Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 19:55:36 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3 4 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Regulacja silników ZS  (Przeczytany 47030 razy)
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #20 : 20 Listopada 2009, 20:30:24 »
0

A na nastawniku jazdy są cyfry więc sterowanie jest cyfrowe.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #21 : 20 Listopada 2009, 23:23:53 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 12:58:50 wysłane przez Phinek » Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #22 : 30 Listopada 2009, 04:32:38 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 12:59:00 wysłane przez Phinek » Zapisane
Drezyniarz
Młotkowy
**
Długość toru:: 113 m

W terenie W terenie

Cenzura to początek DYKTATURY


« Odpowiedz #23 : 30 Listopada 2009, 15:10:17 »
0

Tak trochę z innej beczki to z tymi charakterystykami silników jest jeszcze jeden myk a mianowicie niektóre loki mają układ przeniesienia napędu całkowicie samochodowy ( bodajże WLSki i Lydki ) i w tym przypadku jazda przypomina prowadzenie auta ( z manualną skrzynią biegów ) samego lub z bardzo ciężką przyczepą ( silnik osobiście maca koła ). Natomiast tam gdzie wchodzą w rachubę przekładnie hydromechaniczne lub elektryczne silnik ma zupełnie inne zmartwienia ( silnik widzi przetwornik albo prądnicę ) to wtedy jazda przypomina auto z automatem ( ach jaka to przyjemność szczególnie w korkach miejskich )
Zapisane
lisiogonek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 305 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #24 : 30 Listopada 2009, 15:47:38 »
0

Kolega Grzegorz ma rację...i min dlatego wciąganie ciężkiego (relatywnie ciężkiego rzecz jasna) składu Wls nie jest rzeczą prostą gdy tor jest wilgotny, piasek się kończy i jeszcze daleko do końca górki (sytuacja normalna na WKP że jest pod górkę lub z górki co wielokrotnie podkreślam) i ratujesz się stopniowym zmniejszaniem obrotów, aby utrzymać przyczepność...Na WKP w mig się mechanik przekona czy zna się na swym fachu :mrgreen:
Zapisane

TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #25 : 30 Listopada 2009, 16:17:28 »
0

Cytat: "lisiogonek"
Kolega Grzegorz ma rację...i min dlatego wciąganie ciężkiego (relatywnie ciężkiego rzecz jasna) składu Wls nie jest rzeczą prostą

A co to ma do przekładni?

Cytat: "lisiogonek"
gdy tor jest wilgotny, piasek się kończy i jeszcze daleko do końca górki (sytuacja normalna na WKP że jest pod górkę lub z górki co wielokrotnie podkreślam) i ratujesz się stopniowym zmniejszaniem obrotów, aby utrzymać przyczepność...

Rzecz normalna dla każdej lokomotywy ciągnącej ciężki skład pod górę.

Cytat: "lisiogonek"
Na WKP w mig się mechanik przekona czy zna się na swym fachu :mrgreen:

Na śląsku również
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #26 : 30 Listopada 2009, 21:42:23 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 12:59:08 wysłane przez Phinek » Zapisane
lisiogonek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 305 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #27 : 01 Grudnia 2009, 15:15:05 »
0

Kolega  Phinek przybliżył dość dokładnie to co chciałem wyrazić na temat różnicy pracy przekładni bezstopniowej a zwykłej skrzyni biegów Wls..dzięki (a co się nabiegałem sypiąc piasek przed pociągiem to moje  :razz: )
Zapisane

TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #28 : 02 Grudnia 2009, 17:07:55 »
0

Cytat: "Phinek"
W oby tych przypadkach silnik pracuje w trybie agregatowym (stąd w Lxd2 jest taki silnik, a nie inny).

Stosowany głównie w kutrach. W żadnej lokomotywie silnik nie pracuje jak agregat. Przekładnia elektryczna czy hydrauliczna przenosi zmienny moment na silnik. Agregat ma mniej więcej stały moment i często moc produkuje bezproduktywnie. W lokomotywie nie ma sytuacji nadprodukcji mocy jak w agregacie z wyjątku biegu jałowego z wyłączona "jazdą" a w ramach tej pobieranej zmienia się jeszcze obciążenie.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #29 : 02 Grudnia 2009, 19:27:52 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 12:59:17 wysłane przez Phinek » Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #30 : 02 Grudnia 2009, 20:31:18 »
0

Cytat: "Phinek"
To po co agregatowi regulator obrotów?

Agregatowi na nic. Regulator obrotów jest dla samego Diesla żeby trzymał "stałe" obroty.

Cytat: "Phinek"
Jeżeli jest zmienne obciążenie prądnicy to silnik agregatu dopasowuje się generowanym momentem obrotowym do zapotrzebowania prądnicy. Owszem w agregacie dzieje się to zazwyczaj przy stałej prędkości obrotowej, czego nie sposób powiedzieć o silniku lokomotywowym.

W agregacie zmiana obciążenia może nastąpić od obciążenia zerowego do maksymalnego jakie silnik jest wstanie uciągnąć jednak różnica pomiędzy mocą samego silnika a obciążenia jest niewielka. Większe obciążenie wywala bezpiecznik. Przy zerowym obciążeniu agregatu, silnik będzie generował przynajmniej tyle mocy ile potrzebuje do utrzymania obrotów. W lokomotywie taka sytuacja ma miejsce tylko na biegu jałowym. Silnik lokomotywy można też przeciążyć na tyle że zgaśnie.

Cytat: "Phinek"
Błędne jest więc założenie, że agregat "marnuje moc".

W zasadzie silnik lokomotywy na biegu jałowym tak samo marnuje moc jak nieobciążony agregat.
 
Cytat: "Phinek"
W Lxd2 został zamontowany silnik agregatowy

Silnik trakcyjny bez najmniejszego problemu może służyć jako silnik stacjonarny. Silnik typowo stacjonarny przystosowany tylko i wyłącznie do stałego obciążenia nie powinien służyć jako trakcyjny ze wzgledu na kiepską charakterystykę lub słaba wytrzymałość na zmiany obciążeń lub jedno i drugie ale znam przypadki gdzie silnik stacjonarny jednak służy jako trakcyjny.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #31 : 02 Grudnia 2009, 20:51:38 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 12:59:25 wysłane przez Phinek » Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #32 : 02 Grudnia 2009, 20:55:45 »
0

Z falownika czy jak to się tam nazywa. Stabilizatora. Silnik spalinowy nie utrzyma tak idealnie obrotów. Zwłaszcza przy zmiennym obciążeniu.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #33 : 02 Grudnia 2009, 20:59:56 »
0

Właśnie regulator obrotów pompy wtryskowej ma za zadanie utrzymać stałe, zadane obroty w agregacie aby to 50Hz było.

Zwiększenie obciążenia, ciężarki się schodzą, dawka paliwa się zwiększa... I na odwrót.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Phinek
Gość
« Odpowiedz #34 : 02 Grudnia 2009, 21:02:43 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 12:59:42 wysłane przez Phinek » Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #35 : 02 Grudnia 2009, 21:03:00 »
0

Cytat: "Kucyk"
Właśnie regulator obrotów pompy wtryskowej ma za zadanie utrzymać stałe, zadane obroty w agregacie aby to 50Hz było.

Zwiększenie obciążenia, ciężarki się schodzą, dawka paliwa się zwiększa... I na odwrót.

I mamy dzwonkową prace czyli raz mamy 48 Hz a raz 55Hz. Dlatego w nowoczesnych bardzo drogich agregatach są zamontowane stabilizatory.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #36 : 02 Grudnia 2009, 21:07:43 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 12:59:53 wysłane przez Phinek » Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #37 : 02 Grudnia 2009, 21:11:48 »
0

Jeśli będzie mnie stać to B. Mam na dzieje że to nie była oferta handlowa?
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #38 : 02 Grudnia 2009, 21:14:41 »
0

Tylko jakoś "falowa" teoria Przemka się nie sprawdza w praktyce.
Poproszę zatem Kolegę Drezyniarza o omówienie pracy agregatów prądotwórczych na przykładzie agregatu z pługa odśnieżnego 803S.

Grześ!!!
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Phinek
Gość
« Odpowiedz #39 : 02 Grudnia 2009, 21:21:39 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 13:00:14 wysłane przez Phinek » Zapisane
Strony: 1 [2] 3 4 5   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!