Rocketfuel94
|
 |
« Odpowiedz #100 : 13 Październik 2016, 08:14:06 » |
-4
|
Wielkie dzięki, w sumie nie wpadłem na to aby się tam udać i porozmawiać z kimś z Rud lub Bytomia.
|
|
|
Zapisane
|
Uczmy się kochać wąskotorówki, tak szybko odchodzą...
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #101 : 14 Październik 2016, 17:34:36 » |
+2
|
No cóż, na najprostsze rozwiązania czasem najtrudniej jest wpaść...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Storch
Młotkowy
 
Długość toru:: 80 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #102 : 14 Październik 2016, 23:39:17 » |
+1
|
Akurat w tym przypadku dobrze będzie, jeśli kolejka wydłuży się choć na troszkę od Stanicy. Pilchowice już byłyby wielkim sukcesem, nawet na terenie miasteczka jest troszkę torów....nie wiem jak na dworcu ale w okolicy tory widziałem. I właściciele przylegających działek te tory szanują dokładnie tak jak w Mysiej Górze.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #103 : 15 Październik 2016, 00:43:11 » |
+3
|
Moim zdaniem Pilchowice są aktualnie ostatnim realnym i sensownym do osiągnięcia celem. Jest to wieś o charakterze miasteczka, siedziba gminy, względnie dobrze skomunikowana choćby z Gliwicami. A na pewno lepiej niż Rudy. Jest jakaś cukiernia, lodziarania, restauracyjka. Nie ma problemów z własnością działek i chamstwa wpychającego się na obszar kolejowy. Stacja zachowana, nawet, jak ktoś słusznie zauważył, trochę materiału torowego zachowanego. I gdyby to ode mnie zależało, to do dotarcia do Pilchowic bym dążył. Ale kategorycznie się nie wypowiadam, bo nie znam już lokalnych uwarunkowań.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Rocketfuel94
|
 |
« Odpowiedz #104 : 15 Październik 2016, 10:44:37 » |
-2
|
Macie w sumie rację drodzy Panowie, myślę że w Gliwicach nic nie udałoby się osiągnąć. Jednak spróbowałbym od trasy Bojków Wąskotorowy - NIeborowice, może na takim wariancie trasy coś udałoby się wskórać.
|
|
|
Zapisane
|
Uczmy się kochać wąskotorówki, tak szybko odchodzą...
|
|
|
Storch
Młotkowy
 
Długość toru:: 80 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #105 : 17 Październik 2016, 00:46:24 » |
0
|
W sumie w rejonie Pilchowic warto jakiś rekonesans zrobić co zostało ze szlaku na dworcu i w stronę Stanicy. Ponoć szyny na podejściu do Stanicy zostały zdjęte od stacji do "naturalnych" ubytków w celu ratowania materiału torowego, ale nie wiem czy przez obecnych włodarzy Rud czy jeszcze przez ekipę pana G. (jeśli tak to istnieje obawa że akurat on niczego nie uratował), ale za dużo tu niewiadomych, za dużo "ponoć" i za dużo "słyszałem że" - z trzeciej ręki. Jak będę miał więcej czasu, kopne się tam rowerem i sprawdzę. A tak w sumie- gdyby wyszły plany reaktywacji Nędzy Wask do ruchu (w co wierzę ze względu na przejazd w Rudach) lub nawet do Babic (w co wierzę już mniej ze względu na bardzo dawno temu zlikwidowany przejazd zaraz za Nędzą Wąsk) to ile km czynnego toru by było? Stanica-Rudy 4km, Rudy Paproć 2,5km, Paproć Nędza???km? Ma ktoś WOT na ten odcinek? Pozdraw Storch
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
Tw53 Rudy
Mechanik
  
Długość toru:: 237 m
W terenie
WMD Rudy
|
 |
« Odpowiedz #107 : 30 Maj 2018, 22:30:00 » |
0
|
Na trynku zawaliła się połowa dachu w budynku stacyjnym ...
|
|
|
Zapisane
|
Wąski tor pod parą !
|
|
|
Storch
Młotkowy
 
Długość toru:: 80 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #108 : 10 Październik 2018, 22:31:44 » |
0
|
W weekend w okolicy Mysiej Góry gdzie jest jeszcze mini ogryzek torowiska TIR wyleciał z drogi i wrył się w tor. Po usunięciu TIRa zostało w tym miejscu coś na kształt wielkiego kopca kreta i widać powyginane szyny w pierwszym przęśle od strony Gliwic.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #109 : 11 Październik 2018, 02:38:49 » |
0
|
Szyny i tak tam leżały luzem na resztkach podkładów. Nieszczęsny TIR niczego nie zdemolował. Po prostu poprzesuwał sobie szyny co nieco.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Tw53 Rudy
Mechanik
  
Długość toru:: 237 m
W terenie
WMD Rudy
|
 |
« Odpowiedz #110 : 01 Październik 2019, 12:18:12 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
Wąski tor pod parą !
|
|
|
Rocketfuel94
|
 |
« Odpowiedz #111 : 01 Październik 2019, 14:14:57 » |
0
|
Niestety jak już ją zaorali to było niemal prawie pewne, że nie wróci.
|
|
|
Zapisane
|
Uczmy się kochać wąskotorówki, tak szybko odchodzą...
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #112 : 01 Październik 2019, 19:52:13 » |
0
|
Budowa tej ścieżki rowerowej ma dwa poważne plusy: 1. Zabezpieczenie pasa drogi kolejowej przed zabudowaniem 2. Remont i późniejsze utrzymywanie obiektów mostowych.
W takim stanie pas drogi kolejowej jest bezpieczny i może sobie czekać na lepsze jutro nawet dziesiątki lat.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|