Kajetan
|
 |
« Odpowiedz #1440 : 12 Września 2010, 23:33:13 » |
0
|
No tak, wiedziałem że to będzie proste, ale nic trudniejszego już naprawdę mi do głowy nie przyszło.
Na marginesie dodam, że z kolei cegielnianej praktycznie nic nie zostało. Nie zachował się nawet tunel, którym pociągi przejeżdżały pod torami kolei normalnotorowej w Brwinowie. Sama cegielnia także jest już rozebrana - jej teren zajęło osiedle. Jedyną pozostałością po zakładzie są magazyny, w których mieszczą się obecnie różne składy budowlane i złomiarz.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #1441 : 13 Września 2010, 00:01:21 » |
0
|
194. Dlaczego pióro i wpust? Czyli dlaczego w konstrukcji ścian powinno się stosować łączenie desek na pióro i wpust? Dlaczego takie, a nie inne? Jak i dlaczego tak, a nie inaczej? Odniesienia do podłogi i porównania ściana-podłoga bardzo mile widziane.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Bogdan_KRK
|
 |
« Odpowiedz #1442 : 13 Września 2010, 01:21:02 » |
0
|
A dla czego tak dużo: dla czego? Pozdrawiam.Bogdan.
|
|
|
Zapisane
|
"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #1443 : 13 Września 2010, 07:44:43 » |
0
|
Takie połączenie jest trwałe i stabilne. Zapobiega tworzeniu ewentualnych szpar. Daje możliwość " zabicia goździa"  w niewidoczny sposób.
|
|
« Ostatnia zmiana: 13 Września 2010, 09:01:26 wysłane przez janeczek »
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #1444 : 13 Września 2010, 15:42:36 » |
0
|
Z tym "Zabijaniem gwoździa" to mi się skojarzył taki rysunek: Ale nadal nie wiemy czemu, ach czemu tak samo trwałe i stabilne połączenie "na obce pióro" nie jest stosowane w konstrukcji ścian wagonów... mało tego chcąc uzyskać deskowanie z podziałką 150mm to do połączenie "pióro i wpust" potrzebujemy użyć deski o szerokości 163mm zaś przy połączeniu "na obce pióro" tylko 150mm. Stąd każdy oszczędzający chciałby, aby mniej drogiej deski poszło w wiór. Proszę o precyzyjna odpowiedź - dlaczego stosuje się droższe połączenie?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kajetan
|
 |
« Odpowiedz #1445 : 13 Września 2010, 19:51:52 » |
0
|
W przypadku wagonów towarowych może chodzić o zabezpieczenie ściany przed wciekaniem wody. Jak jest na wpust i pióro skierowane "piórem do góry" to woda musiałaby płynąć do góry.
W podłodze nie ma tego problemu.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #1446 : 13 Września 2010, 22:05:16 » |
0
|
I właśnie o taką odpowiedź chodziło  BTW - znany jest przypadek, że zastosowano odwrotne ułożenie desek - efekt: po roku konieczny remont interwencyjny. Warto jeszcze tytułem rozwinięcia wspomnieć, że temat wciekającej wody nie dotyczy nie tylko podłóg, ale również ścian wagonów o deskowaniu pionowym:  W związku z tym można wówczas stosować "obce pióro"
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kajetan
|
 |
« Odpowiedz #1447 : 14 Września 2010, 20:48:13 » |
0
|
Ponieważ nie przychodzi mi nic sensowniejszego do głowy: 195. Ile może być różnych kluczy zwrotnicowych? Pytanko ma związek z rozpoczęciem działalności przez firmę "K. Różycki i Ska - Ekspresowe Dorabianie Kluczy", które to jednoosobowe przedsiębiorstwo sprawiło, że po zgubieniu w ostatnią niedzielę rogowskiego klucza 13+ opóźnienie pociągu rozkładowego wyniosło zaledwie 15 minut 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #1448 : 14 Września 2010, 20:52:09 » |
0
|
144
24 kształty i 6 możliwych wcięć.
|
|
« Ostatnia zmiana: 14 Września 2010, 22:16:53 wysłane przez Marcin117 »
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #1449 : 14 Września 2010, 20:52:27 » |
0
|
Stawiam na 144.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #1450 : 14 Września 2010, 21:05:33 » |
0
|
Ja bym obstawiał 152... czemu? a no dlatego, że "rozkładowo" jest 144, ale są mi znane dwa kształty które nie są objęte stosowną normą... może to jakiś "import"
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #1451 : 14 Września 2010, 21:14:10 » |
0
|
152... czemu? ...są mi znane dwa kształty które nie są objęte stosowną normą... Jeśli tak jest w rzeczywistości, to było by ich 156... 
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #1452 : 14 Września 2010, 21:24:04 » |
0
|
Masz waść rację - źle policzyłem rejestry, wszak jest ich 6, a nie 4...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kajetan
|
 |
« Odpowiedz #1453 : 14 Września 2010, 21:32:29 » |
0
|
Zależy o którym kształcie mowa - widzianym z boku "brody" (tych jest oficjalnie sześć) czy też widzianym z przodu (24). Zasadniczo technicznie możliwe jest stworzenie jeszcze wielu różnych wariantów, ograniczonych jedynie wyobraźnią ślusarza.
Stąd przewidziane instrukcjami 144 wydaje mi poprawną odpowiedzią. Marcin wyprzedził Janusza o 18 sekund.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #1454 : 14 Września 2010, 21:39:54 » |
0
|
Gwoli systematyki, to mnie uczono, że: Kształt to te widziane z przodu - 24 (albo trochę więcej) Rejestr to wycięcia "brody" - 6 (oficjalnie) Jeśli jestem w błędzie, to zapewne zaraz zostanę poprawiony 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #1455 : 14 Września 2010, 22:06:19 » |
0
|
Kształt - to, co widzimy z czoła (2 grupy 12 odbić lustrzanych zawijasów). Wycięcie - Wasza "broda" Rejestr = iloczyn Kształtu i Wycięcia. (24X6=144) stąd po dodaniu "kształtownika" przez Phinka z 152 zrobiło się 156. 
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #1456 : 14 Września 2010, 22:27:39 » |
0
|
Ok, to w takim razie moja kolei: Większość z nas wie że kolejki wąskotorowe w Polsce mają zazwyczaj rozstaw 600 lub 750mm. Do tego dochodzą wyjątki typu 785mm na górnym śląsku lub 900 w Chorzowie oraz niezliczona ilość rożnych rozstawów w kopalniach. 1000mm możemy spotkać w Piasecznie lub Gryficach, jeszcze nie tak dawno temu w cementowni Saturn lub w gazowni Wrocław. Ale moje pytanie brzmi: 194. Gdzie jeszcze spotkamy czynną kolej przemysłową o rozstawie 1000mm? Nie chodzi tutaj o żadną z kopalni.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #1457 : 14 Września 2010, 23:03:08 » |
0
|
czy chodzi o Cementownie ODRA S.A?
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #1458 : 14 Września 2010, 23:09:12 » |
0
|
Tak, to prawidłowa odpowiedź. Czekamy na kolejne.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #1459 : 14 Września 2010, 23:54:21 » |
0
|
Nie mam pomysłu na jakieś trudne pytanie  , więc powinno chyba szybko pójść: Pytanie 195:Gdzie można obejrzeć lokomotywkę widoczną na poniższym zdjęciu? (nie licząc tego zdjęcia oczywiście  ) 
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
|