Świat kolejek wąskotorowych SMF
06 Grudnia 2024, 03:26:50 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Nowości na stronie ciuchcia.eu  (Przeczytany 12854 razy)
Maciek JKD
Mechanik
***
Długość toru:: 197 m

W terenie W terenie


WWW
« : 14 Lipca 2010, 21:26:24 »
0

Witam!

Jako, że temat "wielkiej wódy na ŚKD" umarł śmiercią naturalną niemal dwa miesiące temu, a od tej pory nie pojawiły się żadne nowości - wgryzłwszy się nieco w przepastne archiwa, pozostałe z czasów świetności i zmierzchu JKD pragnę zaprosić do wspólnego przerzucania nadgryzionych zębem czasu i strzępkami pleśni wszelakich gatunków - papierów (albo raczej smutnych pozostałości), w których niejedno jeszcze można znaleźć. Nadejszła bowiem wiekopomna chwila i szansa by ujrzały ono światło dzienne w związku z ponownym uruchomieniem skanera
Nie narażając innych na czynniki patogenne, w które obfituje jędrzejowskie archiwum, biorę to wszystko na siebie (choć strach się bać, patrząc na kondycję krajowej służby zdrowia - z drugiej strony męczenników jak widać nigdy za wiele) i zapraszam na stronę www.ciuchcia.eu, na której póki co znaleźć można m.in. obfitujący w treści, a pochodzący z 1992 roku, przygotowany przez Wojewódzki Oddział Służby Ochrony Zabytków - "Raport o stanie JKD"
link bezpośredni (ukłony dla Andy-ego) - http://www.expres-ponidzie.k-ow.net/historia/dokumenty/raportost1992/os1.htm

o kolejnych odcinkach jędrzejowskich "Opowieści z krypty" będą informował na bieżąco.

Pozdrawiam
Maciek
Zapisane

Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
Phinek
Gość
« Odpowiedz #1 : 14 Lipca 2010, 22:08:58 »
0

Na 3 stronie można znaleźć ciekawą informację... otóż wedle przytoczonego tam spisu na kolejce jest 19 lokomotyw Lxd2 oraz jedna Lxd1
Zapisane
Maciek JKD
Mechanik
***
Długość toru:: 197 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #2 : 14 Lipca 2010, 23:22:11 »
0

Hmmm

Podejrzewam, że osoby przygotowujące raport przynależały raczej do innej branży i pewne rzeczy trzeba im po prostu wybaczyć

Mnie osobiście interesuje najbardziej wyładowarka wagonów WW 2a - jeśli dobrze kojarzę, a mogę się mylić, jedyne takowe urządzenie przemieszczało się w Charsznicy, która w momencie sporządzania spisu nie była ujęta w wykazie istniejących odcinków (choć Charsznicka sekcja teletechniczna nadal "zajmowała się zagadnieniami łączności" w sile czterech etatów). Czy ktoś jest może w posiadaniu dokumentacji technicznej owego urządzenia do przeładunków, które z daleka wyglądało dość przerażająco?

Wracając do Charsznicy - kolega Piotr Skucha odnalazł ostatnio na necie bardzo ciekawą stronę ze zdjęciami, prezentującymi najprawdopodobniej Charsznicę właśnie z okresu I WŚ. Jedno w okolicy wiaduktu na linii normalnotorowej (nad wąską) i drugie już tylko z wąską - polecam. Nie wiem czy odnośnik http://www.kkstb.pl/ck-koleje-w-obiektywie/ck-koleje-zelazne-w-sluzbie-wojskowej/ odpali bezproblemowo, ale i tak cała strona jest warta polecenia i wnikliwej uwagi. 
Zapisane

Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
Maciek JKD
Mechanik
***
Długość toru:: 197 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #3 : 16 Lipca 2010, 11:03:06 »
0

Dziś zapraszam do zapoznania się z niepowtarzalną galerią, jaką otrzymaliśmy od kolegi Łowcy. Ukazuje ona Żnińską Kolej Powiatową z roku 1995, kiedy to funkcjonowały na niej jeszcze resztki przewozów towarowych. Krzyżowanie pociągów turystycznego z "Leonem" i towosa na stacji w Wenecji to po prostu bajka Całość poskładał niezastąpiony kolega Dariusz, a wszystko można znaleźć póki co w aktualnościach KKMJKD.

Pozdrawiam
Maciek
Zapisane

Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
Maciek JKD
Mechanik
***
Długość toru:: 197 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #4 : 20 Lipca 2010, 21:42:09 »
0

Nie muszę już chyba nikogo zachęcać do zapoznania się z cyklem niesamowitych galerii, które to dostarcza nam w swej uprzejmości kolega Łowca. Za kolejną (można powiedzieć, że niecierpliwie wyczekiwaną) muszę w imieniu wszystkich podziwiających gorąco podziękować zarówno udostępniającemu koledze Łowcy jak i Dariuszowi Podsiadło, który jest jej autorem. Galeria ta pochodzi z cyklu legendarnych już imprez "Nostalgia za parą" organizowanych przez głównego autora Marka Malczewskiego i Poznański Klub Modelarzy Kolejowych, a odbyła się w dniach 7-9 maja 1988 roku. Jej organizacja w czasach widocznego kryzysu i schyłku ustroju była nie lada wyzwaniem, udało się jednak niemożliwe uczynić możliwym (przykładowo parowóz będący jednym z głównych aktorów został ściągnięty ze Żnina jako przesyłka służbowa, a organizatorzy dojechali z Poznania dodatkowym wagonem dołączonym do pociągu planowego!) - dziś byłoby to pewnie nie do pomyślenia (ni da się?). Wszystkie perypetie doskonale opisuje na łamach Świata Kolei 5/2008 Marek Malczewski, który doświadczył ich na własnej skórze, a mnie nie pozostaje nic innego tylko zaprosić do galerii Dariusza Podsiadły zapewne z dnia 7 maja 1988 - przenieśmy się dzięki niemu do tych niezbyt odległych, a jednak jakże innych czasów na JKD - Jarocińską Kolej Dojazdową, która dokonała żywota trzy lata później... wszystko poskładał niezastąpiony kolega Darek.

Z cyklu lokalnej "Nostalgii za parą" po pobożnych życzeniach, jakie zostały wypowiedziane na antenie Radio Kielce (w audycji o malowniczym tytule "Ciuchcia Expres Ponidzie" ma kłopoty finansowe - http://www.radio.kielce.pl/page,,Ciuchcia-quot-Ekspres-Ponidzie-quot-ma-klopoty-finansowe,862976e0d6c15f2243c6f86ae275b0df.html), przyszła kolej na prasę, która również podchwyciła temat jędrzejowskiego parowozu w artykule "Potrzebna jest spora suma pieniędzy, by parowóz mógł wozić turystów" - http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100720/POWIAT0102/665438908 - czyli jak widać sezon ogórkowy w pełni :]

"Hiciorem" jak dla mnie było to co wypatrzył Andy w komentarzu do ostatniego artykułu, który to zawierał odnośnik do Protokołu Nr 29/09 z posiedzenia Komisji Samorządu Terytorialnego Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego z dnia 23.10.2009r, a w którym nieco się oberwało o dziwo niektórym rządcom (uprawiającym rząd?) - http://bip.sejmik.kielce.pl/bip_admin/zdjecia_art/9535/protokol.nr.029.pdf

Z archiwaliów jak na razie przeklepałem dla lepszego łapania się w różnych dziwnych pkpowskich skrótach z nagłówków korespondencji: Załącznik do okólnika Ministerstwa Komunikacji Nr CZR-6/75
(Załącznik Nr 4 do § 50 - R13) - http://www.expres-ponidzie.k-ow.net/historia/literatura/Zalacznik%20do%20Nr%2032/index.htm

Aaa i jeszcze jedno - ubywa nam zmartwień
Jak donosi kolega Dariusz i co ważniejsze podpiera swe donosy stosowną fotografią - pozbyliśmy się uciążliwego niegdyś w prowadzeniu ruchu najciaśniejszego łuku na całej sieci JKD. Chodzi konkretnie o łuk R=49 jaki (teraz można to już powiedzieć) znajdował się w Pińczowie w ciągu przejazdu w drodze 766. Kiedyś prowadził na całą serię drewnianych mostów - dziś jeszcze ukrytych w ziemi. Jedyny widoczny jeszcze ich fragment funkcjonuje jeszcze jako dość ryzykowna kładka dla pieszych przed Skrzypiowem, ale myślę że i jego czas jest już policzony Smutny

Pozdrawiam i zapraszam
Maciek
« Ostatnia zmiana: 20 Lipca 2010, 21:53:19 wysłane przez Maciek JKD » Zapisane

Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
Bogdan_KRK
Zawiadowca
****
Długość toru:: 435 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 20 Lipca 2010, 22:33:04 »
0

Witam! Ponieważ nie chcę cytować całości,odpowiem tak: Galeria Kolegi Łowcy wspaniała! aż łezka się w oku kręci. Ja pamiętam te czasy, tylko zapytać" i komu to przeszkadzało? " Mnie nie. Jeżdziło się na wczasy,dzieci dostawały paczki "na Mikołaja" itp. .... No ale trudno TO SE NE WRATI!  A sejmiki w świetokrzyskiem, to  jak sabat czarownic. Przyjadą(przylęcą) namieszają, potem pozamiatają i już coś się dzieje. Pinczów vel Republika Pinczowska,to państwo w państwie. Niech wyrywają szyny,niech nie chcą "Ciuchci" ,to przy wyborach zostanie docenione! A park miniatur za 4 bańki Panie Edwardzie , nie ma na remont PX-a , konserwator zabytków wykreśla kolejne odcinki zabytkowej kolejki z rejestru,Pinczów wyrywa szyny(pewnie rękami Jędrzejowskich kolejarzy),a Pan chce tworzyć park miniatur? To tyle lat walki ma iść na marne? Trochę mnie pompatycznie ponisło. Przepraszam. I moja rada : zlikwidować zaorać , kupić makietę w skali H0 i będzie PARK MINIATUR . Poozdrawiam! Sfrustrowany Bogdan
Zapisane

"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
Maciek JKD
Mechanik
***
Długość toru:: 197 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #6 : 20 Lipca 2010, 22:42:16 »
0

Bogdanie drogi!

Masz absolutną słuszność - jakbyś mógł umieścić powyższe tezy również na naszym forum - byłbym dozgonnie wdzięczny, bo zawsze to raźniej będzie w grupie sfrustrowanych niż w osamotnieniu nosić to piętno potępienia Chichot

Pozdrawiam
Maciek

PS
Przy okazji - zapowiada się weekend z umiarkowaną temperaturą - będzie okazja wypełnić zobowiązanie względem kolegi Wojciecha i jeszcze ten jeden raz poprawić skrajnię na odcinku Umianowice - Hajdaszek. W związku z tym wszystkich chętnych gorąco zapraszamy!

PS 2
Ok - w związku z tym, że zaproszenie skierowane do forumowiczów odnośnie roboty na szlaku zostało srodze potępione przez Dyrekcję forum romanum - cofam swe słowa - damy sobie radę jak zwykle sami
« Ostatnia zmiana: 21 Lipca 2010, 23:54:41 wysłane przez Maciek JKD » Zapisane

Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #7 : 22 Lipca 2010, 01:11:51 »
0

Rozumiem, że mianem "forum romanum" nie okreslasz tego forum ;p Dyrekcja tego forum zaproszenia na jakąkolwiek konstruktywną robotę na jakimkolwiek wąskim torze nigdy nie potępi!!
Zapisane
Maciek JKD
Mechanik
***
Długość toru:: 197 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #8 : 25 Lipca 2010, 20:45:44 »
0

Na dzisiejszy wieczór z horrorem nie pierwsza (i zapewne nie ostatnia) nekrogaleria prosto z Pińczowa i okolic pod tytułem "Jak dorżnąć zarżniętą kolejkę" - czyli jak szybko poradzić sobie ze zbędnym żelastwem walającym się na obrzeżach tzw. aglomeracji (jak mówią o swoim prowincjonalnym miasteczku dumni autochtoni) - coś dla ludzi o mocnych nerwach. Pozostali proszeni o skorzystanie ze środków znieczulających - sceny są niestety drastyczne Smutny

http://www.expres-ponidzie.k-ow.net/galeria/ja/2010/0724/os1.htm

Zapraszam również do aktualności KKMJKD na stronie, w których można znaleźć również sprawozdanie kolegi Piotra ze Stróży z działającej resztki kolejki cegielnianej.

Pozdrawiam

Maciek
 
www.ciuchcia.eu
« Ostatnia zmiana: 25 Lipca 2010, 23:33:19 wysłane przez Maciek JKD » Zapisane

Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
Maciek JKD
Mechanik
***
Długość toru:: 197 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #9 : 02 Września 2022, 14:52:00 »
+3

Aby nie mnożyć bytów ponad miarę, pociągnę jeszcze stary, dwunastoletni wątek - w końcu w historii to tylko mgnienie oka

Otóż właśnie w dziale historia i dalej rozkwit i upadek zamieściłem odnalezioną w końcu po długich poszukiwaniach na dawnym Expressiecd tabelkę, zawierającą daty powstania, ruchu i rozbiórki poszczególnych fragmentów sieci JKD.
http://www.expres-ponidzie.k-ow.net/historia/upadek/index.htm
Proszę jej nie traktować, jako wiążącą, gdyż już wtedy budziła wiele kontrowersji i dyskusji - z tego powodu zresztą została zdjęta. Prosiłbym kolegów w miarę dostępnej wiedzy i materiałów o jej weryfikację, ewentualne zmiany, bądź uściślenia poszczególnych dat, by stała się rzetelnym źródłem wiedzy.

[aktualizacja] Już samo zerknięcie do umieszczonego na początku wątku "Raportu o stanie JKD" z 1992 roku pozwala na korektę daty zamknięcia dla ruchu odcinka Bogoria - Koprzywnica ze stycznia 1991 roku na 1 lipca 1991 (zgodnie z Uchwałą Rady Ministrów Nr 19 z 17.06.1991 r.).
« Ostatnia zmiana: 02 Września 2022, 16:00:57 wysłane przez Maciek JKD » Zapisane

Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
Maciek JKD
Mechanik
***
Długość toru:: 197 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #10 : 20 Września 2022, 19:00:59 »
+2

Celem wprowadzenia odrobiny życia do mauzoleum uruchomiłem z początkiem września swój kanał na Youtubie,
https://www.youtube.com/channel/UCOPRxHLL7fufuuxuKqzInqw
na którym zamierzam o tyle o ile systematycznie publikować zawartość "szuflady". Przez lata sporo się tego nazbierało, więc na sporo czasu wystarczy. Od razu uprzedzam, że nie są to jakieś wypieszczone, jakościowe profeski - raczej bardzo niskobudżetowe produkcje w stylu James Parkinson po upojnej nocy... Cokolwiek by to nie było, miło powrócić do atmosfery radosnych szczenięcych lat, kiedy się jeszcze coś dało zrobić, a i ludzie byli chyba jacyś inni.
Na początek na tapet poszedł w trzech częściach przejazd specjalny z czajnikiem, połączony z inauguracją połączenia z Hajdaszkiem, a działo się to 2 października 2004 r. - kamera Canon Video 8 (podziękowania dla Pawła M.), AKCJA!

Serdecznie zapraszam!

Część pierwsza: https://www.youtube.com/watch?v=Yg-28hI_138
Część druga: https://www.youtube.com/watch?v=HXkYJ8cYckw
Część trzecia: jutro
« Ostatnia zmiana: 20 Września 2022, 19:12:24 wysłane przez Maciek JKD » Zapisane

Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!