2xm
|
 |
« Odpowiedz #400 : 06 Kwietnia 2010, 17:38:09 » |
0
|
Ciepło, ale nie...
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Romas
|
 |
« Odpowiedz #401 : 06 Kwietnia 2010, 18:15:41 » |
0
|
47. W jakich latach istniała linia dowozowa po ulicach Warszawy łącząca Kolejkę Wilanowską z szerokim światem?
W latach 1900 - 1935.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #402 : 06 Kwietnia 2010, 22:16:53 » |
0
|
Dwa strzały i cisza? Doprecyzujmy w takim razie pytanie - pod pojęciem linia rozumiem całość techniczno-użytkową a nie kawałki toru. Mówiąc wprost, chodzi mi o okres, w którym faktycznie istniała możliwość dojazdu na stację przeładunkową.
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #403 : 06 Kwietnia 2010, 22:44:03 » |
0
|
To może sam okres 1911-1935?
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #404 : 06 Kwietnia 2010, 22:46:08 » |
0
|
Teraz to za krótko...
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #405 : 07 Kwietnia 2010, 00:26:13 » |
0
|
No to może tak: 1900-1903 oraz 1911-1935.
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #406 : 07 Kwietnia 2010, 08:39:50 » |
0
|
Odpowiedź w formie cytatu, bo nie mam technicznej możliwości wydzielenia części posta. Wątek o przebiegu w/w linii, zgodnie z życzeniem Autora, wydzielony. // PN
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #407 : 07 Kwietnia 2010, 13:28:30 » |
0
|
A więc rozumiem że zadaję następne pytanie :cool: 48. Uzupełnij zdanie :razz: :Widoczne poniżej lokomotywy były zatrudnione przy prowadzeniu pociągów z [nazwa towaru] na terenie [nazwa miejsca*]. *nazwa miejsca - proszę o podanie jej w miarę możliwości dokładnie - chodzi mi o pewną konkretną nazwę. Można też podać jako dodatkowe informacje okres, w jakim zrobiono zdjęcie.
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #408 : 07 Kwietnia 2010, 14:04:28 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 11:56:21 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #409 : 07 Kwietnia 2010, 14:16:21 » |
0
|
Zasadniczo twoja wypowiedz w tej części jest poprawna, ale myślę że wyszedłeś z błędnego założenia. Należy się przypatrzeć ludziom na zdjęciu - to powinno dać pewną wskazówkę :wink:
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
kalito
|
 |
« Odpowiedz #410 : 07 Kwietnia 2010, 15:05:43 » |
0
|
Phinek odpowiadaj w pełni albo się wstrzymaj. Punktów cząstkowych za odpowiedzi a także zadawania pytań przez więcej niż jednego człowieka regulamin nie przewiduje. :grin:
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam Kalito Piszę w miarę poprawnie po polsku.
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #411 : 07 Kwietnia 2010, 16:36:31 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 11:56:14 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #412 : 07 Kwietnia 2010, 16:51:42 » |
0
|
Gruz z getta rok 44 ? Tak jest - strzał w dziesiątkę. Zdjęcie przedstawia unieruchomione lokomotywy kolejki wywożącej gruz z terenu zburzonego getta. Zdjęcie zostało wykonane podczas Powstania Warszawskiego na ulicy Okopowej. Na dalszym planie widać mur cmentarza Żydowskiego. Ludzie na zdjęciu mają właśnie na ramionach powstańcze biało-czerwone opaski. Na lokomotywach są namalowane takie oto symbole: Jest to znak harcerskich Grup Szturmowych - kolejna wskazówka :idea: Co do: Zasadniczo twoja wypowiedz w tej części jest poprawna, ale myślę że wyszedłeś z błędnego założenia. Myślę że początkowo zakładałeś że to był okres powojenny już :wink: Zatem czekamy na pytanie od Phinka :smile: EDIT: Dodam jeszcze dwa zdjęcia tych lokomotyw z późniejszego okresu:  Oraz informację zamieszczoną przez jednego z użytkowników werttrew.fora.pl dotyczącą funkcji i trasy tej kolejki: Dokładnie tory szły Glinianą, przecinały Cmentarz Żydowski i dochodziły bodajże do linii obwodowej (nie wiem czy taki stan istniał do końca okupacji). k lejka teoretycznie służyła do wywozu gruzu z terenu getta, praktycznie pomiędzy gruzem wywieziono mnóstwo zwłok zamordowanych w KL Warschau i na terenie getta w ogóle.
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #413 : 07 Kwietnia 2010, 17:26:40 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 11:56:03 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
gajos
|
 |
« Odpowiedz #414 : 08 Kwietnia 2010, 22:44:02 » |
0
|
Może nie każdy ma pamięć do tak przyziemnych spraw jak rodzaje przekładni w Wmc? 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #415 : 08 Kwietnia 2010, 22:48:04 » |
0
|
Phinek, dawaj jakieś ludzkie pytanie... :wink:
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #416 : 08 Kwietnia 2010, 23:01:46 » |
0
|
..
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 12:01:19 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
Kajetan
|
 |
« Odpowiedz #417 : 09 Kwietnia 2010, 00:30:29 » |
0
|
Proszę bardzo: Typ: S2P-75/100
Dwa tłoki niskiego ciśnienia mają średnicę 92 mm i pochodzą z silnika S-42, czyli napędu do Stara-20, 21 i niektórych San-ów. Tłok wysokiego ciśnienia ma średnicę 82 (85?) mm i pochodzi z silnika M20 - źródła mocy do Warszaw, Żuków i Nysek.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #418 : 09 Kwietnia 2010, 00:38:57 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 12:00:57 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
Kajetan
|
 |
« Odpowiedz #419 : 09 Kwietnia 2010, 08:47:04 » |
0
|
Oki,
Nawiasem mówiąc, to ta informacja (skądinąd mojego autorstwa) wisi u nas na stronie i była do wyszperania dość szybko, jakby ktoś nie wiedział.
Pytanie padnie, jak tylko wrócę jutro z Rogowa.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|