Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #4040 : 18 Marca 2018, 15:08:03 » |
+2
|
Wcześniej myślałem że jedynym miejscem gdzie można by podłączyć wąż do kotła pod ciśnieniem jest odmulacz? Skąd woda we wężu? Na pewno nie z kotła. Jak wiecie kocioł posiada jakieś urządzenia do zasilania go wodą, bo wiadomo że skoro się z niego pobiera parę, to trzeba też dolewać tego, z czego ta para powstaje. A aby dolać coś do wnętrza kotła będącego pod ciśnieniem, trzeba wytworzyć wyższe ciśnienie. Owymi pompami wtłaczającymi wodę do kotła są np. inżektory w których energia strumienia pary pobieranej z kotła przeistacza się w układzie dysz w ciśnienie zasysanej z tendra wody wody. Inżektory są zamontowane z tyłu kotła w zasięgu obsługi, zaś zawory zasilające przez które się woda do wnętrza kotła dostaje są w przedniej części bojlera. Jeśli teraz do rury łączącej inżektor z kotłem wspawamy króciec z zaworem, to możemy korzystać z wody pod ciśnieniem, ale oczywiście tylko wtedy gdy inżektor pracuje, bo jak jest wyłączony to żadnego ciśnienia w rurze nie ma. Pobieranie wody bezpośrednio z kotła było by niewskazane, gdyż raz że woda kotłowa jest ogólnie zasyfiała, a dwa to że ma temperaturę koło 190*C więc, pomijając już niebezpieczeństwo operowania, po rozprężeniu natychmiast by odparowała. Zatem woda w wężu jest tłoczona przez inżektor.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
lisiogonek
|
 |
« Odpowiedz #4041 : 18 Marca 2018, 19:21:54 » |
0
|
Zawór ten używany był do mycia na gorąco po ropowaniu w Ty3471. Nie lubiłem tego bo bardzo szczypało w oczy...Pamiętam burza była potężna a ja w strugach deszczu i potężnych gromach wieczornej burzy myłem ten parowóz...Będzie co wspominać kiedyś 
|
|
|
Zapisane
|
TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #4042 : 18 Marca 2018, 19:42:32 » |
+2
|
Oj będzie...  
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
prof_klos
|
 |
« Odpowiedz #4043 : 07 Kwietnia 2018, 00:16:45 » |
0
|
Cześć i czołem, kolejowi Bracia! Z uwagi na to, że wieczkon nieco nam przycichł postanawiam go ożywić pytaniem, które trzymam w zanadrzu dosyć długi czas. Szanowni, pytanie jest nieco podchwytliwe, zakrawa o wąskie tory i kolej, tak ogólnie: co przedstawia pocztówka prezentowana w załączniku? Treść pytania może wydać się dosyć lakoniczna, niemniej w imię rozwoju odpowiedzi odkryjecie coś ciekawego. 
|
Filozofia sztuką życia...!
|
|
|
Romas
|
 |
« Odpowiedz #4044 : 07 Kwietnia 2018, 07:10:16 » |
0
|
co przedstawia pocztówka prezentowana w załączniku?
Co przedstawia pocztówka to jest na niej napisane. Zadaj pytanie tak, żeby było wiadomo o co ci chodzi. No chyba że chodzi o to, że to wiadukt a nie most 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #4045 : 07 Kwietnia 2018, 07:49:48 » |
+1
|
Na podpisie jest błąd. To nie Pabianice, tylko wiadukt nad Konstantynowską w Łodzi. Dołem wąskotorowy jeździ tramwaj, górą szerokotorowa DŻWK
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Juras XR4Ti
Młotkowy
 
Długość toru:: 103 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #4046 : 07 Kwietnia 2018, 09:50:51 » |
0
|
Próba obciążenia wiaduktu nad linią tramwajową.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
prof_klos
|
 |
« Odpowiedz #4047 : 07 Kwietnia 2018, 13:22:13 » |
0
|
Dobrzyn trafił w sedno. Pocztówka zawiera błąd - dawniej był to dosyć popularny, wbrew pozorom, "problem". Miejsce opisane jako "Pabianice - most kolejowy" jest zupełnie oderwane od rzeczywistości, bowiem w Pabianicach nie ma żadnego mostu kolejowego, a tym bardziej nigdzie linia kolei ŁWEKD nie krzyżowała się z trasą innego rozstawu! Co ciekawe, były miejsca, gdzie wąskotorówki 600 mm "ocierały się" o trasę 1000 mm, chociażby w rejonie Dużego Skrętu, był też punkt styczny 1000 mm z 1435 mm w obrębie krańca linii przy dworcu kolejowym. istniały bocznice tramwajowe (w ul. Strażackiej, do fabryk Kinder & Ender - późniejszy Pamotex - czy w ul. Piłsudskiego pod Pabianicką Fabrykę Papieru i "Polfę"), niemniej nigdzie nie doszło do skrzyżowania się dwóch rozstawów.
Fotografia przedstawia, jak słusznie zauważył Dobrzyn, dzisiejszą ulicę Konstantynowską. Dołem mknie wagon elektryczny ŁWEKD do Konstantynowa Łódzkiego, górą natomiast czmychają parowozy szerszej kolei.
|
|
« Ostatnia zmiana: 07 Kwietnia 2018, 13:26:45 wysłane przez prof_klos »
|
Zapisane
|
Filozofia sztuką życia...!
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #4048 : 04 Maja 2018, 12:06:57 » |
0
|
Kuc rusza Koń-kurs! Na filmiku który pokazuje jak maszynista może sobie sprawić niewygodę, jak to Kolega Filip trafnie zauważył, od piątej sekundy...  słychać strzały. Pierwszy, najgłośniejszy, to zadziałanie regulatora ciśnienia H1205 gdyż sprężarka już osiągnęła nastawioną nadprężność, a następnie mamy serię rytmicznych "ćwierknięć" coś jakby takie pis!... pis!... pis!... pis!... świadczących o niesprawności... na właśnie: 4842. Który element regulatora ciśnienia sprężarki uległ uszkodzeniu?Dodam, że odpowiedź można znaleźć we wątku o wspomnianym regulatorze.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
majster
|
 |
« Odpowiedz #4049 : 04 Maja 2018, 21:32:04 » |
0
|
Takie objawy daje niesprawny (czyt. uszkodzony) górny grzybek lub inaczej mówiąc uszczelka tłoczka, czasem też niewłaściwa regulacja skoku tegoż tłoczka, a konkretnie zbyt mały skok.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #4050 : 04 Maja 2018, 21:56:33 » |
0
|
Zbyt mały skok tłoczka powoduje większą różnicę w ciśnieniach zał./wył., zaś odpowiedź o zniszczeniu uszczelki górnej jest jak najbardziej właściwą, bo tylko wtedy tak częste strzelanie da się usłyszeć.
Kolego Majstrze - zapraszam do kontynuacji Koń-kursu.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
majster
|
 |
« Odpowiedz #4051 : 06 Maja 2018, 18:47:27 » |
0
|
Ponieważ chwilowo nie mam pomysłu zatem kto chętny niech zadaje pytanie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
prof_klos
|
 |
« Odpowiedz #4052 : 22 Maja 2018, 18:39:56 » |
0
|
Witajcie, aby temat nie przymierał, aby dobre wątki podtrzymać przy życiu, ku środku tygodnia, na przesilenie tegoż, na odchamienie chwyciłem starą instrukcję prowadzenia ruchu na kolejach dojazdowych z lat 70., a tam znalazłem kilka drobnych ciekawostek, które z pewnością są już dzisiaj przepisem martwym, aczkolwiek nie na naszym Forum.
Starzy wyjadacze, przeczyszczamy kanały pamięci, spoglądamy na poniższy wyrywek niniejszej instrukcji i odpowiadamy:
jaki sygnał przedstawiony jest na załączonym skanie? Cóż ta ładna, niebiesko-żółta chorągiew oznaczała? Czy oby na pewno ładna?
|
|
|
Zapisane
|
Filozofia sztuką życia...!
|
|
|
Romas
|
 |
« Odpowiedz #4053 : 22 Maja 2018, 18:47:26 » |
+1
|
Sygnał A5 "Podawanie sygnałów alarmu powietrznego pociągom na szlaku".
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
prof_klos
|
 |
« Odpowiedz #4054 : 22 Maja 2018, 18:54:16 » |
0
|
Tak jest, ależ ekspresowa odpowiedź!  No ale i pytanie z tych łatwych, aczkolwiek ciekawego (niekoniecznie miłego) zastosowania. Lecisz, Romas dalej! A ja, korzystając z okazji zapytam jeszcze, zupełnie pozakonkursowo, gdyż nie znam odpowiedzi, jak rozwiązywano kwestię opcjonalnego "nocnego oświetlenia wskaźnika ograniczenia prędkości"? Nie widziałem nigdy czegoś takiego, a przynajmniej sobie nie przypominam, zaś w instrukcjach do dzisiaj jest to rozdzielone na sygnał dzienny i nocny. Jak podejrzewam po prostu przyczepiano pod tarczką zapewne latarkę/lampę naftową?
|
|
|
Zapisane
|
Filozofia sztuką życia...!
|
|
|
Romas
|
 |
« Odpowiedz #4055 : 23 Maja 2018, 06:59:31 » |
0
|
No to też łatwe będzie. Spójrzmy na wschód i przypomnijmy sobie o ś.p. Kolejce Hrubieszowskiej. Główna parowozownia tej kolejki istniała w Werbkowicach, a została tam przeniesiona z ................ 4844. W jakiej miejscowości było wcześniej całe zaplecze techniczne tej kolejki ?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #4057 : 25 Maja 2018, 08:18:00 » |
0
|
No to też łatwe będzie. Spójrzmy na wschód i przypomnijmy sobie o ś.p. Kolejce Hrubieszowskiej. Główna parowozownia tej kolejki istniała w Werbkowicach, a została tam przeniesiona z ................ 4844. W jakiej miejscowości było wcześniej całe zaplecze techniczne tej kolejki ?
w Gozdowie.
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Romas
|
 |
« Odpowiedz #4058 : 25 Maja 2018, 11:59:44 » |
0
|
No to też łatwe będzie. Spójrzmy na wschód i przypomnijmy sobie o ś.p. Kolejce Hrubieszowskiej. Główna parowozownia tej kolejki istniała w Werbkowicach, a została tam przeniesiona z ................ 4844. W jakiej miejscowości było wcześniej całe zaplecze techniczne tej kolejki ?
w Gozdowie. Oczywiście ! Pytaj Waść.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #4059 : 25 Maja 2018, 16:08:31 » |
0
|
Z haczykiem: 4845: Na której kolejce można obecnie spotkać sprawne wagony motorowe trzech różnych serii?
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
|