Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 00:01:19 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 71 72 [73] 74 75 ... 215   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wieczny Konkurs  (Przeczytany 1758379 razy)
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1440 : 12 Września 2010, 23:33:13 »
0

No tak, wiedziałem że to będzie proste, ale nic trudniejszego już naprawdę mi do głowy nie przyszło.

Na marginesie dodam, że z kolei cegielnianej praktycznie nic nie zostało. Nie zachował się nawet tunel, którym pociągi przejeżdżały pod torami kolei normalnotorowej w Brwinowie.
Sama cegielnia także jest już rozebrana - jej teren zajęło osiedle. Jedyną pozostałością po zakładzie są magazyny, w których mieszczą się obecnie różne składy budowlane i złomiarz.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #1441 : 13 Września 2010, 00:01:21 »
0

194. Dlaczego pióro i wpust?

Czyli dlaczego w konstrukcji ścian powinno się stosować łączenie desek na pióro i wpust? Dlaczego takie, a nie inne? Jak i dlaczego tak, a nie inaczej?
Odniesienia do podłogi i porównania ściana-podłoga bardzo mile widziane.
Zapisane
Bogdan_KRK
Zawiadowca
****
Długość toru:: 435 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1442 : 13 Września 2010, 01:21:02 »
0

A dla czego tak dużo: dla czego? Pozdrawiam.Bogdan.
Zapisane

"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1443 : 13 Września 2010, 07:44:43 »
0

Takie połączenie jest trwałe i stabilne. Zapobiega tworzeniu ewentualnych szpar. Daje możliwość "zabicia goździa"   w niewidoczny sposób.
« Ostatnia zmiana: 13 Września 2010, 09:01:26 wysłane przez janeczek » Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #1444 : 13 Września 2010, 15:42:36 »
0

Z tym "Zabijaniem gwoździa" to mi się skojarzył taki rysunek:


Ale nadal nie wiemy czemu, ach czemu tak samo trwałe i stabilne połączenie "na obce pióro" nie jest stosowane w konstrukcji ścian wagonów... mało tego chcąc uzyskać deskowanie z podziałką 150mm to do połączenie "pióro i wpust" potrzebujemy użyć deski o szerokości 163mm zaś przy połączeniu "na obce pióro" tylko 150mm. Stąd każdy oszczędzający chciałby, aby mniej drogiej deski poszło w wiór.

Proszę o precyzyjna odpowiedź - dlaczego stosuje się droższe połączenie?
Zapisane
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1445 : 13 Września 2010, 19:51:52 »
0

W przypadku wagonów towarowych może chodzić o zabezpieczenie ściany przed wciekaniem wody. Jak jest na wpust i pióro skierowane "piórem do góry" to woda musiałaby płynąć do góry.

W podłodze nie ma tego problemu.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #1446 : 13 Września 2010, 22:05:16 »
0

I właśnie o taką odpowiedź chodziło Chichot

BTW - znany jest przypadek, że zastosowano odwrotne ułożenie desek - efekt: po roku konieczny remont interwencyjny.

Warto jeszcze tytułem rozwinięcia wspomnieć, że temat wciekającej wody nie dotyczy nie tylko podłóg, ale również ścian wagonów o deskowaniu pionowym:



W związku z tym można wówczas stosować "obce pióro"
Zapisane
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1447 : 14 Września 2010, 20:48:13 »
0

Ponieważ nie przychodzi mi nic sensowniejszego do głowy:
195. Ile może być różnych kluczy zwrotnicowych?

Pytanko ma związek z rozpoczęciem działalności przez firmę "K. Różycki i Ska - Ekspresowe Dorabianie Kluczy", które to jednoosobowe przedsiębiorstwo sprawiło, że po zgubieniu w ostatnią niedzielę rogowskiego klucza 13+ opóźnienie pociągu rozkładowego wyniosło zaledwie 15 minut 
Zapisane
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1020 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #1448 : 14 Września 2010, 20:52:09 »
0

144

24 kształty i 6 możliwych wcięć.
« Ostatnia zmiana: 14 Września 2010, 22:16:53 wysłane przez Marcin117 » Zapisane

Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #1449 : 14 Września 2010, 20:52:27 »
0

Stawiam na 144.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Phinek
Gość
« Odpowiedz #1450 : 14 Września 2010, 21:05:33 »
0

Ja bym obstawiał 152... czemu? a no dlatego, że "rozkładowo" jest 144, ale są mi znane dwa kształty które nie są objęte stosowną normą... może to jakiś "import"
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #1451 : 14 Września 2010, 21:14:10 »
0

152... czemu? ...są mi znane dwa kształty które nie są objęte stosowną normą...

Jeśli tak jest w rzeczywistości, to było by ich 156...  Spoko
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Phinek
Gość
« Odpowiedz #1452 : 14 Września 2010, 21:24:04 »
0

Masz waść rację - źle policzyłem rejestry, wszak jest ich 6, a nie 4...
Zapisane
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1453 : 14 Września 2010, 21:32:29 »
0

Zależy o którym kształcie mowa - widzianym z boku "brody" (tych jest oficjalnie sześć) czy też widzianym z przodu (24). Zasadniczo technicznie możliwe jest stworzenie jeszcze wielu różnych wariantów, ograniczonych jedynie wyobraźnią ślusarza.

Stąd przewidziane instrukcjami 144 wydaje mi poprawną odpowiedzią. Marcin wyprzedził Janusza o 18 sekund.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #1454 : 14 Września 2010, 21:39:54 »
0

Gwoli systematyki, to mnie uczono, że:

Kształt to te widziane z przodu - 24 (albo trochę więcej)
Rejestr to wycięcia "brody" - 6 (oficjalnie)

Jeśli jestem w błędzie, to zapewne zaraz zostanę poprawiony Chichot
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #1455 : 14 Września 2010, 22:06:19 »
0

Kształt - to, co widzimy z czoła (2 grupy 12 odbić lustrzanych zawijasów).
Wycięcie - Wasza "broda"
Rejestr = iloczyn Kształtu i Wycięcia. (24X6=144) stąd po dodaniu "kształtownika" przez Phinka z 152 zrobiło się 156.

 
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1020 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #1456 : 14 Września 2010, 22:27:39 »
0

Ok, to w takim razie moja kolei:
Większość z nas wie że kolejki wąskotorowe w Polsce mają zazwyczaj rozstaw 600 lub 750mm. Do tego dochodzą wyjątki typu 785mm na górnym śląsku lub 900 w Chorzowie oraz niezliczona ilość rożnych rozstawów w kopalniach. 1000mm możemy spotkać w Piasecznie lub Gryficach, jeszcze nie tak dawno temu w cementowni Saturn lub w gazowni Wrocław. Ale moje pytanie brzmi:
194. Gdzie jeszcze spotkamy czynną kolej przemysłową o rozstawie 1000mm?
Nie chodzi tutaj o żadną z kopalni.
Zapisane

Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #1457 : 14 Września 2010, 23:03:08 »
0

czy chodzi o Cementownie ODRA S.A?
Zapisane

To jest przekaz.
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1020 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #1458 : 14 Września 2010, 23:09:12 »
0

Tak, to prawidłowa odpowiedź. Czekamy na kolejne.
Zapisane

Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #1459 : 14 Września 2010, 23:54:21 »
0

Nie mam pomysłu na jakieś trudne pytanie Co?, więc powinno chyba szybko pójść:
Pytanie 195:
Gdzie można obejrzeć lokomotywkę widoczną na poniższym zdjęciu?
(nie licząc tego zdjęcia oczywiście )

Zapisane

To jest przekaz.
Strony: 1 ... 71 72 [73] 74 75 ... 215   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!