Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 07:35:57 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Muzeum Kolejnictwa w Warszawie  (Przeczytany 83223 razy)
Misiek_K
Mechanik
***
Długość toru:: 162 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #60 : 03 Lutego 2010, 23:48:56 »
0

Najlepszym miejscem dla Muzeum jest adres Towarowa 1. Tam jest infrastruktura potrzebna muzeum i miejsce, które jest tradycyjnie związane z koleją w Warszawie. Nie wiem kto wymyślił tą hutę, ale mam wrażenie, że chodzi o próbę zapewnienia hucie dochodu z hali, która stoi i się nudzi już ładnych kilka lat. Poza tym wyjazd muzeum na Bielany to odcięcie go od szlaków kolejowych - WMH się sypie coraz mocniej, i jedyna działalnością naprawczą jest obniżanie prędkości szlakowej.

Cytat: "Jacek 83218"
Właśnie wydarzyło się coś dla mnie dziwnego.
TVN Warszawa zaprosiła do studia dyrektora muzeum, właśnie na rozmowę w sprawie przenosin na Bielany. Kilkanaście minut przed wywiadem okazało się że nikt nie przyjedzie, bo jak zrozumiałem postanowili nie kontaktować się z TVN Warszawa.
Czyżby mieli coś do ukrycia?


Raczej nie mają ochoty być kolejnym sensacyjnym tematem dla TVN Warszawa. Osobiście jako w miarę stały gość TVN Warszawa na początku ich działalności teraz unikam reporterów jak ognia, bo nie chcę być kojarzony z uprawianą przez tą stacją tanią sensacją na poziomie Fakt-u.
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #61 : 03 Lutego 2010, 23:56:27 »
0

Cytat: "Misiek_K"
Najlepszym miejscem dla Muzeum jest adres Towarowa 1. Tam jest infrastruktura potrzebna muzeum i miejsce, które jest tradycyjnie związane z koleją w Warszawie. Nie wiem kto wymyślił tą hutę, ale mam wrażenie, że chodzi o próbę zapewnienia hucie dochodu z hali, która stoi i się nudzi już ładnych kilka lat. Poza tym wyjazd muzeum na Bielany to odcięcie go od szlaków kolejowych - WMH się sypie coraz mocniej, i jedyna działalnością naprawczą jest obniżanie prędkości szlakowej.

Najlepszym ponieważ ?
Dużo terenu pod gotową już halą?
Nieskrępowany dostęp do długiej linii kolejowej ze znikomym ruchem w weekendy ?
Dostęp do dużego zasobu wygodnych miejsc parkingowych ?
Niższe ceny gruntów ?
Bardzo dobry motyw do organizacji imprez o tematyce technicznej?

Bielany to jak dotychczas najlepsza lokalizacja jaka padła. WMH jest regularnie poddawana działaniom konserwacyjnym (komuś potrzebna bocznica z Vmax>20km/h? Jest na to kasa?) w dodatku przybyło dobre 1,5-2km szlaku ze szlakową 40km/h.
Zapisane

Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1020 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #62 : 04 Lutego 2010, 00:05:59 »
0

Cytat: "KLAN PALUCHOWSKICH"
Bielany to jak dotychczas najlepsza lokalizacja jaka padła. WMH jest regularnie poddawana działaniom konserwacyjnym (komuś potrzebna bocznica z Vmax>20km/h? Jest na to kasa?) w dodatku przybyło dobre 1,5-2km szlaku ze szlakową 40km/h.

Zgadzam się, Bielany to bardzo fajna lokalizacja. Dodatkowym + jest ładna bocznica z wieloma miejscami na fotostopy wraz z miejscami do oblotów na obydwu końcach. Szanuje tradycję dotychczasowej lokalizacji muzeum, jednak jeżeli jest inwestor który chciałby w tym miejscu zrobić stację na wzór dw. Wileńskiego to uważam że Bielany są najlepszą możliwą lokalizacją na muzeum kolejnictwa.
Zapisane

Phinek
Gość
« Odpowiedz #63 : 04 Lutego 2010, 00:06:49 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 12:42:05 wysłane przez Phinek » Zapisane
Misiek_K
Mechanik
***
Długość toru:: 162 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #64 : 04 Lutego 2010, 00:20:18 »
0

Cytat: "Marcin117"
Szanuje tradycję dotychczasowej lokalizacji muzeum, jednak jeżeli jest inwestor który chciałby w tym miejscu zrobić stację na wzór dw. Wileńskiego to uważam że Bielany są najlepszą możliwą lokalizacją na muzeum kolejnictwa.


Tylko po co niszczyć budynek z końca lat 40-tych? PKP nie musi tego terenu sprzedawać, ani nic z nim robić - kolega Michał W. trochę mija się z prawdą opowiadając o rządowym nakazie zrobienia czegoś z tym. Wniosek do WKZ o wpis terenu z budynkami został złożony a pani Jezierska nie mówi nie.

Cytat: "Phinek"
Polecam dojazd na Towarową w godzinach 10-15 z grupą dzieciaków... a teraz wiemy dlaczego rozwój motoryzacji skutecznie zmniejszył frekwencje wycieczek szkolnych w MK.


Nie mam z tym żadnego problemu jak prowadzę wycieczkę.
Poza tym - jeśli nie chcemy mieć wycieczek w jakimś muzeum wystarczy je wywalić na skraj miasta. Grupa przyjeżdżająca na wycieczkę ma określony czas i nie ma opcji jeżdżenia z nimi dalej niż za Śródmieście. A wycieczek, które będą miały na celu Muzeum Kolejnictwa w ciągu roku jak będzie 5 to będzie sukces.

Cytat: "Phinek"
Ach.. a jakby tak połączyć MuzMot, MuzKol, MuzTech i dołączyć do tego to co miało być Muzeum Komunikacji ... i to wszystko jako jeden duży kompleks przy końcowej stacji metra i z dostępem do bocznicy kolejowej... ach jak pięknie jest mieć marzenia.


Niestety zapomnij o tym. Z Muzeum Techniki i jego agendami dopóki będzie tam rządził beton w postaci pana J. nie ma co się bratać.
Zapisane
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1020 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #65 : 04 Lutego 2010, 00:23:31 »
0

Cytat: "Misiek_K"
Nie mam z tym żadnego problemu jak prowadzę wycieczkę.
Poza tym - jeśli nie chcemy mieć wycieczek w jakimś muzeum wystarczy je wywalić na skraj miasta. Grupa przyjeżdżająca na wycieczkę ma określony czas i nie ma opcji jeżdżenia z nimi dalej niż za Śródmieście. A wycieczek, które będą miały na celu Muzeum Kolejnictwa w ciągu roku jak będzie 5 to będzie sukces.


Czy uważasz że dojazd z losowo wybranego miejsca w Warszawie na Towarową jest łatwiejszy i szybszy niż dojazd do stacji metra Młociny? Śmiem wątpić.
Zapisane

Misiek_K
Mechanik
***
Długość toru:: 162 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #66 : 04 Lutego 2010, 00:31:42 »
0

Cytat: "Marcin117"
Czy uważasz że dojazd z losowo wybranego miejsca w Warszawie na Towarową jest łatwiejszy i szybszy niż dojazd do stacji metra Młociny? Śmiem wątpić.


Wycieczkę masz zawsze w Śródmieściu i tak dobierasz muzea i inne miejsca, żeby nie było daleko i żebyś wyrobił się czasowo. Jeśli MK wyleci za  Śródmieście, to zniknie z podstawowej listy miejsc odwiedzanych przez wycieczki. Jeśli taki jest cel ćwiczenia, to OK.

Poza tym - zdajmy sobie sprawę z tego, że 95% odwiedzających MK nie jest zainteresowana  fotostopami, ładna bocznicą etc... Zdjęcia? Kupią - np w postaci kalendarza na 2010.
Zapisane
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1020 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #67 : 04 Lutego 2010, 00:41:12 »
0

Cytat: "Misiek_K"
Poza tym - zdajmy sobie sprawę z tego, że 95% odwiedzających MK nie jest zainteresowana fotostopami, ładna bocznicą etc...

A mają obecnie taką możliwość? Nie. Czy w Sochaczewie/Wenecji/Gryficach narzekają na brak chętnych na przejazdy kolejką? Myślę że gdyby MuzKol organizował przejazdy zabytkowym taborem po tej bocznicy to na pewno pociągi nie jeździłyby puste.
Zapisane

Misiek_K
Mechanik
***
Długość toru:: 162 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #68 : 04 Lutego 2010, 09:38:46 »
0

Cytat: "Marcin117"
Cytat: "Misiek_K"
Poza tym - zdajmy sobie sprawę z tego, że 95% odwiedzających MK nie jest zainteresowana fotostopami, ładna bocznicą etc...

A mają obecnie taką możliwość? Nie. Czy w Sochaczewie/Wenecji/Gryficach narzekają na brak chętnych na przejazdy kolejką? Myślę że gdyby MuzKol organizował przejazdy zabytkowym taborem po tej bocznicy to na pewno pociągi nie jeździłyby puste.


Do Sochaczewa, Wenecji czy Gryfic jedziesz z celem zwiedzenia muzeum/przejechania się kolejką i masz na to specjalnie zarezerwowany czas.
Do Warszawy wycieczki przyjeżdżają na 1 dzień zwiedzić miasto. Żelaznym programem jest Stare Miasto, BUW, Łazienki, Narodowe i Muzeum Powstania (a gimnazja życzą sobie teraz jeszcze CH Arkadia - dzieci muszą pogaleriować). Tylko jeśli grupa ma Muzeum Powstania w planie zawsze się staram wcisnąć Muzeum Kolejnictwa, bo jest blisko. Jak chcesz jechać np do Wilanowa to musisz mieć 2 dni na zwiedzanie Warszawy, a takich wycieczek masz może 5% (mi w karierze przewodnika przez 3 lata zdarzyły się aż 2). Czyli grupy zorganizowane odpadają. Owszem - do huty przyjadą niezorganizowani, mieszkańcy Warszawy czy okolic.

Natomiast chciałbym zauważyć, że huta ma mało wspólnego z historią kolejnictwa (już lepsza jest pod tym względem Grodzieńska), będzie miejscem od czapy. Stąd Dworzec Główny, który jest niezmieniony od wielu lat + bliskość szlaku po którym przejechał pierwszy pociąg do Warszawy jest najlepszym miejscem na to muzeum. Wokół jest masa miejsca na inwestycje i masa terenu należącego do PKP - jest gdzie budować nowoczesne klocki. A docelowo warto byłoby, żeby właściciel Muzeum - Urząd Marszałkowski ten teren od PKP odkupił. Jak WKZ dokona wpisu budynku dworca do ewidencji zabytków, to wartość terenu natychmiast spadnie.

Są jeszcze dwa aspekty huty - cena za wynajem hali nie musi być niska, a właściciel bocznicy niekoniecznie za darmo by pozwolił jeździć po swojej bocznicy.
Zapisane
a cygan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 870 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #69 : 04 Lutego 2010, 09:48:43 »
0

Cytuj
Żelaznym programem jest Stare Miasto, BUW, Łazienki, Narodowe i Muzeum Powstania

To nie żart i proszę się nie śmiać z "prowincji" - często wycieczka w drodze powrotnej jedzie na Okęcie by popatrzeć na startujące samoloty
Zapisane
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1020 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #70 : 04 Lutego 2010, 10:00:59 »
0

Cytat: "Misiek_K"
Żelaznym programem jest Stare Miasto, BUW, Łazienki, Narodowe i Muzeum Powstania

Jeżeli uważasz że jedynym godnym uwagi klientem MuzKolu są wycieczki szkolne z poza Warszawy to zwróć uwagę że w Sochaczewie faktycznie jest ich mniej, ale i tak zdarza się że brakuje miejsc w 9 wagonach. Naprawdę uważam że możliwość prowadzenia pociągów retro wpłynie pozytywnie na frekwencje w MuzKolu. A gdyby było tak jak marzy Phinek że znajdowałoby się tam jeszcze MuzTech i MuzMot to byłoby to muzeum na miarę Muzeum Powstania i może nawet tam by dzieciaki chciały zaglądać.
Zapisane

Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #71 : 04 Lutego 2010, 11:21:27 »
0

Gadu, gadu, a tak naprawdę to, gdzie będzie MuzKol za 5, czy 10 lat zależy od tego gdzie będzie mógł się osadzić i na nic tu dywagacje że tu gorzej, tam lepiej. Tam będzie, gdzie będą pomieszczenia, gdzie będzie teren - jeśli NZ Warszawa zrobi mu out z Towarowej. Bo póki co nikt nie chce opuszczać murów stacji W-wa Główna.
Ciekawostka: nawet kiedyś myślano o terenie stacji Piaseczno Przeładunkowa jak nóż był na gardle.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #72 : 04 Lutego 2010, 11:53:30 »
0

1. MT w PKiN- to miejsce jest jakoś związane z rozwojem polskiej myśli technicznej ? Ilu zwiedzających (laików- to jest nasz główny klient) zdaje sobie sprawę z historyczności lokalizacji przy Towarowej (naciąganej, prawdziwy główny był skrzyżowanie dalej w kierunku centrum) ?

2. Ceny gruntów- Zachodni lada moment idzie do sporej przebudowy, ceny jeszcze bardziej skoczą do góry

3.Odległości- po zakończeniu budowy mostu północnego, łącznika S8 a w dalszej przyszłości POW, Huta wyląduje na obwodnicy Warszawy szybkiej wygodnej drogi na której będzie lądowała połowa przyjeżdżających do miasta o tym że taka lokalizacja daje kolejny interesujący punkt zwiedzania pt. przejazd metrem nie wspominam. Placówki które padły są odwiedzane albo ze względu an atrakcyjność (MPW) albo ze względów edukacyjnych (Narodowe itp.) MK ma szase wskoczyć do tej stawki tylko z pierwszego argumentu tj. atrakcyjności jeśli będzie atrakcyjne i dostępne (dojazd, godziny otwarcia) to będzie odwiedzane.

4. Rejestr- co jest we wniosku, co realnie do niego trafi i jak to sie ma do dalszego rozwoju placówki w tym a nie innym miejscu?

PS. Andrzeju, taras widokowy w Warszawie jeszcze istnieje ? Swego czasu słyszałem, że go zamykają...
Zapisane

Misiek_K
Mechanik
***
Długość toru:: 162 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #73 : 04 Lutego 2010, 12:18:58 »
0

Cytat: "Marcin117"
Jeżeli uważasz że jedynym godnym uwagi klientem MuzKolu są wycieczki szkolne z poza Warszawy


Nigdzie tego nie napisałem. Wycieczki ogólnie (bo nie same szkoły) są klientem jedynym, ale znaczącym dla muzeów.

Cytat: "Marcin117"
to zwróć uwagę że w Sochaczewie faktycznie jest ich mniej, ale i tak zdarza się że brakuje miejsc w 9 wagonach.


Codziennie tak jest? Bo ja rozumiem to zadanie przez jazdy codziennie, a nie weekendowe wypady.

Cytat: "Marcin117"
Naprawdę uważam że możliwość prowadzenia pociągów retro wpłynie pozytywnie na frekwencje w MuzKolu.


Nie ulega to wątpliwości. W tym, że stan i stopień rozkradzenia stojącego tam taboru na dziś nie daje na to żadnych szans. W lokalizacji Towarowa 1 będą to na 100% zapewniona frekwencja każdego dnia. W hucie już niekoniecznie tak będzie.

Cytat: "Marcin117"
A gdyby było tak jak marzy Phinek że znajdowałoby się tam jeszcze MuzTech i MuzMot to byłoby to muzeum na miarę Muzeum Powstania i może nawet tam by dzieciaki chciały zaglądać.


Muzeum Powstania to ogromny kontener pieniędzy wpakowany w projekt - i to jest jego sukces.

Chroń nas Panie Boże przed jakimkolwiek powiązaniem Muzeum Kolejnictwa z Muzeum Techniki przy obecnej organizacji MT (betonowe zarządzanie firmą, niszczenie powierzonych eksponatów).
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #74 : 04 Lutego 2010, 12:21:51 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 12:41:49 wysłane przez Phinek » Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #75 : 04 Lutego 2010, 14:47:53 »
0

Cytat: "Kucyk"
Gadu, gadu, a tak naprawdę to, gdzie będzie MuzKol za 5, czy 10 lat zależy od tego gdzie będzie mógł się osadzić i na nic tu dywagacje że tu gorzej, tam lepiej.
Niby prawda, ale kto jak nie środowisko miłośników kolei powinno spróbować wypracować jakąś spójną wizję muzealnictwa kolejowego? Historycy sztuki? Urzędnicy od "kultury"? Myślę, ze taka dyskusja jest potrzebna, choć nie wiem, czy cokolwiek z niej przeniknie do świata decydentów.

Cytat: "Misiek_K"
Najlepszym miejscem dla Muzeum jest adres Towarowa 1. Tam jest infrastruktura potrzebna muzeum...
Myślę, że warto przyjrzeć się (choćby poprzez strony www), jak wyglądają podobne muzea u naszych zachodnich sąsiadów, w Anglii czy USA - tam, gdzie historii techniki a w tym również kolei poświęca się większą uwagę (a tym samym środki). Oczywiście większość obiektów to dawne lokomotywownie, czy wręcz całe dworce wraz z zapleczem. W Polsce też mamy porównywalne miejsca (Wolsztyn, Chabówka, w przyszłości zapewne również Skierniewice, na wąskim torze Rogów i kilka innych). Myślę, że to właśnie powinien być nasz punkt odniesienia, a nie rządek zardzewiałych, zdekompletowanych lokomotyw pomalowanych najtańszymi farbami o "fantazyjnych" kolorach (a my dyskutujemy o odcieniu paska na "rumunie" :wink: ), stojących na pozapadanych torach w krzakach obok zrujnowanego "baraku" dworca, który nigdy nie był jakoś szczególnie reprezentacyjny, a jego wartość jest w dużej mierze sentymentalna (nie wiem, jaką decyzję podejmie Konserwator - niezbadane są jego wyroki). Nie twierdzę, że "nic nie da się zrobić" i "trzeba zburzyć", ale warto uświadomić sobie, że koszt doprowadzenia obecnego muzeum do stanu "europejskiego" byłby horrendalny (a do tego należy doliczyć koszt wykupu działki). Trzymanie eksponatów "pod chmurką" nie jest optymalnym rozwiązaniem - myślę, że nie trzeba wymieniać dlaczego. Przydałaby się duża hala z torami ekspozycyjnymi (optimum to oczywiście dawna lokomotywownia/hala naprawcza taboru, ale w Warszawie odpowiednich obiektów - tu niech mnie lepiej poinformowani poprawią - już raczej nie znajdziemy). Na Towarowej trzeba by ją zbudować od podstaw na bardzo drogim terenie (jeśli dworzec zostałby wpisany do Rejestru byłby mniej atrakcyjny, ale cena terenu wokół pozostałaby taka sama).

Cytat: "KLAN PALUCHOWSKICH"
Bielany to jak dotychczas najlepsza lokalizacja jaka padła.
Nie znam obiektu na Bielanach, ale z wcześniejszych wypowiedzi widzę, że ma szereg zalet - przede wszystkim dużo miejsca, w tym obszerna hala, bocznica, kawałek "zacisznej" linii kolejowej, bliskość stacji metra. Wydaje mi się, że przy odpowiedniej strategii i organizacji muzeum (być może właśnie dzięki połączeniu z Muzeum Techniki, Motoryzacji, Komunikacji a nawet innymi placówkami muzealno-edukacyjnymi z zakresu szerzej pojętej nauki) możliwe byłoby stworzenie rodzaju "parku tematycznego", który mógłby się stać jednym z obowiązkowych punktów na drodze każdej wycieczki (a nie tylko przejazdem w miarę wolnego czasu z głównym atutem: jest blisko). Oprócz Metra można wyobrazić sobie "pociąg muzealny" łączący taki kompleks z centrum Warszawy. Oczywiście wiem, że są to ogromne koszty i nie wiem, czy w naszych warunkach... przy naszej świadomości... i tylu innych "ważnych" inwestycjach, ale czasem nawet nieco abstrakcyjny pomysł wart jest rozważenia. Nie mówimy o perspektywie roku, czy nawet 5 lat, lecz o okresie 10-20 i więcej lat.

Cytat: "Misiek_K"
Chroń nas Panie Boże przed jakimkolwiek powiązaniem Muzeum Kolejnictwa z Muzeum Techniki przy obecnej organizacji MT (betonowe zarządzanie firmą, niszczenie powierzonych eksponatów).
Pytanie, na ile jest to efekt błędnego koła - nie ma pieniędzy, więc powstaje przechowalnia (wstawi się "Heńka" przynajmniej tam nic nie spaprze), bo przecież i tak "wyżej nerek nie podskoczysz" - nie ma ciekawej oferty - nikt o Muzeum nie pamięta - nie ma pieniędzy - po co się wysilać. Duże środki a tym samym zainteresowanie opinii publicznej wymusiłoby zmiany personalne i w sposobie zarządzania. Zwróćcie uwagę, jak zadyma wokół Mauzoleum spowodowała, że ktoś wreszcie przyjrzał się sposobowi zarządzania, co przez poprzednich kilkanaście lat nikogo nie obchodziło.

No, to wyszedł "jednozdaniowiec"  :mrgreen:
Wszystkim, którzy dotrwali do końca - zgodnie z obyczajem - gratuluję.

PS
Mam nadzieję, że w tym temacie tryb warunkowy jest warunkowo  :wink: dopuszczalny i wszelkiego rodzaju -by nie zostaną wytłuszczone.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Phinek
Gość
« Odpowiedz #76 : 04 Lutego 2010, 15:07:21 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 12:41:29 wysłane przez Phinek » Zapisane
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1201 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #77 : 04 Lutego 2010, 19:56:03 »
0

Cytat: "Phinek"


Problem polega na naszej narodowej specjalności - kłótliwości.


Taaa...
Dodaj jeszcze specjalność paskowania na czerwono wszystkich innowierców

A co do M.K., to ten nie popełnia błędów kto nic nie robi, a jak dojdzie do tego moda wieszania psów na wszelkie działania tej instytucji to jest jak jest po prostu.
Wycieczki nie odwiedzają? A wiedzą o istnieniu czegoś takiego jak Muzeum Kolejnictwa? Czy jest tam dział promocji MK który siedzi nad bazą potencjalnych klientów i rozsyła oferty??
Osobiście uważam że połączenie w jeden kompleks (najlepiej tu gdzie jest, ostatecznie może być huta z racji bliskości metra) muzeum kolejnictwa, motoryzacji, komunikacji czyli pochodnych dziedzin zatem to dobry pomysł. Scentralizowanie mogło by poprawić frekwencję niezależnie od miejsca gdzie takowe "centrum" by było. Jeśli szedł bym zobaczyć ST44-001 to chętnie przy okazji zobaczył bym wystawę starych motorów, tuż za płotem.
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
Romas
Zawiadowca
****
Długość toru:: 410 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #78 : 06 Lutego 2010, 17:30:03 »
0

Trochę OT ale może zostanie mi wybaczone :grin:

Cytat: "Phinek"


* - odesłanym na emeryturę autorytetem jest np. Bogdan Pokropiński, z którego publikacji tak często się tutaj zaśmiewamy, a gdy dowiadujemy się, że został usunięty z MuzKolu, to larum bijemy, że toż to taki autorytet - Czy to nie jest paranoja?


Bogdan Pokropiński nie tylko nie zasłużył na wyrzucenie z MuzKolu , ale powinien być za życia patronem tej placówki. Czy jest w kraju osoba która uratowała od palnika więcej parowozów niż on ? 3/4 eksponatów w Sochaczewie zawdzięcza drugie życie Panu Bogdanowi. Jego książki zawierają błędy, fakt ale to właśnie na nich 80% forumowiczów zdobywało pierwsze informacje o kolejkach.
W pracach nazwijmy to górnolotnie pionierskich, zawsze mogą być błędy tyle że w dobie swobodnego przepływu informacji (ach ten internet) jak ktoś ma lepsze informacje to zawsze może sprostować. Ot, chociażby na tym forum.
Dlatego moim zdaniem Pan BP zalicza się do panteonu świętych wąskotorian  :mrgreen:
Zapisane
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #79 : 06 Lutego 2010, 17:37:20 »
0

Cytat: "Romas"

Bogdan Pokropiński nie tylko nie zasłużył na wyrzucenie z MuzKolu , ale powinien być za życia patronem tej placówki. Czy jest w kraju osoba która uratowała od palnika więcej parowozów niż on ? 3/4 eksponatów w Sochaczewie zawdzięcza drugie życie Panu Bogdanowi. Jego książki zawierają błędy, fakt ale to właśnie na nich 80% forumowiczów zdobywało pierwsze informacje o kolejkach.


Nie myli się ten kto nic nie robi ;-) Chociaż mnie akurat jako naukowca troszkę razi to, że Pan Bogdan od 30 lat operuje tym samy warsztatem, choć możliwości się znacznie rozszerzyły. Niemniej jednak przez długie lata jego pozycje były jedynym źródłem wiedzy o historii kolei w Polsce.

Nie o tym jednak chciałem w sumie napisać. Odnoszę wrażenie, że część obecnych 20-latków bezkrytycznie przyjmuje wszystkie zmiany w Muzeum i w ferworze tej radości wszystkich, którzy wskazują minusy obecnych reform, próbują odsądzać od czci i wiary.
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!