Świat kolejek wąskotorowych SMF
11 Października 2025, 11:26:07 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3 ... 22   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Pociąg vs samochód - rozważania natury filozoficznej  (Przeczytany 291295 razy)
Misiek_K
Mechanik
***
Długość toru:: 162 m

W terenie W terenie


« : 01 Czerwca 2009, 15:10:54 »
0

Cytat: "kgrid"
Niestety z racji głupoty kierowców


Eeeee - na torach stali?Co?
To się robi tradycyjnie - 2x RP1, 5 min oczekiwania i wioooooo.... Trzeba bayło callnąć po misiaków - mieliby zagwozdkę co zrobić z pociagiem.

Swego czasu jeden z mechaników na SM42 na łącznicy WKD w Pruszkowie nauczył kilku właścicieli puszek zachowywania odległości od skrajni. Dwa sygnały RP1, 5 min oczekiwania i jazda dalej.
Zapisane
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #1 : 01 Czerwca 2009, 19:36:30 »
0

Cytat: "Misiek_K"
To się robi tradycyjnie - 2x RP1, 5 min oczekiwania i wioooooo.... Trzeba bayło callnąć po misiaków - mieliby zagwozdkę co zrobić z pociagiem.


Kolego

Ależ oczywiście, że można tak zrobić. Ale zapytam - czy jak dojdzie do kradzieży toru, to będziesz od znajomych tych samochodziarzy oczekiwał dyskretnego wskazania sprawców ? Czy będziesz bardzo zdziwiony, że zamiast tego będą padać teksty "dobrze im tak".

Kolejki nie działają w próżni i pokazywanie kto jest silniejszy, zarówno w przypadku jednej jak i drugiej strony, to nie sposób na budowanie w lokalnej społeczności wizji kolejki jako bezdyskusyjnego elementu krajobrazu, który trzeba zachować.

Trudno mieć więc szacunek dla mechaników którzy na imię mają Rp1 a na nazwisko "ósma pozycja" (na nastawniku).
Zapisane

Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #2 : 01 Czerwca 2009, 22:55:07 »
+1

Cytat: "Misiek_K"
To się robi tradycyjnie - 2x RP1, 5 min oczekiwania i wioooooo....

O! To jak w Piasecznie. Z tą różnicą, że tą procedurę "5 min oczekiwania" pomijamy. Tak jest szybciej.

Jeśli zaś koleś stoi tak w skrajni, że nie da rady spowodować aby auto tylko swoją "medialność" straciło bez pogorszenia parametrów eksploatacyjno - technicznych (podział na dwie lub więcej części), to się wtedy korzysta z Promcji, która przyjeżdża, a za nią lawetka, i gość nie dosyć, że dostaje 200 mandatu + 500 do 1000 za holownik, to jeszcze ma adrenalinkę jak szuka autka... :lol:

Cytat: "Dariusz"
Trudno mieć więc szacunek dla mechaników którzy na imię mają Rp1 a na nazwisko "ósma pozycja" (na nastawniku).


:shock: Kazimierz Staszewski śpiewał "Nie ma litości dla s#$%synów".
Jutro spodziewaj się rozwinięcia tej kwestii... :mrgreen:

Pozdrawiam.

Janusz.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
gagarek
Młotkowy
**
Długość toru:: 77 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3 : 01 Czerwca 2009, 23:12:20 »
0

Jak kolega Dariusz powiedział, po co szukać wrogów, tym bardziej że byli to pracownicy pobliskiej fabryki rowerów, a nuż coś zauważą niepokojącego i zawiadomią kogo trzeba, a jak tam przepołowimy kogoś, to sami mogą nam jakiś numer wykręcić np. Przyjeżdżamy do Przasnysza, a tam zostały tylko koła od Wls-ki, bo reszta poszła na wkład to wielkiego pieca. A poza tym po co psuć sobie lakier na lokomotywie, jeszcze pod słońce wyjdą rysy i znów któryś "życzliwy miłośnik kolei" będzie nam wypominał, że niewłaściwie dbamy o majątek wąskotorowy.

A Policja już była wybierana z telefonu, w porę zjawili się właściciele pojazdów
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #4 : 02 Czerwca 2009, 00:51:10 »
0

 .
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 01:57:00 wysłane przez Phinek » Zapisane
Misiek_K
Mechanik
***
Długość toru:: 162 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 02 Czerwca 2009, 15:16:24 »
0

Cytat: "Kucyk"
Jeśli zaś koleś stoi tak w skrajni, że nie da rady spowodować aby auto tylko swoją "medialność" straciło bez pogorszenia parametrów eksploatacyjno - technicznych (podział na dwie lub więcej części), to się wtedy korzysta z Promcji, która przyjeżdża, a za nią lawetka, i gość nie dosyć, że dostaje 200 mandatu + 500 do 1000 za holownik, to jeszcze ma adrenalinkę jak szuka autka... :lol:


Nikt by ci w Przasnyszu tego nie odholował. Misie by stały bezradnie i zastanawiali co robić.

Cytat: "gagarek"
Jak kolega Dariusz powiedział, po co szukać wrogów, tym bardziej że byli to pracownicy pobliskiej fabryki rowerów, a nuż coś zauważą niepokojącego i zawiadomią kogo trzeba, a jak tam przepołowimy kogoś, to sami mogą nam jakiś numer wykręcić np. Przyjeżdżamy do Przasnysza, a tam zostały tylko koła od Wls-ki, bo reszta poszła na wkład to wielkiego pieca. A poza tym po co psuć sobie lakier na lokomotywie, jeszcze pod słońce wyjdą rysy i znów któryś "życzliwy miłośnik kolei" będzie nam wypominał, że niewłaściwie dbamy o majątek wąskotorowy.


Napisałem to trochę złośliwie, bo zmagam się z takimi warzywami prawie codziennie. I codziennie widzę, jak przykład nic nie uczy...

Cytat: "gagarek"
A Policja już była wybierana z telefonu, w porę zjawili się właściciele pojazdów


I przez 45 minut (jak to na filmie jest) nie przyjechali?

BTW - Zarządca niech wystąpi do RDP o ustawienie znaku B-36 (zakaz zatrzymywania) po tej stronie jezdni na obu końcach.
Zapisane
102N
Zawiadowca
****
Długość toru:: 466 m

W terenie W terenie



jakub.luczak
« Odpowiedz #6 : 02 Czerwca 2009, 15:22:11 »
0

U nas(na GKW)sie robi tak,że np.forda eskorta ostatnio żeśmy przenieśli jakieś 10 metrów w bok :mrgreen:
7 chłopa?Co to za wysiłek? :mrgreen:
No i czasem sie misiaczki pojawiają,ale zazwyczaj sie kończy spór z kierowcą tekstem
-Wiesz Pan ,że tu są tory kolejowe?
-Naprawde?
-Jak Pan tego nie widzisz ,to Pan jesteś dupa nie kierowca!
Zapisane

1. Admin / Moderator ma zawsze rację.
2. Gdy Admin / Moderator nie ma racji - patrz punkt 1.
Phinek
Gość
« Odpowiedz #7 : 02 Czerwca 2009, 20:37:47 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 14:59:46 wysłane przez Phinek » Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #8 : 02 Czerwca 2009, 21:13:47 »
+1

Do dziś pamiętam widok auta na lawecie zimą w Starachowicach gdy amator Targu sobotniego nie przewidział pociągu roboczego
Zapisane
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1201 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #9 : 03 Czerwca 2009, 09:07:07 »
0

A to robione jesienią, Przasnysz od strony Krasnego
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
kgrid
Młotkowy
**
Długość toru:: 125 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #10 : 03 Czerwca 2009, 13:04:26 »
0

Tam takie sytuacje były normalne, ale już mieszkańcy willowej części Przasnysza nauczyli się stawiać samochody poza torowiskiem. W niektórych przypadkach poskutkowało wstawienie słupków. Teraz sporadycznie można spotkać tam auta na torach. Aczkolwiek zawsze komuś coś głupiego może strzelić do głowy.
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #11 : 03 Czerwca 2009, 13:33:10 »
+1

Proponuję w miejscach zastawianych postawić tablice "Kolejka jeździ rzadko, ale celnie!"
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #12 : 03 Czerwca 2009, 21:51:03 »
+1

O, ale temat: kolej vs auta!

No, tu Kucyk sobie teraz poużywa...

Miło znów mieć Kolegę Dariusza za adwersarza, bo z takimi konkretnymi userami to jest konkretna rozmowa.

Zacznę od krótkiego wstępu. Na kolei w służbie trakcji pracuję od 9 lat i nie jeden samochód skasowałem. Kolej to ruch pojazdów i jest to naturalne, że związane jest z tym ryzyko wypadku. Mało tego, wypadki z samochodami są nieodłączną częścią kolei. Tak było, jest i będzie. Mówiąc o kolei mam na myśli normalną, prawdziwą, w pełni legalną kolej a nie pyrkanie sobie drezynką czy lokomotywką prowadzoną przez pryszczatego 17-letniego "maszynistę" bez żadnych papierów, na dziko, po nie jeżdżonym od lat szlaku. Koniec wstępu, czas na konkretną dyskusję!

Kolega Dariusz napisał, że "grzeczna" kolejka zbuduje w lokalnej społeczności cudną wizję i dzięki temu cała lokalna społeczność będzie jej strzegła jak oka w głowie.

He, he, no wizjoner jest z kolegi Dariusza, chciałby on wzniosłych rzeczy a tu rzeczywistość skrzeczy...

Kolego Dariuszu, jak również Kolego Gagarku i Phinku.
Tak się zastanawiam skąd u Was takie nieżyciowe podejście?

Po pierwsze społeczności lokalne zazwyczaj mają w d... kolejki, bo nie jest to dla nich żadna atrakcja, bo mają to na co dzień i właściwie większość mieszkańców zamiast kolejki wolała by ścieżkę rowerową bo to naprawdę by im czemuś służyło. Najczęściej donoszenie o kradzieżach torów bierze się z czystej chęci podpier... kogoś i zrobienia mu krzywdy (cecha charakterystyczna Polaków) i nic nie ma do tego miłość do dwóch szyn umieszczonych równolegle w odległości mniejszej od 1435mm. Taka jest rzeczywistość i się tego nie zmieni.
Często dobre uczynki, jak poczekanie przez 2 godziny na właściciela zaparkowanego w torze auta, są nie docenione, a jeszcze częściej zapominane natychmiast. Mało tego, wyrabiają w obywatelach poczucie, że kolejka to zabawka, która jest nie ważna i dlatego czekała na przybycie wielmożnego pana – właściciela auta. Ale jak się komuś krzywdę delikatną zrobi, to nauczka pozostaje na długo. Właściwie przeszedłem już do punktu drugiego, więc jadę dalej.

Po drugie, to nie ma co się łudzić, że ludzie nas szanują. Dowód na to jest prosty: stawiają samochody na torach mając w d... kolejkę. Ale jak się jednemu czy drugiemu boczek albo kuferek rozpruje, to przestają stawiać samochody w skrajni. Szacunku, to kolejki nigdy nie zdobędą, bo cecha ta należna jest ludziom. Ale zawsze kolejki mogą budzić respekt. W sumie to chodzi nam o to aby przejazd był wolny od przeszkód, więc metoda ma być przede wszystkim skuteczna...
Aby nie być gołosłownym podam przykłady z własnego podwórka. Piaseczno, ulica Bema, budowa nowego, ogromnego kompleksu bloków mieszkalnych. Kiedy nie jeździliśmy (styczeń – połowa marca) budowlańcy stawiali samochody przy torach lejąc na to, że coś może po nich jechać, "bo przecież tu nic nie jeździ". Nie jeździ, nie jeździ, aż nagle pojechało i stara fordziawka miała bok jak otwarta konserwa za sprawą stopnia od wagonu bydlęcego. Spokój był przez miesiąc, potem inny budowlaniec postawił skodziankę, która na lawecie odjechała na promocyjny parking strzeżony, co widziała cała budowa. Od tej pory przy torach nikt nam tam nie wygniata trawy. Ale poczekajmy teraz na wprowadzenie się nowych mieszkańców. Ludzi inaczej się nie nauczy niż przez przykład. Najlepiej taki przez całą długość auta.
Panowie, naprawdę jak się prowadzi turystyczny ruch planowy to nie można dopuszczać do zaistnienia sytuacji, że ludzie będą gnić w rozgrzanych, dusznych wagonach przez godzinę bo ktoś za blisko toru stoi. Tym sposobem można stracić klientów którzy są dla kolei najważniejsi, bo na kierowcach się nie zarabia*.
O stosowaniu przejazdów kategorii "A" w sytuacjach zupełnie nieuzasadnionych już nie wspomnę, bo to oddzielny temat.

Po trzecie, to już abstrakcyjne moje podejście do fragmentu Twojej wypowiedzi.
Cytat: "Dariusz"
Ale zapytam - czy jak dojdzie do kradzieży toru, to będziesz od znajomych tych samochodziarzy (co się im przypomniało urwanym zderzakiem, że kolejka jeździ i trzeba to respektować - przyp. Kucyka) oczekiwał dyskretnego wskazania sprawców?
To takie na dwoje babka wróżyła. A pomyśl sobie Kolego Dariuszu, że zmasakrowaliście samochód jakiegoś chama przez którego wielu ludzi miało kłopoty. Jakie uznanie i szacun w społeczności lokalnej byście zyskali, coooo?... Czy będziesz bardzo zdziwiony, że zamiast słów "zaorać kolejkę" będą padać teksty "dobrze mu tak"?

Kolej, czy wąsko, czy normalnotorowa to jednak kolej i zasady kolejowe muszą obowiązywać. Ryzyko wypadku jest wpisane w nasz kolejarski żywot i niestety trzeba wrzucać to w koszta i dalej robić co swoje, bo jak się będziemy przyjmować każdą ryską na lakierze samochodu i w związku z tym czaić się przed każdym przejazdem, zaś lokomotywy obudujemy poduchami, żeby ktoś się o nie nie zadrapał to możemy się spodziewać, że w krótkim czasie ludzie będą mieli nas jeszcze głębiej w d... traktując nie jako prawdziwą kolej a wesołomiasteczkową "ciuchcię", która służy tylko zabawie i "teraz samochodom musi ustępować"...

*)choć nie zawsze...

Wytrwałym dziękuję za czytanie.

Janusz.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Drezyniarz
Młotkowy
**
Długość toru:: 113 m

W terenie W terenie

Cenzura to początek DYKTATURY


« Odpowiedz #13 : 03 Czerwca 2009, 23:44:28 »
0

Święta racja Kucyk!!! mnie paniusia na egzaminie wjechała w drezynę i była głęboko zdziwiona że po torach coś jeździ. Nadmieniam że przed przejazdem jest postawiony znak STOP!
Zapisane
konrad
Mechanik
***
Długość toru:: 296 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #14 : 04 Czerwca 2009, 00:15:31 »
0

Kolega drezyniarz poruszył kolejny ciekawy temat, bo wymuszenia na przejazdach to temat rzeka. Zastanawia mnie jedno, dlaczego wg. kierowcy "ten mały pociąg" nie ma pierszeństwa.. Czy dlatego że lokomotywa zwalnia a nawet się zatrzymuje(bo maszynista nie chce mieć wypadku-a w związku z tym opóżnienia)?. Czy dlatego że on(kierowca) jedzie po drodze głównej(choć to nie jest wytłumaczenie)? Czy może dlatego że na pewno zdąży przed lokomotywą (oby na pewno)? I o ile zwykłego kierowce można z tego "rozgrzeszyć" bo mało jeździ i jest du** nie kierowca, to gdy takie wymuszenie robi kierowca tira (no tak, on jest duży to mu wolno) albo pks-u to scyzoryk się w kieszeni otwiera...
ups.... i wyszedł mały offtop
Zapisane

Urok sapiącej ciuchci jest niepodważalny ale lokomotywa spalinowa to potęga.
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #15 : 04 Czerwca 2009, 09:04:47 »
0

Kucyk - czytałem z przyjemnością, bratniaś mi dusza

Kolej to kolej, mała czy duża. Na pmk ciągnął się parę dni temu flejm na temat zdarzenia z kolei "normalnej" - maszynista z pomocnikiem odrzucili na bok skrwawionego samobójcę, bo im przeszkadzał. Tłumaczyli się, że pijany był, tak im się wydawało. O, to jest dopiero bezkompromisowe podejście do tematu - takie przegięcie w drugą stronę.
Zapisane

gagarek
Młotkowy
**
Długość toru:: 77 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #16 : 04 Czerwca 2009, 17:09:24 »
0

Cytat: "Drezyniarz"
Święta racja Kucyk!!! mnie paniusia na egzaminie wjechała w drezynę i była głęboko zdziwiona że po torach coś jeździ. Nadmieniam że przed przejazdem jest postawiony znak STOP!


Pewnie drezyna nadjeżdżała z lewej strony, więc pomyślała że ma pierwszeństwo. Nie mów tylko że była blondynką.
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #17 : 05 Czerwca 2009, 07:38:43 »
+1

Jako ciekawostkę w tym temacie powiem Wam szanowni koledzy, że istnieje w polskich przepisach o ruchu drogowym pewien zapis który umozliwia dochodzenie odszkodowania w przypadku gdy pociąg uderzy w niesfornego kierowcę.

Otóż znak T8 informuje o bocznicy kolejowej. Jednocześnie przejazd pociągu przez skrzyżowanie z drogą możliwy jest tylko w przypadku gdy zabezpiecza go pracownik kolei.

Osobiście byłem świadkiem jak kierowca uderzonego VW Polo przy ul. Brzeskiej w Siedlcach (bocznica do PEC-u) odmówił przyjęcia mandatu za spowodowanie kolizji drogowej. Podczas przejazdu pociągu pracownika kolei nie było. Tuż po tym zajściu ustawiono dodatkowo Krzyże Św. Andrzeja.
Zapisane
OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 524 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #18 : 05 Czerwca 2009, 09:31:10 »
0

Sugerujesz waść ww. znaki (o ile istnieją) z przejazdów zdemontować? :wink:
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #19 : 05 Czerwca 2009, 15:42:15 »
0

Sugeruję, że jeśli nie ma wraz z nimi krzyża Św. Andrzeja to jest to bat na tyłek przewoźnika.
Zapisane
Strony: [1] 2 3 ... 22   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!