Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Kwiecień 2021, 18:02:36 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 3 [4] 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Lxd2-465  (Przeczytany 67137 razy)
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4168 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #60 : 22 Maj 2011, 20:53:35 »
+2

Sobota przyniosła pociąg konkretny. Pięć klas rumuńskich trzeba było zaprowadzić do Tarczyna i z powrotem. Do tego zadania została wytypowana stojąca od dłuższego czasu w rezerwie 465... Będzie to opowieść o ludziach mających jazdę w sercu.


Gdy w sobotnie przedpołudnie strudzona 454 wystawiała jak co dnia wagony w stację, skryta nieco z boku hali lokomotyw 465 powoli nabierała temperatury ogrzewana wiosennymi promieniami słońca pracując na wolnych obrotach. W równym rytmie pomruków jej nowego silnika czuć było ukrytą moc. Zapach nagrzewającej się bryły metalu stawał się coraz bardziej wyraźny, w końcu nadszedł czas wyjechać w perony. Już pierwsze chwile jazdy manewrowej dawały przyjemność. Ten zryw, ta błyskawiczna reakcja na zmianę pozycji, nieosiągalna na 454, stwarzały wrażenie że z samochodu osobowego przesiadłem się do dobrej, sportowej fury. Miękko, acz stanowczo - bez cienia sprzeciwu potężny silnik reagował na zadane obroty. Po chwili zderzak lokomotywy dotknął wagonowego. Nic jeszcze nie zapowiadało pozytywnych emocji które miały nadejść.
Ruszyliśmy z peronów miękko na 3 pozycji. Gdy tylko minęliśmy zwrotnicę rozjazdu nr 6 w ruch poszły piasek i 6 pozycja, a zapięte 125t nabierało stanowczo prędkości. Ostry łuk i przejazd na wyjeździe nie przerwał wytężonej pracy silnika dymiącego na szaro, zaś koła wydawać zaczęły miłe dla uszu syknięcia ocierania się obrzeży o zewnętrzną szynę. Gdy pociąg wznosił się na stromą pochylnię ku wiaduktowi, a 8 pozycja zmuszała tłoki do maksymalnego wysiłku, nad całą okolicą zawisła chmura ciężkiego, gęstego od olejowych oparów, dymu. Skład rozpędzał się do rozkładowej czterdziestki przecinając skrzyżowanie za skrzyżowaniem. Czasem tylko krótki, mocny ryk niskotonowej syreny hamował lekkomyślnych kierowców przed zbytnią poufałością w kontaktach z groźną bryła stali. Dla pozostałych sam widok stumetrowego beżowo-czerwonego węża tnącego bez żadnej niepewności przez przejazdy powodował odruchowe wciśnięcie hamulca.
Minęliśmy Zalesie, Gołków, Głosków. W końcu przyszedł czas na najpiękniejszy odcinek do jazdy: prosty jak strzała, dobrze utrzymany tor do skrzyżowania z Millennium do samego Tarczyna. Tam mocy nigdy nie było za wiele. I tu się tak naprawdę zaczyna to, co chcę przekazać.
Ryk 12 cylindrów pracujących na maksymalnym napełnieniu mieszał się z upiornym wręcz wysokim tonem pracujących z największą wydajnością turbin. Szum powietrza zasysanego przez wielkie gardziele filtrów współgrał z ogłuszającym hukiem pracującego śmigła wentylatora przedziału chłodnic, z których wyrzucany strumień gorącego powietrza łączył się nad lokomotywą z wysokim słupem ciemnych spalin i razem ciągnęły się nad wagonami niczym potężne cielsko skłębionego, mistycznego węża. Falujące, rozgrzane masy wyrzucane przez lokomotywę dawały niesamowity, nieziemski cień na piaszczystej drodze sunącej wzdłuż toru nakrywając swą poplątaną konstrukcją sunące równo bryły wagonów.
Wielki stalowy wąż pędził z pełną prędkością przekazując jakąś niesamowitą wręcz energię swym uczestnikom. Czytelniku: słyszysz ten dźwięk, czujesz ten pęd? Tę adrenalinę w żyłach?
Tego nie opiszą żadne słowa, te pół tysiąca koni mechanicznych, i ta nuta silnika podkręca emocje: 1500 na budziku - nic innego tak nie kopie!
Jest w takiej jeździe coś nieopisanego. Jeśli ktoś nie zaznał tego - nie zrozumie. Było w tej stanowczej jeździe coś pięknego, zarazem groźnego i niesamowitego. Marzę o wielu takich jazdach. Ja chcę czuć tę prędkość, chcę czuć że żyję!
Parowozy są piękne. W spalinowozach drzemie ogromna siła. Sam już nie wiem którą trakcję wolę. Wystarczyła jedna, niesamowita jazda abym stracił pewność. Ale żeby to poczuć, to jazdę trzeba mieć w sercu...

W poście wykorzystałem cytaty z Do fury.
« Ostatnia zmiana: 22 Maj 2011, 20:56:47 wysłane przez Kucyk » Zapisane

- Czy maszynista może podczas prowadzenia pociągu jeść salceson?
- Z rozstrzygnięciem tej kwestii poczekajmy na oficjalne stanowisko UTK.
Seku
Nowicjusz
*
Długość toru:: 15 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #61 : 22 Maj 2011, 23:59:23 »
0

Widzę, że utwór " do fury " pomógł w napisaniu tej niezmiernie ciekawej opowieści Miło się czyta
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4168 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #62 : 09 Lipiec 2012, 18:38:05 »
+4

Miły widok zarejestrowany przez Kolegę Wózkarza w roku poprzednim. Ja tam cenię dobrą jazdę:

Wynajęty pociąg turystyczny Małe | Duże


P.S.
Jeśli się nie mylę, to Kolega Niemczuk wtedy coś miał wspólnego z tym przejazdem...
Zapisane

- Czy maszynista może podczas prowadzenia pociągu jeść salceson?
- Z rozstrzygnięciem tej kwestii poczekajmy na oficjalne stanowisko UTK.
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4168 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #63 : 23 Sierpień 2012, 20:30:25 »
+4

Na zderzaku:



I (jak) na dłoni:

Zapisane

- Czy maszynista może podczas prowadzenia pociągu jeść salceson?
- Z rozstrzygnięciem tej kwestii poczekajmy na oficjalne stanowisko UTK.
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1088 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #64 : 24 Sierpień 2012, 01:03:04 »
0

Ładna jedna i druga Ze stacyjnej modelarni (ta mniejsza)?
Zapisane

To jest przekaz.
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4168 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #65 : 21 Październik 2012, 14:50:34 »
0

He, he, ta mniejsza jest z modelarni, akurat nie stacyjnej.

A dla fanów modelarstwa w skali 1:1 krótki filmik z dzisiejszego poranka.

Tak Buczek jeździ Turbodymomenem! Małe | Duże
Zapisane

- Czy maszynista może podczas prowadzenia pociągu jeść salceson?
- Z rozstrzygnięciem tej kwestii poczekajmy na oficjalne stanowisko UTK.
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #66 : 21 Październik 2012, 23:50:45 »
0

Taka frekwencja w taką pogodę? Widoczek zupełnie jak sprzed lat..
Zapisane

Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4168 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #67 : 09 Czerwiec 2013, 16:04:47 »
0

Little Big Horn Małe | Duże
Zapisane

- Czy maszynista może podczas prowadzenia pociągu jeść salceson?
- Z rozstrzygnięciem tej kwestii poczekajmy na oficjalne stanowisko UTK.
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1960 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #68 : 09 Czerwiec 2013, 20:08:24 »
0

Pięknie brzmi.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1088 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #69 : 09 Czerwiec 2013, 22:29:41 »
-2

Tak po hamerykańsku trochę, ale fajnie
Zapisane

To jest przekaz.
sarna
Zawiadowca
****
Długość toru:: 311 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #70 : 10 Czerwiec 2013, 00:30:24 »
+1

W jakim celu doczepiacie wagon towarowy do składu?
Zapisane
tomasz11
Mechanik
***
Długość toru:: 293 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #71 : 10 Czerwiec 2013, 08:56:59 »
0

W jakim celu doczepiacie wagon towarowy do składu?
Ja obstawiam że jest to wagon techniczny w którym są przewożone narzędzia które mogą przydać się na szlaku
Zapisane

pozdrowienia
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2660 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #72 : 10 Czerwiec 2013, 09:19:46 »
0

To brankard tylko nie pomalowany na niebiesko
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4168 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #73 : 10 Czerwiec 2013, 09:28:47 »
+6

...tak, narzędzia. Na GrKD wprowadziliśmy system prac przymusowych. Turyści mamieni perspektywą wypoczynku na łonie natury, zdala od zgiełku miasta, zażycia sportu i rozrywki, po wywiezieniu w odludną okolicę, są zmuszani do prac przy utrzymaniu nawierzchni i podtorza. Tym samym realizujemy swe obietnice:
- wypoczynek na łonie natury, zdala od zgiełku: w miejscu docelowym, oprócz natury, nie ma nic. A zwłaszcza cywilizacji która mogła by służyć za ratunek gdyby któryś turysta próbował ucieczki.
- sport: kopanie rowów czy wymiana podkładów znakomicie rozwijają mięśnie kręgosłupa. Także tego moralnego.
- rekreacja: nie ma jak to relaks w dźwiękach poszczekiwania psów stróżujących, świstaniu batów i okrzykach wartowników.

Wagon kryty jest przeznaczony na sprzęt piknikowy: drewno ogniskowe, widelce kiełbasowe, śmietniki fajansowe, kolumny nagłośnieniowe, krzesełka poddupowe, piłki sflaczałe, taczkę Samanty Fox "touch me" i stolik śniadaniowy kierownika pociągu. Czasem też rowerki czy wózki różnorakie się w nim wożą. Czasem bydło. To bardzo przydatny wagon.
Zapisane

- Czy maszynista może podczas prowadzenia pociągu jeść salceson?
- Z rozstrzygnięciem tej kwestii poczekajmy na oficjalne stanowisko UTK.
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4168 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #74 : 12 Czerwiec 2013, 20:24:20 »
+5

Wracając do trąb 465 to dobór ich jest zasługą Kolegi Brood.K (dobór dźwięków) i firmy Zoellner (przysłanie syren do testów). Tutaj rzeczywiście chodziło mi o uzyskanie hamerykańskiego w swym stylu głosu. Do "ideału", czyli K5LA, niestety zabrakło po prostu dysponowania częstotliwościami, które zwyczajnie muszą odpowiadać konkretnym dźwiękom oraz być w takiej rozpiętości względem siebie, aby jak to mówią muzycy "stroić". Tym niemniej z udostępnionych syren zestroiliśmy amerykański "akord" K3H.

Co do samej jakości dźwięku wydobywanego z Zoellnerowskich trąb, to muszę jasno powiedzieć - to nie jest trąbienie. Jest to prawdziwe pierdolnięcie. Fala uderzeniowa zrzucająca rowerzystów do rowów, powodująca paniczne hamowania kierowców, odsuwająca pasażerów na peronach, siła wyrywająca plomby z zębów. Istny ogłuszasz łowców Rp1. To jest konkretna moc!
Posłuchajcie sobie tego jeszcze raz, ale na słuchawkach, lub dobrych głośnikach. Usłyszcie jak rozchodzi się echo. Poczujcie to!
Zapisane

- Czy maszynista może podczas prowadzenia pociągu jeść salceson?
- Z rozstrzygnięciem tej kwestii poczekajmy na oficjalne stanowisko UTK.
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #75 : 13 Czerwiec 2013, 21:34:43 »
0

Dopiero teraz mogłem posłuchać.. Jestem pod wrażeniem, czysto brzmi, no i fajnie,że symulacja na klawiszach się przydała, teraz pociąg będzie miał pierwszeństwo z racji prawa i pozycji siły dźwięku Chichot
Swoją drogą, pomogłem nie ruszając się z chaty, cuda panie można zdziałać przez te internety teraz...
Zapisane

gajos
Minister
******
Długość toru:: 1195 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #76 : 13 Czerwiec 2013, 21:57:09 »
0

He, w końcu spodobało mi się jakieś Rp1. Z drugiej strony współczuję okolicznym mieszkańcom, a i pewnie sam Kuc nie raz na dniu wolnym obudzi się wbrew woli
Już na niedrogich monitorach studyjnych "czuć" pasmo.
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4168 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #77 : 13 Czerwiec 2013, 22:10:56 »
0

Wiśnią na toR(p1)cie jest zrozumienie tajemnicy wszechświata przez kilka osób, które dawniej twierdziły że trąbienie jest im częstsze, tym lepsze. Obecnie, po jednorazowym wysłuchaniu etiudy dis-moll w wykonaniu Orkiestry Trąb Kolejowych, ich światopogląd się zmienił: Należy trąbić tylko kiedy jest to niezbędne.
Zapisane

- Czy maszynista może podczas prowadzenia pociągu jeść salceson?
- Z rozstrzygnięciem tej kwestii poczekajmy na oficjalne stanowisko UTK.
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4168 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #78 : 02 Marzec 2014, 18:15:52 »
0

Lxd2-465 z Ex Trynkiewicz (mega Rp1) Małe | Duże
Zapisane

- Czy maszynista może podczas prowadzenia pociągu jeść salceson?
- Z rozstrzygnięciem tej kwestii poczekajmy na oficjalne stanowisko UTK.
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 831 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #79 : 06 Marzec 2014, 22:06:52 »
0

Do "ideału", czyli K5LA, niestety zabrakło po prostu dysponowania częstotliwościami,


http://www.qrz.com/db/k5la

Będziecie RP1 tłuc na telegrafii ?
Zapisane
Strony: 1 2 3 [4] 5   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!