Świat kolejek wąskotorowych SMF
29 Marzec 2024, 09:19:05 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Tabor wąskotorowy - aktualnie produkowany  (Przeczytany 95121 razy)
Jacek Fink-Finowicki
Młotkowy
**
Długość toru:: 59 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #60 : 12 Kwiecień 2020, 17:45:48 »
0

To może zadam pytania bardziej konkretnie:
1 - Jaka jest masa zestawu kołowego z maźnicami?
2 - Jaka jest masa całego wózka?
3 - Jaka jest masa belki bujakowej?
Zapisane
NGR_RU
Młotkowy
**
Długość toru:: 111 m

W terenie W terenie


NGR.ru NGR_RU
« Odpowiedz #61 : 13 Kwiecień 2020, 11:45:15 »
+2

To może zadam pytania bardziej konkretnie:
Nie wiem ... Możesz spróbować dowiedzieć się na Facebooku od pracowników KMZ.

Nowy wagon samowyładowczy serii VSK-1000 https://www.facebook.com/KambarkaZavod/posts/2599935406955832. Czteroosiowy wagon samowyładowczy VSK-1000, przeznaczony jest do przewozu materiałów kruszonych, żwir, tłuczeń, piasek, ziemia, balast, ruda, węgiel. Rozładunek odbywa się na dowolną stronę toru, przez obrót pudła o kąt 45o, za pomocą cylindrów pneumatycznych dwustronnego działania, zawieszonych na ostoi wagonu (po dwie sztuki z każdej strony).

Podstawowe parametry:
Szerokość toru 800-1000 mm
Masa własna 28 t
Ładowność 35 t
Pojemność pudła 16 m3
Max. Prędkość  50 km/h


* VSK.jpg (85.45 KB, 960x635 - wyświetlony 451 razy.)

* VSK_.jpg (97.82 KB, 540x960 - wyświetlony 427 razy.)

* VSK_1.jpg (73.81 KB, 960x635 - wyświetlony 425 razy.)

* VSK_2.jpg (88.21 KB, 960x635 - wyświetlony 462 razy.)
Zapisane
NGR_RU
Młotkowy
**
Długość toru:: 111 m

W terenie W terenie


NGR.ru NGR_RU
« Odpowiedz #62 : 28 Kwiecień 2020, 09:05:59 »
+1

Czteroosiowy wagon samowyładowczy UVS-22, przeznaczony jest do przewozu materiałów kruszonych, żwir, tłuczeń, piasek, ziemia, balast, ruda, węgiel. Rozładunek odbywa się na dowolną stronę toru, przez obrót pudła o kąt 45o, za pomocą cylindrów pneumatycznych dwustronnego działania, zawieszonych na ostoi wagonu. KMZ www.instagram.com/zavodkmz/

Podstawowe parametry:
Szerokość toru 750-785 mm
Masa własna 11 t
Ładowność 22 t
Pojemność pudła 10 m3
Max. Prędkość  50 km/h


* 22.jpg (109.26 KB, 1080x590 - wyświetlony 421 razy.)

* 22__.jpg (104.73 KB, 1080x590 - wyświetlony 409 razy.)

* 22_.jpg (69.06 KB, 1080x590 - wyświetlony 425 razy.)

* 7-.jpg (104.92 KB, 1080x590 - wyświetlony 454 razy.)
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #63 : 28 Kwiecień 2020, 23:15:51 »
+1

Ciekaw jestem kosztu takiego wagonu
Zapisane

Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 402 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #64 : 29 Kwiecień 2020, 13:10:13 »
0

Fabrycznie nowy wagon letniak z KMZ :
https://www.facebook.com/KambarkaZavod/photos/ms.c.eJxFzcENwDAIQ9GNKoLBwfsvVom05PrkD84FT0juMoY93hAWpdyw9QFKSYcKFzpJG7AD~_mGzgTfhucH5snqBmgS9kF4tZB7A.bps.a.2613249308957775/2613253992290640/?type=3&theater
Zwróćcie uwagą jakiej prostej konstrukcji ma wózki,duże drzwi wejściowe i konkretne poręcze.
Zapisane

Jakub Szadkowski
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1482 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #65 : 29 Kwiecień 2020, 15:26:29 »
0

Пассажирский вагон ВП750-Дилижанс
Podoba mi się określenie dyliżans
To jest lepsze:
https://www.facebook.com/photo?fbid=1914545892161457&set=a.1914545432161503
I trzeba przyznać - całkiem zgrabne
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
feyg
Mechanik
***
Długość toru:: 232 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #66 : 29 Kwiecień 2020, 16:21:36 »
0

Jakby dołożyli jeszcze tak ze dwie osie toczne odpowiedniej średnicy...
Zapisane
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #67 : 29 Kwiecień 2020, 22:07:05 »
0

O Madonna! Na pierwszy rzut oka myślałem, że to Shay. A to imitacja.
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Jacek Fink-Finowicki
Młotkowy
**
Długość toru:: 59 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #68 : 30 Kwiecień 2020, 02:33:24 »
-1

Te wózki w wagonie osobowym to wygladają niczym wózki technologiczne
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1976 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #69 : 30 Kwiecień 2020, 10:43:45 »
0

O Madonna! Na pierwszy rzut oka myślałem, że to Shay. A to imitacja.
Tak, mnie też pierwsze skojarzenie wyglądu poszło w kierunku Shaya. Nawet podobny układ osi :-)
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 402 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #70 : 30 Kwiecień 2020, 11:26:30 »
+1

Te wózki w wagonie osobowym to wygladają niczym wózki technologiczne


To zaprojektuj i wdróż do produkcji lepsze ale i zarazem proste w budowie.A i żeby były wytworzone przez polskiego producenta a nie przez jakąś zachodnią korporację.
Krytykować każdy umie zwłaszcza przy pomocy klawiatury,a do rzeczywistej pracy na rzecz wąskich torów jest garstka ludzi.
Zapisane

Jakub Szadkowski
NGR_RU
Młotkowy
**
Długość toru:: 111 m

W terenie W terenie


NGR.ru NGR_RU
« Odpowiedz #71 : 30 Kwiecień 2020, 14:54:07 »
+2

Wózek 2-osiowy zunifikowany jest przeznaczony dla wagony silnikowe typu https://en.wikipedia.org/wiki/TU8P (nieaktywny wózek przód) i maszyny torowe. Możesz podać przykład, analogię - wózki MBxd2 i A208P.

Główne dane:
Szerokość toru 600-1520 mm
Masa wózka   1,5-2 t
Baza wózka   1400 mm
Długość         2322 mm


*  (71.54 KB, 1024x683 - wyświetlony 420 razy.)

*  (129.99 KB, 1024x683 - wyświetlony 420 razy.)

* TU VNR.jpg (196.08 KB, 2048x1094 - wyświetlony 423 razy.)
Zapisane
Jacek Fink-Finowicki
Młotkowy
**
Długość toru:: 59 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #72 : 30 Kwiecień 2020, 23:41:04 »
0

...żeby były wytworzone przez polskiego producenta ...

Zdawało mi się, że zakład o którym piszemy leży trochę dalej niż najbliższa granica... ale może się mylę?
Zaś jeśli już mówimy o projektowaniu wózków to pamiętajmy, że takie wózki muszą spełnić szereg norm które obowiązują w krajach UE zaś na wschodzie już nie koniecznie - więc tu ciekaw jestem czy wykonano pełen cykl prób obciążeniowych i czy jest z tego wiarygodny raport z badań, który można by dołączyć do raportu NoBo celem przeprowadzenia procedury dopuszczenia do ruchu.

I tu może się okazać, że szybciej i prościej (a być może i taniej) będzie zamówić w Newagu wózki od Vulcano.
Zapisane
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 402 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #73 : 01 Maj 2020, 00:22:47 »
0

Vulcano to być może dobry sprzęt i bardzo by się przydał na niektórych kolejach ,ale cena zakupu to bariera nie do przeskoczenia dla większości jak nie wszystkich operatorów w Polsce.Chcąc prowadzić regularny ruch planowy z w miarę dobrą częstotliwością,a tylko do takiego opłacał by się zakup,trzeba by mieć co najmniej trzy takie motowozy (dwa w ruchu i jeden w rezerwie/przeglądzie/naprawie),koszt niesamowity a i jeszcze cała infrastruktura do obsługi (odpowiednio wyposażone stanowisko przeglądowo-naprawcze)też pewnie nie jest tania.

Rosjanie proponują nam na pewno prostszą i tańszą alternatywę,zwłaszcza że jeden z ich produktów czyli TU7E ,kiedyś pracował w Polsce a  co za tym idzie musiał przejść badania dopuszczające go do ruchu.

« Ostatnia zmiana: 01 Maj 2020, 12:59:40 wysłane przez Jsz » Zapisane

Jakub Szadkowski
Tw53 Rudy
Zawiadowca
****
Długość toru:: 407 m

W terenie W terenie


WMD Rudy > WMD Bytom Karb Wąsk.


« Odpowiedz #74 : 01 Maj 2020, 00:28:08 »
0

Vulcano to być może dobry sprzęt i bardzo by się przydał na niektórych kolejach ,ale cena zakupu to bariera nie do przeskoczenia dla większości jak nie wszystkich operatorów w Polsce.Chcąc prowadzić regularny ruch planowy z w miarę dobrą częstotliwością,a tylko do takiego opłacał by się zakup,trzeba by mieć co najmniej trzy takie motowozy (dwa w ruchu i jeden w rezerwie/przeglądzie/naprawie),koszt niesamowity a i jeszcze cała infrastruktura do obsługi (odpowiednio wyposażone stanowisko przeglądowo-naprawcze)też pewnie nie jest tania.

Rosjanie proponują nam na pewno prostszą i tańszą alternatywę,zwłaszcza że jeden z ich produktów czyli TU7A ,kiedyś pracował w Polsce a  co za tym idzie musiał przejść badania dopuszczające go do ruchu.



A zachowało się może zdjęcie tego TU7A pracującego w Polsce ?  Gdzie był używany ?


Wydaje mi się , że za jakiś czas gdy zaistnieje sytuacja braku odpowiednich silników do Lxd2 to właśnie zakup nowych lokomotyw wąskotorowych będzie jedynym ratunkiem ... chyba że te nowe polskie wagony motorowe co śmigają po sycylii aktualnie by zakupić lub nowa krajowa konstrukcja i seria powiedzmy 50 lokomowyw wąskotorowych z newagu czy pesy... ale to chyba nie możliwe
Zapisane

Wąski tor pod parą !
|13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
WL
Młotkowy
**
Długość toru:: 144 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #75 : 01 Maj 2020, 10:05:09 »
+2

Vulcano to być może dobry sprzęt i bardzo by się przydał na niektórych kolejach ,ale cena zakupu to bariera nie do przeskoczenia dla większości jak nie wszystkich operatorów w Polsce.

Cena jednej sztuki Vulcano, to będzie ponad 17 mln. zł. Otrzymujemy za to wysokopodłogowy szt. Podczas gdy, 30-metrowe niskopodłgowe tramwaje "chodzą" po 10 mln. zł. Moim zdaniem cena Vulcano nie jest adekwatna do tego co otrzymujemy.

Rosjanie proponują nam na pewno prostszą i tańszą alternatywę,zwłaszcza że jeden z ich produktów czyli TU7A ,kiedyś pracował w Polsce a  co za tym idzie musiał przejść badania dopuszczające go do ruchu.

To że 2 szt. trafiły do (Czecho)Słowacji to wiem.
Snežný pluh na TEŽ - ke by Miroslav Belay, on Flickr

Ale to, że jedna sztuka była w Polsce, to absolutne zaskoczenie!
Zapisane

Pozdrawiam,<br /><br />Wojciech Lemański
WL
Młotkowy
**
Długość toru:: 144 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #76 : 01 Maj 2020, 10:24:20 »
+2

Wydaje mi się , że za jakiś czas gdy zaistnieje sytuacja braku odpowiednich silników do Lxd2 to właśnie zakup nowych lokomotyw wąskotorowych będzie jedynym ratunkiem ...

Ten problem jest rozwiązywalny. W ex "korsykańskich" L45H są zamontowane silniki Caterpliara (C18).

seria powiedzmy 50 lokomowyw wąskotorowych z newagu czy pesy... ale to chyba nie możliwe

W tej kwestii w grę wchodzi jedynie produkucja krótkoseryjna. Na krajowych producentów jednak nie liczyłbym.
Myślę że takim niszowym producentem, który podołałby zadaniu jest CZ LOKO.
« Ostatnia zmiana: 01 Maj 2020, 14:41:59 wysłane przez WL » Zapisane

Pozdrawiam,<br /><br />Wojciech Lemański
NGR_RU
Młotkowy
**
Długość toru:: 111 m

W terenie W terenie


NGR.ru NGR_RU
« Odpowiedz #77 : 01 Maj 2020, 12:53:02 »
+2

TU7E №003/1974, ZPW Sulejów. Źródło zdjęcia http://750mm.pl/index.php?topic=4882.msg76250#msg76250

Cena jednej sztuki Vulcano, to będzie ponad 17 mln. zł.
Cena jednej sztuki nowy 7, około 10 mln. rub. na 2018 rok. Lokomotywa składa się z komponentów produkcji rosyjskiej, praktycznie bez importowanych komponentów. Na życzenie klienta lokomotywa może być wykonana w klasycznym nadwoziu.



* TU-7E.jpg (180.71 KB, 737x511 - wyświetlony 425 razy.)

* New7, maja 2019.jpg (97.51 KB, 960x720 - wyświetlony 413 razy.)
Zapisane
Tw53 Rudy
Zawiadowca
****
Długość toru:: 407 m

W terenie W terenie


WMD Rudy > WMD Bytom Karb Wąsk.


« Odpowiedz #78 : 01 Maj 2020, 16:43:15 »
-1

Czyli nowa TU7 wychodzi w granicach do 600 tys zł . Czyli za powiedzmy jeden obfity sezon można kupić nową lokomotywę .

Orientuje się ktoś jaka była cena nowej L45H , które zakupiła polska ?
Zapisane

Wąski tor pod parą !
|13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #79 : 01 Maj 2020, 17:06:43 »
0

Czyli za powiedzmy jeden obfity sezon można kupić nową lokomotywę .


Gdzie niby w kasie po sezonie zostaje nadwyżka 600 k?
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!