Świat kolejek wąskotorowych SMF
08 Października 2024, 08:33:29 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 19   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Prasówka  (Przeczytany 271554 razy)
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #60 : 02 Stycznia 2014, 23:37:28 »
0

Cytuj
Samo złożenie wniosku o wpis już zatrzyma budowę ronda do czasu rozstrzygnięcia decyzji.
Niezupełnie, ale jeśli jesteś właścicielem (użytkownikiem wieczystym gruntu), to śmiało . W przeciwnym wypadku możesz co najwyżej poprosić ładnie konserwatora żeby zechciał łaskawie rozważyć możliwość wydania odpowiedniej decyzji i wszczęcia z urzędu postępowania. Sensowność kroku wyjaśnił Kucyk w poście powyżej, ja tylko dodam, że jeśli konserwator wykreślił to nie po to żeby ponownie wpisywać na złość władzom Pińczowa.

Cytat: Ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami
Art. 9.
1. Do rejestru wpisuje się zabytek nieruchomy na podstawie decyzji wydanej przez wojewódzkiego konserwatora zabytków z urzędu bądź na wniosek właściciela zabytku nieruchomego lub użytkownika wieczystego gruntu, na którym znajduje się zabytek nieruchomy.
[...]
Art. 46.
1. Wojewódzki konserwator zabytków może wydać decyzję o wstrzymaniu prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku nie wpisanym do rejestru, jeżeli zabytek ten spełnia warunki uzasadniające dokonanie wpisu do rejestru.
2. Decyzja, o której mowa w ust. 1, wygasa, jeżeli w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia nie nastąpi wszczęcie postępowania w sprawie wpisu zabytku do rejestru.
3. Wstrzymane prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku mogą być podjęte, jeżeli w terminie 2 miesięcy od dnia doręczenia decyzji, o której mowa w ust. 1, wojewódzki konserwator zabytków nie wpisze tego zabytku do rejestru.
« Ostatnia zmiana: 02 Stycznia 2014, 23:41:13 wysłane przez 2xm » Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
andrzej84
Zawiadowca
****
Długość toru:: 432 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #61 : 03 Stycznia 2014, 10:57:27 »
0

Możesz wstawić cało mapkę stacji Pińczów?? Nie wiedziałem że tam był trójkąt.

W zasadzie na tym fragmencie widać wszystko co ciekawe, a i sama mapka stacji nie jest już wiele większa. Z takich ciekawostek co do stacji Pińczów w książce Pokropińskiego jest ciekawe zdjęcie ze starą lokomotywownią , która to funkcjonowała za czasów kolei konnej czyli znacznie wcześniej niż powstała Pińczowska KD. I właśnie na tej kolei konnej już jeździły parowozy tyle że na odcinku serpentyn i z drugiej strony góry. Na zdjęciu widać również obrotnicę, póżniej po przebudowie stacji właśnie zbudowano trójkąt zamiast obrotnicy, ale było to nie do końca dobre chyba rozwiązanie gdyż trójkąt miał swój koniec na środku ulicy (niemal tuż pod tym wejściem do budynu po drugiej stronie jezdni )co widać zresztą na załączonej mapce i zapewne właśnie fakt, że był tak zlokalizowany spowodowało, że nie przetrwał do dziś.


* IMG_4427.JPG (166.2 KB, 816x612 - wyświetlony 754 razy.)
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #62 : 03 Stycznia 2014, 11:39:34 »
0

O obrotnicy to wiedziałem i dlatego zdziwił mnie fakt ze był trójkąt.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #63 : 03 Stycznia 2014, 21:41:54 »
+3

Nie ma żadnej opcji, która chciałaby skutecznie sprzeciwić się zmianom. Pińczów i jego burmistrz od lat mają stałe podejście do kwestii kolejki w granicach miasta i regionu. Potwierdzeniem tego faktu są przejścia kilku osób (którym osobiście współczuję bolesnego przebudzenia), które pełne dobrych intencji odbiły się od urzędowego betonu (i mówię to bez jakiejkolwiek złośliwości, bo sam za każdym razem miałem nadzieję, że może coś się zmieniło). Operator w postaci SwKD sp. z o.o. jest ramieniem wykonawczym udziałowców (i przez nich powołanym i utrzymywanym) do zarządzania kolejką. W tej perspektywie teksty niektórych kolegów typu „dlaczego kolejka (operator) nic w tym temacie nie robi” są żenującym świadectwem braku chęci zrozumienia podstaw formalnych tej sytuacji. Byt o nazwie Stowarzyszenie Sympatyków Zabytkowej JKD od dawna żyje sam dla siebie i sympatyzowanie ma - w nazwie. Zapraszam więc do ponownej lektury głęboko prawdziwego postu Janusza kilka miejsc wyżej.
Teraz może w kwestii, co się może wydarzyć. Z pierwszych roboczych przymiarek do projektu wynika, że przesunięcie rozjazdu powinno nastąpić na wysokość końca budynku stacyjnego. Do tego krótki wyciąg na zmieszczenie Rumuna. Szczęśliwie głowica wjazdowa jest wystarczająco daleko, tak określona długość odcinka stacyjnego z oblotem umożliwi wjazd składu z 6 wagonami. W typowej na czas obecny eksploatacji jest to wielkość całkowicie wystarczająca, bo oznacza podstawowy skład klasy 3Aw, bufetu, brankarda + trzy klasy rumuńskie mogące wjechać na stację. Dłuższe składy zdarzają się tak sporadycznie, że nie ma co sobie nimi zawracać głowy. Teoretycznie istnieje jeszcze możliwość odtworzenia od wielu lat nieużywanego oblotu z drugiej strony toru głównego, którego rozjazd znajduje się jeszcze dalej (co wydłużyłoby tor stacyjny). Brakuje tam tylko części szyn, które wykorzystano kiedyś na odtworzenie skradzionego odcinka szlaku.
Tak więc z jednej strony będziemy mieli bezpowrotne zniszczenie pierwotnej infrastruktury stacji Pińczów, z drugiej jednak bezdyskusyjne argumenty decydentów z miasta pokazujące, że planowana przebudowa w żaden sposób nie odbije się na możliwości pracy stacji zgodnie ze swoim aktualnym przeznaczeniem.
A co będzie – zobaczymy.
Zapisane

andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 831 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #64 : 06 Stycznia 2014, 18:56:42 »
0

Dinozaury w Wygodzie już są:

http://www.strefabiznesu.echodnia.eu/artykul/dinopark-pod-jedrzejowem-prawie-gotowy-powstaja-tu-tez-pensjonat-ze-spa-stok-narciarski-stadnina-kon
Zapisane
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 831 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #65 : 07 Stycznia 2014, 19:08:11 »
0

http://www.radio.kielce.pl/pl/post-19692
Zapisane
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 831 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #66 : 10 Stycznia 2014, 20:20:41 »
0

http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/20140110/POWIAT0102/140109070
Zapisane
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 831 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #67 : 15 Stycznia 2014, 22:37:33 »
+1

http://wyborcza.pl/1,75248,15278027,Rekordowa_kradziez__Zlodzieje_ukradli_az_1_5_km_szyn.html
Zapisane
andrzej84
Zawiadowca
****
Długość toru:: 432 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #68 : 16 Stycznia 2014, 07:44:04 »
0



http://tygodnikponidzia.pl/index.php/glowna/777-kradli-szyny-a-teraz-za-to-odpowiedza  ta sama sprawa co powyżej

Ciekawe czy są tam jakieś szyny z wąskotorówki. Duża szansa, ze tak, bo na szlaku do Sędziejowic też ubyło trochę szyn. Wojtek_SZN zgłosił ten fakt kradzieży na policji.
Zapisane
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 831 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #69 : 16 Stycznia 2014, 16:06:43 »
+1

Najlepszą karą dla nich by było to, jak by musieli odbudować własnymi rękami i na własny koszt. Ale nie w tym kraju...
Zapisane
Cordylus
Zawiadowca
****
Długość toru:: 333 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #70 : 16 Stycznia 2014, 16:51:21 »
+4

A w jakim kraju? Bo mnie to ciekawi.
Zapisane
aronek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 310 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #71 : 16 Stycznia 2014, 19:06:10 »
0

W takim w którym oprócz wyroku w zawiasach zasądza się naprawienie szkód i prace społeczne
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #72 : 16 Stycznia 2014, 19:38:14 »
+4

Ze złodzieja ciężko ściągnąć kasę na naprawę szkód ale z pasera którym jest właściciel skupu złomu już tak. Powinni jednakowo odpowiada za szkody.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Cordylus
Zawiadowca
****
Długość toru:: 333 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #73 : 17 Stycznia 2014, 01:20:38 »
0

W takim w którym oprócz wyroku w zawiasach zasądza się naprawienie szkód i prace społeczne
Niestety nie mam pojęcia jakiego hasła użyć w Google by taki kraj znaleźć.

Niechże kolega Aronek uchyli rąbka tajemnicy i wyjawi nazwę tego kraju... To naprawdę ciekawe.
Zapisane
Filip Bebenow
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #74 : 17 Stycznia 2014, 08:51:27 »
+2

Niechże kolega Aronek uchyli rąbka tajemnicy i wyjawi nazwę tego kraju... To naprawdę ciekawe.
Pozwolę sobie odpowiedzieć za kolegę Aronka, ten kraj nazywa się Rzeczpospolita Polska. W nieodległej przeszłości za przywłaszczenie (moich) nowych podkładów w celu energetycznym pan, który się tego czynu dopuścił otrzymał prócz wspomnianych zawiasów tzw. "odróbkę" oraz nakaz spłaty w ratach zobowiązania jakie zaciągnął podpieprzając materiał. Czekamy na uprawomocnienie, co jest kwestią kilku dni.

Pozdrawiam,
FB
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #75 : 17 Stycznia 2014, 10:07:01 »
0

Ooo Czyli jednak DA SIĘ i w tym kraju. Oby w innych przypadkach zapadały takie wyroki.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #76 : 17 Stycznia 2014, 10:18:47 »
+2

Andrzeju, ale trochę inaczej się ma praca prokuratury i sądu gdy sprawca dobrowolnie poddaje się karze (co jak mniemam nastąpiło) a inaczej gdy zaiwani ktoś coś starego i narobi tym szkód niewymiernych - jak wycenić wartość np. elementów starego rozjazdu za które miałby sprawca zwrócić jeśli wygramy sprawę cywilną...
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #77 : 17 Stycznia 2014, 19:45:58 »
0

Nie chodzi o stare czy nowe. Chodzi o to że było  a teraz nie ma. Sprawca powinien ponieść koszty odtworzenie tego co zniszczył. Może to być koszt zakupu elementów staroużytecznych lub nowych. Ważna aby przywrócić stan przed zniszczenia.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #78 : 17 Stycznia 2014, 20:41:30 »
0

Tego, aby sprawca naprawić musiał szkody, należy dochodzić na drodze cywilnej.

Sprawa karna tyczy się faktu popełnienia przestępstwa a nie zadośćuczynienia.
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #79 : 18 Stycznia 2014, 00:25:52 »
0

Prace ziemne na międzytorzu.
Usuwanie próchniczego zielska.


* 20140117_103833.jpg (323.43 KB, 1280x960 - wyświetlony 727 razy.)

* 20140117_103849.jpg (384.63 KB, 1152x864 - wyświetlony 709 razy.)

* 20140117_103858.jpg (329.34 KB, 1280x960 - wyświetlony 756 razy.)
Zapisane

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 19   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!