Świat kolejek wąskotorowych SMF
11 Października 2025, 23:57:52 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 177 178 [179] 180 181 ... 215   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wieczny Konkurs  (Przeczytany 1758361 razy)
Bogdan_KRK
Zawiadowca
****
Długość toru:: 435 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3560 : 15 Grudnia 2014, 21:57:32 »
+2

?
« Ostatnia zmiana: 16 Grudnia 2014, 06:23:49 wysłane przez Bogdan_KRK » Zapisane

"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #3561 : 24 Stycznia 2015, 13:43:12 »
+1

Sorry, że trochę nieregulaminowo.

Jaka Kolejka ? Jaka stacja ?
13:55;  18:30

http://youtu.be/BnoUGfBqYHY?t=13m55s
Zapisane

tomasz11
Mechanik
***
Długość toru:: 293 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3562 : 24 Stycznia 2015, 14:07:13 »
0

Sorry, że trochę nieregulaminowo.

Jaka Kolejka ? Jaka stacja ?
13:55;  18:30
http://youtu.be/BnoUGfBqYHY?t=13m55s
  Kolejka Marecka,stacja Radzymin
Zapisane

pozdrowienia
sarna
Zawiadowca
****
Długość toru:: 320 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3563 : 12 Lutego 2015, 20:23:20 »
0

Temat zamiera więc proste pytanie na rozruszanie:

Proszę podać 2 modele silników, które posiadają więcej niż jeden wał korbowy
chodzi oczywiście o silniki kolejowe 
Zapisane
olomar
Młotkowy
**
Długość toru:: 128 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3564 : 12 Lutego 2015, 23:36:33 »
0

Poczciwy, nie do podrobienia "bulgot" 12LDA28 z poczciwej ST43.
Rozumiem, jako druga ma być konstrukcja inna niż rozwinięcie/nsatępca itp wyżej wymienionego.
Niestety, ale nie znam, czy w Polsce takie coś występowało?
Zapisane

Gdyby to ode mnie zależało, to w Polsce parowozy nie stałyby po krzakach, tylko sobie jeździły po torach
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3565 : 13 Lutego 2015, 08:44:40 »
+1

To ja proponuję dizel 2D100 (2Д100) z radzieckiej TE3. Jest to bezlicencyjna kopia silnika Fairbanks-Morse 38D8⅛, zasadniczo stosowanego w okrętach podwodnych ale także na lokomotywach.

Oba cechują się układem, w którym dwa tłoki pracują z przeciwnych stron w jednym cylindrze. Jest to z pewnością rozwiązanie kompaktowe, ale z drugiej strony obsługa tego to musiał być jakiś koszmar.


http://en.wikipedia.org/wiki/Fairbanks_Morse_38_8-1/8_diesel_engine
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D0%AD3
http://www.dieselduck.info/machine/01%20prime%20movers/fairbanks_morse/fairbanks_morse.htm

Był jeszcze patent brytyjski ("Deltic"):


EDIT: To wszystko są dwusuwy.
« Ostatnia zmiana: 13 Lutego 2015, 22:55:33 wysłane przez Kajetan » Zapisane
sarna
Zawiadowca
****
Długość toru:: 320 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3566 : 14 Lutego 2015, 18:19:21 »
0

@olomar, nie chodziło wyłacznie o silniki występujące w Polsce 

Kajetan, jedziesz 
Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3567 : 15 Lutego 2015, 07:19:27 »
0

Co ciekawe przeciwsobne silniki F-M są dalej w sprzedaży. I dziwię się że takie silniki nie znalazły szerszego zastosowania
Ja uważam że ten silnik jest akurat dużo łatwiejszy w eksploatacji, nie posada głowic czyli właściwie najbardziej zawodnego elementu takich dużych silników. Cały blok silnika to właściwie szkielet do którego przykręcane są wszystkie elementy silnika. Ciekawa jest też konstrukcja tulei cylindrowych gdyż jest to jeden odlew wraz z płaszczem wodnym.

Co ciekawe Rosjanie zmienili potem sprężarkę rootsa na odśrodkową (10D100 z lokomotyw TE10) zaś Amerykanie do dziś produkują silniki właśnie z rootsem.

A tu jeszcze rysunek kopi czyli 2D100 http://te3.ucoz.net/_pu/0/37118479.jpg
Zapisane
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3568 : 16 Lutego 2015, 14:51:28 »
0

Chciałem zadać pytanie pt. "Tamara (SM48) to lokomotywa na wskroś amerykańska, proszę wytłumaczyć dlaczego?" ale już widzę, że Wikipedia mnie ubiegła. To zatem żadne pytanie.

No ale skoro już do kopiowania różnych rzeczy doszliśmy, to chciałbym zaproponować coś takiego:

W USA w początkach epoki diesla było obecnych czterech dużych producentów lokomotyw spalinowych:
- EMD (czyli część koncernu General - Motors, obecnie część Caterpillara)
- Alco (dziś nieistnieje)
- Fairbanks-Morse (bardziej silniki niż lokomotywy, ale lokomotywy tez robili)
- Baldwin (dziś nieistnieje)

Każdy z tych producentów w ramach Lend-Lease dostarczał coś do ZSRR i każdy został skopiowany. Jedni dokładniej inni mniej.
-Silnik od ST44 uchodzi za luźną wariację na temat rozwiązań EMD
-Cała SM48 jest dość blisko spokrewniona z ALCO RSD-1
-Silniki Fairbanks-Morse skopiowano w TE3
-A Baldwin? Baldwin też dostarczał lokomotywy do ZSRR i też w demoludach silnik od nich skopiowano (inna rzecz, że zdaje się niezbyt wiernie, mamy do czynienia raczej z "wariacją na temat"). Na pewno lokomotywy z tym silnikiem spotyka się w Polsce.
O co chodzi?
Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3569 : 16 Lutego 2015, 15:49:15 »
0

Chodzi pewno o różne silniki używane w spalinowych produktach ČKD Praga czyli np K6S310DR.
Zapisane
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3570 : 16 Lutego 2015, 23:15:01 »
0

Ano tak.

Ja wiem z grubsza tyle co jest napisane tu:
http://web.archive.org/web/20091028054328/http://www.geocities.com/wbd641/CKDPrahaBaldwin.html
Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3571 : 17 Lutego 2015, 19:50:35 »
0

Produkt z CzKD różni się trocha od Baldwina m. in. kolektorem dolotowym po stronie pomp czy innym napędem rozrządu gdyż orginał miał napęd łańcuchem, tak samo jak i napęd pomp. Czeska konstrukcja ma już przekładnie zębate.
W czasie wojny ZSRR dostało o USA lokomotywy Da czyli RSD1 z ALCo,( która przez TE1, TEM1 stała się TEM2 i ewoluuje do dzisiejszego dnia), oraz Db 0-6-6-0 1000/1DE z Baldwina i ta lokomotywa nie miała następców w ZSRR.
Ale jaka drogą konstrukcja z Baldwina dotarła do Czech niestety nie wiem.

Teraz czas na moje pytanie. Zostaniemy w klimatach "silniki łączą narody" ale tym razem o Maybach made in Romania.
Silniki które orginalnie były montowane w Lxd2 czy Lyd2 były przedstawicielami rodziny silników budowanych na licencji w Rumuni i były montowane do różnych sprzętów.
Pytanie:
W jakim taborze eksploatowanym w Polsce można było spotkać silniki z rodziny Maybach MB 8xx?
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #3572 : 18 Lutego 2015, 04:45:31 »
0

LDH45 choćby (dokładnie ten sam typ silnika, co L45H) tudzież LDH70 (o ile pamiętam MB820Bb).
« Ostatnia zmiana: 18 Lutego 2015, 04:48:34 wysłane przez Paweł Niemczuk » Zapisane
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 403 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #3573 : 18 Lutego 2015, 10:22:44 »
+3

Silnik MB820Bb o mocy 700 KM to nie to samo co MB836B/Bb o mocach 350/450 KM gdyż ten pierwszy ma układ V12 a drugi R6.Ponadto
820-stki mają turbo Brown-Boveri VTR250,a doładowane 836-stki Brown-Boveri VTR200.
Jest,a właściwie był pojazd szynowy, który miał silnik spalinowy wywodzący się z rodziny MB, a mianowicie LDE130 czyli polska SP32, która w oryginale miała zabudowany silnik M820SR ,będący głęboką modernizacją silnika MB820Bb.
W silnikach M820SR zwiększono moc z 700 KM do 1300 KM  poprzez zastosowanie wtrysku bezpośredniego,chłodzenia powietrza doładowanego zrealizowanego poprzez wymiennik powietrze/woda,innego stopnia sprężania,innej aparatury wtryskowej,innego sposobu regulacji obrotów silnika i zmianę wielu innych elementów i podzespołów.Niestety silniki w SP32 były jeszcze gorszej jakości niż te w lokomotywach LDH45/LDH70 i L30H/45 co skutkowało szybkim wycofaniem z ruchu prawie całej serii,po krótkim okresie eksploatacji,ale to już zupełnie inna historia,szczegółowo opisana zresztą na paru branżowych forach.
Zapisane

Jakub Szadkowski
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3574 : 18 Lutego 2015, 15:33:09 »
0

Paweł odpowiedział dobrze. Zaś Jsz dopisał odpowiedni komentarz.

Co do tego pokrewieństwa ja bym powiedział, że MB836 i MB820 możemy porównać podobnie jak Wole H6 i H12 czy D i DV. A różnice w osprzęcie występują zawsze nawet w silnikach o tym samym typie a przeznaczonych do różnych celów.
 
Paweł zadawaj
« Ostatnia zmiana: 18 Lutego 2015, 15:40:35 wysłane przez MichałŁ » Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #3575 : 20 Lutego 2015, 04:47:06 »
0

Nie mam pomysłu na pytanie. Następny proszę
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #3576 : 03 Marca 2015, 03:35:21 »
0

To może ja:

Pytanie główne: W którym miejscu naszego pięknego kraju znajduje się coś takiego?
Pytanie dodatkowe: Co tu jest nietypowego?


[EDYTA]Poprawiłem zdjęcie


* pytanie.jpg (89.31 KB, 529x511 - wyświetlony 732 razy.)
« Ostatnia zmiana: 03 Marca 2015, 03:49:41 wysłane przez 2xm » Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #3577 : 03 Marca 2015, 20:44:15 »
0

Nikt nawet nie próbuje? Nigdy nie była to kolej użytku publicznego i nie istnieje od wielu lat. Z odcinka są przynajmniej dwie fotorelacje na foremce, choć chyba akurat do tego miejsca autorzy nie dotarli.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #3578 : 09 Marca 2015, 22:12:20 »
0

Komuś się chyba przypadkowo kliknęło i zamknęło wątek. Otwarty z powrotem
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #3579 : 10 Marca 2015, 01:07:30 »
0

To ja tylko napiszę dla porządku, że rozwiązanie zagadki można znaleźć TU.
Jak ktoś ma pomysł na pytanie to niech się nie krępuje.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Strony: 1 ... 177 178 [179] 180 181 ... 215   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!