Ariel Ciechański
|
 |
« Odpowiedz #200 : 23 Stycznia 2014, 17:31:02 » |
0
|
Tu już kontenera nie zdejmujemy tylko samo zawartość. Z ciężarówek też się nie ściąga.
Czyli dzielni mikole noszą na pleckach ładunek 10 kilosków. tup, tup, tup... A tak serio - polecam ustawę o podatkach lokalnych i sprawdzenie ile będzie kosztowało dodatkowo operatora prowadzenie przewozów towarowych. Dla ułatwienia dodam, że infrastruktura służąca wyłącznie przewozom pasażerskim jest ustawowo z podatków lokalnych zwolniona...
|
|
« Ostatnia zmiana: 23 Stycznia 2014, 18:59:52 wysłane przez kalito »
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br /> 
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #201 : 23 Stycznia 2014, 17:51:48 » |
0
|
A ktoś kiedyś (chyba px48) zgrabnie napisał dlaczego Środa nie wozi towaru do Zaniemyśla. Moment.. O, mam: http://750mm.pl/index.php?topic=2891.0Po prostu. Tu nie jest potrzebny detal typu kontener tygodniowo, tylko masa. Masa przy której kilka osób będzie miało zajęcie 8h dziennie przez ładne parę, może i naście lat, a najlepiej stale. Kolej (każda, nie tylko wąska) służy do przewozów masowych! Czyli skoro nie ma towarów na wąskotorówce to i nie ma tam pracowników. Czyli kto obsługuje niedzielne wycieczki latem?? Pracownicy tak czy tak są na kolejce i mają wypłatę co miesiąc niezależnie od tego czy jedzie pociąg czy nie.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Ariel Ciechański
|
 |
« Odpowiedz #202 : 23 Stycznia 2014, 17:54:52 » |
0
|
Czyli skoro nie ma towarów na wąskotorówce to i nie ma tam pracowników. Czyli kto obsługuje niedzielne wycieczki latem?? Pracownicy tak czy tak są na kolejce i mają wypłatę co miesiąc niezależnie od tego czy jedzie pociąg czy nie.
Nie mają...
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br /> 
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #203 : 23 Stycznia 2014, 17:57:12 » |
0
|
Jakie 10 kilosów??? Napisałem:
Fakt ze zapominałem o tym podatku... Tu pozostaje dobra wola samorządów które dadzą dotacje na kolejkę w wysokości podatku. Samorząd zaoszczędzi na naprawie dróg.
|
|
« Ostatnia zmiana: 23 Stycznia 2014, 18:06:11 wysłane przez Ariel Ciechański »
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Ariel Ciechański
|
 |
« Odpowiedz #204 : 23 Stycznia 2014, 18:07:22 » |
0
|
Fakt ze zapominałem o tym podatku... Tu pozostaje dobra wola samorządów które dadzą dotacje na kolejkę w wysokości podatku. Samorząd zaoszczędzi na naprawie dróg.
Dowcip roku... Spytaj się kolegów prowadzących różne koleje wąskotorowe jak samorządy kombinują by się dorwać do tych dziesiątek, a często setek tysięcy złotych na rok. I są bardzo zmartwione, że ustawa zwalnia z tego podatku... Na dobrej woli poza tym można zajechać bardzo szybko do komornika. Zmieni się układ władzy i nagle wyciągaj kolego bańkę z kieszeni by nakarmić głodnych kilka gmina na kilkudziesięciu km linii. No osiągnij dobra wolę kilku samorządów równocześnie :-D. Ehhh mikole, mikole...
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br /> 
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #205 : 23 Stycznia 2014, 18:15:53 » |
0
|
Podatki niszczą wszytko...
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Ariel Ciechański
|
 |
« Odpowiedz #206 : 23 Stycznia 2014, 18:19:50 » |
-1
|
Podatki niszczą wszytko...
Nie narzekaj - sporo z tych podatków wraca w postaci świadczeń publicznych do osób je płacących...
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br /> 
|
|
|
Jacekglm
|
 |
« Odpowiedz #207 : 23 Stycznia 2014, 19:01:33 » |
+1
|
Kontener z Hamburga po odprawie do Piaseczna (przy dobrych wiatrach) jedzie 12-14 godzin.
Bardzo często statki są opóźnione i mamy kontener "na wczoraj".Jedną rampą towar wchodzi na magazyn,drugą wychodzi. Nie możemy sobie pozwolić na to aby czekać na transport kolejowy,który swoje trwa. Samochód stoi w Hamburgu,kontener jest ładowany i JEDZIE. I mam pewność że będzie za te 12-14 godzin. Tyle w temacie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
aronek
|
 |
« Odpowiedz #208 : 23 Stycznia 2014, 19:47:27 » |
+1
|
Kontener z Hamburga po odprawie do Piaseczna (przy dobrych wiatrach) jedzie 12-14 godzin.
Bardzo często statki są opóźnione i mamy kontener "na wczoraj".Jedną rampą towar wchodzi na magazyn,drugą wychodzi. Nie możemy sobie pozwolić na to aby czekać na transport kolejowy,który swoje trwa. Samochód stoi w Hamburgu,kontener jest ładowany i JEDZIE. I mam pewność że będzie za te 12-14 godzin. Tyle w temacie.
Dokładnie to jest to co miałem na końcu języka, ale tego nie napisałem. Co z tego że zaplanujesz dostawę i produkcję, skoro... tak jak teraz. Dzisiaj zaczyna się chiński nowy rok. firma logistyczna ma 50 kontenerów w kolejce i 12 miejsc na statku. To jest rzeczywista sprawa z dnia dzisiejszego. zgadnij ile kontenerów zostanie "zrolowanych"? Popłyną w najlepszym razie za tydzień a w najgorszym "after chinese new year". I całe planowanie diabli biorą i dopłacasz 5 tysi żeby kontener wyładowali w Hamburgu i żeby dojechał ciężarówką jak najszybciej. I gdzie ten czas, aby czekać na sformowanie pociągu, czekać manewry na stacji, na dźwigowego, na okienko w rozkładzie jazdy aby puścić towarowy z pilnym kontenerem. A w porcie kończy się odprawa. i kierowca rusza od razu. o 1, 3, 5 w nocy. A nie czeka aż "pociągi się obudzą". Oczywiście sytuacja może ulec zmianie jeśli koszty drogowe będą rosły. Tym bardziej że okupant z Brukseli w nowej perspektywie budżetowej stawia na przewozy intermodalne (tak to się pisze?). Jest szansa, że za 15 lat większość towaru będzie jechać po szynach
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
gajos
|
 |
« Odpowiedz #209 : 24 Stycznia 2014, 00:24:38 » |
+4
|
Czyli skoro nie ma towarów na wąskotorówce to i nie ma tam pracowników. Czyli kto obsługuje niedzielne wycieczki latem?? Pracownicy tak czy tak są na kolejce i mają wypłatę co miesiąc niezależnie od tego czy jedzie pociąg czy nie.
No to przyjedż na jakąkolwiek czynną kolejkę wreszcie. Zobacz na własne oczy jak wygląda kolejka bez monitora przd oczyma.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #210 : 24 Stycznia 2014, 16:40:23 » |
+1
|
Tak przy okazji: W Mławie w związku z otwarciem fabryki LG uruchomiono terminal kontenerowy Cargosped (grupa PKP Cargo) tyle, że po przeciwnej stronie stacji. Nie wiem na ile jest obecnie wykorzystywany (w 2011 nastąpiła "zmiana łańcucha logistycznego zaopatrzenia" LG "w konsekwencji wzrostu kosztów dostępu do infrastruktury liniowej"), ale przynajmniej teoretycznie kontenery do Mławy można wysyłać. @ Brood.K, aronek Święte słowa. Argumenty wydają się oczywiste, ale jak widać nie dla wszystkich.
|
|
« Ostatnia zmiana: 24 Stycznia 2014, 16:44:40 wysłane przez 2xm »
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
aronek
|
 |
« Odpowiedz #211 : 30 Stycznia 2014, 11:19:05 » |
0
|
Tu już kontenera nie zdejmujemy tylko samo zawartość. Z ciężarówek też się nie ściąga.
Czyli dzielni mikole noszą na pleckach ładunek 10 kilosków. tup, tup, tup... A tak serio - polecam ustawę o podatkach lokalnych i sprawdzenie ile będzie kosztowało dodatkowo operatora prowadzenie przewozów towarowych. Dla ułatwienia dodam, że infrastruktura służąca wyłącznie przewozom pasażerskim jest ustawowo z podatków lokalnych zwolniona... To mam pytanie odnośnie podatków. Oglądając załączniki do przetargu organizowanego przez powiat pilski, trafiłem na listę nieruchomości: http://www.bip.powiat.pila.pl/gfx/pila/files/kamila.helinska/2013/koncesja_-_wyrzyska_kolejka_powiatowa/zalacznik_nr_2.pdfWykaz działek z grubsza 11 ha gruntów, z czego zwolnionych z podatku na podstawie rzeczonej ustawy o podatkach lokalnych jest tylko 1,5ha. Co z grubsza odpowiada "cieniowi" pod torami. Czyli 13 km linii o szerokości podkładów, powiedzmy 100cm. Czyli wynikałoby że skrajnia nie jest już zwolniona z podatku. Na geoportalu zauważyłem, że wykaz działek to głównie tory, niekiedy też działka w miejscu stacji, plac przy przystanku/ stacji. Nie ulega wątpliwości, że działka ma szerokość większą niż szerokość toru, i ponawiając pytanie czy zwolniona jest cała działka, czy tylko szerokość toru, tak jakby to wynikało z załącznika do przetargu (w zasadzie to ogłoszenia) linkowanego wyżej?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #212 : 30 Stycznia 2014, 20:44:48 » |
0
|
Co do transportu kolejowego, to z terminali przeładunkowych m. in. w Duisburgu i Hamburgu kursują regularne pociągi ekspresowe do najważniejszych terminali w Polsce (z pewnością do Gliwic i Gądek - z tym miałem do czyniena osobiście gdy byłem spedytorem już ładnych parę lat temu) z gwarantowanym czasem dostawy 24 h. Co więcej - nie wiem, jakim cudem, ale docierały na czas nawet podczas jednego, czy drugiego strajku na kolei. Operatorem tychże pociągów był wtedy Polzug (spółka PKP, DB i HHLA). Inni operatorzy też mieli takie usługi w ofercie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Harry Potter
|
 |
« Odpowiedz #213 : 09 Kwietnia 2014, 22:39:49 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
Jak się nie ma co się lubi, To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
|
|
|
gajos
|
 |
« Odpowiedz #214 : 17 Lipca 2014, 12:01:25 » |
+1
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #215 : 17 Lipca 2014, 14:23:11 » |
+3
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Misza
Młotkowy
 
Długość toru:: 136 m
W terenie
750 czytam od dawna
|
 |
« Odpowiedz #216 : 17 Lipca 2014, 14:25:03 » |
0
|
W artykule stoi: Przyznana dotacja w wysokości blisko 500 tys. zł przeznaczona będzie zarówno na naprawę torowiska (ok. 22 km), jak i na remonty peronów – w Przasnyszu (tu również odremontowana będzie stacja), w Lesznie i Górkach. Inwestycja obejmie także tabor kolejowy – naprawione zostaną lokomotywa i wagony, przy czym jeden z nich zostanie dostosowany do potrzeb rodzin z małymi dziećmi oraz osób niepełnosprawnych. Poza tym kupione zostaną drezyny rowerowe (czyli wagony dostosowane do przewozu rowerów). Dzięki temu powstanie mobilna wypożyczalnia
wiec ruszyło?
|
|
|
Zapisane
|
Misza
|
|
|
Bogdan_KRK
|
 |
« Odpowiedz #217 : 17 Lipca 2014, 16:10:24 » |
+2
|
Witam! Informacja o próbie rewitalizacji MKd jest pocieszająca,ale nie do końca. Fakt,że lokalne organizacje promujące turystykę,mogą ubiegać się o dofinansowanie i wspomagać odbudowę,remonty oraz przywracanie do użytkowania obiektów będących zabytkami techniki jest sprawdzony(Jędrzejów). Ale czytając artykuł,zastanowiło mnie kilka rzeczy. Albo ktoś,kto podał informację,nie wiedział o czym mówi,albo ktoś kto pisał artykuł,nie miał pojęcia o czym pisze. Bzdury,bzdury i brak znajomości tematu. Za 500 tysi dotacji: remont 12+przystosowanie 22km. torowiska! Remont lokomotywy,remonty dworców i peronów i "perełka" zakup drezyn rowerowych do przewozu rowerów  . Pewnie ktoś,coś zarobi,a kolejka jak nie jeździła,tak jeździć nie będzie. I to wszystko w krótkim czasie. Zachowuję dystans,do tego typu informacji i tylko z tego powodu jeszcze nie dostałem 3,14dolca. Pozdrawiam. Bogdan
|
|
|
Zapisane
|
"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
|
|
|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #218 : 17 Lipca 2014, 16:45:32 » |
+3
|
(...)Albo ktoś,kto podał informację,nie wiedział o czym mówi,albo ktoś kto pisał artykuł,nie miał pojęcia o czym pisze. (...)
Niestety przykry standard dziennikarstwa prasy o zasięgu lokalnym, osobiście mogę dodać że widziałem jeszcze gorsze. A co do kolejki to życzę powodzenia ale uwierzę dopiero jak zobaczę.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Wojtek_SZN
|
 |
« Odpowiedz #219 : 17 Lipca 2014, 23:35:41 » |
+1
|
Wygląda na inżynierię finansową najwyższego gatunku. Nowa definicja drezyny rowerowej powala ...... Wszystko to nic jeśli rzeczywiście coś z tego wyjdzie. Może lokalny skryba pomylił się o jedno zero. Tak czy inaczej punkty dla LGD za podjęcie tematu. Miło będzie podrezynować na Mławskiej. Trzymam kciuki.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|