Świat kolejek wąskotorowych SMF
29 Listopad 2022, 16:44:03 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3 ... 7   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany  (Przeczytany 83429 razy)
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 401 m

W terenie W terenie


Jakub Szadkowski
« : 28 Styczeń 2010, 18:51:05 »
0

Poszukuję informacji i danych kontaktowych do niemieckiego producenta lokomotyw SCHOMA.
Zapisane

"Kto jest głuchy, ślepy i milczy, ten żyje sto lat w spokoju".
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1019 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #1 : 28 Styczeń 2010, 19:30:32 »
+1

http://www.schoema-locos.de/
Zapisane

Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 913 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #2 : 30 Styczeń 2010, 21:40:25 »
0

Cudzego szukacie, swego nie znacie ?

Kopiowane z PDf'a więc przepraszam za nieco nieczytelną formę


Małopolska Wytwórnia Maszyn Brzesko-Serwis Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
 
W nawiązaniu do przeprowadzonej rozmowy telefonicznej Małopolska Wytwórnia
Maszyn Brzesko-Serwis Sp. z o.o. przedstawia ofertę na lokomotywę spalinową WLP – 50 na
rozstaw toru 600 mm.
Podstawowe dane lokomotywy WLP-50 w porównaniu z lokomotywą WLS-50.
Podstawowe dane techniczne WLP-50 WLS-50
Maksymalna siła uciągu na haku 20 kN 11 kN
Moc silnika spalinowego 55 kW (SW 266) 30 kW (S324)
Maksymalna prędkość jazdy 4,7 m/s 3,5 m/s
Długość lokomotywy 4290 4380
Wysokość lokomotywy 2140 2200
Szerokość lokomotywy 1300 1440
Liczba osi napędowych 2 2
Hamulce pneumatyczne Ręczny
Sterowanie piasecznicami pneumatyczne Ręczne
Masa lokomotywy Ok 8 ton Ok. 7 ton
Wąskotorowa lokomotywa spalinowa WLP-50 przeznaczona jest do prac
transportowych na placach składowo-materiałowych jako urządzenie pociągowomanewrowe.
Jest to powszechnie stosowany środek transportu powierzchniowego w
zakładach górniczych. Lokomotywa WLP-50 wyróŜnia się:
komfortem obsługi: pneumatycznie sterowany układ hamulcowy i instalacja otwierania
piasecznic, bezstopniowa zmiana prędkości jazdy, hydraulicznie sterowana zmiana kierunku
jazdy, doskonała widoczność z kabiny operatora, wygłuszona, uszczelniona i ogrzewana
kabina maszynisty, doskonałymi właściwościami trakcyjnymi: nowoczesny i oszczędny silnik wysokopręŜny
SW266, bezstopniowa przekładnia hydrokinetyczna PH1-300.1, hydrauliczna przekładnia
rewersyjna, zastąpienie układu korbowego przekładniami kątowymi, przeniesienie napędu
wałami napędowymi,
małą uciąŜliwością dla środowiska: niskie zuŜycie paliwa, mniejsza toksyczność spalin,
obniŜona głośność, wyeliminowanie otwartych układów smarowania,
nowoczesną, zwartą i estetyczną bryła nadwozia
Cena lokomotywy WLP-50 – 380 000,- zł netto
Warunki płatności:
1. Zaliczka w wysokości 100 000,00 brutto
2. 50% pozostałej kwoty do dnia odbioru lokomotywy
3. Pozostałe 50% do 30 dni od dnia odbioru lokomotywy.
Termin realizacji do 4 miesięcy od dnia otrzymania zamówienia
W związku z realizacją tego typu zamówień w roku 2008 prosimy do dnia 18 kwietnia o
konkretyzację stanowiska w przedmiotowej sprawie. Ma to związek z zamówieniami i długim
czasem oczekiwania na materiały potrzebne do montaŜu w/w lokomotywy.
Małopolska Wytwórnia Maszyn
Brzesko - Serwis Sp. z o. o.
Zapisane

Phinek
Gość
« Odpowiedz #3 : 30 Styczeń 2010, 21:54:04 »
0

a
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 12:45:12 wysłane przez Phinek » Zapisane
marekus
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 30 Styczeń 2010, 22:31:30 »
0

ja też się doczepię... teoretycznie WLp50 powinna nosić oznaczenie WLp78 (według mocy). Oprócz tego do 2001 roku produkowano także WLp85 (32 sztuki).
Zapisane
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 401 m

W terenie W terenie


Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #5 : 31 Styczeń 2010, 19:39:01 »
0

Dzięki kolego Marcinie117 za znalezienie namiarów :grin: .
Zapisane

"Kto jest głuchy, ślepy i milczy, ten żyje sto lat w spokoju".
MBxc1
Młotkowy
**
Długość toru:: 53 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 21 Kwiecień 2010, 20:11:52 »
0

Cytat: "marekus"
WLp50 powinna nosić oznaczenie WLp78
A swoją drogą co znaczy litera "p" w nazwie WLp50? Bo normalnie przecież jest WLs  :cool:
Zapisane
OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 524 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #7 : 21 Kwiecień 2010, 21:00:11 »
0

MBxc1,
"p" jak powierzchniowa
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
MBxc1
Młotkowy
**
Długość toru:: 53 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #8 : 22 Kwiecień 2010, 07:11:06 »
0

A, dzięki Chichot
Zapisane
Szymek
Mechanik
***
Długość toru:: 233 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #9 : 28 Sierpień 2010, 00:28:31 »
0

Temat stary, ale co tam 
Firma Energo-Mechanik ma w ofercie lokomotywę Wlp50EM, co ciekawe wprowadzono pewne zmiany w stosunku do lokomotywy Wlp50 produkowanej w Brzesku - oprócz wyglądu zewnętrznego zmieniono sterowanie oraz system hamulcowy z pneumatycznego na hydrauliczny. Więcej można znaleźć na stronie producenta:
http://www.energomechanik.com.pl/p,s,gornictwo,g,wlp50em.html

Mam natomiast dwa pytania dotyczące opisanej wyżej lokomotywy Wlp85:
- jaki silnik w niej zastosowano i o jakiej mocy (SW266 jak w Wlp50 czy może jakiś inny ?)
- jaka była różnica w masie lokomotyw Wlp85 i Wlp50
Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 669 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #10 : 28 Sierpień 2010, 07:37:06 »
0

W Wlp85 jest jakaś wersja SW400 o mocy 85kW lokomotywa waży 10t. Zaś Wlp50 widzisz tu piszą ze waży 9t ja mam napisane że 8t
Ciekawe, że prędkościomierz jest wyskalowany w m/s. Ciekawe dlaczego górnictwo mierzy prędkość w m/s ?
Zapisane
mch
Mechanik
***
Długość toru:: 152 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #11 : 10 Grudzień 2010, 10:30:07 »
0

http://www.dlm-ag.ch/attachments/Typenblatt_99.10xx_1C1_de.pdf
http://www.dlm-ag.ch/attachments/Typenblatt_99.10xx_1d1_de.pdf

A może nowy parowóz wąskotorowy?
Zapisane
Hal9
Mechanik
***
Długość toru:: 179 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #12 : 10 Grudzień 2010, 21:09:54 »
0

Ciekawe ile kosztuje ?
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4286 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #13 : 10 Grudzień 2010, 21:24:16 »
0

Od ceny (która jak mniemam jest imponująca) bardziej fascynują mnie moce przedstawionych lokomotyw. Jeśli mnie pamięć nie myli, to na wąskich torach Górnego Śląska były eksploatowane najmocniejsze w Polsce loki posiadające zasób 500KM. Tu mamy do czynienia z dwukrotnym przekroczeniem tej granicy!
Zapisane

Pędzi pociąg historii
błyska stulecie-semafor
Rewolucji nie trzeba glorii
nie trzeba szumnych metafor
potrzebny jest maszynista
którym jest ON
towarzysz, wódz, komunista
Stalin-słowo jak dzwon.
gagarek
Młotkowy
**
Długość toru:: 77 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #14 : 10 Grudzień 2010, 21:56:10 »
0

540 kW mocy  daje 730 kucyków do napojenia... Ech trzeba otworzyć nową bimbrownię, zyski się szykują
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #15 : 10 Grudzień 2010, 22:03:44 »
0

a 700 kW to ok. 933 Kucyków... ale dużo tej pary idzie w chyżość (70 km/h)
Zapisane
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1019 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #16 : 10 Grudzień 2010, 22:09:13 »
0

Mnie najbardziej zaciekawiło dodatkowe opcjonalne wyposażenie:
"Pendelzugfähigkeit mit Fernbedienung aus Steuerwagen"
Czyli na polski mniej więcej: Możliwość zdalnego sterowania.
Niby prawda że przy dzisiejszej technice i opalaniu olejowym można teoretycznie sterować parowóz zdalnie ale jak pomyślę ile by trzeba po urzędach biegać żeby w Polsce pozwolili czymś takim jeździć to zastanawiam się co by wyszło taniej - zakup tego parowozu czy załatwienie wszystkich formalności.

Ale swoją droga chętnie bym zobaczył u nas wąskotorowego Push-Pull'a z parowozem bez obsługi na końcu składu...
Zapisane

Hal9
Mechanik
***
Długość toru:: 179 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #17 : 11 Grudzień 2010, 15:20:03 »
0

Nie znam niestety niemieckiego  Smutny

Może ktoś znający odpowie na pytanie czy gdzieś w ogóle sprzedano te maszyny ?

1067 to rozstaw  Japoński i innych krajów dalekiego wschodu, oraz chyba południowoafrykański ?
« Ostatnia zmiana: 15 Grudzień 2010, 21:03:05 wysłane przez Hal9 » Zapisane
PAFAWAG
Mechanik
***
Długość toru:: 172 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #18 : 13 Grudzień 2010, 23:28:05 »
0

Cytuj
1067 to rozstaw  Japoński i innych krajów dalekiego wschodu, oraz chyba połódniowoafrykański ?
1067 mm to rozstaw szyn stosowany na kolejach dawnego kolonialnego imperium brytyjskiego (2134:2=1067; 2134 mm to jeden z początkowo stosowanych rozstawów w Wielkiej Brytanii).

Co do pisowni kierunków świata - radziłbym sięgnąć po słownik ortograficzny.
Zapisane

"Jeśli kolejka tak bardzo przeszkadzała mieszkańcom, to dlaczego podczas ostatniego jej przejazdu wzdłuż trasy musiały stać oddziały milicji, bo ludzie potestowali przeciw jej zamknięciu?" Wrocław Wąsk. - Trzebnica Gaj, 27.05.1967...
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1838 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #19 : 26 Styczeń 2011, 21:40:58 »
0

Jeśli mnie pamięć nie myli, to na wąskich torach Górnego Śląska były eksploatowane najmocniejsze w Polsce loki posiadające zasób 500KM. Tu mamy do czynienia z dwukrotnym przekroczeniem tej granicy!

O ile pamiętam Tw53 miał moc 400 lub 440 koni. Na pewno nie 500.
Zapisane
Strony: [1] 2 3 ... 7   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!