Ptr
|
 |
« Odpowiedz #1540 : 23 Września 2010, 16:06:17 » |
0
|
209. Podaj przynajmniej dwie przyczyny osiadania nasypów kolejowych (chodzi mi o konkretne procesy, a nie na przykład że niedbałe wykonanie).
|
|
« Ostatnia zmiana: 23 Września 2010, 17:39:04 wysłane przez emibe »
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
OczeQ
SGKW

Długość toru:: 524 m
W terenie
Wariat torowy
|
 |
« Odpowiedz #1541 : 23 Września 2010, 16:48:58 » |
0
|
- Szkody górnicze - Podsiąki kapilarne
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem? 
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #1542 : 23 Września 2010, 17:23:26 » |
0
|
@ szkody górnicze - OK @Podsiąki - same w sobie nie są zagrożeniem, sprecyzuj więc w jakich okolicznościach doprowadzają do osiadania.
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #1543 : 23 Września 2010, 18:38:48 » |
0
|
Po chwili zastanowienia doszedłem do wniosku że jednak mogę uznać taką odpowiedź, bo w sumie podsiąk można traktować jako czynnik inicjujący pewne zjawiska w gruncie, a więc może być w takim razie przyczyną, czyli jednocześnie odpowiedzią na moje pytanie  A tu jeszcze kilka innych przykładów możliwych odpowiedzi: - niedostateczne zagęszczenie podłoża podczas budowy - zmniejszenie się objętości gruntów mikroporowatych po ich zawilgoceniu - zwiększenie obciążeń przekazywanych na nasyp (większe naciski osiowe) - zbytnie przesuszenie podłoża (np. poprzez odwodnienia zbudowane w okolicy), co w niektórych rodzajach gruntów może wpływać na ich właściwości mechaniczne - wykonanie nasypu z materiału o niekorzystnych parametrach. Zobaczmy zatem o co nas zapyta OczeQ
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
OczeQ
SGKW

Długość toru:: 524 m
W terenie
Wariat torowy
|
 |
« Odpowiedz #1544 : 23 Września 2010, 19:29:44 » |
0
|
więc zapytam tak:
210: "Przetaczanie odskokiem". O co chodzi? (i w jakich okolicznościach jest zabronione?)
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem? 
|
|
|
MichałŁ
|
 |
« Odpowiedz #1545 : 23 Września 2010, 19:52:05 » |
0
|
To jest odwrotność manewrowania odrzutem. Czyli ciągniemy wagony ktoś je musi rozpiąć w biegu my przyśpieszamy a wagony zostają. Nie wolo tego robić gdy lokomotywa ma jechać na inny tor niż wagony.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
OczeQ
SGKW

Długość toru:: 524 m
W terenie
Wariat torowy
|
 |
« Odpowiedz #1546 : 24 Września 2010, 16:25:37 » |
0
|
No proszę, myślałem że dłużej bedzie nierozwiazane, a tu taki psikus  Odpowiedź poprawna.
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem? 
|
|
|
MichałŁ
|
 |
« Odpowiedz #1547 : 24 Września 2010, 21:02:16 » |
0
|
To tak żeby było szybko i nie za trudno.
211. Jak nazywa się magiczne urządzenie, które powoduje, że hamulec samoczynny i dodatkowy nie zakłócają wzajemnie swojego działania ?
|
|
« Ostatnia zmiana: 24 Września 2010, 22:14:40 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #1548 : 24 Września 2010, 21:19:39 » |
0
|
A może podwójny zawór zwrotny?
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
MichałŁ
|
 |
« Odpowiedz #1549 : 24 Września 2010, 22:01:49 » |
0
|
A no i tak chodzi o podwójny zawór zwrotny. Który łączy cylinder hamulcowy z tym hamulcem w którym panuje wyższe ciśnienie. Zapobiega on takiemu zjawisku że powietrze z rozdzielacza zamiast pójść do cylindra ucieknie przez zawór dodatkowy i odwrotnie, powietrze z dodatkowego bedzie uciekać przez zawór rozrządczy . Akurat przy Knorze z parowozu to by jeszcze jakoś działało bez PZZ ale trzeba by zawsze pamiętać o trzymaniu dodatkowego na pozycji odcięcia. Ale już np. na oerlikonie bez PZZ nie było by mowy o jakimkolwiek hamowaniu.
Więc Kucyku zadawaj
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #1550 : 25 Września 2010, 14:57:40 » |
0
|
Po obejrzeniu pewnego filmu z pewnej kolejki szlag mnie trafił. Maszynista, przepraszam, "maszynista" trąbił i trąbił i... nie jechał przez przejazd tylko trąbił. Znaczy to był pewnie nie maszynista a trąbita. Zatem takie dziś zadam pytanie. Dodam, że odpowiedź jest tylko jedna i bardzo konkretna. 212. Dla kogo przeznaczony jest sygnał Rp1 dawany przy wskaźniku W6a?
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #1552 : 25 Września 2010, 15:04:05 » |
0
|
A właśnie, że nie... Czy ktoś ma inne propozycje?
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #1553 : 25 Września 2010, 16:38:25 » |
0
|
Mają obudzić kierownika pociągu, aby w razie stuknięcia czegoś był już w miarę ogarnięty.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
NTP-13
Młotkowy
 
Długość toru:: 105 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #1554 : 25 Września 2010, 17:28:58 » |
0
|
Dla nikogo, ponieważ wskaźnika W6a nie stosuje się na wąskim torze 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #1555 : 25 Września 2010, 21:39:13 » |
0
|
Ocho, ale NTP dosypał do pieca... Polecam § 139, ust. 2, p. 16 odpowiedniego rozporządzenia. Aby trochę ułatwić podam, że dla kierowców dojeżdżających do przejazdu są przeznaczone (w kolejności alfabetycznej): A-10, B-20, G-1a, G-1b, G-1c, G-1d, G-1e, G-1f, G-3, G-4; i w promocji T-14b, oraz niechlubny T-10. Zatem dla kogo podaje się Rp1 przy W6a?...
|
|
« Ostatnia zmiana: 26 Września 2010, 09:56:33 wysłane przez Kucyk »
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
NTP-13
Młotkowy
 
Długość toru:: 105 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #1556 : 26 Września 2010, 12:48:51 » |
0
|
Rozporządzenie zaczęło obowiązywać w 2005, a do tej pory obowiązywało WE1 w którym nie było mowy o W6a. Ponadto ciężko by w sytuacji stagnacji i postępującej dewastacji infrastruktury wąskotorowej w/w rozporządzenie było wprowadzane do życia.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
emibe
|
 |
« Odpowiedz #1557 : 26 Września 2010, 13:06:26 » |
0
|
A te przepisy obowiązują od 1996 i dotyczą wszystkich kolei (bez rozróżniania na wąskotorowe). Jest tam mowa o interesującym nas przypadku i zapewne kto pierwszy to znajdzie i odpowie, będzie zadawał kolejne pytanie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #1558 : 26 Września 2010, 13:38:31 » |
0
|
Była już chyba o tym mowa w pewnych "rozważaniach natury filozoficznej"  .
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #1559 : 26 Września 2010, 16:00:29 » |
0
|
w razie konieczności zwrócenia uwagi pracowników kolejowych, podróżnych lub innych osób znajdujących się na torze lub w jego pobliżu
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
|