Ptr
|
 |
« Odpowiedz #3480 : 19 Sierpnia 2014, 23:44:50 » |
0
|
W pytaniu są dwa słowa kluczowe - "przed jazdą"  Część z tych rzeczy co wymieniłeś nie trzeba smarować aż tak często. Chodziło mi o punkty, które wymieniłeś w pierwszych dwóch myślnikach - liczba zgadza się. Posmarowane, więc możesz jechać z następnym pytaniem 
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
TreleMorele
Gość
|
 |
« Odpowiedz #3481 : 20 Sierpnia 2014, 21:04:31 » |
0
|
 nie było zaś doprecyzowania, czy jest to "przed jazdą" pierwszą od roku, czy taką po 5 minutach postoju. Wszak jeśli lokomotywa jest w ruchu ciągłym to część z tych dwu myślników można smarować nie przed każdą jazdą...  Tak czy inaczej jeśli jesteśmy przy definicji "przed jazdą" to... 3049 - Jakie są nazwy przeglądów i kiedy się je wykonujeWiem pytanie nieprecyzyjne, ale liczę na waszą twórczość.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #3482 : 20 Sierpnia 2014, 21:53:13 » |
0
|
Moim nieprecyzyjnym i niezbyt zdecydowanym zdaniem ogólne warunki eksploatacji technicznej określa rozporządzenie które definiuje przeglądy jako poziomy utrzymania. Mamy poziom pierwszy odpowiadający przeglądowi kontrolnemu; potem poziom utrzymania drugi, czyli dawny przegląd okresowy; a na koniec duży przegląd czyli Poziom 3. A kiedy - a to zależy od przepisów wewnętrznych eksploatującego dany tabor, które (teoretyczne, zwłaszcza w przypadku wąskich torów) powinny się opierać na dokumentacji utrzymania zalecanej przez producenta, a zatwierdzone mają być w majestacie UTK.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
TreleMorele
Gość
|
 |
« Odpowiedz #3483 : 21 Sierpnia 2014, 21:19:03 » |
0
|
Zwlekałem, mając nadzieje, że ktoś jeszcze spróbuje się zmierzyć z tematem. Ogólnie możemy wymienić następujące rodzaje przeglądów: PC - Przegląd Codzienny - czyli to co powinien sprawdzić maszynista przed porannym wyruszeniem na szlak PK - Przegląd Kontrolny = 1 Poziom Utrzymania - przegląd wykonywany przez warsztat PO - Przegląd Okresowy = 2 Poziom Utrzymania - przegląd wykonywany przez warsztat PD - Przegląd Okresowy Duży = 3 Poziom Utrzymania - przegląd wykonywany przez warsztat PS - Przegląd Sezonowy - związany ze zmianą płynów eksploatacyjnych z letnich na zimowe i odwrotnie
PK, PO i PD są opisane w DSU które podlega zatwierdzeniu w UTK PC - powinien być opisany w instrukcji maszynisty (instrukcja tak ja i inne regulaminy ruchowe powinna być zgłoszona do UTK) PS występuje jedynie w przypadku gdy pojazd wymaga stosowania różnych rodzajów płynów - w większości przypadków ten temat przestał być istotny ze względu na stosowanie wielosezonowych płynów eksploatacyjnych, jednak w przypadku wagonów z łożyskami ślizgowymi powinno się w ramach PS wymieniać olej osiowy.
Tak czy inaczej Kucyk odpowiedział poprawnie podając 3 z 5 znanych mi rodzajów przeglądów i tym samym przejmuje pałeczkę w sztafecie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #3484 : 21 Sierpnia 2014, 21:30:45 » |
+3
|
3050. Do których dwóch (usuniętych) uczestników tego oto zacnego forum najbliżej jest Koledze TreleMorele jeśli chodzi o styl i formę wypowiedzi.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #3485 : 21 Sierpnia 2014, 21:38:28 » |
0
|
Phinek
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
sarna
|
 |
« Odpowiedz #3486 : 21 Sierpnia 2014, 21:41:22 » |
0
|
i kanalarz 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #3487 : 21 Sierpnia 2014, 21:44:44 » |
+2
|
Zadajcie zatem pytanie razem! 
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
sarna
|
 |
« Odpowiedz #3488 : 22 Sierpnia 2014, 15:40:41 » |
0
|
Za cienki jeszcze jestem w te klocki, niech endrju coś zada 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Brood.K
|
 |
« Odpowiedz #3489 : 24 Sierpnia 2014, 22:56:52 » |
0
|
Doprecyzuję jeszcze. Lokomotywy spalinowe mają 3 rodzaje PO, ale to już na marginesie. PC kiedyś był odpowiednikiem dzisiejszego PK - był codziennie i był przeprowadzany przez warsztat. Zresztą.. co dużo gadać, cykl przeglądowy nam od lat pięknie ewoluuje w kierunku coraz mniejszych ponoszonych kosztów, coraz dłuższych odstępów między przeglądami i coraz większej awaryjności starzejącego się taboru.. Zrobić zestawienie jak to się zmieniało w czasie?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
E583.002
|
 |
« Odpowiedz #3490 : 25 Sierpnia 2014, 09:20:42 » |
0
|
Zwlekałem, mając nadzieje, że ktoś jeszcze spróbuje się zmierzyć z tematem. Ogólnie możemy wymienić następujące rodzaje przeglądów: PC - Przegląd Codzienny - czyli to co powinien sprawdzić maszynista przed porannym wyruszeniem na szlak PK - Przegląd Kontrolny = 1 Poziom Utrzymania - przegląd wykonywany przez warsztat No nie do końca.Dla bardzo wielu pojazdów PC=P1 PS - Przegląd Sezonowy - związany ze zmianą płynów eksploatacyjnych z letnich na zimowe i odwrotnie
PS występuje jedynie w przypadku gdy pojazd wymaga stosowania różnych rodzajów płynów - w większości przypadków ten temat przestał być istotny ze względu na stosowanie wielosezonowych płynów eksploatacyjnych, jednak w przypadku wagonów z łożyskami ślizgowymi powinno się w ramach PS wymieniać olej osiowy. PS wcale nie jest związany tylko ze zmianą płynów. W pojazdach elektrycznych zasłania sie np wloty powietrza do chłodzenia silników trakcyjnych (ochrona przed wpadaniem sypkiego śniegu), zalewa się alkoholiki dyktą czy dokonuja pełnego przeglądu ogrzewania
|
|
|
Zapisane
|
Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #3491 : 25 Sierpnia 2014, 21:14:10 » |
0
|
Na pewnej kolejce podczas ściągania taboru z sieci na złomowanie doszło do wypadku na jednym z przejazdów. Był to ostatni pociąg na tej lini za czasów PKP. W jakiej miejscowości znajduje się ten przejazd??
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Dariusz
|
 |
« Odpowiedz #3492 : 26 Sierpnia 2014, 23:02:40 » |
+1
|
Po wydzieleniu off topic może ktoś w końcu odpowie bo mi nie wypada 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Bogdan_KRK
|
 |
« Odpowiedz #3493 : 27 Sierpnia 2014, 21:18:12 » |
0
|
Witam. Andrzeju zlituj się! Może jakaś podpowiedź! Ja również nie chcę podobnie jak Dariusz odpowiadać. Jakoś nie po Jędrzejowsku  . Pozdrawiam.Bogdan
|
|
|
Zapisane
|
"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #3494 : 27 Sierpnia 2014, 21:24:16 » |
0
|
Przecież oba Wasze posty można potraktować jako podpowiedz Myślałem że szybko padnie odpowiedz.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #3495 : 27 Sierpnia 2014, 21:28:16 » |
0
|
Pociąg jechał z Bogorii... 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Bogdan_KRK
|
 |
« Odpowiedz #3496 : 27 Sierpnia 2014, 21:30:29 » |
0
|
Witam. To jak poczekamy jeszcze trochę? ; Pozdrawiam.Bogdan
|
|
|
Zapisane
|
"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
|
|
|
Dariusz
|
 |
« Odpowiedz #3497 : 28 Sierpnia 2014, 08:11:22 » |
0
|
Pociąg jechał z Bogorii...  Dokładniej - z kierunku Bogorii ...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Bogdan_KRK
|
 |
« Odpowiedz #3498 : 28 Sierpnia 2014, 21:45:27 » |
0
|
Witam.Zakończmy tę farsę. Czy chodzi Ci Andrzeju o kolizję pociągu rozbiórkowgo na przejeździe w HAJDASZKU? Pozdrawiam. Bogdan
|
|
|
Zapisane
|
"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #3499 : 28 Sierpnia 2014, 22:31:14 » |
0
|
Tak, chodzi o ten przejazd.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
|