janeczek
|
 |
« Odpowiedz #2460 : 24 Października 2013, 21:44:14 » |
0
|
Gdzie jest zachowany drugi parowóz serii Px48, który wcześniej pracował na torze 785 mm.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #2461 : 24 Października 2013, 23:18:23 » |
0
|
1925 w Szwecji. Znak rozpoznawczy obu maszyn to prostokątne czołownice bez podcięcia
|
|
« Ostatnia zmiana: 24 Października 2013, 23:31:47 wysłane przez dobrzyn »
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #2462 : 25 Października 2013, 09:30:44 » |
0
|
Dobrze.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #2463 : 25 Października 2013, 09:54:04 » |
0
|
Mamy w Polsce "sklonowanego" peiksa. Który numer inwentarzowy dubluje się na dwóch różnych maszynach?
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #2464 : 25 Października 2013, 15:26:38 » |
0
|
1724. Oczywiście ten drugi 1724 to tylko "radosna twórczość" jakiegoś "rozkapryszonego eksperta". Nie mogę zrozumieć dlaczego na dawnym parowozie kolei radzymińskiej umieszczono numer 1724.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #2465 : 25 Października 2013, 15:49:47 » |
0
|
Tak. Px48-1724 z Pleszewa to oczywiście Px48-1912. Podany
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #2466 : 25 Października 2013, 19:43:05 » |
0
|
Z jakiego powodu linię wilanowską poprowadzono ulicą Okrężną?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #2467 : 25 Października 2013, 21:17:05 » |
0
|
Z powodu jednego z fortów Twierdzy Warszawa?
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #2468 : 25 Października 2013, 21:24:24 » |
0
|
Tak.
PS. Naturalne, że na końcu pytania znajduje się znak zapytania ale w jakim celu w odpowiedzi?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #2469 : 26 Października 2013, 00:29:23 » |
0
|
Na liniach kolejowych 600mm można było spotkać betonowe podkłady 750mm* - proszę podać w jaki sposób były one tam użyte.
*) standardowe PKPowskie betoniaki 750mm.
P.S. Odpowiedź "słupki hektometrowe" nie jest tą, o którą mi chodzi.
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #2470 : 26 Października 2013, 08:09:24 » |
0
|
Były (są!) ułożone naprzemiennie. Raz lewym, raz prawym dyblem
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #2471 : 26 Października 2013, 08:47:34 » |
0
|
Nie było to tak, że one miały szersze otwory z drewnem w środku z jdnej strony?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #2472 : 26 Października 2013, 12:30:15 » |
0
|
Uniwersalne 750/600 tak, miały dodatkowe dyble, ale zdaje mi się, że kładziono też na 600 zwykłe
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #2473 : 26 Października 2013, 12:34:22 » |
0
|
Wątpię. Podkłady betonowe miały tak moim zdaniem, że miejsce do wbicia gwoździa czy wkręcenia wkręta było na tyle szerokie, że po wkręceniu w jednym skrajnym miejscu było 750mm a w drugim 600mm rozstawu.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #2474 : 26 Października 2013, 18:14:32 » |
0
|
Widzę że Dobrzyn wie o co chodzi. Trochę może nie do końca przejrzyście, dla kogoś kto nie widział tego, to wytłumaczył ale odpowiedź uznaję  Żeby nie było jednak wątpliwości jak takie podkłady zabudowuje się w torach 600mm zdjęcie ze stacji w Żninie:  Para szerszych dybli, o których mówi Axel, jest z zawsze z jednej strony podkładu, ale nie jest ona jednak na tyle szeroka żeby przeskoczyć na 600tkę - służy do dopasowywania poszerzeń np na łukach i umożliwia zastosowanie różnych rodzajów szyn (szerokość stopki) z jednym typem podkładu. Inna para kaloszy to specjalne dwurozstawowe podkłady 600/750mm jakie można spotkać np na Helu, ale to chyba jakiś wojskowy patent, na PKP nie używany.
|
|
« Ostatnia zmiana: 26 Października 2013, 18:24:29 wysłane przez Ptr »
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #2475 : 26 Października 2013, 18:41:56 » |
0
|
To jest prościej narysować niż opisać.... Zwłaszcza przez telefon Pytanie moje brzmi: Ile budynków parowozowni istniało przy kolejce, którą nazywamy dziś Kolej wąskotorowa Rogów -Rawa-Biała Jako dodatek można tę parowozownie wymienić. Margines błędu wynosi 0
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #2476 : 26 Października 2013, 20:12:25 » |
0
|
5.
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #2477 : 26 Października 2013, 23:58:06 » |
+1
|
Napisz co jak i dlaczego dla potomnych
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #2478 : 27 Października 2013, 10:08:17 » |
+2
|
Wraz z budową linii zbudowanao w Rogowie drewnianą 10-cio stanowiskową lokomotywownię. Po pewnym czasie zmniejszono ją do 6 stanowisk. Materiał z rozebranej części posłużył do budowy dwóch 2-stanowiskowych lokomotywowni w Rawie Mazowieckiej i w Białej Rawskiej. W latach 50-tych, w związku z planowanym przekuciem, zamieniono te budynki w Rogowie i w Białej na murowane. W Rawie został rozebrany.
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #2479 : 27 Października 2013, 10:57:54 » |
0
|
Podany
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
|