Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 10:40:33 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Hamulce kolejowe  (Przeczytany 133441 razy)
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #100 : 18 Czerwca 2012, 19:24:39 »
0

Klasa rumuńska posiada chyba Knorra KE w nim nie trzeba dobierać pojemności ZP do pojemności cylindra bo jest to rozdzielacz ujednolicony.
http://www.bremsenbude.de/bilder/stv/ke/002.gif
 Wszystkie parametry (czas luzowania napełniania i maksymalne ciśnienie) są ustalane przez dysze 16, 17 (czas hamowania) 20 21 (luzowanie) oraz zaworu 2 ( maksymalne ciśnienie) elementy te regulują czas i ciśnienie napełnianie stałej komory Cv. Dopiero na podstawie ciśnienia w tej komorze powtarzacz ciśnienia ( relaisventil) ustawia odpowiednie ciśnienie w cylindrze hamulcowym. Dlatego możemy przyłączać różne cylindry bez konieczności zmian ustawień rozdzielacza.

Tak samo z ZP. nie musimy go dobierać do cylindra ponieważ rozdzielacz sam ograniczy maksymalne ciśnienie. Wskazane nawet żeby ZP był większy niż potrzeba aby było z czego uzupełniać ubytki powietrza spowodowane przez nieszczelności np cylindra.
« Ostatnia zmiana: 18 Czerwca 2012, 19:41:28 wysłane przez MichałŁ » Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #101 : 18 Czerwca 2012, 19:58:00 »
0

...ZP nie musimy go dobierać do cylindra ponieważ...
Zwrócę uwagę na niezręczność sformułowania "nie musimy dobierać" gdyż może stać się ona źródłem błędów tych którzy nie posiadają wiedzy tajemnej. W prawdzie Kolega Michał w następnym zdaniu sprawę poruszył, jednak aby wszystko było jasne dopieszczę ową wypowiedź.

W zaworze rozrządczym Knorra typu KE, jaki mają klasy rumuńskie, nadmierna pojemność zbiornika pomocniczego, w stosunku do zapotrzebowania cylindrów hamulcowych, nie ma wpływu na ciśnienie panujące w cylindrze hamulcowym w stanie hamowania nagłego, co przy zastosowaniu zaworów rozrządczych prostych doprowadzało by do niewłaściwego działania układu hamulca (blokowania kół).  Jednakże przy zbyt małym zbiorniku pomocniczym w stosunku do zapotrzebowania na powietrze żaden zawór rozrządczy nie sprawi że ciśnienie w cylindrach hamulcowych w razie hamowania nagłego osiągnie wartość 0,34 MPa czyli hamowanie będzie wystarczająco efektywne.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
RezerwA
Młotkowy
**
Długość toru:: 108 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #102 : 12 Lipca 2012, 21:51:32 »
-2

Panowie!
lokomotywa Class66 jakie ma popełnienie!
Zapisane
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #103 : 12 Lipca 2012, 22:13:34 »
+1

Odkryłeś Amerykę, czy co???
Zapisane
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #104 : 12 Lipca 2012, 23:01:46 »
0

@ RezerwA:
Duża lokomotywa to i "popełnienie" ma porządne... Nie wiem czemu się tak dziwisz :/
Zapisane

To jest przekaz.
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #105 : 12 Lipca 2012, 23:22:45 »
0

O Classie 66 najlepiej powinien się wypowiedzieć kolega przemek.

Z tego co ja pamiętam Class 66  ma "napełnianie" w stylu Lxd2 czyli mamy PG zasilany ciśnieniem 0,5MPa ale zwiększony jest przelot w stosunku do pozycji "jazdy".

"jazda" i napełnianie" są w cudzysłowie ponieważ w rzeczywistości nie ma takich pozycji na nastawniku hamulca.
Zapisane
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #106 : 13 Lipca 2012, 00:50:01 »
0

Class ma jeszcze bardzo fajny przpływomierz powietrza zasilania PG. Po hamowaniu, jak dajemy w falę lub jazdę widzimy ilę litrów powietrza jest podawanych do PG. Kiedy PG jak i zbiorniki są już prawie pełne to widzimy, że ilość podawanego powietrza na minutę maleje i dzięki temu wiemy, że mamy zejść z pozycji fali na pozycję jazdy co by to przewodu nie przeładować. Jeszcze z takich fajnych bajerów classowych to jest takie ustrojstwo, które przed odjazdem pociągu programujemy. Czyli wpisujemy długość pociągu. System ten działa w ten sposób, że hamujemy sami przed zwolnieniem. Natomiast pociąg sam zaczyna się rozpędzać do poprzedniej prędkości przed zwolnieniem jak tył ostatniego wagonu minie wskaźnik W9 lub W14 na końcu zwolnienia.
Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #107 : 13 Lipca 2012, 07:03:13 »
0

Tylko, że nastawnik nie ma pozycji jazdy i napełniania. Nim nastawiamy tylko ciśnienie w PG ( mamy dodatkową strzałkę na manometrze PG, która pokazuje jakie ciśnienie nastawimy sobie nastawnikiem) a to czy ma być jazda czy napełnianie to decyduje automatyka.

Przemek powiedz coś.
Zapisane
Vader
Młotkowy
**
Długość toru:: 81 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #108 : 15 Lipca 2012, 20:44:24 »
0

Kolego Rezerwa jak chcesz się cos dowiedziec o classach to moge ci dac namiary na goscia z DB schenker ktory byl w anglii na szkoleniu z clasow i teraz prowadzi szkolenia z pneumatyki w DB schenker jest tam brygadzista na warsztacie pneumatycznym gosc jest zalapany z powietrza jak chcesz to nie ma sprawy robi tez polonizacje classow ktore przyjechaly z anglii  jak cos to daj znaka pozdrawiam

Posty scalone.

a tak juz calkiem na marginesie popelnienie na lok class 66 wynosi 5.47 bara wystarczy nacisnac guzik po prawej stronie na pulpicie przed maszinista

Proponuję popracować nad pisownią. Widzę, że już byłeś upomniany o pisownię. Kolejny taki post i będzie ostrzeżenie. Agneskate
« Ostatnia zmiana: 15 Lipca 2012, 22:19:34 wysłane przez agneskate » Zapisane
RezerwA
Młotkowy
**
Długość toru:: 108 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #109 : 16 Lipca 2012, 14:39:50 »
0

Kolego Vader.
Z popełniem Class66 się zgodze jest to wartość 5.47 atm. PG.
Jak mógł byś dać namiary na gościa z DB Schenker który zajmuje się pneumatyka i polonizacją  lokomotyw Class66.
Interesuje mnie dokładniej system hamulcowy zastosowany.
Czekam na mail.
Zapisane
Vader
Młotkowy
**
Długość toru:: 81 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #110 : 16 Lipca 2012, 15:27:59 »
0

nie podales mi swojego adresu to jak mam ci cos wiecej powiedziec  
Niestaranne pisanie.Agneskate
« Ostatnia zmiana: 16 Lipca 2012, 15:40:57 wysłane przez agneskate » Zapisane
Vader
Młotkowy
**
Długość toru:: 81 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #111 : 17 Lipca 2012, 22:02:19 »
-3

Kolego Rezerwa

Ten gość o którym Ci mówiłem pracuje w Dąbrowie Górniczej miałem okazje go poznać będąc tam na takim  szybkim szkoleniu miałem nr tel. do niego ale gdzieś mi się zapodziało   

A jak chcesz coś więcej wiedzieć o clasach to pytaj zjeżdżają do nas na przeglądy jak tylko będę mógł to Ci pomoge

Pozdrowionka
Zapisane
RezerwA
Młotkowy
**
Długość toru:: 108 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #112 : 18 Lipca 2012, 14:53:12 »
0

Kolego Vader masz wiadomość na mailu
Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #113 : 18 Lipca 2012, 22:30:45 »
0

Cytuj
Panowie!
lokomotywa Class66 jakie ma popełnienie!
Niestety gorsze niż TEM2.

Cytuj
Kiedy PG jak i zbiorniki są już prawie pełne to widzimy, że ilość podawanego powietrza na minutę maleje i dzięki temu wiemy, że mamy zejść z pozycji fali na pozycję jazdy co by to przewodu nie przeładować.

5cioma atmosferami nie przeładujesz.

Cytuj
Kiedy PG jak i zbiorniki są już prawie pełne

Tylko PG jesteśmy wstanie obserwować. Nie wiemy co się dzieje w zbiornikach a praktyka pokazała że różne dziwne rzeczy. Oczywiście są to usterki, których nie powinno być.

Cytuj
Jeszcze z takich fajnych bajerów classowych to jest takie ustrojstwo, które przed odjazdem pociągu programujemy. Czyli wpisujemy długość pociągu. System ten działa w ten sposób, że hamujemy sami przed zwolnieniem. Natomiast pociąg sam zaczyna się rozpędzać do poprzedniej prędkości przed zwolnieniem jak tył ostatniego wagonu minie wskaźnik W9 lub W14 na końcu zwolnienia.

Nie ma tak dobrze. Po odmierzeniu zaprogramowanej odległości włącza się alarm a licznik zaczyna bić w drugą stronę. Luzować i przyspieszać musimy ręcznie.

Cytuj
a tak juz calkiem na marginesie popelnienie na lok class 66 wynosi 5.47 bara wystarczy nacisnac guzik po prawej stronie na pulpicie przed maszinista

Nie popełnianie bo ono wynosi 5 atm, tylko samoczynna likwidacja przeładowania. Naciskasz magiczny przycisk i samo się przebija do około 5.5 i po około 3 minutach jest z powrotem 5 atm a wagony, które były przebite nie więcej niż do 5.5 są już wyluzowane.

Cytuj
Tylko, że nastawnik nie ma pozycji jazdy i napełniania. Nim nastawiamy tylko ciśnienie w PG ( mamy dodatkową strzałkę na manometrze PG, która pokazuje jakie ciśnienie nastawimy sobie nastawnikiem) a to czy ma być jazda czy napełnianie to decyduje automatyka.

Jest i jazda i popełnianie i jak już wspomniałeś działa jak w Lxd2. O tym czy jazda czy popełnianie decyduje maszynista nastawnikiem hamulca. Natomiast po napełnieniu automatyka sama przełącza się na jazdę niezależnie od pozycji nastawnika hamulca "jazda" czy "popełnianie". Z tym nastawianiem ciśnienia to sprawdza się przy hamowaniu. Przy luzowaniu nie bardzo.
Zapisane
Vader
Młotkowy
**
Długość toru:: 81 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #114 : 19 Lipca 2012, 10:58:28 »
0

mogę przytoczyć opis testów lok. class66  dotyczący przycisku przeciążenia  w wolnym tłumaczeniu lub magicznego albo przeładowania i tak chodzi o przycisk

a i jeszcze jedno  orginalne nazewnictwo  magicznego przycisku czy jak kto woli tam sobie to nazwac jest
BRAKE OVERCHARGE  BUTTON - Overcharges the brake system opis z książki  LINE OF ROUTE CLASS 66 wydane przez English Welsh and Scottish Railway Ltd


edit: posty scalone (kalito)
« Ostatnia zmiana: 19 Lipca 2012, 19:41:24 wysłane przez kalito » Zapisane
Vader
Młotkowy
**
Długość toru:: 81 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #115 : 20 Lipca 2012, 22:27:59 »
-4

class 66

Jednostka sterująca.

Nadal jesteście pewni tego co pisaliście na temat lok. class 66 ?


Zdjęcia przeniosłam do galerii Vader -class 66. Agneskate


Nie dość, że posty nadal pisanie niechlujnie to jeszcze pisanie post pod postem.
« Ostatnia zmiana: 21 Lipca 2012, 09:47:56 wysłane przez agneskate » Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #116 : 22 Lipca 2012, 20:30:38 »
0

Nadal jesteście pewni tego co pisaliście na temat lok. class 66 ?
Jestem pewien wszystkiego co napisałem o class 66 ale ciebie nie rozumiem o co ci chodzi.
Zapisane
Vader
Młotkowy
**
Długość toru:: 81 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #117 : 22 Lipca 2012, 20:46:42 »
-1

Bo tak delikatnie mówiąc mijasz się z prawdą
Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #118 : 22 Lipca 2012, 22:27:15 »
0

Bo tak delikatnie mówiąc mijasz się z prawdą
To wskaż, w którym miejscu mijam się z prawdą i jak powinno być poprawnie. W przeciwnym razie traktuje to jako pomówienie!
Zapisane
Vader
Młotkowy
**
Długość toru:: 81 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #119 : 25 Lipca 2012, 07:51:49 »
0

Przemek chłopie bierzesz karte po przeglądzie B-6 z clasa i masz czarno na białym napisane no bo zakładam iz pracujesz na clasach
Zapisane
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!