Świat kolejek wąskotorowych SMF
09 Grudzień 2019, 11:01:26 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Relacje z prac na GKW  (Przeczytany 97520 razy)
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1646 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #140 : 06 Wrzesień 2013, 17:41:12 »
0

Była toaleta z umywalką i małym bojlerem (10 l) - to ta kanciapka, wejście do której jest od strony wyjazdu na KWK Centrum / za drążkami przebiegowymi. Skoro była toaleta, to był jakiś odpływ. Nic mi nie wiadomo o szambie, zakładam zatem, że była kanalizacja.
Toaleta została zdemontowana podczas remontu. I tu proszę nie oskarżać firmy remontowej o samowolę - jej demontaż (podobnie, jak i pieca) został uzgodniony.
Zapisane
ICkonduktor
Młotkowy
**
Długość toru:: 71 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #141 : 06 Wrzesień 2013, 19:18:39 »
0

Wiem gdzie była toaleta bo obecnie mamy tam swój magazynek Język Tylko tak myślimy, żeby z nastawni był chociaż odpływ do kanalizacji. O bieżącej wodzie nawet nie myślę bo to nie wykonalne przy moich zarobkach miesięcznych Język
Zapisane

PKP INTERCITY S. A.
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1646 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #142 : 20 Październik 2013, 19:20:17 »
+8

Przez 25 lat pokutował pogląd, że klasami rumuńskimi nie da się przejechać pod wiaduktem normalnotorowym za stacją TG Wąskotorowe. Wiedzę tę, przekazaną przez, jak się wydawało, fachowych i wiarygodnych b. pracowników PKP przedpoprzedni zarząd (w tym ja) przyjął za pewną i niewymagającą sprawdzania. A tym czasem dziś (20.10.2013) w Tarnowskich Górach:

https://scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1380817_615437411828703_935430742_n.jpg
Zapisane
sarna
Zawiadowca
****
Długość toru:: 307 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #143 : 20 Październik 2013, 19:23:56 »
-3

Tak z ciekawości.. Nie prościej było najpierw zmierzyć przy okazji jakiegoś przejazdu technicznego?  Chichot Może dowiedzielibyście się o tym wcześniej Uśmiech
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1646 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #144 : 20 Październik 2013, 19:52:14 »
+3

Najprościej to było zrobić to, co zrobiono dzisiaj - po zakończeniu kursu do TG przepiąć lok na tył i zepchnąć wagony te 200 m w celu naocznego i namacalnego sprawdzenia. Pomiary, jak sądzę, niewiele by dały, bo musiałyby być wykonane z dokładnością do milimetrów.

Są pewne problemy - wagony nie przechodzą gładko, ale przechodzą. Konieczne jest przerobienie kominków od pieców co w wagonach, przerobienie klapy na dachu jednego z nich oraz przebudowa barierki za wiaduktem. Aktualnie te 3 rzeczy ocierają, ale to są kwestie milimetrów, nawet chyba nie centymetra.
Zapisane
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #145 : 20 Październik 2013, 20:25:41 »
+4

Aktualnie te 3 rzeczy ocierają, 
Dotrą się.....  Mrugnięcie
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2616 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #146 : 20 Październik 2013, 20:46:14 »
0

A czy nie da się opuścić torowiska o kilka cm??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
sarna
Zawiadowca
****
Długość toru:: 307 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #147 : 20 Październik 2013, 20:48:21 »
0

@Paweł Niemczuk chyba że tak, nie wiedziałem że to tak blisko. Myślałem że specjalnie pchali te wagony przez kilometry Mrugnięcie
Zapisane
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 945 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #148 : 20 Październik 2013, 21:39:36 »
+1

A czy nie da się opuścić torowiska o kilka cm??

Zrobisz to??
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
dimekk
Młotkowy
**
Długość toru:: 137 m

W terenie W terenie


Dyżurny ruchu


« Odpowiedz #149 : 20 Październik 2013, 22:06:11 »
0

OMG, myślałem, że ktoś to kiedyś sprawdził...
Zapisane

Panta rhei a nad tym most Uśmiech
Cordylus
Mechanik
***
Długość toru:: 283 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #150 : 20 Październik 2013, 23:30:48 »
0

A może od czasów PKP grunt osiadł o te kilka mm?  Uśmiech
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1646 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #151 : 21 Październik 2013, 02:35:21 »
0

@Dimekk: dowcip polegał na tym,  że wagony rzekomo miały nie tyle haczyć górą, co za bardzo zachodzić w łuku i klinować się o ścianę pod wiaduktem. Info pochodziło od ludzi wiarygodnych i fachowych, w tym od ostatniego naczelnika WMD BK - śp. Pawła Stery. Twierdził on, że osobiście sprawdzał i, że brakuje nie mniej niż 5 cm, że wagon trze o tę ścianę jak diabli. Uznaliśmy tę informację (a pochodziła od osoby słynącej ze skrupulatności i fachowości) za pewnik... A tu patrzcie - zonk...

@Cordylus: problemem nie była wysokość, a ciasny łuk pod wiaduktem i długość wagonów.

@Andrzej2110: po kiego licha bawić się w opuszczanie toru, skoro lekkie zmodyfikowanie kominków i klap jest prostsze?

I na zakończenie dwie kolejne foty z testów rumuńskich klas w TG:

1. Skarpa pomiędzy wąskim a normalnym torem:

https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/q71/s720x720/935977_615503155155462_1342832632_n.jpg

Dodam: to tylko ziemia i trochę kamieni. Da się usunąć.

2. Barierka na przepuście nad rzeką Stołą. Też da się zrobić. Niemniej jednak teraz wygląda malowniczo. Przerdzewiały wagon, z resztą, też. Ale rdza jest szybsza niż nasi blacharze, heh... Ot, wysoka jakość...

https://scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/q77/s720x720/1378068_615502621822182_295480454_n.jpg

W kolejnym podejściu będzie testowany fundament normalnotorowego słupa trakcyjnego, który, jak na razie na oko, może być przeszkodą. Ale to się w praniu okaże, czy zabraknie tego centymetra, czy może jednak nie Uśmiech

Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2616 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #152 : 21 Październik 2013, 17:12:03 »
0

Może po sprowadzeniu klas na GKW i pierwszych testach się one nie miesiły ale z czasem podczas eksploatacji i napraw torowiska te kilka cm się ono przesunęło i teraz wagon się mieści.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 945 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #153 : 21 Październik 2013, 17:15:13 »
+2

Może po sprowadzeniu klas na GKW i pierwszych testach się one nie miesiły ale z czasem podczas eksploatacji i napraw torowiska te kilka cm się ono przesunęło i teraz wagon się mieści.

I od tego niczym morze przed Żydami rozstąpiły się przyczółki wiaduktu pod którym kolej przejeżdża...
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2616 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #154 : 21 Październik 2013, 17:26:13 »
0

Nie rozstąpiły a zmieniła się geometria łuku i wagon teraz tak nie zachodzi jak 30 lat temu.
« Ostatnia zmiana: 21 Październik 2013, 20:16:20 wysłane przez andrzej2110 » Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Cordylus
Mechanik
***
Długość toru:: 283 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #155 : 21 Październik 2013, 21:45:48 »
0

To zależy też kiedy oni sprawdzali przejście tych wagonów. Jeśli w międzyczasie tor był remontowany mogło to wystarczyć na te kilka cm.
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1646 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #156 : 21 Październik 2013, 22:05:20 »
+2

Trudno powiedzieć. Aż takie przesunięcie jest mało prawdopodobne. Sądzę, że kolejarze - pekapiarze mogli mieć bardziej formalne podejście do sprawy. Stwierdzili: brak skrajni, jeździć nie można i cześć.
Zapisane
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1078 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #157 : 21 Październik 2013, 22:28:22 »
+2

 niech tylko ktoś tam się wychyli z wagonu albo drzwi otwarte zostawi  Szok
Zapisane

To jest przekaz.
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3905 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #158 : 22 Październik 2013, 08:12:58 »
0

Wtedy drzwi otwarte zostawi... Oczywiście te będące z przodu w kierunku jazdy, bo tylne się zamkną same.  Duży uśmiech
Zapisane

Naprawa nie będzie tania, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - To podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy. Pamiętaj o tym!
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2002 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #159 : 22 Październik 2013, 08:53:33 »
+3

Wtedy drzwi otwarte zostawi... Oczywiście te będące z przodu w kierunku jazdy, bo tylne się zamkną same.  Duży uśmiech


O tak właśnie:

pociong rozwalił znak Małe | Duże


PS. tytuł filmu rozkłada na łopatki.
Zapisane
Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!