Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 12:40:07 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Drezyny Wmc  (Przeczytany 25885 razy)
marekus
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« : 06 Marca 2010, 17:42:46 »
0

Witam. Poszukuję wszelkich danych o zachowanych i złomowanych ostatnio drezynach Wmc. Była już kiedyś na forum próba stworzenia takiego spisu, ale skończyło się na ilości wyprodukowanych egzemplarzy i opisie kilku sztuk. A więc proszę o podawanie numeru drezynki, miejsca stacjonowania (najlepiej też dawnego miejsca stacjonowania) oraz ewentualnie zdjęcie.

P.S Czy rogowska Wmc014 służy jako "dawca" dla Wmc009? (wiem, że mają inne silniki). Czy są wobec tej drezyny jakieś plany?
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #1 : 06 Marca 2010, 17:59:02 »
0

No to na początek tyle, co wiem:

- Bytom Karb: Wmc106, sprawna, skrzynia biegów wymieniona około roku 2004 na czterobiegową, napęd na jedną oś
- Rudy: Wmc101, niesprawna, oczekuje na remont lub w jego trakcie, niedawno odkupiona od Gieruckiego i wprowadzona ponownie z Karniowa (Krnova) do Rud
- Przeworsk: wrak Wmc016 ex WTC Wiślica - brak jednej osi, szczątki silnika, ogólnie stan zwraczały, przekazana przez DKD Starostwu Powiatowemu w Starachowicach, następnie sprzedana osobie prywatnej. Prócz tej drezyny jeszcze 2 kolejne we władaniu tamtejszego samorządu, jedna sprawna wycacana, druga odstawiona, optycznie stan dobry, numery niestety nieznane.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #2 : 06 Marca 2010, 21:54:55 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 04:21:31 wysłane przez Phinek » Zapisane
marekus
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3 : 06 Marca 2010, 22:02:50 »
0

Czy 009 dostała silnik diesla jeszcze w Sompolnie? 014 dostała oś od czego?
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #4 : 06 Marca 2010, 22:13:02 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 04:21:39 wysłane przez Phinek » Zapisane
prof_klos
Mechanik
***
Długość toru:: 284 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #5 : 07 Marca 2010, 00:30:10 »
0

WMC 039 jest w Krośniewicach, na chodzie (przynajmniej niedawno jeszcze działała). Silnik - nie znam się - wiem, że "od traktora", charakterystycznie pyrkocze. Z tego co pamiętam, trzy biegi.
Zapisane

Filozofia sztuką życia...!
adam
Zbanowany
Mechanik
***
Długość toru:: 180 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 07 Marca 2010, 09:40:28 »
0

Masz racje Michale - silnik to Ursus Ferguson  ale skrzynia nie 3 biegowa tylko czterobiegowa  - sprawna jezdziłem ja w lutym na początku , kawałeczek po zimie wiadomo trza było uruchomić zobaczyć co i jak. Biegi siedząc w stronę paki:
1ka w dól w prawo , 2ka do góry w prawo i 3ka lewo dól i 4ka lewo góra. Co do drezyn gdzieś miałem zapisane prawdziwe ich numery z tego względu ,że po koniec funkcjonowania kolejki w 2008r numery zostały przebite w różnych celach  - może w celu udowodnienia ,że ta to nie ta co powinna być - a są ich jeszcze 2 sztuki i jedna mała prywatna DOC-119 , duża 039 i tamte numery ustalę. Oczywiście dwie skasowane jedna z Boniewa i jedna z Krośniewic gdziej jakoś w 2002r.
Zapisane

Zarząd Kujawskich Kolei Dojazdowych w Krośniewicach
kamicz
SGKW
*
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #7 : 07 Marca 2010, 09:43:49 »
0

-Śmigiel Wmc-020 (powinno być Wmd) sprawna- silnik Diesla, niestety nie pamiętam jaki, co ciekawe ma hamulec powietrzny
Zapisane

Pozdrawiam, Kamil
Górnośląskie Koleje Wąskotorowe
www.sgkw.eu
OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 524 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #8 : 07 Marca 2010, 11:49:37 »
0

Cytat: "kamicz"
-Śmigiel Wmc-020 (powinno być Wmd) sprawna- silnik Diesla, niestety nie pamiętam jaki, co ciekawe ma hamulec powietrzny


Silnik ma pochodzenie rolnicze (w sensie ciągnika) i jest cholernie wielki; obudowa silnika+skrzyni sięga 3/4 długości kabiny (a kabuna jest dłuższa o jedno okno od standardowej, co przekłada się na mniejszą pakę). Do tego warto wspomnieć, że posiada napęd na obie osie (żeby było śmieszniej ma 2 nawrotniki i da się osie puścić w różnych kierunkach  :grin: ).
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
Romas
Zawiadowca
****
Długość toru:: 410 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #9 : 07 Marca 2010, 12:43:22 »
0

Cytat: "Paweł Niemczuk"

- Przeworsk: wrak Wmc016 ex WTC Wiślica - brak jednej osi, szczątki silnika, ogólnie stan zwraczały, przekazana przez DKD Starostwu Powiatowemu w Starachowicach, następnie sprzedana osobie prywatnej.


Drezyna o której piszesz to Wmc 011
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #10 : 07 Marca 2010, 13:06:47 »
0

Uppsss, czas nabyć coś na poprawę pamięci - kolejny babol z powodu sklerozy..... Dzieki za sprostowanie.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #11 : 07 Marca 2010, 14:45:10 »
0

Cytat: "Łowca"
LISTA ZACHOWANYCH W POLSCE DREZYN Wmc:

Wmc 003   750 mm   050/1975 r.            Środa Wielkopolska   Sprawna
Wmc 004   750 mm   054/1978 r.      Mercedes   Nowy Dwór Gdański   Sprawna
Wmc 009   750 mm            Andoria   Rogów         Sprawna
Wmc 010   750 mm                  Przeworsk      Odstawiona
Wmc 011   750 mm            brak silnika   Przeworsk      Zdewastowana, brak osi i silnika
Wmc 014   750 mm            S-21      Rogów         Odstawiona, złamana oś
Wmd 015   750 mm                  Ełk         Sprawna
Wmc 016   750 mm                  Sochaczew      Eksponat
Wmc 017   600 mm   001/1969 r.            Białośliwie      Sprawna, ex 750mm
Wmc 017   750 mm                  Sochaczew      Eksponat, fałszywy numer podmieniony w muzeum
Wmc 020   750 mm            Perkins   Śmigiel      Sprawna
Wmc 025   750 mm                  Ełk         Sprawna
Wmc 028   750 mm            brak silnika   Mława         Odstawiona, obie osie toczne
Wmc 029   750 mm            Andoria   Mława         Odstawiona, oznaczona Wmc 038
Wmc 035   750 mm                  Przeworsk      Sprawna
Wmc 038   750 mm            brak silnika   Mława         Zdewastowana, oznaczona Wmc 029
Wmc 039   750 mm            Andoria   Karczmiska      Sprawna
Wmc 039   750 mm            Perkins   Krośniewice      Sprawna, numer zdublowany
Dm 101   750 mm   ZNTK Wrocław 1956         Majdan      Sprawna   
Dkc 101   750 mm   Przeworsk 1972   S-47A      Sochaczew      Eksponat   
Wmc 101   785 mm            Mercedes   Rudy         W trakcie remontu
Wmc 106   785 mm   018/19?? r.      S-21      Bytom Karb      Sprawna
Ws 152   1000 mm                  Gryfice      Eksponat
Wmc 153   1000 mm            Mercedes   Koszalin      Odstawiona
Wmc 158   1000 mm            brak silnika   Piaseczno      Zdewastowana, wybebeszona, brak osi
Wmc 159   1000 mm            S-21      Piaseczno      Sprawna
Wmc 201   600 mm                  Wenecja      Eksponat
Wmc 204   750 mm   054/1977 r.      brak silnika   Białośliwie      Używana jako wagon, bez silnika, ozn. serią S 00-00912 4018-1
Wmc 204   600 mm                  Wenecja      Eksponat, prawdopodobnie prawdziwy numer to Wmc 206
Wmc 206   600 mm            Perkins   Żnin         Sprawna, prawdopodobnie prawdziwy numer to zdublowany Wmc 204
Wmc 205   600 mm                  Poznań         Zdewastowana
Wmc 307   1000 mm                  Dobra Nowogardzkie Odstawiona
Wmc 309   1000 mm                  Gryfice      Sprawna
Wmc Co?   750 mm                  Krośniewice      Zdewastowana, prawdopodobnie Wmc 023
Wmc Co?   750 mm                  Zbiersk      Sprawna, prawdopodobnie Wmc 018
Wmc Co?   750 mm                  Zbiersk      Zdewastowana



Dodam od siebie:
Wmc158, nr fabr. 27, rok prod. 1971, własność starostwa piaseczyńskiego - wrak totalny.
Wmc159, nr fabr. 28, rok prod. 1972, własność prywatna Jerzego Ch. - sprawna, napęd na tył, silnik "Żuk".

Gryfice - napęd na dwie osie.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Phinek
Gość
« Odpowiedz #12 : 07 Marca 2010, 16:51:59 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 04:21:53 wysłane przez Phinek » Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #13 : 07 Marca 2010, 17:12:00 »
0

Właściwie to niektóre z tych wózków powinny nosić oznaczenie Wmd...
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
102N
Zawiadowca
****
Długość toru:: 466 m

W terenie W terenie



jakub.luczak
« Odpowiedz #14 : 07 Marca 2010, 17:35:00 »
0

W Gnieźnie Jest Wmd 023-będąca kiedyś Wmc-etką...
Zapisane

1. Admin / Moderator ma zawsze rację.
2. Gdy Admin / Moderator nie ma racji - patrz punkt 1.
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #15 : 07 Marca 2010, 18:12:07 »
0

A ta "Wmc 205 600 mm Poznań Zdewastowana" o której pisał Łowca wpierw, a Kucyk później, to jest ta z rupieciarni przy Maltance?



Czyli wylądowała w Białośliwiu razem z resztą tego, co tam stało?
Zapisane

Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1020 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #16 : 07 Marca 2010, 18:37:33 »
0

Nieeeee, to jest Wm5 która obecnie jest na Grodziskiej kolei drezynowej. Normalnotorowej rzecz jasna.
Zapisane

marekus
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #17 : 07 Marca 2010, 18:41:29 »
0

Odnośnie białośliwskiej Wmc204 czytałem, że zakłady w Koronowie planowały ich produkcję na inne rozstawy, zarówno w opcji umożliwiającej ciągnięcie wagonu, jak i w opcji z silnikiem S-21 lub podobnym, na 10-15 osób. Szkoda, że nie wypaliło, bo toto byłoby bardzo ekonomiczne...
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #18 : 07 Marca 2010, 19:00:19 »
0

Cytat: "Łowca się machnął, więc sprostowanie"
Wmd023 została na pewno sprowadzona do Gniezna z WDZ Sompolno już po 2001 roku
Ta drezyna ma silnik Perkins - to jest właśnie takie coś rolnicze od Ursus-Fergusson pisali o tym na forum.

Myślałem, że to ta co jest w Krośniewicach - a tu skucha, czyli ta odstawiona w Krośniewicach ma inny numer.

Prawdopodobnie też pomyliłem się przy 025 - w Ełku chyba jest tylko jedna 015 - już nie pamiętam jakie mam źródło z tym, że ona jest w Ełku. Ale wedle ostatniego artykułu Zbycha 025 została przekuta na tor 600 dawno temu już. Kwestia sporna.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
lisiogonek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 305 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #19 : 07 Marca 2010, 22:03:01 »
0

nasza białosliwska Wmc jest w trakcie wymiany silnika benzynowego na diesla i na razie jest niesprawna. Wymiana silnika pociągła za sobą wiele modyfikacji różnych elementów i na razie nie wiadomo co dalej będzie  i kiedy wyjedzie na szlak. :?:
Zapisane

TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!