a cygan
|
 |
« Odpowiedz #1840 : 07 Lutego 2011, 23:32:25 » |
0
|
W uzupełnieniu bocznic - do kopalni "Zębiec", na tereny późniejszej kopalni piasków żelazistych. Bocznica poprowadzona na północ przed bocznicą do kopalni "Lubienia" (strzelnica).
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kalito
|
 |
« Odpowiedz #1841 : 07 Lutego 2011, 23:46:09 » |
0
|
Zgadza się, notabene Twoja książka mi się teraz przydała  Niemniej pytałem o bocznice do kopalni rud żelaza, celowo żeby zmylić przeciwnika, który najwyraźniej też posiada tę zacną publikację 
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam Kalito Piszę w miarę poprawnie po polsku.
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #1842 : 08 Lutego 2011, 18:10:50 » |
+1
|
No więc... Po konsultacji z księgową: Pracownik zatrudniony na etat dostaje do ręki 1008,34. Na Zusy i podatki należy przeznaczyć 633,79 co razem daje koszt pracownika w kwocie 1642,13 zł/miesiąc. Dla 4 pracowników koszt miesięczny zatrudnienia będzie wynosił 6568,52 zł. 4 miesiące->26274,08 zł/20 zł ->1313 biletów.
Na chwile odgrzebię poprzednie pytanie - cytowana odpowiedź jest jak najbardziej prawidłowa - uwzględnia także składki na ubezpieczenia odprowadzane ze środków pracodawcy (czyli niewchodzące w kwotę wynagrdzenia brutto, a będące kosztem ponoszonym przez pracodawcę). Oczywiście zakładamy, że umowy o pracę są zawierane tylko na sezon, czyli 4 m-ce w roku. Jeśli, co bardziej prawdopodobne, byłyby zawarte na cały rok, to podaną kwotę należy pomnożyć razy 3. Amen
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #1843 : 08 Lutego 2011, 18:18:22 » |
0
|
nie wiem jaki masz Kucyku algorytm liczenia, że wychodzi Ci taki wynik Właśnie o to mi Grzegorzu chodziło, co Jacenty i Paweł N. opisali. Fakt, że sumę źle wyliczyłem, ale myślałem że to właśnie w kwocie ubezpieczenia nie będącej uwzględnioną w zarobkach brutto, ale jednak istniejącej, tkwi sedno zagadki...
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
kalito
|
 |
« Odpowiedz #1844 : 08 Lutego 2011, 19:09:03 » |
0
|
Pytanie było nie do końca precyzyjne, to fakt... Niemniej już kolejne obleciało, Janeczek ma zadawać pytanie, a tu ani widu ani słychu...
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam Kalito Piszę w miarę poprawnie po polsku.
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #1845 : 08 Lutego 2011, 19:59:59 » |
0
|
Nie numerujemy pytań? To bez numeru. 256. Dyscyplina na parowozie Surgiewicza? edit emibe: postanowiłem "donumerować" pytania, jak ktoś zechce prowadzić statystykę
|
|
« Ostatnia zmiana: 11 Lutego 2011, 14:30:54 wysłane przez emibe »
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #1846 : 08 Lutego 2011, 20:03:09 » |
0
|
Myślę, że współcześnie Surgiewicz powiesił by w czajniku zdjęcie Gołoty.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #1847 : 08 Lutego 2011, 20:43:48 » |
0
|
Oczywiście odpowiedź prawidłowa i co najważniejsze ...... też z przymrużeniem oka.  Podany!!!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #1848 : 08 Lutego 2011, 20:53:17 » |
0
|
Dla wyjaśnienia: przyjacielem z lat okupacji maszynisty Symeona Surgiewicza (autora komunizującej książeczki "Podwarszawskie ciuchcie") był starszy od niego pomocnik Aleksander Boks. Kontynuując wątek okupacyjny:
257. Co należało posiadać w nogach (ew. za paskiem) podczas przejazdu wąskotorówką za okupacji?
|
|
« Ostatnia zmiana: 11 Lutego 2011, 14:31:23 wysłane przez emibe »
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #1849 : 08 Lutego 2011, 21:20:20 » |
0
|
W nogach ..... dobry charakter, za paskiem .... parabellum. Pod kapotą rabankę, kiełbasę i kaszankę a w kieszeni butelczynę ..... albo jeszcze lepiej dwie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #1850 : 08 Lutego 2011, 21:32:42 » |
0
|
He i znów odpowiedź z Spod serca kap, kap, słonina i schab, A w nogach po dwa balerony.Surgiewicz opisuje dokładnie zjawisko szmuglu żywności do okupowanej stolicy wąskotorówkami przypominając kolorową atmosferę jaką wprowadzali grajkowie. Nawet w piosence jest motyw kolejowy: Gdy on się przekona Czym handluje ona, To pociąg na stacji staje. Żandarmy wpadają I wszystko wygrużają Co tylko im się daje.
Teraz jest wojna, Kto handluje ten żyje, Jak sprzedam rąbankę, słoninę, kaszankę to bimbru się też napiję.Zatem, jako że sprzedałem mięsiwo, idę spełnić piosenkowy obowiązek. 
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #1851 : 09 Lutego 2011, 12:39:20 » |
0
|
258. Jak nazywał się pociąg uruchamiany na kolei radzymińskiej dla potrzeb służby drogowej lub jazd próbnych?
|
|
« Ostatnia zmiana: 11 Lutego 2011, 14:32:06 wysłane przez emibe »
|
Zapisane
|
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #1852 : 12 Lutego 2011, 19:53:39 » |
0
|
Ze smutkiem stwierdzam, że nikt nawet nie spróbował odpowiedzieć na pytanie. A były to najciekawsze pociągi na tej kolei. Pozostałe to monotonne składy z 1Aw, różniące się od siebie tylko brankardami lub brakiem takiego. A te dla potrzeb służby drogowej, składające się ze stareńkich węglarek i platform to był ...... niecodzienny widok. Nie był to codzienny widok, gdyż pociąg był uruchamiany tylko w razie potrzeby. A nazywał się .... po prostu - Gospodarczy.
I poproszę kogoś innego o zadanie pytania ..... ja wymyślam za trudne.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #1853 : 12 Lutego 2011, 20:09:28 » |
-2
|
Kolego Janeczku.
W myśl regulaminu i punktu
"jeżeli przez 24 godziny od zadania pytania, nie padnie prawidłowa odpowiedź na nie, autor pytania zobowiązany jest możliwie szybko podać podpowiedź, następnie kolejne podpowiedzi, aż wreszcie ktoś rozwiąże zagadkę; podpowiedź może być zamieszczona także przed upływem 24 godzin. Natomiast jeżeli autor nie udzieli podpowiedzi, odpowiedzi, nie udzieli się w wątku po upływie 24h jego pytanie zostanie usunięte a pytanie kolejne zada osoba, która poprzednio udzieliła poprawnej odpowiedzi.:
powinienem po dobie pytanie usunąć.
Prosiłbym następnym razem o szybszą reakcję. A póki co może jakaś podpowiedź?
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Lutego 2011, 20:48:46 wysłane przez AXEL »
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #1854 : 12 Lutego 2011, 20:18:34 » |
-1
|
A póki co może jakaś podpowiedź? nazywał się .... po prostu - Gospodarczy
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Romas
|
 |
« Odpowiedz #1855 : 12 Lutego 2011, 20:18:57 » |
0
|
I jeszcze dodam od siebie, do tego co napisał AXEL. Janeczku prosimy o wyrozumiałość dla nas maluczkich , że nie znamy odpowiedzi. Zadajesz świetne pytania , które zmuszają do poszukiwań. Nie obrażaj się i "dawaj dalej".
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #1856 : 12 Lutego 2011, 20:34:29 » |
0
|
Ok. Pytanie nr 258 -Bis.
Co było powodem, że w ostatnich latach kursowania kolei radzymińskiej parowozy jeździły do Radzymina kominem do przodu?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
OczeQ
SGKW

Długość toru:: 524 m
W terenie
Wariat torowy
|
 |
« Odpowiedz #1857 : 12 Lutego 2011, 20:37:46 » |
0
|
obrotnica na stacji końcowej (a właściwie jakiś jej defekt)?
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem? 
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #1858 : 12 Lutego 2011, 20:40:08 » |
0
|
Której stacji końcowej?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #1859 : 12 Lutego 2011, 20:42:26 » |
0
|
A może peiksy zawsze jeździły do Radzymina z wydechem na czole?
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
|