Świat kolejek wąskotorowych SMF
18 Kwiecień 2024, 18:33:00 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 3 [4] 5 6   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Prasówka  (Przeczytany 119708 razy)
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #60 : 07 Sierpień 2014, 00:12:33 »
0

Portal erawa.pl donosi (uprzejmie ):

Cytuj
Czy wąskotorówka całkowicie zniknie z krajobrazu powiatu rawskiego? Utworzenie Muzeum Kolei Wąskotorowej mogłoby temu skutecznie zapobiec…

Fundacja Polskich Kolei Wąskotorowych, która zarządza kolejką Rogów – Rawa Mazowiecka – Biała Rawska obawia się, że będzie musiała ograniczyć zasięg funkcjonowania wąskotorówki. Głównym powodem są problemy finansowe, przez które niebawem zabytkowa kolejka może w ogóle nie pojawiać się na torach. Zarząd powiatu rawskiego chce jednak wybrnąć z kłopotu i sięgnąć po unijne środki przeznaczone na ratowanie zabytków.

Kolejka wąskotorowa na terenie powiatu rawskiego istnieje prawie od stu lat. W przyszłym roku popularna wąskotorówka będzie obchodziła okrągłą rocznicę. Jednak przyszłość tego zabytku nie jest zbyt pewna. Fundacja Polskich Kolei Wąskotorowych boryka się z trudnościami finansowymi i samodzielnie nie jest w stanie pokryć wszystkich kosztów utrzymania wyjątkowej komunikacyjnej infrastruktury.
– Wszystko starzeje się w zawrotnym tempie. Infrastruktura ma swoje lata i utrzymanie jej w stanie umożliwiającym użytkowanie jest nie do udźwignięcia dla ludzi działających społecznie – mówi Adam Wawrzyniak, prezes Fundacji Polskich Kolei Wąskotorowych.

W związku z koniecznością systematycznego inwestowania w utrzymanie wąskotorówki, fundacja zwróciła się o pomoc do powiatu rawskiego. Brak środków na bieżące wydatki może bowiem doprowadzić do ograniczenia kursowania kolejki tylko do odcinka z Rogowa do Jeżowa. Powiat rawski zostałby więc całkowicie pozbawiony tej niepowtarzalnej atrakcji.
– Serce kolei wąskotorowej znajduje się w Rogowie, tam jest parowozownia i warsztaty – dodaje prezes Wawrzyniak.

Muzeum Kolei Wąskotorowej w Rawie Mazowieckiej?

Zarząd Powiatu Rawskiego chcąc zapobiec utracie zabytku, rozważa przeniesienie części wagonów i lokomotyw do Rawy. Tego typu działanie wiązałoby się jednak z koniecznością przystosowania lokalnego obiektu, na co potrzebne są niemałe finansowe środki.
– Chcielibyśmy, żeby mieszkańcy powiatu rawskiego byli bliżej tego, co kolej wąskotorowa ma w posiadaniu. A z daleka tej wąskotorówki się nie czuje, tylko znaki, które nas denerwują. Trochę traktujemy tę kolej jak trudne dziecko, bo nie przynosi zysków, a trzeba w nią inwestować – mówi Marian Krzyczkowski, wicestarosta rawski.

W Rawie Mazowieckiej w celu pozyskania środków na rewitalizację ma powstać Muzeum Kolei Wąskotorowej, w ramach którego można by stworzyć stałą wystawę zbiorów, ale także zorganizować w miarę regularny ruch pasażerski. Prawdopodobnie tuż po wakacjach zapadną pierwsze decyzje w sprawie ratowania kolejki.
– Na jesieni rozpoczniemy działania w formie instytucjonalnej oraz zajmiemy się organizacją pomocy finansowej dla Fundacji. Prawdopodobnie przekażemy jej wszystkie wpływy z dzierżawy, służebności budynków kolejki, a także kilkadziesiąt tysięcy na bieżącą działalność – dodaje wicestarosta Krzyczkowski.
Zapisane

To jest przekaz.
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 786 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #61 : 07 Sierpień 2014, 15:26:58 »
0

No to jak już się pojawiają takie pomysły jak rozsianie taboru po linii to nie wróżę nic dobrego.
Skończyć się to może ( oby nie) jak na Mławskiej KD - dewastacją taboru jak Lxd2 stojącego prawie w polu...
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #62 : 07 Sierpień 2014, 15:51:12 »
0

Spokojnie, jeśli do tego dojdzie, to nie będzie to takie po prostu zostawienie wagonów w krzaczorach.
Takie posunięcie ma na celu:
a) zrobienie trochę luzu na stacji w Rogowie, bo teraz często manewry odbywają się na zasadzie znanej z takiej gry logicznej gdzie aby przesunąć jeden klocek trzeba mu zrobić miejsce przesuwając inny (na stacji jest w tej chwili 120+ jednostek taboru),
b) stworzenie bazy postojowej dla turystycznego składu w Rawie, tak aby na tym odcinku linii był prowadzony częstszy ruch, bo przeszkoda w postaci długiej trasy podsyłu z Rogowa (30 km) zniknie,
c) być może przy takiej okazji uda się uzyskać fundusze na remont większy najbardziej wyeksploatowanych odcinków szlaku,
d) oczywiście także pozyskanie funduszy na remont taboru na wystawę do Rawy.
Zapisane

To jest przekaz.
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #63 : 07 Sierpień 2014, 16:48:47 »
-4

Muzeum w Rawie a ognisko w Boguszycach i planowy ruch na odcinku Rogów-Rawa. Jeśli samorząd weźmie się za pomoc i unijne fundusze może się to udać. Gorzej jeśli są to tylko przedwyborcze obiecanki...
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1201 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #64 : 20 Sierpień 2014, 00:43:53 »
+6

Muzeum w Rawie a ognisko w Boguszycach i planowy ruch na odcinku Rogów-Rawa. Jeśli samorząd weźmie się za pomoc i unijne fundusze może się to udać. Gorzej jeśli są to tylko przedwyborcze obiecanki...

I tak nie przyjedziesz a wypowiadasz się jakbyś był codziennie.
Tradycyjnie stawiam Tobie Andrzeju bilet. Do tego zafunduję kubek z nadrukowaną kolejką, żebyś miał na pamiątkę. Ewentualnie inne gadżety z kolejkowego kramiku. O ile się pojawisz...
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
brok
Zawiadowca
****
Długość toru:: 423 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #65 : 13 Styczeń 2015, 10:09:11 »
0


Rynek kolejowy:

Rogowska kolej utrzymała poziom przewozów

Zarządzana przez organizację pozarządową Kolej Wąskotorowa Rogów - Rawa – Biała przewiozła ponad 8 tysięcy podróżnych w 2014 r. Dwie trzecie podróżnych wybrało pociągi rozkładowe, uruchamiane na jedynej eksploatowanej w województwie łódzkim drodze żelaznej o niższym od 1435 mm rozstawie szyn.


Kolej Rogów - Rawa – Biała
Kolej Wąskotorowa Rogów – Rawa – Biała powstała podczas I wojny światowej w celach militarnych. Po I wojnie światowej jej zarządcą zostało PKP. W 2002 r. zarząd nad koleją wąskotorową przejęła Fundacja Polskich Kolei Wąskotorowych, która uruchomiła przewozy oraz podjęła się prac niezbędnych do utrzymania przejezdności trasy. Omawiana kolej wąskotorowa w roku 2015 będzie obchodzić 100-lecie powstania.

Przewozy w 2014 r.
W ubiegłym roku wielkość przewozów pasażerskich była podobna jak w 2013 r.
- W 2014 roku Kolej Wąskotorowa Rogów - Rawa - Biała przewiozła ponad 8 tysięcy pasażerów z czego ok. 65% to pasażerowie pociągów rozkładowych. Pozostali pasażerowie zostali przewiezieni kursami czarterowymi - informuje „Rynek Kolejowy” Michał Zajfert, Członek Zarządu Fundacji Polskich Kolei Wąskotorowych, która jest operatorem dawnej kolei dojazdowej.
Podobny wynik przewozowy (porównując rok do roku) wynikał z braku większych zmian w ofercie przewoźnika. Pociągi rozkładowe były uruchamiane w niedziele na odcinku Rogów - Jeżów. Ponadto w wybrane dni składy kursowały na dłuższych trasach. Ruch realizowany jest wagonami pasażerskimi zamkniętymi i otwartymi, które są prowadzone lokomotywami spalinowymi. Na Zabytkowej Kolei Wąskotorowej wykorzystywana jest trasa o długości 49 km.

Jednak prowadzenie przewozów to nie jedyna aktywność Fundacji na Kolei Wąskotorowej Rogów - Rawa – Biała. Organizacja pozarządowa angażuje się w prace infrastrukturalne oraz prace nad taborem.
Odnośnie robót torowych operatorowi zależy na utrzymaniu przejezdności całej zarządzanej drogi kolejowej.
- Cały czas pracujemy nad utrzymaniem przejezdności linii. Przykłady z innych rejonów Polski pokazują że nawet chwilowe zaniedbanie prowadzi do likwidacji kolejnych kilometrów wąskotorowych szlaków. To niestety najczęściej "bilet w jedną stronę", bez szans odbudowy w kolejnych latach – uważa udzielający nam informacji.
Zarządca kolei prowadzi również prace nad własnymi jednostkami taboru.
- Na warsztacie znajduje się obecnie wagon letni oraz kończona jest naprawa główna najmniejszej naszej lokomotywy Wls40. Ze względu na unikatowy i muzealny charakter naszej kolei w tym aspekcie pracujemy z największą pieczołowitością. Z resztą w Polsce, ale także poza jej granicami jesteśmy już z tego znani i jest to nasz wyróżnik – chwali się nasz rozmówca.
Obok lokomotyw i wagonów realizujących przewozy, Fundacja chwali się także „największą w Polsce kolekcją zabytkowego taboru wąskotorowego zgromadzonego przez hobbystów. Nasza kolekcja jest jedną z największych w Europie.” Staraniem operatora kolejne jednostki taboru poddawane są renowacji i przywracane do ruchu.
Finanse
Kolej Wąskotorowa utrzymuje się głównie z wpływów z biletów. Duże znaczenie mają także darowizny przekazywanych Fundacji Polskich Kolei Wąskotorowych. Nie bez znaczenia jest  wolontariat. W tym roku będzie także możliwość wsparcia poprzez przekazanie 1% podatku. Natomiast większego znaczenia nie mają środki przekazywane przez organy samorządu terytorialnego.
-  Samorządy wspierają nasze zadania kwotami nieprzekraczającymi łącznie kilku tysięcy złotych w
skali roku – wyjaśnia Michał Zajchert.
Taka forma finansowania najdłuższej eksploatowanej kolei wąskotorowej w Polsce powoduje, że praktycznie nie są prowadzone żadne inwestycje. Nie jest łatwe nawet zapewnienie środków na bieżące utrzymanie szlaków.
- Koszty samego dozoru infrastruktury i jej przeglądów nie są bez znaczenia. Tutaj, poza własnym nadzorem i bieżącym organizowaniem niezbędnych napraw, jesteśmy kontrolowani przez Urząd Transportu Kolejowego. Ostatnią kontrolę mieliśmy we wrześniu 2014 r. - podaje Członek Zarządu Fundacji.
Szansa na trwałą poprawę sytuacji?
W ubiegłym roku przedstawiciele Fundacji prowadzili rozmowy na temat realizacji dużego projektu rewitalizacyjnego, który ma pozwolić na wypracowanie docelowych rozwiązań dla zachowania zabytkowej kolei wąskotorowej. Jednym z pomysłów jest utworzenie samorządowej instytucji kultury. Wtedy koleją wąskotorową „zaopiekowałyby” się zainteresowane samorządy – Powiat Rawski, Miasto Biała Rawska, Gmina Rogów. Jednak w ocenie naszego rozmówcy kluczowe znaczenie będzie miało zaangażowanie władz samorządu województwa łódzkiego. Dotychczas jednak nie ma stanowiska Zarządu w tej sprawie.
- Patrząc jednak na realizowane ostatnio w łódzkiem projekty można mieć nadzieję że także Zarząd
Województwa zechce zaangażować się w to przedsięwzięcie – kończy Michał Zajchert.


Źródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/55360/rogowska_kolej_utrzymala_poziom_przewozow.html
Zapisane

Najpiękniejsze są takie podróże,
Które pamięć na zawsze zachowa,
Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw,
A kolejka wąskotorowa...
Wądzio
Mechanik
***
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #66 : 09 Czerwiec 2015, 09:35:21 »
0

http://www.rynek-kolejowy.pl/57962/na_rogowska_waskotorowke_wroci_planowy_ruch.htm
Cytuj

Na rogowską wąskotorówkę wróci planowy ruch?
Opiekujący się rogowską wąskotorówką hobbyści przekonują, że linia może służyć nie tylko turystom, ale też mieszkańcom regionu. Postulują powrót rozkładowych pociągów pasażerskich i chcą, aby linię uwzględniono w wojewódzkim planie transportowym. Stanowisko Fundacji Polskich Kolei Wąskotorowych poparły lokalne samorządy.


Fundacja Polskich Kolei Wąskotorowych, która zarządza dawną Rogowską Koleją Dojazdową, chce powrotu planowych pociągów pasażerskich na najdłuższą w Polsce czynną linię wąskotorową. Postuluje więc ujęcie 49-kilometrowej trasy z Rogowa przez Jeżów i Rawę Mazowiecką do Białej Rawskiej w planie transportowym województwa. Złożony w ramach trwających konsultacji społecznych wniosek poparły samorządy gmin leżących wzdłuż torów o rozstawie 750 mm.

 – W naszej ocenie projekt planu w obecnym kształcie jest tylko utrwaleniem bieżąco realizowanych przewozów z uzupełnieniem o ewentualne nowe inwestycje PKP PLK. Dokument nie analizuje innych rozwiązań, a nawet wprost stwierdza, że Rawa Mazowiecka nie ma żadnej infrastruktury kolejowej – tłumaczy podjęcie starań Grzegorz Fidler, członek zarządu FPKW. – Tymczasem w przypadku linii lokalnych szerokość toru ma drugorzędne znaczenie i wymusza jedynie przesiadkę, co przy odpowiedniej infrastrukturze i skomunikowaniach nie stanowi żadnego problemu, podobnie zresztą jak w przypadku połączeń realizowanych wyłącznie na normalnym torze – wskazuje.

Potrzebne byłyby duże inwestycje

Fundacja twierdzi, że rogowska wąskotorówka mogłaby przewozić dwie grupy podróżnych: przemieszczających się pomiędzy miejscowościami leżącymi na jej trasie oraz dojeżdżających do Łodzi. Ci ostatni przesiadaliby się w Rogowie, korzystając z położonego tuż przy stacji normalnotorowej przystanku Rogów Osobowy Wąskotorowy. – Możliwa i właściwa skala ruchu to zatem cztery do sześciu par połączeń obsługujących całą trasę dziennie oraz dodatkowo dwie pary na trasie Rawa Mazowiecka – Biała Rawska – stwierdza przedstawiciel FPKW.

Plany zarządzających wąskotorówką funkcjonującą dziś pod nazwą Kolej Wąskotorowa Rogów – Rawa – Biała wiązałyby się jednak z koniecznością poniesienia dużych kosztów inwestycyjnych. FPKW szacuje, że niezbędne nakłady na infrastrukturę wyniosłyby ok. 40 mln zł, do tego trzeba doliczyć koszty zakupu pojazdów. – Nasz tabor ma w większości charakter muzealny, przez co nie przystaje do aktualnych standardów komfortu. Dlatego wariant początkowej obsługi linii obecnym taborem FPKW należy pozostawić jako ewentualny plan dodatkowy – wskazuje Grzegorz Fidler.

Czternaście lat bez codziennego ruchu

Zdaniem operatora KWRRB, kolej mogłaby także dodatkowo przewozić ładunki kontenerowe do rozrastającego się centrum logistycznego w Rawie Mazowieckiej. – Mogłoby to podnieść rentowność utrzymania infrastruktury – ocenia członek zarządu FPKW. Fundacja uzyskała już dość szerokie poparcie samorządów w sprawie jej postulatu włączenia rogowskiej wąskotorówki do wojewódzkiego planu transportowego. Stanowisko fundacji wsparli m.in. burmistrzowie Białej Rawskiej i Rawy Mazowieckiej i starosta rawski.

Rozkładowy ruch pasażerski pomiędzy Rogowem a Białą Rawską prowadzony był do końca funkcjonowania Rogowskiej KD w ramach struktur dawnego PKP. W ostatnim okresie nie był on jednak szczególnie intensywny i koncentrował się na odcinku Rawa Mazowiecka – Biała Rawska. Przedostatni rozkład jazdy 1999/2000 przewidywał trzy pary kursujących jedynie w dni robocze pociągów tej relacji, w tym jedną wyjazdowo-zjazdową z i do Rogowa, gdzie znajduje się zaplecze techniczne. Praktycznie nie funkcjonowało skomunikowanie z koleją normalnotorową. Od czasu przejęcia trasy przez FPKW fundacja uruchamia letnie weekendowe pociągi turystyczne w krótkiej relacji Rogów – Jeżów i rzadsze przejazdy na dalszej części trasy.
 
Zapisane
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #67 : 09 Czerwiec 2015, 18:20:30 »
0

Mamy 2015 rok, przy 50km długości linii, szlakowa rzędu 70-80km/h jest konieczna. Tu by trzeba taboru niczym z RhB (taka spalinowa Allegra?) o torach nawet nie wspomnę, bo oczywiste, że trzeba by całość położyć od nowa..
No i jak długo i za ile jedzie PKS z Rawy do Łodzi?
Zapisane

Misza
Młotkowy
**
Długość toru:: 136 m

W terenie W terenie

750 czytam od dawna


« Odpowiedz #68 : 12 Czerwiec 2015, 15:19:12 »
0

Kiedyś na 750, była relacja z Grecji z wnioskiem ze marnuje sie tam na bocznicach trochę nowoczesnego taboru waskotorowego...
)

Czyli Matka UE by się ucieszyła ze szynobysy się nie marnuja...
Zapisane

Misza
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #69 : 30 Czerwiec 2015, 15:55:37 »
+1

http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/24690/Waskotorowka-w-planie-transportowym-Lodzkiego.html
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Ventlan
Nowicjusz
*
Długość toru:: 33 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #70 : 15 Wrzesień 2015, 21:47:36 »
+1

Rogowska kolejka wąskotorowa ma 100 lat! Muzeum na szynach

Wystarczy pojechać zaledwie 35 km od Łodzi, aby odbyć prawdziwą podróż w czasie. Możemy pojechać do Rogowa i wsiąść w wehikuł, który przeniesie nas w lata 80. ubiegłego wieku. Jeśli się bardzo postaramy, to nawet zawędrujemy w czasy, które pamiętają co najwyżej nasze babcie i dziadkowie. Z Rogowa do Jeżowa w każdą niedzielę września kursuje zabytkowy pociąg wąskotorowy, a na uroczej stacyjce początkowej możemy obejrzeć tabor liczący nawet sto lat!


Miała zaopatrywać front

Tyle właśnie skończyła w tym roku Kolej Wąskotorowa Rogów – Rawa – Biała, najdłuższa czynna linia wąskotorowa w Polsce. Powstała w 1915 roku jako wojskowa kolejka polowa, zaopatrująca front w żywność, broń i amunicję. Zbudowano ją podczas I wojny światowej, ale żołnierze nie korzystali z niej długo. Po trzech miesiącach, w wyniku niemieckiej ofensywy, linia frontu przesunęła się na wschód, przez co kolejka straciła militarne znaczenie. Zamierzano ja rozebrać, na szczęście mieszkańcy okolicznych miast, głównie Rawy Mazowieckiej, przeciwstawili się temu i szybko zaadaptowali kolejkę do cywilnych celów transportowych. Wożono nią głównie płody rolne i drewno, ale już w 1917 roku pojawiły się pierwsze pociągi pasażerskie z Rogowa do Białej Rawskiej i z powrotem. Po odzyskaniu przez Polskę niepodległości, w 1919 roku, eksploatację wąskotorówki przejęły Polskie Koleje Państwowe – Dyrekcja w Warszawie.

Hobbyści uratowali przed hutą

Kolejka z niewielkimi tylko przerwami działała pod egidą PKP do 2001 roku, kiedy to definitywnie zamknięto ją dla ruchu pasażerskiego. Na szczęście niechcianą wąskotorówkę przejęło Starostwo Powiatowe w Rawie Mazowieckiej, a na jej operatora wybrano Fundację Polskich Kolei Wąskotorowych. Entuzjaści kolejnictwa niemal od razu przystąpili do odnawiania zabytkowego taboru, sprowadzając jednocześnie z masowo wtedy likwidowanych kolejek w całej Polsce co ciekawsze egzemplarze lokomotyw i wagonów. Szybko uruchomiono pociągi turystyczne, dbając o to, by wyglądały one dokładnie tak, jak te sprzed lat, a ich obsługa miała odpowiednie do epoki umundurowanie. Rogowska kolej jest jedyną, gdzie do dziś można kupić kartonikowy bilet, charakterystyczny dla PKP sprzed ery komputerów i drukarek biletowych. Na stacji w Rogowie zgromadzono kolekcję taboru, jakiej nie powstydziłoby się najlepsze muzeum kolejnictwa. Co ważniejsze – większość tych zabytkowych pojazdów nie tylko stoi, ale także jest wysyłana na szlak z pociągami turystycznymi.

Kiełbasa z grilla i drezyna

Przejażdżki rogowską kolejką należą do najprzyjemniejszych sposobów spędzania wolnego czasu na świeżym powietrzu. Najlepiej podróżować w odkrytym wagonie – „letniaku”, co pozwoli na bardzo bliski kontakt z otaczającą przyrodą. Można także skorzystać z ogniska rozpalanego na stacji w Jeżowie i upiec tam kiełbaskę z dworcowego bufetu. Po takim posiłku warto spalić nieco kalorii, napędzając siłą własnych mięśni drezynę ręczną. Jest ona dostępna dla każdego na stacji w Rogowie, a za podróż po rozległych torach stacyjnych płaci się, wrzucając datek do puszki zamocowanej na drewnianej podłodze drezyny. – Na brak pasażerów w tym roku nie narzekamy – mówi kierownik niedzielnego pociągu Krzysztof Madej. – Turystyka kolejowa staje się coraz popularniejsza. Wąskotorowe pociągi będą kursowały jeszcze przez trzy wrześniowe niedziele. Odjazdy z Rogowa o godzinie 11 i 13. Bilety normalne na trasę do Jeżowa i z powrotem kosztują 15 złotych, ulgowe 10.
Zapisane
Adam W
Dyrektor
*****
Długość toru:: 601 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #71 : 10 Marzec 2016, 20:29:49 »
0

http://bydgoszcz.wyborcza.pl/bydgoszcz/56,48722,19730177,lodzkie-kolej-waskotorowa-rogow-rawa-biala,,5.html

Zdjęcie trochę nie takie, ale opis ok
Zapisane

kamlox
Mechanik
***
Długość toru:: 217 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #72 : 10 Kwiecień 2016, 21:36:16 »
+2

http://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/sukcesy-rogowskiej-kolei-waskotorowej-76116.html

Kolejna wzmianka o KWRRB
Zapisane
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 831 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #73 : 26 Maj 2016, 21:27:13 »
0

http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/27878/rogowska-kolej-waskotorowa-w-tarapatach---znika-kolejowe-dziedzictwo.html
Zapisane
Wądzio
Mechanik
***
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #74 : 19 Kwiecień 2017, 17:50:50 »
+2

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/lodzkie-wspolna-oferta-lka-i-rogowskiej-waskotorowki-81328.html

Łódzkie: Wspólna oferta ŁKA i rogowskiej wąskotorówki



Niedzielne pociągi turystyczne Kolei Wąskotorowej Rogów – Rawa – Biała znów będą skomunikowane z pociągami z Łodzi. Dzięki porozumieniu z Łódzką Koleją Aglomeracyjną przyspieszony „ŁKA Sprinter” od najbliższej niedzieli będzie zatrzymywał się na stacji stycznej w Rogowie, umożliwiając dogodny dojazd nie tylko z Łodzi, ale i z Warszawy. Pasażerowie ŁKA mogą liczyć także na bilety wąskotorówki w promocyjnych cenach.
Wysokość zniżki (2 zł) może wydawać się niewielka, jednak w połączeniu z niższą, niż w przypadku dojazdu samochodem, ceną biletu kolejowego Łódź – Rogów oraz konkurencyjnym czasem przejazdu z centrum stolicy aglomeracji przybycie na miejsce pociągiem staje się ofertą atrakcyjną dla przeciętnego turysty. Do akcji promocyjnej dołączyło także rogowskie Arboretum (leśny ogród doświadczalny Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego), w którym zniżki dla dojeżdżających ŁKA sięgają od 3 do 4 zł.

Dojazd na pociąg – znów pociągiem

Przewidziano także pulę 30 bezpłatnych biletów na przejazd ŁKA z Łodzi do Rogowa, kurs kolejką i zwiedzanie arboretum. Chętni do skorzystania z oferty powinni odebrać bilety w Centrum Obsługi Pasażera ŁKA na dworcu Łódź Fabryczna w czwartek w godzinach 16-17 lub w piątek między 8 a 16. Obowiązuje kolejność zgłoszeń i limit do 2 biletów na osobę odwiedzającą COP ŁKA. Wycieczka zorganizowana specjalnie dla szczęśliwych posiadaczy biletów odbędzie się w najbliższą niedzielę (23 kwietnia).

Inicjatywa ŁKA i KWRRB wpisuje się w konsekwentne promowanie turystyki kolejowej przez władze województwa: cykle wycieczek „Pociągiem w Łódzkie są organizowane od kilku lat. Na tym tle mogło dziwić, że w ubiegłym sezonie przedstawiciele KWRRB zrezygnowali z dostosowywania godzin odjazdu do rozkładu jazdy pociągów regionalnych, argumentując, że znakomita większość pasażerów kolejki i tak dojeżdża na miejsce samochodami.

– Specjalnie w celu przywrócenia skomunikowania z pociągami godziny odjazdów zostały w tym sezonie przesunięte o pół godziny do tyłu – mówi Kamil Jarkowski z Fundacji polskich Kolei Wąskotorowych. Pierwszy pociąg opuszcza więc mijankę przy dworcu (stacja Rogów Osobowy Wąskotorowy) o 10.30. Kolejne odjazdy następują co półtorej godziny. Przejazd do Jeżowa zajmuje 26 minut. Ruch będzie prowadzony we wszystkie niedziele aż do 24 września, a także w długie weekendy w maju, czerwcu i sierpniu.

Wkrótce do Białej z parowozem?

Istnieje też duża szansa na wznowienie w tym roku okazjonalnych przewozów na całej 49-kilometrowej trasie. – Tor na odcinku Rawa Mazowiecka – Biała Rawska został dopuszczony do użytku – mówi Jarkowski. Jak dodaje, trwają ostateczne rozmowy z władzami powiatu rawskiego. Jeśli uda się uzgodnić szczegóły z gospodarzami atrakcji turystycznych przy trasie, nie jest wykluczone przywrócenie cieszących się dużą popularnością kursów „Pociągu do Zabytków”, połączonych ze zwiedzaniem historycznych obiektów w bliskim sąsiedztwie toru.

Przynajmniej na początku sezonu nie będzie za to można przewozić pociągiem rowerów: trwa remont wagonu pocztowo-bagażowego, który w poprzednich latach służył do tego celu. W parku taborowym KWRRB może wkrótce nastąpić jeszcze jedna istotna zmiana: trwają prace nad przywróceniem sprawności parowozowi Px48-1911. W zabiegach o uruchomienie maszyny, która miałaby prowadzić pociągi historyczne, wspiera FPKW Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Fundacja Grupy PKP.
Zapisane
Tomek Janiszewski
Młotkowy
**
Długość toru:: 57 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #75 : 21 Kwiecień 2017, 17:17:51 »
-5

Niesłychane: i przejazdy na całej trasie, i parowóz. Zbytków im się zachciewa, zamiast brać przykład z Grójeckiej. CArze! Widzisz i nie grzmisz?
« Ostatnia zmiana: 21 Kwiecień 2017, 17:23:36 wysłane przez Tomek Janiszewski » Zapisane
Wądzio
Mechanik
***
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #76 : 21 Kwiecień 2017, 18:24:30 »
+1

Wkrótce do Białej z parowozem?

Istnieje też duża szansa na wznowienie w tym roku okazjonalnych przewozów na całej 49-kilometrowej trasie. – Tor na odcinku Rawa Mazowiecka – Biała Rawska został dopuszczony do użytku – mówi Jarkowski. Jak dodaje, trwają ostateczne rozmowy z władzami powiatu rawskiego. Jeśli uda się uzgodnić szczegóły z gospodarzami atrakcji turystycznych przy trasie, nie jest wykluczone przywrócenie cieszących się dużą popularnością kursów „Pociągu do Zabytków”, połączonych ze zwiedzaniem historycznych obiektów w bliskim sąsiedztwie toru.

Przynajmniej na początku sezonu nie będzie za to można przewozić pociągiem rowerów: trwa remont wagonu pocztowo-bagażowego, który w poprzednich latach służył do tego celu. W parku taborowym KWRRB może wkrótce nastąpić jeszcze jedna istotna zmiana: trwają prace nad przywróceniem sprawności parowozowi Px48-1911. W zabiegach o uruchomienie maszyny, która miałaby prowadzić pociągi historyczne, wspiera FPKW Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Fundacja Grupy PKP.

UWAGA EDIT:

Wkrótce do Białej z parowozem?

Istnieje też duża szansa na wznowienie w tym roku okazjonalnych przewozów na całej 49-kilometrowej trasie. – Tor na odcinku Rawa Mazowiecka – Biała Rawska został dopuszczony do użytku – mówi Jarkowski. Wciąż jednak brakuje dopuszczenia odcinka Jeżow - Rawa do ruchu pociągów pasażerskich: z uwagi na zły stan techniczny mogą pokonywać go tylko składy bez podróżnych, co uniemożliwia zorganizowanie popularnych w ubiegłych latach "Pociągów do Zabytków".

Przynajmniej na początku sezonu nie będzie za to można przewozić pociągiem rowerów: trwa remont wagonu pocztowo-bagażowego, który w poprzednich latach służył do tego celu. W parku taborowym KWRRB może wkrótce nastąpić jeszcze jedna istotna zmiana: trwają prace nad przywróceniem sprawności parowozowi Px48-1911. W zabiegach o uruchomienie maszyny, która miałaby prowadzić pociągi historyczne, wspiera FPKW powiat rawski, gmina Rogów, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Fundacja Grupy PKP.
Zapisane
Wądzio
Mechanik
***
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #77 : 21 Kwiecień 2017, 18:34:13 »
+1

I jeszcze GW na ten temat:

http://lodz.wyborcza.pl/lodz/7,35136,21658716,wycieczka-do-rogowa-bedzie-tansza-jesli-pojedziesz-koleja.html

ŁKA, kolej wąskotorowa i Arboretum. Wycieczka do Rogowa będzie tańsza

Łódzka Kolej Aglomeracyjna, Arboretum w Rogowie i Kolej Wąskotorowa Rogów-Rawa-Biała przygotowały wspólną ofertę. Jeśli pasażerowie ŁKA zdecydują się na wycieczkę koleją, będą mogli kupić bilety do pozostałych dwóch atrakcji w niższych cenach.

Łódzka Kolej Aglomeracyjna zachęca do podróży po województwie łódzkim. W tym celu weszła we współpracę z Koleją Wąskotorową Rogów-Rawa-Biała i Arboretum w Rogowie. Od 23 kwietnia pociągi ŁKA relacji Łódź Fabryczna – Warszawa Wschodnia będą zatrzymywały się w Rogowie. To 23 minuty jazdy z Łodzi Fabrycznej i 58 minut jazdy ze stacji Warszawa Centralna. W weekendy i wybrane święta na tej trasie będzie kursowało 5 par połączeń, które pozwolą na dojechanie do jednych z największych atrakcji województwa łódzkiego. Co więcej jeśli zdecydujemy się na podróż ŁKA za bilety do Rogowa i na wąskotorówkę zapłacimy mniej. W przypadku wejścia do ogrodów w Rogowie za zwiedzanie indywidualne zapłacimy 7 zł za bilet normalny i 4 zł za bilet ulgowy (zamiast 10 i 6 zł). Zwiedzanie z przewodnikiem będzie nas kosztowało 10 zł za bilet normalny i 7 zł za ulgowy (bez biletu ŁKA ceny wynoszą odpowiednio 14 i 10 zł). Koleją wąskotorową na trasie Rogów – Jeżów – Rogów przejedziemy za 17 zł za bilet normalny i 12 zł za ulgowy. Zwykła taryfa to odpowiednio 19 i 14 zł. – 23 kwietnia z Łodzi Fabrycznej wyruszy wycieczka inaugurująca sezon letni, ale oferta przygotowana przez ŁKA we współpracy z Koleją Wąskotorową będzie obowiązywała cały sezon aż do 25 września – mówi Adam Wawrzyniak, prezes zarządu Fundacji Polskich Kolei Wąskotorowych. – Serdecznie zapraszam bo to ostatnia czynna kolej wąskotorowa w Łódzkiem i trzecia największa atrakcja turystyczna w Polsce według plebiscytu Polskiej Organizacji Turystycznej. Byliśmy przed Białowieskim Parkiem Narodowym czy Zamkiem Książ.



Wycieczka inauguracyjna

Na 23 kwietnia przygotowano specjalne atrakcje. Impreza zacznie się o 9:15 odjazdem pociągu ŁKA z dworca Łódź Fabryczna. Między 10 a 11:30 zaplanowano zwiedzanie Arboretum, a na 12 przejazd Kolejką Wąskotorową z Rogowa do Jeżowa. W Jeżowie odbędzie się piknik. Po nim uczestnicy wycieczki wrócą do Rogowa aby zwiedzić ekspozycję Rogów Towarowy. Powrót do Łodzi planowany jest na 16:09. Na wycieczkę przygotowano 30 bezpłatnych biletów, zarówno na przejazd pociągami jak i wstęp do atrakcji. Można je odbierać na dworcu Łódź Fabryczna w Centrum Obsługi Pasażerów ŁKA w czwartek w godzinach 16-17 oraz w piątek w godzinach 8-16. O tym kto otrzyma bilet, decyduje kolejność zgłoszeń. Maksymalnie można odebrać dwa bilety. Oczywiście na wycieczkę zaproszeni są wszyscy chętni, także ci dla których bezpłatnych biletów zabraknie. O tym, że warto wybrać się do Arboretum przekonuje Janusz Falkowski, dyrektor Leśnego Zakładu Doświadczalnego SGGW w Rogowie. – Kwiecień to miesiąc, gdy już zakwitły magnolie. Za chwilę zaczną kwitnąć różaneczniki i azalie – mówi Falkowski. – W Arboretum jest zbiór kwitnących drzew i krzewów, które tworzą niepowtarzalny klimat w miejscu dawnego siedliska leśnego. Ogrody są niewątpliwą atrakcją na skalę ogólnopolską. Jednym z ulubionych miejsc zwiedzających jest alpinarium, w którym można obejrzeć prawie 900 gatunków i odmian roślin, pochodzących z gór całego świata. Oprócz samego Arboretum ciekawym obiektem jest też Muzeum Lasu i Drewna.
Zapisane
Tomek Janiszewski
Młotkowy
**
Długość toru:: 57 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #78 : 21 Kwiecień 2017, 19:05:14 »
0

Rozumiem że zniżki dla dojeżdżających ŁKA dotyczą zarówno łodzian, jak i warszawiaków?

Pozdrawiam
Tomek
Zapisane
kamlox
Mechanik
***
Długość toru:: 217 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #79 : 21 Kwiecień 2017, 20:50:08 »
0

Dokładnie
Zapisane
Strony: 1 2 3 [4] 5 6   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!