adam
|
 |
« Odpowiedz #40 : 08 Lutego 2010, 11:14:52 » |
0
|
Do naczelnika nie mam żadnego żalu , jedynie moze o to ,ze umiał brać pełnymi garściami ,ale nie umiał być wdzięczny. Kolejarze mają do niego żal i to duży , bo jakoś nikt z krośniewickiej nie poszedł w jego ślady , na inne kolejki , a jeżeli chodzi o motorówkę to właśnie trwa demontaż sprawnego silnika i montaż poprzedniego oraz to co było kupowane za pieniażki kolejarzy i także moje i będzie taki jak był wcześniej , nawet nie posiadał reflektorów z jednej strony i końcówki bo te części były ze złomu od syrenki , też zostaną zdemontowane , gdyż stwiedzono ,że dokładali do swojego a do obcego nie ma takiej możliwości .. A mini zboczę z tematu , piszesz kolego było było NZ więc odkupiono w porządku OK , to piec hutniczy z warsztatów, transportery , węglarki , platformy (cysterny)z Dobrego , Sompolna , Nieszawy , wózki od Mbxd2-214 i 215 , bekery z gdańskich KD wraz z paltformą z budka hamulcową bo po co zdejmować jak z wagonem w całości posżło , a rumuńskie chłodnice z Sompolna , przecież się słyszy ,ze są poszukiwane , każda by kolejka uzupełniła swój magazynek - to też były kupione?  ? Bzdura. wielka bzdura. Tylko taki nie porządek panował podczas przekazywania , że nie wiedziano do końca co czyje jest i wykorzystano to .
|
|
|
Zapisane
|
Zarząd Kujawskich Kolei Dojazdowych w Krośniewicach
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #41 : 05 Czerwca 2010, 09:41:08 » |
0
|
Wracając do tematu... zestawy kołowe bo obecne ma na wykończeniu Nie na wykończeniu tylko zajechane jak sandały Mojżesza... podobnie jak stan konstrukcji wagonu, wnętrza... itd... ogólnie stan obecny jest mocno parchowaty. A tak BTW to w końcu czyj on jest, bo ZTCW to p. Burmistrz Krośniewic sądzi, że jest on jej.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dino
Młotkowy
 
Długość toru:: 102 m
W terenie
M-sta spalinowych i elektrycznych poj. tr.
|
 |
« Odpowiedz #42 : 05 Czerwca 2010, 21:58:47 » |
0
|
A tak BTW to w końcu czyj on jest, bo ZTCW to p. Burmistrz Krośniewic sądzi, że jest on jej. ...sprawiasz wrażenie "kumatego" zatem ..... im mniej wiesz tym krócej będziesz przesłuchiwany :-P
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #43 : 05 Czerwca 2010, 22:31:44 » |
0
|
Prośba więc o odebranie PW bo wiadomość od 2 dni czeka na odbiór.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Szymek
|
 |
« Odpowiedz #44 : 31 Sierpnia 2010, 11:18:47 » |
0
|
Czy ktoś z forumowiczów mógłby opisać jak odbywało się sterowanie wagonami motorowymi MBxd1-161-169 (zarówno z kabiny A jak i B), chodzi mi przede wszystkim o sterowanie: - obrotami silnika - sprzęgłem - zmianą biegów (lewarkiem jak w samochodzie i MBd1 czy może w jakiś inny sposób?) Porównując zdjęcia z początku eksploatacji z fotkami z końcowego okresu widać pewne zmiany w rozmieszczeniu dźwigni sterowniczych i przyrządów, czy wprowadzono też jakieś zmiany w sposobie sterowania ( nie mówię oczywiście o piasecznicy, która straciła napęd pneumatyczny a zyskała zapewne bardziej niezawodny - "butelkowy"  )
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #45 : 31 Sierpnia 2010, 13:57:14 » |
0
|
Gaz i sprzęgło normalnie pedałami jak w samochodzie. Zmiana biegów przy pomocy dźwigni wyprowadzonej na pulpit, skąd linkami napęd szedł do skrzynki.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Szymek
|
 |
« Odpowiedz #46 : 31 Sierpnia 2010, 14:25:31 » |
0
|
Oprócz wspomnianej dźwigni zmiany biegów i hamulca znajduje się jeszcze jedna dźwignia/ pokrętło z doprowadzonymi do niej przewodami (pneumatycznymi ?) - służyła może do sterowania mechanizmem rewersowym ?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #47 : 31 Sierpnia 2010, 22:26:52 » |
0
|
na pulpicie?... to chyba jedynie zaworek od Rp1 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Szymek
|
 |
« Odpowiedz #48 : 31 Sierpnia 2010, 23:58:38 » |
0
|
Chodzi o dźwignię umieszczoną w kabinie "B" pomiędzy dźwignią zmiany biegów, a dźwignią hamulca i wspomnianego Rp1. Przy okazji - w jaki sposób odbywało się sterowanie rewersem ?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #49 : 01 Września 2010, 00:20:47 » |
0
|
Prawdę mówiąc nie pamiętam, a i zdjęcie gdzieś mi się zapodziało, więc jedyne co mogę dodać to, że pamiętam jak się prowadziła z kabiny B i zgasł silnik to trzeba było lecieć do kabiny A i tam czerwonym guzikiem z pod pulpitu wołać rozrusznik.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Szymek
|
 |
« Odpowiedz #50 : 01 Września 2010, 00:31:19 » |
0
|
Dzięki 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dino
Młotkowy
 
Długość toru:: 102 m
W terenie
M-sta spalinowych i elektrycznych poj. tr.
|
 |
« Odpowiedz #51 : 01 Września 2010, 11:52:41 » |
0
|
Prawdę mówiąc nie pamiętam, a i zdjęcie gdzieś mi się zapodziało, więc jedyne co mogę dodać to, że pamiętam jak się prowadziła z kabiny B i zgasł silnik to trzeba było lecieć do kabiny A i tam czerwonym guzikiem z pod pulpitu wołać rozrusznik.
...istotnie tak bywało, natomiast sterowanie rewersem było pneumatyczne (pulpit B), była również możliwość ręcznej awaryjnej zmiany kierunku (przez klapy w podłodze) nad samym rewersem (dość często używane w ostatnich latach erksploatacji).
|
|
« Ostatnia zmiana: 01 Września 2010, 13:00:46 wysłane przez dino »
|
Zapisane
|
|
|
|
brok
|
 |
« Odpowiedz #52 : 29 Września 2010, 09:48:00 » |
0
|
No i jest jeszcze kolejna sprawa (już zresztą na naszym forum poruszana) wagonu motorowego MBxd1-168 (a może i nie tylko???). Tutaj informacje na temat przetargu na zakup taboru do Milicza: http://www.przetargi.egospodarka.pl/123583_Zakup-taboru-kolejowego-na-cele-ekspozycyjne_2010_2.htmljak również informacja o wynikach: http://www.przetargi.egospodarka.pl/203876_Zakup-taboru-kolejowego-na-cele-ekspozycyjne_2010_2.htmlCzy dobrze rozumiem, że punkt IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA: mówi nam od kogo formalnie kupowane są pojazdy? Czy jest na sali ktoś, kto wie coś więcej na temat całego przetargu? Wiem, że zagrożony wywiezieniem jest/był też parowóz z Wielunia. Ceny proponowane dosyć dobre za MBxd1 (161-169): IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 120000,00 PLN. IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ * Cena wybranej oferty: 146400,00 * Oferta z najniższą ceną: 146400,00 / Oferta z najwyższą ceną: 146400,00
|
|
|
Zapisane
|
Najpiękniejsze są takie podróże, Które pamięć na zawsze zachowa, Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw, A kolejka wąskotorowa...
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #53 : 29 Września 2010, 11:23:42 » |
0
|
No tak, i FPKW dupa, kiedy barier (ze strony NZ i braku chęci KZ) kupa...  W takiej sytuacji jedyne co można zrobić, to naszykować taczki i worki aby samemu posprzątać. To jest odpowiedź na post kolegi Adama W http://750mm.pl/index.php?topic=2968.msg42781#msg42781Ale wrócę do innego tematu, przypomnianego przez Kolegę Brok'a, który to temat wywołał największe kontrowersje kilkanaście dni temu. Po Phinkowej akcji wyjaśniania co pojedzie do Milicza powstało zamieszanie w którym jeden z Userów nawet oberwał odłamkiem z bomby banowej, a teraz patrzcie, wszystko na jaw wyszło, łącznie z imieniem, nazwiskiem, adresem itd. Ech... 
|
|
« Ostatnia zmiana: 02 Października 2010, 18:16:23 wysłane przez Kucyk »
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
brok
|
 |
« Odpowiedz #54 : 29 Września 2010, 11:32:45 » |
0
|
Szukanie u źródeł wyjaśnia również kwestie typu: http://750mm.pl/index.php?topic=2800.0Czyli tak Mbxd1-168:
Cytat: "Maszynista27" jest własnością UG Krośniewice
Cytat: "Paweł Niemczuk" jest własnością SKPL
Cytat: "dino" jest w dobrych rekach
A coś konkretnego w końcu się dowiemy, czy znów będzie zabawa w Killerowskie "wiem, ale nie powiem"? No chyba, że się okaże, że z tym wagonem to jest jak z w właścicielami Łódzkiego Klubu Sportowego. Żeby każdy rzeczywiście miał należny sobie udział, akcji powinno być 150%. I jeszcze każdy twierdzi, że ma na to papiery.
|
|
|
Zapisane
|
Najpiękniejsze są takie podróże, Które pamięć na zawsze zachowa, Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw, A kolejka wąskotorowa...
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #55 : 29 Września 2010, 12:38:07 » |
0
|
Wagon MBxd1-168 wedle BIP Milicza jest ich własnością.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
adam
|
 |
« Odpowiedz #56 : 29 Września 2010, 17:01:20 » |
0
|
witam - to jeżeli jest tak jak pisze - to czemu nie jest już z tamtąd zabrany? - jeżeli jest kogoś wlasnością , jeżeli już jest rozpisany protokol naprawy , w czym jest problem go zapakować na lawetę ? - finansowy czy prawny.
A druga sprawa faktycznie doslownie 5 minut temu rozmawailem z gminą , byl gość przdstawil dokument ,że wagon zostal odkupiony od SKPL-u i chce go otrzymać , a gmina dodatkowo chce wiedzieć i mieć to przedstawione w dokumencie skąd SKPL stal się jego wlaścicielem. Widać z tego ,że za czasów PKP i potem SKPL - MK kolei widzieli po raz ostatni wagon w ruchu planowym , gdyż nadal jako sprawny byl wyciągany doslownie 9 dni temu i byl przepalany - jest w pelni sprawny - po remoncie będzie stal jako pomnik - po prostu super - jestem ciekaw czy np FPKW chcialoby mieć taki wagon na postumencie , czy żeby jezdzil , czy a może inne stowarzyszenie i takim sposobem będzie więcej sprawnych pomników niż samych pojazdów - pozdrawiam
|
|
« Ostatnia zmiana: 30 Września 2010, 09:22:47 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
Zarząd Kujawskich Kolei Dojazdowych w Krośniewicach
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #57 : 29 Września 2010, 19:17:33 » |
0
|
Oj coś tu czuję psujące się powietrze wokół tego taboru co to go gmina Milicz ma zakupić, zwłaszcza w kontekście usunięcia wątku o tym przetargu. Coś tu zaczyna brzydko pachnieć, tylko jeszcze nie wiadomo czy to wiatr zawiał od oczyszczalni, czy od rzeźni....
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kamil
Młotkowy
 
Długość toru:: 54 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #58 : 29 Września 2010, 23:47:14 » |
+2
|
Zastanawiam się o co chodzi z tym Miliczem tak naprawdę... Najpierw zniknięcie wątku o milickim taborze napisanego przez Phinka (zaprawdę chwała Ci za to żeś go napisał i umieścił)... Następnie wielkie lamento naszego naczelnego krzykacza axela na forum, że Grzesiek vel. Drezyniarz śmiał wogóle wspomnieć o znikającym poście... Teraz czytam, że przetarg wygrała jedna i ta sama osoba - Rafał Osiewicz... super!! Kawałki tej układanki zaczynają się powoli układać w jedną całość. Zapytam zatem tak kulturalnie jak mnie tego nauczyły wypowiedzi co poniektórych na tym forum: No panie "axel" wychyl głowe z piasku i wypowiedz się co tam w Krośniewicach słychać... no?? Czemu ci dzisiaj wagonu nie wydali??  Sorry że wywołuję być może kolejną burzę ale już po prostu nie mogłem się powstrzymać 
|
|
« Ostatnia zmiana: 30 Września 2010, 00:03:31 wysłane przez Kamil »
|
Zapisane
|
|
|
|
grzegorz_sykut
|
 |
« Odpowiedz #59 : 30 Września 2010, 00:00:13 » |
0
|
Teraz czytam, że przetarg wygrała jedna i ta sama osoba - Rafał Osiewicz... super!! Kawałki tej układanki zaczynają się powoli układać w jedną całość.
To znaczy co dokładnie zaczyna mówić Ci ta układanka?
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
|