Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 00:03:44 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 74 75 [76] 77 78 ... 215   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wieczny Konkurs  (Przeczytany 1758385 razy)
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #1500 : 18 Września 2010, 10:57:51 »
0

O ile dobrze pamiętam, to starcie ma miejsce gdy nie zauważy się wskaźnika W17.. lub zwrotnicy nastawionej na kurs kolizyjny. Nie mogę znaleźć tego teraz, ale gdzieś ostatnio krążył filmik jak się na którejś niemieckiej wąskotorówce starły wagon motorowy z parowozem..
Zapisane

Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #1501 : 18 Września 2010, 11:20:33 »
0

Tak jest. W prawdzie chodziło mi o podanie czegoś takiego: starcie od zderzenia i najechania różni się tym, że pojazdy znajdują się na różnych torach, ale uważam, że Kolega Brood.K dokładnie wie o co mi chodzi, tylko w inne słowa ubrał Łubudu.
Tak aby nie było nudno dodam, że zderzenie ma miejsce gdy pojazdy jadą po jednym torze i ich kierunki ruchu są przeciwne, czyli mamy tzw. czołowe pocałowanie; najechanie to jeden pojazd jedzie a drugi stoi, lub jedzie w tym samym kierunku z prędkością mniejszą (garaż w dupsku); a starcie może wystąpić na rozjeździe bądź skrzyżowaniu torów, przy czym każdy pojazd porusza się inną drogą.

Typowe starcie: http://www.youtube.com/watch?v=y_yJ7aZP8x0

Brood.K spawaj!
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #1502 : 18 Września 2010, 16:45:42 »
0

Ponieważ policja jeśli znajdzie dobrą bimbrownię, to jej nie likwiduje, tylko ją zabezpiecza, to pewnie będzie coś o zabezpieczeniach. A ponieważ najlepsze są zabezpieczenia najprostsze, a najprościej coś zamknąć na klucz to:
202. Ile jest typów zamków zwrotnicowych?
Zapisane

Jacekglm
Zawiadowca
****
Długość toru:: 351 m

W terenie W terenie


jacenty.wierzchowski
WWW
« Odpowiedz #1503 : 18 Września 2010, 17:06:12 »
0

Niepewnie bo to mój debiut prawie...

Dwa.
Trzpieniowe i ryglowe.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #1504 : 18 Września 2010, 18:33:33 »
0

3
- trzpieniowe
- ryglowe
- Gotza (jakoś tak się go pisało)
Zapisane
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #1505 : 18 Września 2010, 19:29:51 »
0

Za inż.Zazulakiem:

źródło:
"Zarys elektromechanicznych urządzeń bezpieczeństwa ruchu na stacjach kolejowych"
Wyd.Techniczne Min.Komunikacji, Warszawa 1948.

i tylko kolejność na rysunku jest inna, czyli zwrotnicę na wyjazd odbezpieczamy dla Phinka,a Gotza pisze się przez umlaut



Zapisane

Phinek
Gość
« Odpowiedz #1506 : 18 Września 2010, 20:34:07 »
0

Żeby tradycji stało się zadość... będzie pytanie o przekładniach Chichot

203. Jaka jest różnica między nawrotnikiem w Lyd1 i MBd1

Objaśnienia:
1. Co do zasady, to nawrotnik w Lyd1 działa tak samo jak w Wmc...
2. Co do zasady, to nawrotnik w MBd1 działa tak samo jak w Lxd2, MBxd2...
3. Oba "konkursowe" nawrotniki przenoszą ok 150 KM, więc odpowiedź typu "rozmiarem" się nie liczy.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #1507 : 19 Września 2010, 11:39:47 »
0

W związku z kilkoma zapytaniami na PW:

Warto zwrócić uwagę, że Lxd2 i MBxd2 mają zupełnie inny sposób PRZEŁĄCZANIA nawrotnika. Gdyby w pytaniu chodziło o sposób przełączania należałoby Nawrotnik z Lxd2 postawić w jednym szeregu z nawrotnikiem Lyd1 czy Wmc, zaś MBxd2 nie miałby swojego odpowiednika.

Zachęcam do pomyślenia nad kierunkami obrotów różnych wałków.
Zapisane
Drezyniarz
Młotkowy
**
Długość toru:: 113 m

W terenie W terenie

Cenzura to początek DYKTATURY


« Odpowiedz #1508 : 19 Września 2010, 14:46:18 »
0

Pewnie chodzi o to że pracę nawrotną można uzyskać albo za pomocą 3ech wałków w przekładni z kołami walcowymi lub za pomocą przekładni z kołami talerzowymi ( stożkowymi ) przełączając odbiór obrotów z jednego lub drugiego koła stożkowego. Jako ciekawostkę podam że w skrzyni biegów od Mbxd2 można zmienić kierunek jazdy w locie ( nie trzeba się całkowicie zatrzymywać się, gdyż sprzęgła  wielotarczowe mokre płynnie załączają konkretne koła zębate, brak przesuwnych sprzęgieł kłowych). 
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #1509 : 19 Września 2010, 17:34:40 »
0

I właśnie o to chodzi.

W Lyd1 tudzież Wmc właśnie jest taki myk, że koło ataku współpracuje z dwoma kołami talerzowymi, zaś wyboru kierunku dokonujemy stosowną przesuwką.

W pozostałych pojazdach nawrotnik jest zrealizowany przy pomocy 3 wałkowej skrzynki nawrotnej.

Drezyniarzu... jedziesz Chichot
Zapisane
Drezyniarz
Młotkowy
**
Długość toru:: 113 m

W terenie W terenie

Cenzura to początek DYKTATURY


« Odpowiedz #1510 : 19 Września 2010, 17:53:11 »
0

Jakiś czas temu w pewnej drezynie kolega Kucyk zmierzył za pomocą pręta zestaw kołowy i stwierdził że jest źle .


204. gdzie jest ten magiczny wymiar i jaki jest dla poszczególnych prześwitów naszych wąskich torów ( mile podać też dla torów normalnych )
« Ostatnia zmiana: 19 Września 2010, 21:40:47 wysłane przez Phinek » Zapisane
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #1511 : 20 Września 2010, 06:57:46 »
0

Rozstaw szyn mierzony po wewnętrznej stronie główek szyn - dla wąskiego 10mm poniżej główki szyny dla normalnego 14 mm. Odchyłka dla wąskiego to bodaj 35mm a dla normalnego zależy od Vmax i wynosi od 4 do 32 mm. Do tego dochodzą rzecz jasna poszerzenia na łukach itp.
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
Phinek
Gość
« Odpowiedz #1512 : 20 Września 2010, 13:00:01 »
0

Chyba jednak chodzi o to, że dla toru normalnego mamy wewnętrzny wymiar 1360 mm



Dla toru wąskiego będzie to odpowiednio:
1000 mm - 940 mm
785 mm - 725 mm
750 mm - 690 mm

Dla taboru wąskotorowego tolerancja wykonania wynosi +2 mm
Zapisane
Drezyniarz
Młotkowy
**
Długość toru:: 113 m

W terenie W terenie

Cenzura to początek DYKTATURY


« Odpowiedz #1513 : 20 Września 2010, 23:52:55 »
0

Czyli ta magiczna liczba to prześwit toru minus 60mm czyli kolejka 600mm minus magiczna liczba liczba = 540mm

Jacek odpowiedź zaliczona wal po całości
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #1514 : 21 Września 2010, 08:01:24 »
0

Aby nie było tylko o przekładniach... Będzie o układach chłodzenia.

W wielu pozycjach literaturowych można znaleźć stwierdzenie, że lokomotywy mają najbardziej skomplikowane układy chłodzenia... co można potwierdzić analizując układ chłodzenia w Lxd2. Pytanie jest jednak w drugą stronę:

205. Podać przykład lokomotywki posiadającej najprostszy układ chłodzenia.

Odpowiedź proszę uzasadnić.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #1515 : 21 Września 2010, 10:44:41 »
0

Najprostszy system chłodzenia z chodzących lokomotyw to ma wynalazek zrekonstruowany przez Drezyniarza dla Cichowa. Tam silnik jest chłodzony powietrzem. Ale jeszcze przyszła mi do głowy słynna lokomotywka co ją Ruszczyc na zewnątrz MuzKolu wystawił. Tam było, jeśli się nie mylę, chłodzenie wyparką. Po prostu cylinder gotował wodę niczym czajnik co utrzymywało stałą temperaturę.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #1516 : 21 Września 2010, 13:28:27 »
0

Moim zdaniem najprostszy układ chłodzenia ma lokomotywa V10C z silnikiem IFA 6VD 14,5/12 SRL-1 która jest chłodzona powietrzem... generalnie jedyna ustarka jaka tam moze się pojawić to pękniecie wszystkich 3 pasów klinowych naraz:) przy czym empirycznie stwierdzono że przejazd z Topiła do Hajnówki z dobrą prędkością bez owego nadmuchu nie powoduje zatarcia silnika

A odparka czy nieodparka, zawzse może być dziurka i płyn sie wylać bądz... wyparować taki patent był w silniku S320
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
Phinek
Gość
« Odpowiedz #1517 : 21 Września 2010, 15:01:04 »
0

Kucyk wymyślaj zadanie.

Właśnie układ chłodzenia w lokomotywce Lanz jest tym najprostszym układem. Tam jak się woda zacznie gotować to ciągle trzyma 100stC i można śmigać. Zero termostatów, wentylatorów, przewodów chłodnic...

Zaś V10C... no to już jest wyższa technika... paski, wentylator, kontrolka czy pasy robią robotę, ale przede wszystkim skomplikowany układ żebrowania, kierownic strug powietrza... no i przy tychże kierownicach winny być układy klap zamykanych/otwieranych termostatycznie (niczym w Maluchu 126P).

Stąd jakbym miał robić systematykę zaawansowania układów chłodzenia to na drugim miejscu była by zapewne lokomotywka Wls40, gdzie jest prosty układ beż żadnych termostatów.
Zapisane
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #1518 : 21 Września 2010, 15:52:58 »
0

Eee tam konkurs jest ustawiony a pytania są tendencyjne 
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #1519 : 21 Września 2010, 19:32:52 »
0

A mi się jeszcze przypomniało, że w Muzeum Rolnictwa w Szreniawie znajduje się cała kolekcja stacjonarnych silników rolniczych do napędu różnych młockarni i innych tego typu ustrojstw.. Chłodzą się właśnie poprzez ciągłe gotowanie medium chłodzącego - regularnie trzeba dolewać wody i tyle. Poszukam zdjęcia to tu wkleję, warto to obejrzeć, urządzenie zdumiewająco prymitywne  i zarazem skuteczne. Prostota i skuteczność, od cepa począwszy, zawsze szły w parze..
Zapisane

Strony: 1 ... 74 75 [76] 77 78 ... 215   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!