Świat kolejek wąskotorowych SMF
11 Października 2025, 23:53:44 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 132 133 [134] 135 136 ... 215   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wieczny Konkurs  (Przeczytany 1758338 razy)
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1020 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #2660 : 13 Listopada 2013, 11:11:49 »
0

te same cyfry tylko w innej kolejności
Chichot

2,185 t

1,852 t
Zapisane

NTP-13
Młotkowy
**
Długość toru:: 105 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2661 : 13 Listopada 2013, 18:45:57 »
0

E583.002 jedziesz:)
Zapisane

E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #2662 : 13 Listopada 2013, 19:27:21 »
0

Myślę, że bardzo proste

Która kolejka w Polsce posiada czynne przekaźnikowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym?
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #2663 : 13 Listopada 2013, 19:39:38 »
0

GKW
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
matek123
Nowicjusz
*
Długość toru:: 21 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2664 : 13 Listopada 2013, 20:32:52 »
0

Maltanka.
Zapisane
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #2665 : 13 Listopada 2013, 21:09:50 »
0

Na GKW są urządzenia mechaniczne z sygnalizacją świetlną.
Przekaźniki są oczywiście na Maltance więc kolega matek123 zadaje następne pytanie.
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
matek123
Nowicjusz
*
Długość toru:: 21 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2666 : 13 Listopada 2013, 21:27:43 »
0

Jak zabezpieczony jest wjazd na most obrotowy w Rybinie?
Zapisane
aronek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 310 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2667 : 13 Listopada 2013, 21:36:19 »
0

żeberkami ochronnymi. chyba tak to się nazywa, ten tor do nikąd
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #2668 : 13 Listopada 2013, 21:38:51 »
0

Zamki na zwrotnicy na żeberko połączone zamkami na moście.
« Ostatnia zmiana: 13 Listopada 2013, 21:44:48 wysłane przez AXEL » Zapisane
dimekk
Młotkowy
**
Długość toru:: 137 m

W terenie W terenie


Dyżurny ruchu


« Odpowiedz #2669 : 13 Listopada 2013, 22:28:05 »
0

Na GKW są urządzenia mechaniczne z sygnalizacją świetlną.
Przekaźniki są oczywiście na Maltance więc kolega matek123 zadaje następne pytanie.
Na GKW również - semafory świetlne sterowane przekaźnikowo z nastawni TGB.
Zapisane

Panta rhei a nad tym most
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #2670 : 13 Listopada 2013, 23:00:01 »
0

Uwaga Dimkka celna. Uważam, że Dobrzyn pierwszy udzielił prawidłowej odpowiedzi.
Zapisane
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #2671 : 14 Listopada 2013, 06:40:21 »
0

Tylko, że urządzenia sterowania są stricte na stacji PKP PLK do której GKW jest dodatkiem Stacja Tarnowskie Góry nie jest stacją GKW tylko PKP PLK a GKW korzysta tam jedynie z semaforów osłonnych, czyż nie tak? Dlatego uważam, że odpowiedź GKW jest mniej trafna niż maltanka.
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
matek123
Nowicjusz
*
Długość toru:: 21 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2672 : 14 Listopada 2013, 15:26:26 »
0

Na pytanie o most obrotowy dobrze odpowiedzieli obaj panowie, ale AXEL udzielił pełniejszej odpowiedzi.
Zapisane
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #2673 : 14 Listopada 2013, 15:53:37 »
0

Ale nikt jeszcze nie wspomniał o połączeniu kluczowym z semaforami osłonowymi.
Zapisane

To jest przekaz.
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #2674 : 14 Listopada 2013, 16:10:18 »
0

Na pytanie o most obrotowy dobrze odpowiedzieli obaj panowie, ale AXEL udzielił pełniejszej odpowiedzi.

A zatem pytanie:

Dlaczego w parowozie smarowanie osi (nawet jeśli jest to smarowanie centralne z prasy smarnej) nie jest smarowaniem ciśnieniowym tak jak to jest w przypadku wału korbowego silnika?

Zapisane
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #2675 : 14 Listopada 2013, 16:50:31 »
0

Bo smar jest puszczany do spodków maźniczych i dopiero potem za pomocą tzw baranków kapilarnie jest podnoszony na oś i pod panewkę. W wale korbowym ujście przewodów smarnych jest bezpośrednio w obszarze roboczym panewki.
Zapisane

To jest przekaz.
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #2676 : 14 Listopada 2013, 19:06:50 »
+1

Gdyż panwie osiowe obciążone są jedynie z góry, czyli inaczej niż w przypadku łożysk wału korbowego, zaś zasadą jest że smar podaje się od strony najmniejszego ciśnienia, gdyż wtedy tylko istnieje możliwość wytworzenia klina smarnego zapewniającego tarcie płynne do którego zawsze należy dążyć.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #2677 : 14 Listopada 2013, 20:23:27 »
0

Dokładnie Kucu.

Chodziło mi o różnicę pomiędzy panewką otwartą jak w parowozie a panewką zamkniętą smarowaną ciśnieniowo gdzie obciążenia są dynamiczne zmieniające się wraz z obrotem wału.

Mechaniku Kuc, podany.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #2678 : 14 Listopada 2013, 22:05:44 »
0

Mając możliwość skorzystania z głosu wyjaśnię na czym polegała moja niewłaściwa odpowiedź w temacie wagi silnika MB836Bb o którą zapytywał Kolega NTP - otóż każdy wie, znaczy ja wiem, Antek wie, dziadek (uch, dziadek - zakała rodziny) że silnik Majbach waży dwa tysiące sto osiemdziesiąt pięć kilogramów. Wie to z instrukcji do Lxd2.
Zamysłem moim było udzielić odpowiedzi złożonej z cyfr które są bardzo podobne do prawdy, jednak nie są nią. NTP w ferworze zaakceptuje mą odpowiedź, a wtedy ja zadam pytanie: Dlaczego moja odpowiedź jest niewłaściwa? Hehehe, nie udalo się. Ale to nic - dziś zadziwię Was równie prowokacyjnym pytaniem:

Jakie pytanie zada teraz Kolega Ptr?

No, czekam na odpowiedź...  Spoko
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #2679 : 14 Listopada 2013, 22:46:05 »
+1

Pytanie związane z koleją Chichot  Z politowaniem
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Strony: 1 ... 132 133 [134] 135 136 ... 215   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!