grzegorz_sykut
|
 |
« Odpowiedz #1140 : 29 Lipca 2010, 11:11:24 » |
0
|
Panowie, czy nie idziecie zbyt mocno w mechaniczne smaczki które przeciętnemu mikolowi nie są znane.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #1141 : 29 Lipca 2010, 11:17:32 » |
0
|
 Grzesiu Zdaje mi się, że zaszliśmy tak głęboko, że już sami do końca nie wiemy o co biega  Mało tego obstawiam, że większość mechaników nie bawi się w takie "smaczki" lecz po prostu dają pompę do pompiarza i po zapłaceniu faktury interesują się tylko tym jak długo gwarancji wystarczy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
gajos
|
 |
« Odpowiedz #1142 : 29 Lipca 2010, 14:00:18 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
MichałŁ
|
 |
« Odpowiedz #1143 : 29 Lipca 2010, 14:19:19 » |
0
|
@Phinek odpowiedział dobrze niech zadaje pytanie.
Co do trudności pytań dla jednych są łatwe da innych dla mnie też kosmicznie trudne było pytania np. o jakieś szerokości torów gdzieś tam w zakładach na drugim końcu Polski.
Ale też jestem za tym żeby pytania były łatwiejsze.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #1144 : 29 Lipca 2010, 14:26:56 » |
0
|
...może nie tyle łatwiejsze, a dotyczące wąskich torów bezpośrednio. I niech w nich miesza się zdolność kojarzenia,wiedza historyczna, wiadomości o eksploatacji, sfera prawna, itp - czyli kwestie ogólnie dostępne dla maluczkich, którzy się materią interesują. Natomiast należało by unikać pytań na które tylko kilku zna odpowiedź w stylu: "co Phinek zobaczył gdy zajrzał przez dekielek do pompy"... 
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #1145 : 29 Lipca 2010, 14:53:14 » |
0
|
A więc będzie pytanie, które mam nadzieję połączy zarówno: ... kwestie ogólnie dostępne dla maluczkich oraz co Phinek zobaczył gdy zajrzał ...  Krótkie wprowadzenieNa prezentowanym już zdjęciu: widać takie dwa małe detale spinające przewody wysokiego ciśnienia wiodące z pompy wtryskowej do wtryskiwaczy. Widać je nad regulatorem obrotów. To takie szaro-brudne coś z dwoma śrubkami... może ktoś to miał w ręku, może się przyglądał. Pytanie jest więc zarówno do tych co dłubali przy tym jak i dla tych co w ramach strzału z sufitu wymyślą... 149. Z jakiego materiału wykonane są łączniki przewodów wysokiego ciśnienia w lokomotywce Wls40?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
MichałŁ
|
 |
« Odpowiedz #1146 : 29 Lipca 2010, 15:34:14 » |
0
|
Z mosiądzu.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #1147 : 29 Lipca 2010, 15:52:46 » |
0
|
Zdecydowanie nie lecieli aż tak na bogato 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #1148 : 29 Lipca 2010, 16:56:17 » |
0
|
brąz
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Dariusz
|
 |
« Odpowiedz #1149 : 29 Lipca 2010, 20:30:01 » |
0
|
Drewno
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #1150 : 29 Lipca 2010, 21:17:10 » |
0
|
Plastelina
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #1151 : 29 Lipca 2010, 21:56:14 » |
0
|
Stara ladacznica Ale Shaggy stwierdza że rurka jest stalowa lowa
|
|
« Ostatnia zmiana: 29 Lipca 2010, 22:17:24 wysłane przez Kucyk »
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
lisiogonek
|
 |
« Odpowiedz #1152 : 29 Lipca 2010, 22:03:49 » |
0
|
Moim zdaniem to jest rurka ze stali...
|
|
|
Zapisane
|
TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #1153 : 30 Lipca 2010, 00:41:35 » |
0
|
Jak to rzekł Pinokio w Shreku "Nie bądź taki drewniak"... i tym naturalnym, wręcz leśnym sposobem pałeczkę w sztafecie pytaniowej przejmuje Dariusz  W naprawianej właśnie Wls40-940 ów detale zostały doczyszczone do naturalnej barwy drzewnianej a następnie potraktowane dwukrotnie lakierobejcą w kolorze ciemny mahoń, by na koniec dostać ochronną warstwę lakieru poliuretanowego - efekt zostanie zaprezentowany niebawem 
|
|
« Ostatnia zmiana: 30 Lipca 2010, 00:53:58 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #1154 : 30 Lipca 2010, 12:11:17 » |
0
|
Tak gwoli przypomnienia... mija 12 z 24 godzin.. wiec niebawem jak Dariusz nie zada pytania, to o godzinie 0:42 leci kto pierwszy ten lepszy.. więc może: Ja mam kilka ciekawych pytań w zanadrzu ...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
 |
« Odpowiedz #1155 : 30 Lipca 2010, 16:48:09 » |
0
|
No dobrze, dobrze  Więc może oddalmy się nieco od mechanicznej niszy wąskotorowej rzeczywistości i zadajmy pytanie z codziennej pracy przewozowej, ale nieco na styku z oficjalną nomenklaturą  150. Co oznacza określenie SIUPKI BOGORYJSKIE ?
|
|
« Ostatnia zmiana: 30 Lipca 2010, 19:14:53 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
Bogdan_KRK
|
 |
« Odpowiedz #1156 : 30 Lipca 2010, 18:47:13 » |
0
|
Witam! Ponieważ zawsze interesowała mnie historia JKD,odpowiem wedłud tego, co slyszałem od pamiętających czasy świetności stacji węzłowej Bogoria. Chodzi o prace manewrowe.Wykorzystując niewielki spadek terenu,Odpinano od składu loka,odsłyłając go na boczny tor, natomiast całość składu,była rozpinana i rozdzielana na poszczególne tory "w biegu" Pozdrawiam! Bogdan. (ewntualnie ciągnięcie rumuna PX-em,żeby zaskoczył  )
|
|
|
Zapisane
|
"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
|
|
|
Dariusz
|
 |
« Odpowiedz #1157 : 30 Lipca 2010, 21:19:56 » |
0
|
Zgadza się 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Bogdan_KRK
|
 |
« Odpowiedz #1158 : 30 Lipca 2010, 22:48:13 » |
0
|
Witam! i kolejne pytanie 151. Jaki najdłuższy przebieg,miał wąskotorowy pociąg pod koniec lat 70-tych? Pozdrawiam Bogdan.
|
|
« Ostatnia zmiana: 30 Lipca 2010, 23:11:25 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #1159 : 30 Lipca 2010, 22:56:38 » |
0
|
Jędrzejów - Szczucin przez Chmielnik, Raków i Bogorię
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
|