Świat kolejek wąskotorowych SMF
29 Marzec 2024, 05:42:48 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 8 9 [10] 11   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Newsy  (Przeczytany 190301 razy)
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #180 : 02 Październik 2020, 17:26:53 »
+5

Teatrzyk Malutkie Erpejeden ma zaszczyt przedstawić sztukę sensacyjno-psychologiczną w jednym akcie.

„Na Ostrzu Zwrotnicy”

Postacie:
Mechanik – stary, wąsaty maszynista,
Walduś – jąkający się młody pomocnik Mechanika.

Miejsce: tor mijankowy na przystanku Jelonek, po torze jedzie lokomotywa z postaciami wewnątrz.

Mechanik:
No, Walduś, daj jej po garach, trzeba kurwie chody wyrobić!

Walduś:
Do-dobrze pa-a-nie me-echaniku!
(mówiąc wbija od razu trzecią pozycję na nastawniku, silnik wyje, lokomotywa przyspiesza do 5 km/h)
A-a-le ja-zda pa-a-nie mecha-cha-nik!

Mechanik:
Gazu, gazu, wypalmy wydech francy!
(Walduś przyspiesza do 6 km/h)
No starczy już tych szaleństw, hamuj Walduś.

Walduś:
Yyy… (ciągnąc hamulec)

Mechanik:
Walduś hamuj!

Walduś:
Yyy…! (ciągnąc mocniej hamulec)

Mechanik:
Walduś hamuuuj!!! Rozjazd nie przełożony!!!

Walduś:
YYY…!!! A-a-le ja ha-ha-muje! Tylko-o ślisko-ko... (urywa hamulec)

Mechanik:
Co ślizgo? Jak ślizgo? Nic nie ślizgo!

(słychać syk sunięcia kół po szynie, potem trzy uderzenia i na koniec łomot wykolejenia)

Mechanik:
(patrząc na wykolejoną oś i drapiąc się po głowie)
Chyba jednak było ślizgo…

Walduś:
Pa-panie me-e-chanik co robi-i-my?

Mechanik:
Jak to co? Jedziemy do Gniezna!

Walduś:
Loko-ko-ko-motywą?

Mechanik:
Jaką lokomotywą? Pekaesem – będzie za pięć minut. Zamykaj sprzęt!

Walduś:
Po-po lewa-wa-ry?

Mechanik:
(naśladując jąkanie Waldusia)
Nie-e po-po le-le-wary, tylko do domu. Co ja jakiś lewarowy jestem? Dźwigać lokomotywę mam? Śmiechu warte! Masz jeszcze jakieś głupie pytania?

Walduś:
A do-o które-e-j pra-pra-ce dziś piszemy?

Mechanik:
No to nie jest akurat głupie pytanie. Normalnie - do 18. To nie nasza wina że ślizgo było.

(wsiadają do pekaesu, autobus odjeżdża z piskiem, kurtyna opada ze wstydem)

KONIEC
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 402 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #181 : 03 Październik 2020, 13:03:52 »
0

Patologia. Emeryt niech sobie idzie na emeryturę, skoro ma już tak wyjebane na robotę , a reszta mikolopatusów* powinna dostać nagrodę za taką postawę, w postaci NDP czyli Noga-Dupa-Brama.
Szkoda mi naszego forumowego kolegi Majstra który się napracował przy tej maszynie (nie ważne czy odpłatnie czy za free) ,a teraz jego praca nie jest szanowana.
 
*Mikolopatus nowa bardzo szkodliwa forma Mikola, osoba potrafiąca się tylko lansować, nie mająca swojego zdania, a w sytuacjach kluczowych uchylająca sią od odpowiedzialności i chęci ratowania majątku pracodawcy lub organizacji.

Zapisane

Jakub Szadkowski
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #182 : 03 Październik 2020, 18:57:29 »
-3

Ja nie rozumiem czemu to zdarzenie wywołało taką burzę. Lok się wykoleił. Przyjechał żuraw i ją wstawił. Co tu więcej drążyć?
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #183 : 04 Październik 2020, 20:09:58 »
+5

Michale, myślę iż sprawa wykolejenia, a raczej wkolejenia, to tylko taka wiśnia na tym od dekad spleśniałym gnieźnieńskim torcie.

Kiedy rozpocząłem pracę na PKP kilka razy byłem służbowo w Gnieźnie. Potem obserwowałem z dala przez internety oraz za pośrednictwem relacji Kolegów co się wyprawia na tej ziemi, gdzie legendarny Lech zobaczył orle gniazdo. Jeszcze kiedyś odwiedziłem to miejsce już długo po transformacji. I zawsze witało mnie to samo odczucie - totalnego rozkładu, niechlujstwa i przewartościowania wszelkich kolejowych wartości.

Gniezno nie miało szczęścia do ludzi. Zarówno tych u władzy, co mogli zrobić, ale nie zrobili, tych co się za kolej brali, ale chyba inne priorytety mieli, jak i tych co na kolei pracowali, albo raczej udawali że pracują. Ogólnie miałem wrażenie że zawsze na GnKD panowała piracka zasada: robić jak najmniej, brać jak najwięcej, nigdy niczego nie żałować.

Już nie wnikam, czy starym mechanikom się nie chciało wstawiać osi, czy może kolej nie dysponuje lewarkiem hydraulicznym za 120 zł. Myślę że takie zachowanie gnieźnieńskich "kolejarzy" było i jest standardem. Bo tam wszystko było, jest i będzie takie byle jakie. Takie na odpierdol. Takie naznaczone czerwoną twarzą o prostackich rysach dbającą wyłącznie o to, by nagarniać do siebie.

Niestety - w obecnym świecie operowanie na wąskotorówkach musi zawierać dużą dawkę społecznikostwa, zwyczajnego altruizmu. Musi być tam dusza i dobre chęci. Musi być energia, która pokazuje innym idącym z nami razem, że minęły już czasy gdy kolej była zakładem gdzie należało jak najwięcej ukraść "bo to państwowe". Teraz nie ma już państwowego, tylko jest nasze - tych, co chcą aby ich zakład pracy/dawny zakład pracy/sentymentalny zakład pracy istniał. Tego Gniezno nie ma, i raczej myślę że nie zmieni się to.

I tu przychylam się do uwagi poczynionej przez Kolegę JSz, a tyczącej się innego forumowego Kolegi - Majstra - kto Go zna, ten wie, iż jest człowiekiem o wielkiej wiedzy i wielkiej pasji. Szkoda, wielka szkoda, że jest tam w Gnieźnie wyjątkiem...
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
majster
Mechanik
***
Długość toru:: 168 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #184 : 05 Październik 2020, 17:22:43 »
+3

Dziękuję Koledzy za miłe słowa.
Sądziłem, że na Gnieźnieńskiej KW nic mnie już nie zdziwi, ale ostatnie wydarzenia pokazały, że jednak się myliłem. Zawstydzony
Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #185 : 05 Październik 2020, 19:21:38 »
-1

Ja nie wnikam w te polityczno ustrojowo mentalnościowe sprawy. Mnie uczyli że po to człowiek ma w głowie żeby mnie musiał mieć w rękach. Więc dla mnie jeżeli byłą możliwość skorzystania z żurawia, to po co męczyć się lewarkami, wkolejnicami czy innym organami.
Zapisane
MBd1-138
Młotkowy
**
Długość toru:: 109 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #186 : 06 Październik 2020, 01:41:51 »
+1

Ja nie wnikam w te polityczno ustrojowo mentalnościowe sprawy. Mnie uczyli że po to człowiek ma w głowie żeby mnie musiał mieć w rękach. Więc dla mnie jeżeli byłą możliwość skorzystania z żurawia, to po co męczyć się lewarkami, wkolejnicami czy innym organami.
I zapłacić kupę kasy za żóraw, zamiast wydać pilne potrzeby kolei.
« Ostatnia zmiana: 06 Październik 2020, 01:44:54 wysłane przez MBd1-138 » Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #187 : 06 Październik 2020, 02:09:27 »
+3

Ja nie wnikam w te polityczno ustrojowo mentalnościowe sprawy. Mnie uczyli że po to człowiek ma w głowie żeby mnie musiał mieć w rękach. Więc dla mnie jeżeli byłą możliwość skorzystania z żurawia, to po co męczyć się lewarkami, wkolejnicami czy innym organami.

Po co? Bo wstawienie loka lewarkami to, co najwyżej, kilka godzin pracy (pomijając jakieś wyjątkowo nieszczęśliwe okoliczności) ekipy, która i tak ma płacone. Zaś żuraw to wydatek przekraczający znacząco 1000 zeta. Plus i tak trzeba bolków zawołać, bo pan żurawiowy sam sobie tej maszyny nie wstawi, bo się na tym nie zna. No i, ofkoz, trzeba jeszcze cały bajzel ściągnąć do szopy. Czyli drugi powód, żeby bolków wołać.
Czyli: ekstra wydatek, to jedno, ekstra godziny dla ludzi, to drugie, a robota, której nie zrobili, bo byli w terenie sprzątać bajzel, to trzy.
Zapisane
Tw53 Rudy
Zawiadowca
****
Długość toru:: 407 m

W terenie W terenie


WMD Rudy > WMD Bytom Karb Wąsk.


« Odpowiedz #188 : 07 Październik 2020, 21:05:05 »
+1

Takie pytanie, bo ja nie zorientowany w realiach Kolei Gnieźnieńskiej.

Dlaczego jest w dziale nieczynne, skoro wnioskując po wykolejeniu jeździ??
 Co?
Zapisane

Wąski tor pod parą !
|13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #189 : 07 Październik 2020, 22:28:55 »
+1

Czemu? Może administratorzy są pragmatycznymi realistami i, widząc jak się ma sytuacja tej kolei, celowo nie przenoszą jej do Czynnych, aby znów za chwilę nie trzeba było... No, niech każdy sobie sam dopowie.
To żart oczywiście -> 

Swoją drogą jak już piszę, to zastanawiam się nad mechanizmem wykolejenia. Ten zaprezentowany w "teatrzyku" miał polegać na przeskoczeniu zestawów przez zablokowane zamkiem iglice podczas jazdy "z ostrza". Jednak nie do końca mi się on podoba.

Stawiam na odwrotny scenariusz.
1. lokomotywa zatrzymuje się oblatując po torze bocznym przed rozjazdem, pomocnik (czy też kierpoć - nie ważne) otwiera zamek i przy wtórze zgrzytów, stękań i walenia bambułą jakoś przekłada niesmarowaną od czasów montażu zwrotnicę;
2. lokomotywa przejeżdża za rozjazd, i znów następuje siłowe przełożenie zardzewiałych iglic. Tylko tym razem jest to przełożenie częściowe, jak to się mówi "na jazdę widłową";
3. lokomotywa wjeżdża powoli na rozjazd odsuwając niedopchniętą iglicę i wykoleja się pierwszą osią;
4. obsługa wycofuje kawałek wykolejoną lokomotywę (a może sama wejdzie?) po czym udaje się na PKS.

Jeśli byłby ktoś na miejscu, to poproszę o kilka zdjęć rozjazdu - wtedy się zweryfikuje teorie...
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
majster
Mechanik
***
Długość toru:: 168 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #190 : 08 Październik 2020, 14:45:06 »
+1

Cytuj
Jeśli byłby ktoś na miejscu, to poproszę o kilka zdjęć rozjazdu - wtedy się zweryfikuje teorie...

Byłem, widziałem, tu nie ma czego weryfikować, ślady widoczne na szynach oraz iglicach rozjazdu po zdarzeniu sugerują jednoznacznie jak było. Moje przypuszczenia potwierdziły się w rozmowie z jedną z osób, które były na miejscu w chwili zdarzenia.

Cytuj
przekłada niesmarowaną od czasów montażu zwrotnicę

Tu akurat zwrotnica była nasmarowana i przekładała się lekko. Iglica w krańcowym położeniu prawidłowo przylegała do opornicy.
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #191 : 08 Październik 2020, 18:53:13 »
+3

Takie pytanie, bo ja nie zorientowany w realiach Kolei Gnieźnieńskiej.

Dlaczego jest w dziale nieczynne, skoro wnioskując po wykolejeniu jeździ??
 Co?

Jak ruszy w 2021, to przeniesiemy do czynnych.
Zapisane
kuracyja
Nowicjusz
*
Długość toru:: 11 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #192 : 17 Maj 2021, 18:18:33 »
+1

Tymczasem gnieźnieńska redakcja portalu Nasze Miasto informuje z wielką pompą, że na Gnieźnieńskiej szykują się duże zmiany, sugerując w tekście, że wróci aż na powidzkie tory!

Ale nie "duże" zmiany, tylko wydłużenie o dalsze 4 km, do Żelazkowa, a starosta słupecki i wójt Powidza złożyli deklarację że spróbują poszukać środków - jak się uda, to dostaną 2 wagony i lokomotywę i niech se jeżdżą do Anastazewa; odcinek Niechanowo - Powidz na ścieżkę rowerową.

Załączam też dwie wypowiedzi pana Krawczyka vel dyrektora Wydziału Komunikacji, Transportu i Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Urzędzie Powiatowym w Gnieźnie:

Cytuj
- W tym roku dostajemy 40 tys. Od Marszałka Województwa Wielkopolskiego. W budżecie powiatu gnieźnieńskiego znalazło się 150 tysięcy, więc w tym roku chcemy wyremontować jeden rumuński wagon i uruchomić przejazdy do Jelonka. Dalsze przejazdy są uzależnione od naprawy torowiska i uzyskania licencji na transport pasażerski – relacjonuje Wojciech Krawczyk, licząc, że jeszcze w tym roku uda się wyremontować torowisko od Jelonka do Żelazkowa.

Cytuj
- Taka podróż [Gniezno - Anastazewo] jest zbyt długa. 38 kilometrów do pokonania daje jakieś 2,5 godziny jazdy. W tej chwili jest taki pomysł, aby kolejkę przejazd przedłużyć do Niechanowa

Komentarz ode mnie: albo to PR (jak tak to marny) albo tam siedzą, łagodnie mówiąc, niekompetentni ludzie [edit: chodzi o odcinanie fragmentów linii]...
« Ostatnia zmiana: 18 Maj 2021, 01:08:32 wysłane przez kuracyja » Zapisane
Jacek Fink-Finowicki
Młotkowy
**
Długość toru:: 59 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #193 : 17 Maj 2021, 22:12:39 »
0

...albo tam siedzą, łagodnie mówiąc, niekompetentni ludzie...

A co jest niekompetentnego w tym, że turyści lubią podróż kolejnką sztuk RAZ najchętniej krótką, aby się bombelki nie nudziły?
Zapisane
kuracyja
Nowicjusz
*
Długość toru:: 11 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #194 : 18 Maj 2021, 00:57:35 »
+1

...albo tam siedzą, łagodnie mówiąc, niekompetentni ludzie...

A co jest niekompetentnego w tym, że turyści lubią podróż kolejnką sztuk RAZ najchętniej krótką, aby się bombelki nie nudziły?

Odpowiem pytaniem na pytanie - czy na odcinku Powidz - Anastazewo masz gdziekolwiek miejsce na garażowanie taboru, czy gmina/powiat ma stawiać wszystko od zera? Bo jakoś nie widzi mi się odcięcie połowy linii od zaplecza technicznego, i to w tym widzę niekompetencję.
Zapisane
Misza
Młotkowy
**
Długość toru:: 136 m

W terenie W terenie

750 czytam od dawna


« Odpowiedz #195 : 19 Maj 2021, 21:45:10 »
0

cyt.:
- Taka podróż [Gniezno - Anastazewo] jest zbyt długa. 38 kilometrów do pokonania daje jakieś 2,5 godziny jazdy.


No to koledzy z Bytomia muszą przestać kursować nad Zalew.

a przecież to jedyny cel jazdy gdziekolwiek z Gniezna. Może po lepszych torach ale jednak nad jezioro i w okolice lotniska. A w druga stronę można jak w Piasecznie H-9
Zapisane

Misza
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #196 : 19 Maj 2021, 22:14:41 »
+2

Przecież to recepta na powtórkę z Mławy...
Zapisane
Zgroza
Zawiadowca
****
Długość toru:: 403 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #197 : 14 Lipiec 2021, 23:14:16 »
0

Ruszają: powiat donosi, że do Jelonka
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #198 : 15 Lipiec 2021, 02:29:39 »
0

cyt.:
- Taka podróż [Gniezno - Anastazewo] jest zbyt długa. 38 kilometrów do pokonania daje jakieś 2,5 godziny jazdy.


No to koledzy z Bytomia muszą przestać kursować nad Zalew.

a przecież to jedyny cel jazdy gdziekolwiek z Gniezna. Może po lepszych torach ale jednak nad jezioro i w okolice lotniska. A w druga stronę można jak w Piasecznie H-9


Koledzy z Bytomia mają jedynie 21 km, czyli ciut powyżej połowy. I czas przejazdu od końca do końca wynosi godzinę i dziesięć minut pociągiem planowym z postojami na 7 pośrednich przystankach.
Zapisane
arti281
Dyrektor
*****
Długość toru:: 512 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #199 : 15 Lipiec 2021, 16:58:46 »
0

Nie wszyscy maja fejsa. Można jaśniej?
Zapisane
Strony: 1 ... 8 9 [10] 11   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!