Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 06:55:27 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Pociąg na plażę  (Przeczytany 29117 razy)
whisper
Młotkowy
**
Długość toru:: 78 m

W terenie W terenie


« : 06 Lipca 2009, 10:18:42 »
0

Relacja kolegi z forum toruńskiego:

Cytuj
Dwa duńczyki (15+80) były zamierzone. Pierwotnie jeden dla zwykłych pasażerów, drugi dla VIPów. Gdy zorientowano się ilu jest chętnych grudziądzan, to udostępniono również jeden człon z MR vipowskiego. Po drodze dosiadały się kolejne grupy chętnych, najliczniejsze w Kwidzynie oraz Malborku. Między Malborkiem a Szymankowem duńczyki pokazały co potrafią W Szymankowie zmiana kierunku. Do Nowego Dworu szlakowa lepsza niż na Chełmża - Grudziądz :smile: W Nowym Dworze Gd. pociąg powitała orkiestra oraz spora grupa mieszkańców. Tu przesiadka na wąskotorówkę - co najmniej 400 osób, ale wszyscy się zmieścili. MRy dojechały planowo, natomiast wąskotorówka do Sztutowa złapała ok 30 minut spóźnienia, potem skomplikowane manewry obracania składu na trójkącie (lok i 9 lub 10 wagonów) i ostatecznie w drogę powrotną skład ruszył z około godzinnym opóźnieniem - max. 40 pasażerów. W Nowym Dworze przesiadka na MRy i z dokładnie 60 minutowym opóźnieniem ruszyliśmy do Torunia (przedłużony w soboty 5532 Malbork - Toruń). W Szymankowie przy peronie spotkanie z mocno spóźnionym Słonecznym do Gdyni, za nim pod wjazdowym stał też spóźniony Jantar. My po zmianie kierunku od razu ruszamy. W Malborku zostawiamy MR 15 i kontynuujemy jazdę. Nadal prawie godzina w plecy, ale w Chełmży już tylko 40
Wydaje się, że pomysł pociągu nad morze chwycił. W Grudziądzu już po godz. 6 na peronie zaczęli gromadzic się chętni - całe rodziny z plecakami z prowiantem, parasolami plażowymi, rowerami... Prawdopodobnie w każdą sobotę skład będzie zestawiony z dwóch duńczyków.


Dobrze rokuje, nieprawdaż?
Zapisane

Pozdrawiam, Kamil
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1 : 06 Lipca 2009, 12:12:08 »
0

Szkoda tylko ze na wąskim opóźnienie takie było. Zamiast tego trójkąta przydało by się normalne torowisko do oblotu.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
whisper
Młotkowy
**
Długość toru:: 78 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 06 Lipca 2009, 12:16:12 »
0

Zdaje sie, ze w niektorych ramionach trojkata jest. Byc moze sklad byl za dlugi...
Zapisane

Pozdrawiam, Kamil
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #3 : 07 Lipca 2009, 12:25:12 »
0

Niebywale się cieszę że pomysł wypalił. Ma ktoś fotki z tej powalającej frekwencji?
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 794 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #4 : 07 Lipca 2009, 14:23:26 »
0

Trochę fotek jest tu:

http://www.rynek-kolejowy.pl/12110/Poci%25B1giem%2Bnad%2Bmorze%2BArriva%2BPCC%2Bi%2BPTMK%25AF.htm

Co do spóźnionego Słonecznego- w Mławie defektowała EU 07-402, trza było ściągać loka z Iławy

Niestety jak zwykle w tym miejscu tylko propagandowe...Pozdrawiam :grin:

/admin: Nie przepraszaj za podbijanie tylko używaj edycji postów. Tym razem ja to zrobiłem za Ciebie.
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
Atterdag
Mechanik
***
Długość toru:: 196 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #5 : 10 Lipca 2009, 21:57:58 »
0

Rewelacyjna sprawa. Mam nadzieję, że kursy w wakacje będą pojawiać się regularnie. Poza tym takie inicjatywy łączonych przejazdów normalny - wąski stanowią idealne rozwiązanie dla ożywienia ruchu na tych drugich.
Zapisane

Ha!
Alois Pietrucha
Nowicjusz
*
Długość toru:: 46 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 12 Lipca 2009, 15:34:14 »
0

Cytat: "Atterdag"
Poza tym takie inicjatywy łączonych przejazdów normalny - wąski stanowią idealne rozwiązanie dla ożywienia ruchu na tych drugich.

A w którym jeszcze miejscu w Polsce istniałaby możliwośc ożywienia nieczynnej linii normalnotorowej za sprawą wąskiej?
Zapisane

PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście  - Mój zakład pracy. The best:)
Nienawidzę Arriva PCC
SP42+4Bhp - pociąg przyszłości w woj. kujawsko - pomorskim.
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #7 : 12 Lipca 2009, 16:13:53 »
0

A kto powiedział ze musi być nieczynna?? Kwestia zgrania odpowiednich pociągów na stacji stycznej. Ogłoszenie jako ciągłości przejazdu.

A jak było wczoraj?? Dużo ludzi jechało??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
MK-waskotorowiec
Mechanik
***
Długość toru:: 167 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #8 : 12 Lipca 2009, 21:13:28 »
0

Jakieś 150 - 200 osób.
Zapisane
Atterdag
Mechanik
***
Długość toru:: 196 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #9 : 12 Lipca 2009, 22:20:54 »
0

Cytat: "Alois Pietrucha"
Cytat: "Atterdag"
Poza tym takie inicjatywy łączonych przejazdów normalny - wąski stanowią idealne rozwiązanie dla ożywienia ruchu na tych drugich.

A w którym jeszcze miejscu w Polsce istniałaby możliwośc ożywienia nieczynnej linii normalnotorowej za sprawą wąskiej?


Dokładnie tak jak powiedział Andrzej. A w teorii to na każdej stycznej z siecią normalnotorową... w teorii.
Zapisane

Ha!
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #10 : 13 Lipca 2009, 09:52:34 »
0

Cytat: "Alois Pietrucha"
A w którym jeszcze miejscu w Polsce istniałaby możliwośc ożywienia nieczynnej linii normalnotorowej za sprawą wąskiej?

Na pewno takim miejscem mógłby być Trzebiatów gdzi pięknie by się wpisało w region nadmorski połączenie Kołobrzeg - Rewal - Pogorzelica.
Po głowie mi jeszcze chodzi kolejka Bieszczadzka, ale tam pociag normalnotorowy musiałby jechać do Łupkowa bezpośrednio z Rzeszowa.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #11 : 13 Lipca 2009, 10:28:49 »
0

Może jak kolejka osiągnie Łupków to coś wspólnie zorganizują.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
MK-waskotorowiec
Mechanik
***
Długość toru:: 167 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #12 : 13 Lipca 2009, 13:03:04 »
0

Z Rzeszowa, to może jeszcze do Przeworska łatwo by było dojechać na PKD. Z Katowic do Bytomia na GKW. Tras jest wiele, ale nasze propozycje nie mają większego sensu.
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #13 : 13 Lipca 2009, 13:40:05 »
0

No niekoniecznie. Trzebiatów jest jak najbardziej sensowną propozycją - albowiem tam kolejka jedzie dokądś tak samo jak NDG- Stegna a nie jedzie bo jedzie tak jak niestety zasadnicza więksość kolejek. Taki Dynów nie będzie nigdy Rewalem ani Jantarem, do ktorego się jedzie nad morze.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #14 : 13 Lipca 2009, 15:12:29 »
0

Na końcu wąskotorówki musi być jakaś atrakcja aby było do czego jechać. Wtedy będą turyści. W Gnieźnie kolejka nad jezioro. Jak by połączyć z rozkładem normalnotorowym to by było. Jeszcze żeby nad jeziorem było wesołe miasteczko  :roll:
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
MK-waskotorowiec
Mechanik
***
Długość toru:: 167 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #15 : 13 Lipca 2009, 16:42:42 »
0

Gdyby udrożnić odcinek Pogorzelica - Trzebiatów, to byłoby sensowne "kółeczko". Z Gryfic do Trzebiatowa wąskotorówką, a później powrót z Trzebiatowa do Gryfic normalnym torem.
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #16 : 14 Lipca 2009, 14:25:30 »
0

To jest piękne, mamy wąskotorówkę w Hafasie:
http://rozklad.sitkol.pl/bin/stboard.exe/pn?ld=hw2&seqnr=2&ident=8x.0175752.1247574086&
Należy wpisać Stegnę gdańską i sobotę a pokażą się pociągki skomunikowane z Arrivą
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
tczewianin
Mechanik
***
Długość toru:: 257 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #17 : 15 Lipca 2009, 10:19:23 »
0

Parę lat temu też rozkład kolejki znajdował się w rozkładzie internetowym PKP, oczywiście nie można było znaleźć jakiegokolwiek połączenia z innej części kraju :wink:
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #18 : 15 Lipca 2009, 12:09:03 »
0

Cytat: "Piottr_tt"
Należy wpisać Stegnę gdańską

Można też wstukać Stegnę Morską - wybór jak, nie przymierzając, w Skierniewicach  :lol:
Do tego dwie pary pociągów: poranny i popołudniowy.
Pięknie to wygląda - szkoda, że tylko w soboty.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #19 : 17 Lipca 2009, 13:16:59 »
0

Cytat: "MK-waskotorowiec"
Z Rzeszowa, to może jeszcze do Przeworska łatwo by było dojechać na PKD. Z Katowic do Bytomia na GKW. Tras jest wiele, ale nasze propozycje nie mają większego sensu.


Zimowe pociagi GKW "Srebrnym Torem do Rozrywki" oraz "Elektrozug" byly na stacji Bytom skomunikowane z pociagami z kierunku Gliwic, Katowic i Lublinca (Tarnowskich Gor).

Skomunikowanie pociagow letnich GKW z pociagami PKP PR, niestety, jest niemozliwe z przyczyn technicznych (sypnalby sie nam caly rozklad).
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!