Świat kolejek wąskotorowych SMF
11 Października 2025, 23:39:21 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 76 77 [78] 79 80 ... 215   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wieczny Konkurs  (Przeczytany 1758254 razy)
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #1540 : 23 Września 2010, 16:06:17 »
0

209. Podaj przynajmniej dwie przyczyny osiadania nasypów kolejowych (chodzi mi o konkretne procesy, a nie na przykład że niedbałe wykonanie).
« Ostatnia zmiana: 23 Września 2010, 17:39:04 wysłane przez emibe » Zapisane

To jest przekaz.
OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 524 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #1541 : 23 Września 2010, 16:48:58 »
0

- Szkody górnicze
- Podsiąki kapilarne
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #1542 : 23 Września 2010, 17:23:26 »
0

@ szkody górnicze - OK
@Podsiąki - same w sobie nie są zagrożeniem, sprecyzuj więc w jakich okolicznościach doprowadzają do osiadania.
Zapisane

To jest przekaz.
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #1543 : 23 Września 2010, 18:38:48 »
0

Po chwili zastanowienia doszedłem do wniosku że jednak mogę uznać taką odpowiedź, bo w sumie podsiąk można traktować jako czynnik inicjujący pewne zjawiska w gruncie, a więc może być w takim razie przyczyną, czyli jednocześnie odpowiedzią na moje pytanie
A tu jeszcze kilka innych przykładów możliwych odpowiedzi:
- niedostateczne zagęszczenie podłoża podczas budowy
- zmniejszenie się objętości gruntów mikroporowatych po ich zawilgoceniu
- zwiększenie obciążeń przekazywanych na nasyp (większe naciski osiowe)
- zbytnie przesuszenie podłoża (np. poprzez odwodnienia zbudowane w okolicy), co w niektórych rodzajach gruntów może wpływać na ich właściwości mechaniczne
- wykonanie nasypu z materiału o niekorzystnych parametrach.


Zobaczmy zatem o co nas zapyta OczeQ
Zapisane

To jest przekaz.
OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 524 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #1544 : 23 Września 2010, 19:29:44 »
0

więc zapytam tak:

210: "Przetaczanie odskokiem". O co chodzi? (i w jakich okolicznościach jest zabronione?)
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1545 : 23 Września 2010, 19:52:05 »
0

To jest odwrotność manewrowania odrzutem. Czyli ciągniemy wagony ktoś je musi rozpiąć w biegu my przyśpieszamy a wagony zostają. Nie wolo tego robić gdy lokomotywa ma jechać na inny tor niż wagony.
Zapisane
OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 524 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #1546 : 24 Września 2010, 16:25:37 »
0

No proszę, myślałem że dłużej bedzie nierozwiazane, a tu taki psikus

Odpowiedź poprawna.
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1547 : 24 Września 2010, 21:02:16 »
0

To tak żeby było szybko i nie za trudno.

211. Jak nazywa się magiczne urządzenie, które powoduje, że hamulec samoczynny i dodatkowy nie zakłócają wzajemnie swojego działania ?
« Ostatnia zmiana: 24 Września 2010, 22:14:40 wysłane przez Phinek » Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #1548 : 24 Września 2010, 21:19:39 »
0

A może podwójny zawór zwrotny?
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1549 : 24 Września 2010, 22:01:49 »
0

A no i tak chodzi o podwójny zawór zwrotny. Który łączy cylinder hamulcowy z tym hamulcem w którym panuje wyższe ciśnienie.
Zapobiega on takiemu zjawisku że powietrze z rozdzielacza zamiast pójść do cylindra ucieknie przez zawór dodatkowy i odwrotnie, powietrze z dodatkowego bedzie uciekać przez zawór rozrządczy . Akurat przy Knorze z parowozu to by jeszcze jakoś działało bez PZZ ale trzeba by zawsze pamiętać o trzymaniu dodatkowego na pozycji odcięcia. Ale już np. na oerlikonie bez PZZ nie było by mowy o jakimkolwiek hamowaniu.

Więc Kucyku zadawaj
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #1550 : 25 Września 2010, 14:57:40 »
0

Po obejrzeniu pewnego filmu z pewnej kolejki szlag mnie trafił. Maszynista, przepraszam, "maszynista" trąbił i trąbił i... nie jechał przez przejazd tylko trąbił. Znaczy to był pewnie nie maszynista a trąbita. Zatem takie dziś zadam pytanie. Dodam, że odpowiedź jest tylko jedna i bardzo konkretna.

212. Dla kogo przeznaczony jest sygnał Rp1 dawany przy wskaźniku W6a?
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #1551 : 25 Września 2010, 15:02:17 »
0

Dla kierowców dojeżdżających do przejazdu. O, na przykład tutadj:

http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/data/media/86/waprzezno.jpg

Chichot
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #1552 : 25 Września 2010, 15:04:05 »
0

A właśnie, że nie... Czy ktoś ma inne propozycje?
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Phinek
Gość
« Odpowiedz #1553 : 25 Września 2010, 16:38:25 »
0

Mają obudzić kierownika pociągu, aby w razie stuknięcia czegoś był już w miarę ogarnięty.
Zapisane
NTP-13
Młotkowy
**
Długość toru:: 105 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1554 : 25 Września 2010, 17:28:58 »
0

Dla nikogo, ponieważ wskaźnika W6a nie stosuje się na wąskim torze
Zapisane

Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #1555 : 25 Września 2010, 21:39:13 »
0

Ocho, ale NTP dosypał do pieca... Polecam § 139, ust. 2, p. 16 odpowiedniego rozporządzenia.

Aby trochę ułatwić podam, że dla
kierowców dojeżdżających do przejazdu

są przeznaczone (w kolejności alfabetycznej): A-10, B-20, G-1a, G-1b, G-1c, G-1d, G-1e, G-1f, G-3, G-4; i w promocji T-14b, oraz niechlubny T-10.

Zatem dla kogo podaje się Rp1 przy W6a?...
« Ostatnia zmiana: 26 Września 2010, 09:56:33 wysłane przez Kucyk » Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
NTP-13
Młotkowy
**
Długość toru:: 105 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1556 : 26 Września 2010, 12:48:51 »
0

Rozporządzenie zaczęło obowiązywać w 2005, a do tej pory obowiązywało WE1 w którym nie było mowy o W6a. Ponadto ciężko by w sytuacji stagnacji i postępującej dewastacji infrastruktury wąskotorowej w/w rozporządzenie było wprowadzane do życia.
Zapisane

emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1053 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1557 : 26 Września 2010, 13:06:26 »
0

A te przepisy obowiązują od 1996 i dotyczą wszystkich kolei (bez rozróżniania na wąskotorowe).

Jest tam mowa o interesującym nas przypadku i zapewne kto pierwszy to znajdzie i odpowie, będzie zadawał kolejne pytanie.
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1558 : 26 Września 2010, 13:38:31 »
0

Była już chyba o tym mowa w pewnych "rozważaniach natury filozoficznej" .
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1559 : 26 Września 2010, 16:00:29 »
0

w razie konieczności zwrócenia uwagi pracowników kolejowych, podróżnych lub innych osób znajdujących się na torze lub w jego pobliżu
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Strony: 1 ... 76 77 [78] 79 80 ... 215   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!