Jacek Fink-Finowicki
Młotkowy
Długość toru:: 59 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #60 : 12 Kwietnia 2020, 17:45:48 » |
0
|
To może zadam pytania bardziej konkretnie: 1 - Jaka jest masa zestawu kołowego z maźnicami? 2 - Jaka jest masa całego wózka? 3 - Jaka jest masa belki bujakowej?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
NGR_RU
|
|
« Odpowiedz #61 : 13 Kwietnia 2020, 11:45:15 » |
+2
|
To może zadam pytania bardziej konkretnie:
Nie wiem ... Możesz spróbować dowiedzieć się na Facebooku od pracowników KMZ. Nowy wagon samowyładowczy serii VSK-1000 https://www.facebook.com/KambarkaZavod/posts/2599935406955832. Czteroosiowy wagon samowyładowczy VSK-1000, przeznaczony jest do przewozu materiałów kruszonych, żwir, tłuczeń, piasek, ziemia, balast, ruda, węgiel. Rozładunek odbywa się na dowolną stronę toru, przez obrót pudła o kąt 45o, za pomocą cylindrów pneumatycznych dwustronnego działania, zawieszonych na ostoi wagonu (po dwie sztuki z każdej strony). Podstawowe parametry: Szerokość toru 800-1000 mm Masa własna 28 t Ładowność 35 t Pojemność pudła 16 m3 Max. Prędkość 50 km/h
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
NGR_RU
|
|
« Odpowiedz #62 : 28 Kwietnia 2020, 09:05:59 » |
+1
|
Czteroosiowy wagon samowyładowczy UVS-22, przeznaczony jest do przewozu materiałów kruszonych, żwir, tłuczeń, piasek, ziemia, balast, ruda, węgiel. Rozładunek odbywa się na dowolną stronę toru, przez obrót pudła o kąt 45o, za pomocą cylindrów pneumatycznych dwustronnego działania, zawieszonych na ostoi wagonu. KMZ www.instagram.com/zavodkmz/Podstawowe parametry: Szerokość toru 750-785 mm Masa własna 11 t Ładowność 22 t Pojemność pudła 10 m3 Max. Prędkość 50 km/h
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
KLAN PALUCHOWSKICH
|
|
« Odpowiedz #63 : 28 Kwietnia 2020, 23:15:51 » |
+1
|
Ciekaw jestem kosztu takiego wagonu
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jsz
|
|
« Odpowiedz #64 : 29 Kwietnia 2020, 13:10:13 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
Jakub Szadkowski
|
|
|
|
feyg
|
|
« Odpowiedz #66 : 29 Kwietnia 2020, 16:21:36 » |
0
|
Jakby dołożyli jeszcze tak ze dwie osie toczne odpowiedniej średnicy...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Trabant
|
|
« Odpowiedz #67 : 29 Kwietnia 2020, 22:07:05 » |
0
|
O Madonna! Na pierwszy rzut oka myślałem, że to Shay. A to imitacja.
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
Jacek Fink-Finowicki
Młotkowy
Długość toru:: 59 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #68 : 30 Kwietnia 2020, 02:33:24 » |
-1
|
Te wózki w wagonie osobowym to wygladają niczym wózki technologiczne
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
|
« Odpowiedz #69 : 30 Kwietnia 2020, 10:43:45 » |
0
|
O Madonna! Na pierwszy rzut oka myślałem, że to Shay. A to imitacja.
Tak, mnie też pierwsze skojarzenie wyglądu poszło w kierunku Shaya. Nawet podobny układ osi :-)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jsz
|
|
« Odpowiedz #70 : 30 Kwietnia 2020, 11:26:30 » |
+1
|
Te wózki w wagonie osobowym to wygladają niczym wózki technologiczne
To zaprojektuj i wdróż do produkcji lepsze ale i zarazem proste w budowie.A i żeby były wytworzone przez polskiego producenta a nie przez jakąś zachodnią korporację. Krytykować każdy umie zwłaszcza przy pomocy klawiatury,a do rzeczywistej pracy na rzecz wąskich torów jest garstka ludzi.
|
|
|
Zapisane
|
Jakub Szadkowski
|
|
|
NGR_RU
|
|
« Odpowiedz #71 : 30 Kwietnia 2020, 14:54:07 » |
+2
|
Wózek 2-osiowy zunifikowany jest przeznaczony dla wagony silnikowe typu https://en.wikipedia.org/wiki/TU8P (nieaktywny wózek przód) i maszyny torowe. Możesz podać przykład, analogię - wózki MBxd2 i A208P. Główne dane: Szerokość toru 600-1520 mm Masa wózka 1,5-2 t Baza wózka 1400 mm Długość 2322 mm
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jacek Fink-Finowicki
Młotkowy
Długość toru:: 59 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #72 : 30 Kwietnia 2020, 23:41:04 » |
0
|
...żeby były wytworzone przez polskiego producenta ... Zdawało mi się, że zakład o którym piszemy leży trochę dalej niż najbliższa granica... ale może się mylę? Zaś jeśli już mówimy o projektowaniu wózków to pamiętajmy, że takie wózki muszą spełnić szereg norm które obowiązują w krajach UE zaś na wschodzie już nie koniecznie - więc tu ciekaw jestem czy wykonano pełen cykl prób obciążeniowych i czy jest z tego wiarygodny raport z badań, który można by dołączyć do raportu NoBo celem przeprowadzenia procedury dopuszczenia do ruchu. I tu może się okazać, że szybciej i prościej (a być może i taniej) będzie zamówić w Newagu wózki od Vulcano.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jsz
|
|
« Odpowiedz #73 : 01 Maja 2020, 00:22:47 » |
0
|
Vulcano to być może dobry sprzęt i bardzo by się przydał na niektórych kolejach ,ale cena zakupu to bariera nie do przeskoczenia dla większości jak nie wszystkich operatorów w Polsce.Chcąc prowadzić regularny ruch planowy z w miarę dobrą częstotliwością,a tylko do takiego opłacał by się zakup,trzeba by mieć co najmniej trzy takie motowozy (dwa w ruchu i jeden w rezerwie/przeglądzie/naprawie),koszt niesamowity a i jeszcze cała infrastruktura do obsługi (odpowiednio wyposażone stanowisko przeglądowo-naprawcze)też pewnie nie jest tania.
Rosjanie proponują nam na pewno prostszą i tańszą alternatywę,zwłaszcza że jeden z ich produktów czyli TU7E ,kiedyś pracował w Polsce a co za tym idzie musiał przejść badania dopuszczające go do ruchu.
|
|
« Ostatnia zmiana: 01 Maja 2020, 12:59:40 wysłane przez Jsz »
|
Zapisane
|
Jakub Szadkowski
|
|
|
Tw53 Rudy
|
|
« Odpowiedz #74 : 01 Maja 2020, 00:28:08 » |
0
|
Vulcano to być może dobry sprzęt i bardzo by się przydał na niektórych kolejach ,ale cena zakupu to bariera nie do przeskoczenia dla większości jak nie wszystkich operatorów w Polsce.Chcąc prowadzić regularny ruch planowy z w miarę dobrą częstotliwością,a tylko do takiego opłacał by się zakup,trzeba by mieć co najmniej trzy takie motowozy (dwa w ruchu i jeden w rezerwie/przeglądzie/naprawie),koszt niesamowity a i jeszcze cała infrastruktura do obsługi (odpowiednio wyposażone stanowisko przeglądowo-naprawcze)też pewnie nie jest tania.
Rosjanie proponują nam na pewno prostszą i tańszą alternatywę,zwłaszcza że jeden z ich produktów czyli TU7A ,kiedyś pracował w Polsce a co za tym idzie musiał przejść badania dopuszczające go do ruchu.
A zachowało się może zdjęcie tego TU7A pracującego w Polsce ? Gdzie był używany ? Wydaje mi się , że za jakiś czas gdy zaistnieje sytuacja braku odpowiednich silników do Lxd2 to właśnie zakup nowych lokomotyw wąskotorowych będzie jedynym ratunkiem ... chyba że te nowe polskie wagony motorowe co śmigają po sycylii aktualnie by zakupić lub nowa krajowa konstrukcja i seria powiedzmy 50 lokomowyw wąskotorowych z newagu czy pesy... ale to chyba nie możliwe
|
|
|
Zapisane
|
Wąski tor pod parą ! |13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
|
|
|
WL
|
|
« Odpowiedz #75 : 01 Maja 2020, 10:05:09 » |
+2
|
Vulcano to być może dobry sprzęt i bardzo by się przydał na niektórych kolejach ,ale cena zakupu to bariera nie do przeskoczenia dla większości jak nie wszystkich operatorów w Polsce. Cena jednej sztuki Vulcano, to będzie ponad 17 mln. zł. Otrzymujemy za to wysokopodłogowy szt. Podczas gdy, 30-metrowe niskopodłgowe tramwaje "chodzą" po 10 mln. zł. Moim zdaniem cena Vulcano nie jest adekwatna do tego co otrzymujemy. Rosjanie proponują nam na pewno prostszą i tańszą alternatywę,zwłaszcza że jeden z ich produktów czyli TU7A ,kiedyś pracował w Polsce a co za tym idzie musiał przejść badania dopuszczające go do ruchu. To że 2 szt. trafiły do (Czecho)Słowacji to wiem. Snežný pluh na TEŽ - ke by Miroslav Belay, on Flickr Ale to, że jedna sztuka była w Polsce, to absolutne zaskoczenie!
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam,<br /><br />Wojciech Lemański
|
|
|
WL
|
|
« Odpowiedz #76 : 01 Maja 2020, 10:24:20 » |
+2
|
Wydaje mi się , że za jakiś czas gdy zaistnieje sytuacja braku odpowiednich silników do Lxd2 to właśnie zakup nowych lokomotyw wąskotorowych będzie jedynym ratunkiem ... Ten problem jest rozwiązywalny. W ex "korsykańskich" L45H są zamontowane silniki Caterpliara (C18). seria powiedzmy 50 lokomowyw wąskotorowych z newagu czy pesy... ale to chyba nie możliwe W tej kwestii w grę wchodzi jedynie produkucja krótkoseryjna. Na krajowych producentów jednak nie liczyłbym. Myślę że takim niszowym producentem, który podołałby zadaniu jest CZ LOKO.
|
|
« Ostatnia zmiana: 01 Maja 2020, 14:41:59 wysłane przez WL »
|
Zapisane
|
Pozdrawiam,<br /><br />Wojciech Lemański
|
|
|
NGR_RU
|
|
« Odpowiedz #77 : 01 Maja 2020, 12:53:02 » |
+2
|
TU7E №003/1974, ZPW Sulejów. Źródło zdjęcia http://750mm.pl/index.php?topic=4882.msg76250#msg76250Cena jednej sztuki Vulcano, to będzie ponad 17 mln. zł. Cena jednej sztuki nowy 7, około 10 mln. rub. na 2018 rok. Lokomotywa składa się z komponentów produkcji rosyjskiej, praktycznie bez importowanych komponentów. Na życzenie klienta lokomotywa może być wykonana w klasycznym nadwoziu.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Tw53 Rudy
|
|
« Odpowiedz #78 : 01 Maja 2020, 16:43:15 » |
-1
|
Czyli nowa TU7 wychodzi w granicach do 600 tys zł . Czyli za powiedzmy jeden obfity sezon można kupić nową lokomotywę .
Orientuje się ktoś jaka była cena nowej L45H , które zakupiła polska ?
|
|
|
Zapisane
|
Wąski tor pod parą ! |13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
|
|
|
Ariel Ciechański
|
|
« Odpowiedz #79 : 01 Maja 2020, 17:06:43 » |
0
|
Czyli za powiedzmy jeden obfity sezon można kupić nową lokomotywę .
Gdzie niby w kasie po sezonie zostaje nadwyżka 600 k?
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br />
|
|
|
|