bastionn
|
 |
« Odpowiedz #1060 : 08 Lipca 2010, 22:33:20 » |
0
|
Jakiś plafony są w Mbxd1 ale wydają sie być bardziej wypukłe...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #1061 : 08 Lipca 2010, 22:42:48 » |
0
|
W Mbxd1 tak samo jak w 1Aw czy Mx spotykamy plafoniery kolejowe ew. tramwajowe, z salaterką lub rybim oczkiem.
Gwoli wyjaśnienia fi zagadkowej plafonierki wynosi 112 mm.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Bartosz Uryga
SGKW

Długość toru:: 343 m
W terenie
WRS Bytom Karb
|
 |
« Odpowiedz #1062 : 08 Lipca 2010, 23:53:23 » |
0
|
Używano tego jako kiepałek w każdym szanującym się biurze w lokomotywowni na wąskim? 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kajetan
|
 |
« Odpowiedz #1063 : 08 Lipca 2010, 23:56:22 » |
0
|
Podumajmy więc...
To mogło być coś samobieżnego, ale WLs40/50/75 oraz wszelkie MBxd1 już wykluczyliśmy, Lxd2 i Lyd1 wykluczam także bo to nie polskie i tam są inne lampy... Drugi wariant - coś osobowego, ale ani 1Aw ani 3Aw tego nie mają. Rumunotwory także odpadają.
Zostaje... 802S?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #1064 : 09 Lipca 2010, 00:07:09 » |
0
|
Mija 24 godzina od zadania pytania, więc czas na podpowiedź... Brzmi ona tak:
"Tabor tego typu był i jest używany wyłącznie na jednej kolejce wąskotorowej"
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #1065 : 09 Lipca 2010, 00:44:37 » |
0
|
Nikt jeszcze nie wspomniał Mbd1. Czyżby to tam znajdowały się te tajemnicze plafoniery?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #1066 : 09 Lipca 2010, 00:59:13 » |
0
|
Nie w MBd1 znajdowały się salaterki:  lub rybie oczka:  My szukamy takich:  po za tym MBd1 jeździły na różnych kolejkach.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kajetan
|
 |
« Odpowiedz #1067 : 09 Lipca 2010, 01:02:30 » |
0
|
Myślę więc, że po rozwiązanie tej zagadki musimy udać się na południowo-wschodni skrawek naszego pięknego kraju. EDIT: O, już mam: 
|
|
« Ostatnia zmiana: 09 Lipca 2010, 01:06:22 wysłane przez Kajetan »
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #1068 : 09 Lipca 2010, 01:07:36 » |
0
|
I o to właśnie chodziło 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
OnlyBreslau
|
 |
« Odpowiedz #1069 : 09 Lipca 2010, 12:17:07 » |
0
|
W ryflowanych wagonach z Bieszczadzkiej Kolej Leśnej 
|
|
|
Zapisane
|
Ar kas jums patinka, o ne tai, ką jūs pasiūlymas
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #1070 : 09 Lipca 2010, 12:22:52 » |
0
|
Ciekawe jak to się sprawdza - tzn czy wystarczająco dużo światła dają.
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
feyg
|
 |
« Odpowiedz #1071 : 09 Lipca 2010, 13:37:26 » |
0
|
TU się kryje odpowiedź...
|
|
« Ostatnia zmiana: 10 Lipca 2010, 00:27:39 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
OnlyBreslau
|
 |
« Odpowiedz #1072 : 09 Lipca 2010, 21:21:59 » |
0
|
Właśnie nie wiem dlaczego, ale przerzuciło mnie do działu znalezione w necie...
|
|
|
Zapisane
|
Ar kas jums patinka, o ne tai, ką jūs pasiūlymas
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #1073 : 10 Lipca 2010, 00:29:18 » |
0
|
Wydzielone i scalone...
Jak by nie było poprawnej odp. wcześniej udzielił Kajetan pisząc o południowo-wschodnim skraju Polski i załączając zdjęcie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kajetan
|
 |
« Odpowiedz #1074 : 10 Lipca 2010, 02:14:16 » |
0
|
Pytanie z gatunku trywialnych: 137. Czym się różni przelew wody ze zbiornika toalety w wagonie 1Aw od tego w klasie rumuńskiej?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Brood.K
|
 |
« Odpowiedz #1075 : 11 Lipca 2010, 12:51:14 » |
0
|
Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale w jednym przelewało się rurą bezpośrednio na zewnątrz, a w drugim do ubikacji lub umywalki.. bodajże...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kajetan
|
 |
« Odpowiedz #1076 : 11 Lipca 2010, 14:04:37 » |
0
|
Faktycznie, w 1Aw rura idąca do miski ustępowej ma po drodze zawór trójdrożny, który służy do spuszczania wody z instalacji. Nie jest to jednak przelew.
W 3Aw, o ile się nie mylę, problem rozwiązano identycznie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kajetan
|
 |
« Odpowiedz #1077 : 11 Lipca 2010, 21:23:41 » |
0
|
Dobra, widzę że chętnych do zgadywania nie ma, czy też może wszyscy, którzy to wiedzą, są w tej chwili w Rogowie/na wakacjach...
Zatem małe wyjaśnienie, jak wygląda instalacja wodna w 1Aw:
Wodowanie zbiornika (który wisi sobie na ścianie nad umywalką) następuje poprzez rurę mającą kształt litery "L". Na jej końcu znajduje się króciec identyczny jak w EN57 i wielu innych normalnotorowych ustrojstwach. A przelew? Przelewem jest po prostu druga identyczna L-kształtna rura prowadząca na drugą stronę wagonu. Rozwiązanie prostackie, a zarazem skuteczne - woda wylewa się tym króćcem, do którego akurat nie podłączono węża.
W klasie rumuńskiej rzecz rozwiązano nieco inaczej. Wodowanie odbywa się za pomocą rury mającej kształt litery "odwrócone T" zaś odpowietrzanie i przelew za pomocą dodatkowej pionowej rurki idącej pod wagon. Rozwiązanie to ma tą wadę, że do wodowania potrzebny jest dekiel strażacki 2". Kiedyś cztery takie dekle (dwa do wodowania instalacji toalety i dwa do c.o.) stanowiły integralne wyposażenie wagonu ale jak wiadomo aluminium jest materiałem strategicznym i ma skłonności do znikania. W efekcie dekielek trzeba mieć własny i oznacza to znacznie więcej biegania przy wodowaniu...
Jako że mamy na forum sezon ogórkowy a ja nie mam pomysłu na następne pytanie, zatem może niech Brood.K zada następne...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Brood.K
|
 |
« Odpowiedz #1078 : 13 Lipca 2010, 23:15:10 » |
0
|
Temperatura taka,że nic trudnego nie wymyślę.. Może semaforowo tym razem. 138. Proszę podać przykład sygnału/wskaźnika ( niepotrzebne skreślić ) który ma różne znaczenia na torze normalnym i wąskim, mimo takiego samego wyglądu.
|
|
« Ostatnia zmiana: 14 Lipca 2010, 01:32:13 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
Bogdan_KRK
|
 |
« Odpowiedz #1079 : 13 Lipca 2010, 23:33:12 » |
0
|
Witam! Ja myślę,że nic nie wymyślę, z powodu temperatury. W Krakowie 28 st. C. Pozdrawiam! Bogdan.
|
|
|
Zapisane
|
"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
|
|
|
|