Romas
|
 |
« Odpowiedz #2980 : 30 Grudnia 2013, 22:17:57 » |
0
|
Rocznice to się obchodzi ..... okrągłe. 50 lat temu.
Dokładnie tak !!! Oczywiście chodzi o kolejkę leśną w Parciakach, która miała z w/w linią trzy stacje styczne.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ełk
Młotkowy
 
Długość toru:: 91 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #2981 : 31 Grudnia 2013, 07:00:03 » |
0
|
Rocznice to się obchodzi ..... okrągłe. 50 lat temu.
33, okrągłą rocznicę.  I taką można kiedy ukradną parówki. Przepraszam za robienie bałaganu, ale musiałem!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #2982 : 31 Grudnia 2013, 10:35:27 » |
-4
|
Czytaj ze zrozumieniem, przemyśl, przemyśl raz jeszcze, zastanów się ..... i dopiero wtedy wypisuj zgryźliwe dygresje.
Rocznice ..... okrągłe - Liczba mnoga.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #2983 : 31 Grudnia 2013, 12:01:56 » |
+1
|
W pytaniu nie było mowy ze to "okrągła" rocznica.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #2984 : 31 Grudnia 2013, 13:15:45 » |
0
|
Ale jednak okrągła rocznica była odpowiedzią prawidłową 1018. Która kolej wąskotorowa udawała Marecką w filmie "Szczęściarz Antoni"?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ełk
Młotkowy
 
Długość toru:: 91 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #2985 : 01 Stycznia 2014, 07:44:27 » |
+2
|
Czytaj ze zrozumieniem, przemyśl, przemyśl raz jeszcze, zastanów się ..... i dopiero wtedy wypisuj zgryźliwe dygresje.
Rocznice ..... okrągłe - Liczba mnoga.
Nie jestem zgryźliwy, tylko przypomniał mi się ''Miś''. 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dimekk
Młotkowy
 
Długość toru:: 137 m
W terenie
Dyżurny ruchu
|
 |
« Odpowiedz #2986 : 02 Stycznia 2014, 14:47:34 » |
0
|
@janeczek - nie śpij.
|
|
|
Zapisane
|
Panta rhei a nad tym most 
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #2987 : 02 Stycznia 2014, 15:02:53 » |
-2
|
Pytanie jest tak łatwiutkie, że nie wymaga żadnej podpowiedzi.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #2988 : 02 Stycznia 2014, 15:18:50 » |
0
|
Film kręcono w Warszawie  Może to jest podpowiedź... Grójecka?
|
|
« Ostatnia zmiana: 02 Stycznia 2014, 15:31:11 wysłane przez AXEL »
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #2989 : 02 Stycznia 2014, 15:57:38 » |
0
|
Film jest z 1960 roku. Kolejka marecka jeździła do 1974 roku, więc chyba żadna inna nie musiała jej wtedy udawać
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #2990 : 02 Stycznia 2014, 16:56:17 » |
0
|
Film kręcono w Warszawie  Może to jest podpowiedź... Grójecka? Mimo tego, że w tym czasie istniała kolej radzymińska, sceny na filmowym przystanku Zaciszu kręcono na kolei grójeckiej. Odpowiedź Kol. Axela - prawidłowa. 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #2991 : 03 Stycznia 2014, 20:19:57 » |
0
|
Pytanie kolejne znów posmarowane.
Czym się różni smarowanie podciśnieniowe panewek od ciśnieniowego.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dimekk
Młotkowy
 
Długość toru:: 137 m
W terenie
Dyżurny ruchu
|
 |
« Odpowiedz #2992 : 06 Stycznia 2014, 19:17:28 » |
0
|
Budzimy się 
|
|
|
Zapisane
|
Panta rhei a nad tym most 
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #2993 : 06 Stycznia 2014, 19:19:40 » |
0
|
Podpowiedź - budowa panewki
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #2994 : 06 Stycznia 2014, 19:41:08 » |
0
|
AXEL, a czy słowo "podciśnieniowe" jest na pewno właściwe?
Mamy dwa rodzaje smarowania które zapewnia uzyskanie płynnego: hydrodynamiczne i hydrostatyczne. W pierwszym przypadku smar jest doprowadzany od strony najmniejszego ciśnienia i na skutek tarcia między jego cząstkami a obracającymi się względem siebie powierzchniami powstaje ciśnienie odpychające czop od panewki. W ten sposób uzyskuje się tarcie płynne - powierzchnie czopa i panwi nie stykają się będąc oddzielone warstwą smaru. Aby zaszło zjawisko smarowania hydrodynamicznego prędkość obrotowa jest dostatecznie duża aby wytworzył się klin smarny, smar o odpowiedniej lepkości będzie dostarczany w ilości aby go chwilowo nie brakło, ukształtowanie powierzchni styku czopa i panwi zwęża się w kierunku obrotów. Tak smarowana jest większość łożysk ślizgowych na parowozach.
Jeśli z jakichś powodów nie można uzyskać smarowania płynnego w formie hydrodynamicznej, stosuje się metodę hydrostatyczną polegającą na tłoczeniu smaru od strony obciążenia pod takim ciśnieniem, że będzie równoważyło nacisk czopa odpychając go od panwi. Ta metoda stosowana jest w olejeniu wałów korbowych silników spalinowych.
Nie mam kompletnie pojęcia czy Ci o to chodziło, ale jak już napisałem - to zamieszczam.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #2995 : 06 Stycznia 2014, 19:57:54 » |
0
|
Chodziło mi o sam fakt dostarczania oleju na powierzchnię smarowaną.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dimekk
Młotkowy
 
Długość toru:: 137 m
W terenie
Dyżurny ruchu
|
 |
« Odpowiedz #2996 : 08 Stycznia 2014, 11:47:53 » |
0
|
Dzień dobry, zastałem Jolkę?
|
|
|
Zapisane
|
Panta rhei a nad tym most 
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #2997 : 08 Stycznia 2014, 11:59:38 » |
0
|
W pytaniu chodziło mi jak już wspomniałem o dostarczanie oleju: - ciśnieniowe za pomocą pompy oleju do łożysk silnika z misy olejowej - podciśnieniowe przy pomocy knotów do panewek osiowych ze spodków smarnych
W pierwszym przypadku film olejowy jest wymuszony ciśnieniem a w drugim olej "zasysany" jest ze spodka smarnego na powierzchnię smarowaną za pośrednictwem knotów.
Myślę, że najbliżej odp był Kucyk.
Smaruj zatem Kucu wroty, tfu osie i jedziesz!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
olomar
Młotkowy
 
Długość toru:: 128 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #2998 : 08 Stycznia 2014, 12:09:01 » |
+1
|
Ino że przy knotach smarnych, to nijakiego podciśnienia nima, jak Kucyk słusznie zauważył: AXEL, a czy słowo "podciśnieniowe" jest na pewno właściwe?
|
|
|
Zapisane
|
Gdyby to ode mnie zależało, to w Polsce parowozy nie stałyby po krzakach, tylko sobie jeździły po torach 
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #2999 : 08 Stycznia 2014, 21:22:33 » |
0
|
Na Grójeckiej KD, zgodnie z oficjalną literą druku, ruch planowy pasażerski zawieszono z dniem 1 lipca 1991 r. Tak naprawdę ostatni pociąg do Grójca odjechał 26 czerwca 1991 r., jednak trzy lata później na GrKD na jeden krótki sezon wznowiono przewozy pasażerskie.
Pytanie 2014: W jakim celu uruchamiano owe pociągi?
|
|
« Ostatnia zmiana: 08 Stycznia 2014, 21:26:13 wysłane przez Kucyk »
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
|