andy
|
|
« Odpowiedz #40 : 24 Lipca 2012, 21:04:50 » |
0
|
Cóż, gdyby Pińczów chciał, Wiślica i pozostali "po torach" też, to kasa z UE, most by był pancerny, a tor by się kończył w samej Wiślicy. Ale bez tego można było kosztem nawet kosztem odcinka Młodzawy - Koniecmosty wyremontować odcinek Pińczów - Młodzawy i wozić ludzi pod sam ogród botaniczny na wzór Iłża - Marcule. Lyd1 jest, wagony też... A z Młodzaw zrobić asfaltową ścieżkę rowerową p. Koniecmosty, Kazimierzę Wlk, Kocmyrzów do Krakowa. To by był hit.
|
|
« Ostatnia zmiana: 24 Lipca 2012, 21:13:24 wysłane przez andy »
|
Zapisane
|
|
|
|
andy
|
|
« Odpowiedz #41 : 02 Sierpnia 2012, 08:07:05 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andy
|
|
« Odpowiedz #42 : 25 Kwietnia 2013, 00:31:17 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andy
|
|
« Odpowiedz #43 : 03 Maja 2013, 14:29:38 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
arti281
|
|
« Odpowiedz #44 : 03 Maja 2013, 19:25:13 » |
0
|
Imprezka udana
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andy
|
|
« Odpowiedz #45 : 05 Maja 2013, 20:14:42 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andy
|
|
« Odpowiedz #46 : 08 Września 2013, 15:28:32 » |
+1
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andy
|
|
« Odpowiedz #47 : 11 Września 2013, 23:00:23 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andy
|
|
« Odpowiedz #48 : 19 Października 2013, 02:06:28 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
TW Kolejofil
|
|
« Odpowiedz #49 : 01 Grudnia 2013, 11:37:01 » |
0
|
W ramach inwestycji ma powstać blisko dziesięciokilometrowy odcinek ścieżki pieszo-rowerowej wzdłuż torów kolejki, od Jędrzejowa do Jasionny. W Jasionnie, na terenie dawnego przystanku kolejowego zbudowane zostaną dwie wiaty z miejscem do grillowania, ławkami i stojakami dla rowerów. Jakoś dziwnie obawiam się tych pogrubionych słów - wzdłuż nie jest dość jednoznaczne i nie musi koniecznie oznaczać obok, a ten dawny przystanek już w ogóle wionie dekadencją... Nie chciałbym szerzyć defektyzmu, więc już zamilknę, ale chętnie zajrzałbym do tego projektu. Tymczasem: IV Świętokrzyskie Spotkania Drezynowe - w tym roku zatrzymała mnie praca dyplomowa, może w przyszłym dotrę
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #50 : 01 Grudnia 2013, 13:06:30 » |
0
|
W projekcje jest obok toru . Raz po jednej,raz po drugiej stronie.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Maciek JKD
|
|
« Odpowiedz #51 : 01 Grudnia 2013, 15:39:42 » |
0
|
Andrzeju drogi! Jakbyś był tak dobry i podzielił się z nami, gdzie ów projekt jest dostępny, bom niezmiernie ciekaw, a niezbyt chce mi się szukać Pozdrawiam Maciek
|
|
|
Zapisane
|
Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #52 : 01 Grudnia 2013, 15:57:33 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Maciek JKD
|
|
« Odpowiedz #53 : 01 Grudnia 2013, 16:18:56 » |
+1
|
Dzięki Ci dobry człowieku - niech Ci Bozia w dzieciach wynagrodzi! Zabieram się za lekturę, Pozdrawiam Maciek PS Pierwsze wnioski... nie dowiem się najważniejszego - jak ścieżka przebiegnie wzdłuż kolejki pod obwodnicą, gdyż projekt zakłada początek ścieżki z Jędrzejowa nieopodal oczyszczalni w Piaskach - w okolicach pierwszego przejazdu za obwodnicą Jędrzejowa. Dziwne to trochę. To tak jakby budować ścieżkę z Krakowa do Niepołomic z początkiem w Brzegach... no i to ścięcie 18-tu sosen - SKANDAL! PS2 Najważniejsze, że kolejka wydaje się póki co niezagrożona - nawet jak się lok zarzęcha, będzie można wrócić kulturalnie na płetwach do Jjjowa po ścieżce, a przynajmniej do obwodnicy - taka droga ewakuacyjna zostanie poczyniona... PS3 Na niemal 100-lecie stacji Jasionna (1916 r.) woj. świętokrzyskie i świętokrzyski konserwator zabytków zaprasza na WIEEEEELkie ognisko bez kiełbasek PS4 ...
|
|
« Ostatnia zmiana: 01 Grudnia 2013, 16:54:32 wysłane przez Maciek JKD »
|
Zapisane
|
Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
|
|
|
andrzej84
|
|
« Odpowiedz #54 : 02 Stycznia 2014, 12:52:51 » |
0
|
Pierwsze w mieście rondo powstanie w 2014 roku u zbiegu ulic: 1 Maja, 3 Maja, Żwirki i Wigury oraz Republiki Pińczowskiej. Rondo zlokalizowane będzie w sąsiedztwie placu przy zabytkowej stacyjce Ciuchci Ekspress Ponidzie. http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/20131231/POWIAT0108/131239799Z informacji od mieszkańców Pińczowa dowiedziałem się, że prawdopodobnie układ stacyjny torowiska ma być skrócony. Patrząc na mapę wydaje się że innego wyjścia nie ma, no chyba że nowa część drogi biegłaby w granicach prywatnej działki ( tej za murem), wtedy można by uniknąć rozbiórki. Pewnym się wydaje również, że bocznica która ostatnio zostało odsłonięta zostanie rozebrana.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
|
« Odpowiedz #55 : 02 Stycznia 2014, 16:08:37 » |
0
|
Pewnym się wydaje również, że bocznica która ostatnio zostało odsłonięta zostanie rozebrana.
W zamierzchłych ambitnych czasach planowaliśmy tam "garaż" do stacjonowania krótkiego składu delegowanego w lecie z Jędrzejowa.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #56 : 02 Stycznia 2014, 16:27:45 » |
+1
|
Czyli zostanie naruszony układ przestrzenny zabytkowej stacji.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
andrzej84
|
|
« Odpowiedz #57 : 02 Stycznia 2014, 18:50:18 » |
+2
|
No chyba jednak nie. Stacja nie jest zabytkowa, jedynie budynek stacji w Pińczowie jest zabytkowy gdyż został wyłączony z wykreślenia z rejestru zabytków. Zaznaczam, że to moje zdanie które sobie sam wypracowałem. Idąc po kolei na podstawie książki Bogdan Pokropiński - JĘDRZEJOWSKIE KOLEJE WĄSKOTOROWE i załączonego tam rysunku stacji Pińczów po likwidacji serpentyn możemy odczytać iż oś stacji znajduje się na 9,235 km idąc od Umianowic. Natomiast wykreślenie obejmuje już od 9,12 km i dalej do 36,97 km ( od stacji Pińczów do stacji Wiślica ). Co oznacza że całe torowisko na stacji w Pińczowie nie jest zabytkowe. Zmierzyłęm tę odległość na gogle maps linijką i 9,12 km wypada tuż przed pierwszym rozjazdem. Na dowód tej tezy może świadczyć to że o wyłączeniu z wykreślenia z rejestru zabytków wspomniano o stacji w Pińćzowie dokładnie w ten sam sposób co o stacji Wiślica. Gdyby "kilometraż" wykreślenia nie obejmował stacji w Pińczowie nie byłoby potrzeby wspominać o wyłączeniu samego budynku stacji. UWAGA: Jest możliwość napisania wniosku do ministra kultury i dziedzictwa narodowego o przywrócenie torowiska na stacji w Pińćzowie jako zabytku. Należy przedstawić dowody które "wtedy nie były znane". A w uzasadnieniu do wykreślenia części torowsika ŚKD napisano że powodem jest zły stan tech. uniemożliwiający przywrócenie ruchu na tych odcinkach czy uruchomienie ruch turystycznego. Teza ta do odcinka pińczowskiej stacji jest całkowicie nieprawdziwa, gdyż jak wiemy pociągi do dziś po niej jeżdżą, a lokomotywa korzysta z drugiego końca stacji aby móc oblecieć skład. Super byłoby mieć jeszcze dokument stwierdzający że torowisko jest przejezdne i było przejezdne również w chwili wykreślania z rejestru zabytków. Jest 5 lat na odwołanie się do wykreślenia z rejestru zabytków, więc czasu jest już mało. Dziwi mnie bardzo fakt że nikt ze strony kolejki czy stowarzyszenia nie zainteresował się bliżej tą sprawą, ja sam osobiście wybadałem to nie dawno i obiecano i pomoc w kwesti przygotowania takiego wnisoku ale niestety na razie nic w tym temacie się nie ruszyło, a prawnikiem nie jestem ani urzędnikiem więc musze czekać na obiecaną pomoc. Jeśli dobrze pamiętam to inf. o tym że torowisko na pińczowskiej stacji być może nie jest zabytkiem dotarła do "kolejki" ale nie wzbudziła "jakiś emocji". Być może w tej sprawie klamka dawno zapadła za obustronnym porozumieniem. JA od siebie dodam niech zmieniają układ stacji ale np. w zamian niech umożliwią wyjazd z Pińczowa na Młodzawy (bo jest jak to zrobić ), natomiast niedopuszczalną sytuacją będzie samo okrojenie pińczowskiej kolejki kosztem budowy mini obwodnicy i dojazdu do hali MOSIR..
|
|
« Ostatnia zmiana: 02 Stycznia 2014, 18:53:46 wysłane przez andrzej84 »
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #58 : 02 Stycznia 2014, 19:10:25 » |
+1
|
Być może w tej sprawie klamka dawno zapadła za obustronnym porozumieniem. Proponuję napisać to zdanie bez tego "być może" z przodu. Kwestia przebudowy obwodnicy zwyczajnie stoi wyżej niż zachowanie "historycznego" charakteru, i tak upstrzonej blaszakami, podupadłej stacji. Tutaj próby "ratowania" przez różne powiadamianie konserwatora nie mają racji bytu, gdyż zainteresowane strony, jak również zwykła, życiowa logika, stoją na odmiennym stanowisku w kwesti zabytkowości. Taka będzie konsekwencja dla wszystkich kolei wąskotorowych które znajdą się w rękach samorządów - będą użytkowane zgodnie z potrzebami miejscowych społeczności, co absolutnie nie może być wiązane z zachowaniem ich w stanie pierwotnym.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #59 : 02 Stycznia 2014, 19:24:57 » |
0
|
Możesz wstawić cało mapkę stacji Pińczów?? Nie wiedziałem że tam był trójkąt. Czyli koniec stacji wychodzi gdzieś koło 9,3km. Cofnięcia tamtego wykreślenia raczej się nie da ale można by wnioskować o wpisanie samego układu stacji argumentując że za chwile dotychczasowy układ zostanie bezpowrotnie zniszczony. Samo złożenie wniosku o wpis już zatrzyma budowę ronda do czasu rozstrzygnięcia decyzji.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
|