysokości miejsca gdzie aktualne jeszcze jest hydrant, którym niegdyś nawadniano parowóz.
W związku z tym kolejka planuje wydłużenie peronu w kierunku głowicy wjazdowej stacji.
Na przyszłym torze stacyjnym będzie mogła przebiegać obsługa składów do 6 wagonów.
Zapisane

andrzej84
Zawiadowca
****
Długość toru:: 432 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #119 : 20 Sierpień 2014, 08:08:26 »
0

Ciekawe co na to konserwator zbytków, który to przecież stwierdził:

„Świętokrzyski Wojewódzki Konserwator Zabytków w Kielcach odmawia wszczęcia postępowania administracyjnego w sprawie ponownego wpisania do rejestru zabytków nieruchomych woj. Świętokrzyskiego torowiska Jędrzejowskiej Kolejki Dojazdowej na odcinku od Pińczowa do Wiślicy, z wyjątkiem użytkowanego fragmentu torowiska zlokalizowanego w sąsiedztwie stacji Pińczów.”


„Do ponownego wpisu do rejestru zabytków kwalifikuje się natomiast fragment torowiska na południe od stacji Pińczów, stanowiący jedyny czynny odcinek i przedłużenie wpisanej do rejestru zabytków trasy, istotny przy jej obecnym użytkowaniu, ponieważ służy do zawracania kolejki. Obecnie trwa procedura zatwierdzająca podział nieruchomości na której zlokalizowane jest torowisko w związku z prowadzoną inwestycją drogową w tym obszarze. Po uregulowaniu granic geodezyjnych ogłoszone zostanie wszczęcie postępowania w przedmiocie wpisu do rejestru zabytków nieruchomych woj. Świętokrzyskiego wskazanego powyżej odcinka.”

A dwa czy w tym "wspaniałym" planie skrócenia stacji Pińczów przewiduje się możliwość wykorzystania wszystkich 4 torów, czy zostaną tylko dwa tak aby dało się zrobić oblot składu, a dwa pozostałe zakończą się bez możliwości nawrotki ( zostaną ucięte ) = ( co oznaczałoby) brak możliwości organizacji większych imprez jak choćby ostatni Pociąg do Ponidzia, podczas którego były wykorzystane wszystkie 4 tory.
Jeśli dojdzie do skracania stacji proponowałbym wykorzystanie rozebranych zwrotnic np. tej do GS-u ( bocznica nie istnieje ale rozjazd jest) czy na bocznicę pod murem ( która zapewne przestanie istnieć ) do odtworzenia wjazdu od strony Jędrzejowa na 4 tor ( najbliżej garaży i dawnej lokomotywowni ) . Można by w ten sposób uzyskać możliwość wprowadzania dłuższych składów gdyż zwrotnica ta była usytuowana wcześniej - jeszcze przed lokomotywownią.

PS

Samo rondo będzie usytuowane po za stacją, w celu stworzenia ronda będą burzone budynki nieopodal stacji. Natomiast sama idea skracania stacji wzięła się z tego że władze ochoczo pragną mieć dojazd do nowo wybudowanej hali, a wiadomo do tak wspaniałego obiektu dojazd nie może być utrudniony przez przejazd kolejowy. Dojazd do hali będzie przebiegał mniej więcej po śladzie tej wyjeżdżonej drogi przez tory prowadzącej za garaże i do hali. Moim zdaniem można by zrobić to tak aby i tory w obecnym kształcie funkcjonowały i dojazd do hali, a tym bardziej że jest planowany drugi dojazd do hali w miejscu gdzie obecnie koczy się obecnie ul. Republiki Pińczowskiej.
« Ostatnia zmiana: 20 Sierpień 2014, 08:19:49 wysłane przez andrzej84 » Zapisane
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!