track-and-train
Młotkowy
 
Długość toru:: 111 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #180 : 19 Sierpnia 2010, 20:05:27 » |
0
|
Janusz, a czy można by poprosić o fotkę tego czegoś! Byłbym BARDZO wdzięczny 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Janusz
SGKW

Długość toru:: 181 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #181 : 19 Sierpnia 2010, 21:59:31 » |
0
|
Niestety nie zrobiłem zdjęcia.
|
|
|
Zapisane
|
785mm
|
|
|
hugwa
Nowicjusz

Długość toru:: 33 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #182 : 26 Sierpnia 2010, 13:14:13 » |
0
|
A ja mam takie pytanie: czy ktoś wie cokolwiek na temat jakiejś stacji 'stycznej' między kolejkami o różnych wąskościach toru? Chodzi mi o koleje z ruchem pasażerskim, nie styk kolejki przemysłowej z linią wąską.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
MichałŁ
|
 |
« Odpowiedz #183 : 26 Sierpnia 2010, 15:18:05 » |
0
|
Kiedyś takie coś było w Biłgoraju Tam była stacja Zwierzynieckej KD (750mm) i kolejki leśnej z Lipy (600mm)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #184 : 26 Sierpnia 2010, 15:41:35 » |
0
|
Piaski Królewskie, styk 750mm Sochaczewskiej i 600 mm leśnej. W jakich latach to było, nie powiem, ale w bardzo zamierzchłych.
Anastazewo. Styk 600 mm Gnieźnieńskiej i 750 mm Sompolińskiej. Nawet skomunikowanie pociągów było :-)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #185 : 26 Sierpnia 2010, 17:22:00 » |
0
|
Dotychczas tylko Piottr podał prawdziwy styk dwóch kolei użytku publicznego. Tutaj jest zdjęcie w realu przejścia splotu z jednej na drugą stronę: http://www.stillgelegt.de/press01/press01-2.htm
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
hugwa
Nowicjusz

Długość toru:: 33 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #186 : 26 Sierpnia 2010, 19:28:23 » |
0
|
moment, moment, w Piaskach kończyła się powiatówka a od drugiej strony faktycznie docierała sześćsetka z Zamczyska i obie miały bocznice do tartaku. Ale czy ta druga była 'publiczna'? O ile wiem, to przed kryzysem planowali ją przekuć na 750 i połączyć z PKS ale to chyba wszystko..
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
marcin sds
|
 |
« Odpowiedz #187 : 26 Sierpnia 2010, 19:43:56 » |
0
|
A ja mam takie pytanie: czy ktoś wie cokolwiek na temat jakiejś stacji 'stycznej' między kolejkami o różnych wąskościach toru? Chodzi mi o koleje z ruchem pasażerskim, nie styk kolejki przemysłowej z linią wąską.
Takie połączenie istniało jakiś czas w Anastazewie kiedy Gnieźnieńska KD miała jeszcze 600 a W kierunku Jabłonki było już 750.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ventlan
Nowicjusz

Długość toru:: 33 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #188 : 26 Sierpnia 2010, 21:19:19 » |
0
|
To coś z mojego podwórka tramwajowego  Ozorków Centralny. Styk Kujawskich KD 750mm i Łódzkich Wąskotorowych Elektrycznych KD 1000mm (później MZK/MPK, czyli tramwaje, ale wąskie). Funcjonował w latach 1947-86. W 1983 po wybudowaniu trójkąta tramwajowego przebudowany w ten sposób, że przesiadka była na jednym wspólnym peronie. Ramię trójkąta niemal dosłownie stykało się czołowo z torem kolejki, który przy przebudowie musiano skrócić o kilkanaście metrów.
|
|
« Ostatnia zmiana: 26 Sierpnia 2010, 21:28:38 wysłane przez Ventlan »
|
Zapisane
|
|
|
|
hugwa
Nowicjusz

Długość toru:: 33 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #189 : 26 Sierpnia 2010, 22:24:24 » |
0
|
Czy w którejś z książek (Witkowski, Pokropiński) jest jakiś schemat Anastazewa, nie daj Allah sprzed przekucia gnieźnieńskiej? Coś mi sie kojarzy że w Krośniewicach był porządny galimatias - chyba nawet jakieś zdjęcie splotu 750/600 mi sie o gałki obiło (okładka książki BP?).
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
marcin sds
|
 |
« Odpowiedz #190 : 26 Sierpnia 2010, 23:20:17 » |
0
|
Schemat jest w książce Marka Torzewskiego i wg. opisu przedstawia stan z 1955 r.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
hugwa
Nowicjusz

Długość toru:: 33 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #191 : 26 Sierpnia 2010, 23:23:13 » |
0
|
dzięki.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #192 : 27 Sierpnia 2010, 00:07:51 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #193 : 30 Sierpnia 2010, 10:09:29 » |
0
|
Coś mi sie kojarzy że w Krośniewicach był porządny galimatias - chyba nawet jakieś zdjęcie splotu 750/600 mi sie o gałki obiło (okładka książki BP?).
Zgadza się na okładce Kujawskich Kolei Dojazdowych jest zdjęcie warsztatów w Krośniewicach w czasach istnienia splotu. Przez pewien czas (do początku lat '50) Krośniewice miały dwie szerokości toru. W warsztatach naprawiano parowozy na obie szerokości. Stacji stycznych wewnątrzwąskotorowych było na Kujawach trochę w trakcie i po zakończeniu I Wojny Światowej (750 mm w dawnym zaborze rosyjskim - część przekuta, pruskie 600 i 716 Kruszwica).
|
|
« Ostatnia zmiana: 30 Sierpnia 2010, 10:14:18 wysłane przez 2xm »
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #194 : 30 Sierpnia 2010, 11:11:39 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Hal9
|
 |
« Odpowiedz #195 : 30 Sierpnia 2010, 20:08:36 » |
0
|
Zaczerpnięte z www.ciuchci.euJKD Historia -> Mapy i Plany -> (siódma od góry) Unikalna mapka sieci JKD znaleziona przez Naczelnika wraz z odległościami stacji i ich typem z 9 VI 1956. Zaznaczono na niej również wojenną łącznicę do Tarnobrzegu przez Ciszycę, jeszcze istniejące połączenie 600mm do Iwanisk, oraz bocznice do Włostowa - zarówno od Iwanisk jak i od Jachimowic!!!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ziomek 456
Czytelnik
Długość toru:: 7 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #196 : 30 Sierpnia 2010, 20:57:34 » |
0
|
Coś mi sie kojarzy że w Krośniewicach był porządny galimatias - chyba nawet jakieś zdjęcie splotu 750/600 mi sie o gałki obiło (okładka książki BP?).
Zgadza się na okładce Kujawskich Kolei Dojazdowych jest zdjęcie warsztatów w Krośniewicach w czasach istnienia splotu. Przez pewien czas (do początku lat '50) Krośniewice miały dwie szerokości toru. W warsztatach naprawiano parowozy na obie szerokości. Stacji stycznych wewnątrzwąskotorowych było na Kujawach trochę w trakcie i po zakończeniu I Wojny Światowej (750 mm w dawnym zaborze rosyjskim - część przekuta, pruskie 600 i 716 Kruszwica). Ten splot w warsztatach istnieje chyba do dziś (Pierwszy kanał) http://www.tabor.wask.pl/egzemplarz.php?&id=50484&foto=652#opzdj
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Bogdan_KRK
|
 |
« Odpowiedz #197 : 31 Sierpnia 2010, 21:13:53 » |
0
|
Witam! Dla uzupełnienia zdjęć podaję linka do filmu z tego samego krzyzowania http://www.youtube.com/watch?v=uEXwDzmXWi8 Pozdrawiam Bogdan.
|
|
|
Zapisane
|
"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
|
|
|
Atterdag
|
 |
« Odpowiedz #198 : 01 Września 2010, 11:38:54 » |
0
|
Przejeżdżałem nawet przez tą krzyżówkę na Wyrzyskich. I wąskim i szerokim torem  Lata temu, zanim PKP nie zwinęło torów bez wiedzy centrali i zgody konserwatora...
|
|
|
Zapisane
|
Ha!
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #199 : 05 Września 2010, 00:40:57 » |
0
|
Wypatrzone na pmk: wykolejnca na Welsh Higland Railway: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:WHR_Cae_Pawb_trap_points.jpg
Wykolejnica ta znajduje się na właśnie budowanej łącznicy, która łączy Welsh Highland Railway (WHR) i Ffestiniog Railway (FR) w Walii. Połączenie znajduje się w mieście Porthmadog. Po co owa wykolejnica? Otóż ostłania ona jedyne w Wielkiej Brytanii jednopoziomowe skrzyżowanie torów o różnych prześwitach (wąski i normalny). A teraz krótko czym jest Welsh Highland Railway. Jest to wąskotorwa linia o prześwicie 597 mm, która została zamknięta w roku 1937 i zlikwidowana do roku 1948. Aktualnie kończy się jej odbudowa. Linia po zakończeniu odbudowy będzie liczyć 36,2 km. Przy okazji wybudowano też w/w łącznicę. Połączone koleje będą miały w sumie 36,2 km (WHR) + ~1,5 km (łącznica) + 21,7 km (FR), czyli około 59,5 km. W swojej historii obie koleje, i WHR i FR, zostały swego czasu zlikwidowane i po wielu (nawet 70!) latach odbudowane. Ffestiniog Railway tytułuje się najstarszą koleją wąskotorową na świecie. I to prawda. Została uruchomiona w roku 1836 i działała do roku 1946, czyli 110 lat. W roku 1955 został odbudowany i oddany do użytku pierwszy fragment linii. Odbudowa całości zakończyła się po 27 (sic!) latach, w roku 1982. Panowie, kurde bele, da się? Cóż, tam się da....
|
|
« Ostatnia zmiana: 05 Września 2010, 01:05:16 wysłane przez Paweł Niemczuk »
|
Zapisane
|
|
|
|
|