Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #160 : 22 Październik 2013, 09:55:21 » |
+12
|
Wycieczka przedszkolnej gawiedzi radośnie machając przez okna będzie mogła śpiewać: kosi, kosi łapci ]:->
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
pawel.adamczyk
|
|
« Odpowiedz #161 : 22 Październik 2013, 19:26:47 » |
0
|
Znak obrócił się 2 razy aż w końcu się rozdupcył. (z pomocą pociągu)
|
|
|
Zapisane
|
UNITRA z.r.k Diora, Tonsil.
|
|
|
OczeQ
|
|
« Odpowiedz #162 : 06 Kwiecień 2014, 09:52:36 » |
0
|
...do czego to doszło, zamiast normalnie po robocie ciepnonć nawrotnik i do domu, to teraz trzeba Wmctą jechać oblotki robić...
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
|
|
|
hjugytf
|
|
« Odpowiedz #163 : 06 Kwiecień 2014, 13:15:23 » |
0
|
Jak ładnie wymalowany wagon.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #164 : 06 Kwiecień 2014, 18:53:28 » |
0
|
Jaki tam wagon. Nie widać, że przyczepka do drezyny? Oznakowanie wyraźnie to pokazuje, hehe A serio to wagon wyremontowany na 160 lecie. Dawniej stał na pomniku przy peronie w Bytomiu Wąsk. Weimar 1925, czy coś koło tego.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dimekk
Młotkowy
Długość toru:: 137 m
W terenie
Dyżurny ruchu
|
|
« Odpowiedz #165 : 03 Maj 2014, 00:23:38 » |
0
|
Zapytam tutaj z ciekawości, może znajdzie się ktoś kto będzie mógł mi odpowiedzieć: w jakim celu założono sponę iglicową na iglicę dolegającą rozjazdu w Suchej Górze (tego bliżej Karbia)? Zawsze na obydwu rozjazdach suchogórskich były założone zamki trzpieniowe i dobrze spełniały swoje zadanie. W przypadku tego rozjazdu mamy jednak od jakiegoś czasu (?) zabezpieczenie podwójne. Z tego co widziałem - zamknięcie nastawcze suwakowe działa prawidłowo. Skoro tak, po co zabezpieczać dodatkowo iglicę dolegającą? Sprawnie działające zamknięcie nastawcze przy założonym zamku trzpieniowym zapewnia właściwą pozycję zarówno iglicy dolegającej jak i odlegającej.
Wyszło jakieś niedoleganie? Jeśli tak - nie lepiej było bardziej "doszczelnić" rozjazd, zamiast zakładać sponę? Wydaje mi się, że musiała pojawić się całkiem niedawno - spona w dobrym stanie (ciekawego zresztą typu), poduszki ślizgowe nosiły ślady niedawnego smarowania.
|
|
|
Zapisane
|
Panta rhei a nad tym most
|
|
|
OczeQ
|
|
« Odpowiedz #166 : 03 Maj 2014, 07:47:05 » |
0
|
zamek trzeba zdemontoac i wymienic, operowanie kluczem przy pomocy mlota czy brechy nie jest raczej wygodne, a i klucz złamać można... A ze na razie sa wazniejsze rzeczy do robotu, to wyladowala tam spona trzymajaca iglice...
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
|
|
|
dimekk
Młotkowy
Długość toru:: 137 m
W terenie
Dyżurny ruchu
|
|
« Odpowiedz #167 : 04 Maj 2014, 20:53:10 » |
0
|
Hmm, ale problem jest z samym zamkiem trzpieniowym czy zamknięciem nastawczym/ściągiem iglicowym? Bo jeśli z zamkiem to spona powinna wylądować na iglicy odlegającej? BP, MSPANC bom ciekawski
|
|
|
Zapisane
|
Panta rhei a nad tym most
|
|
|
RezerwA
Młotkowy
Długość toru:: 108 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #168 : 13 Styczeń 2015, 19:16:42 » |
+3
|
Rama hamulcowa Lxd2 374 doszczelniona ,zregenerowane zawory Towarowo-Osobowy,oraz wymienione zawory odcinające! Zawory rozrządcze po regeneracji w Sączu.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #169 : 13 Styczeń 2015, 19:21:08 » |
0
|
A powiedz Ty mi Rezerwo, w jakim celu była ta Twoja "średnia ftalowa" skoro i tak na GKW stosuje się eksploatację lokomotyw z odłączonym hamulcem zespolonym, ha?
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
MBd1-138
Młotkowy
Długość toru:: 109 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #170 : 13 Styczeń 2015, 20:33:30 » |
0
|
W ogóle, o co jemu tu chodziło?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #171 : 13 Styczeń 2015, 22:23:12 » |
0
|
A powiedz Ty mi Rezerwo, w jakim celu była ta Twoja "średnia ftalowa" skoro i tak na GKW stosuje się eksploatację lokomotyw z odłączonym hamulcem zespolonym, ha?
Kuc, może Ty mi powiesz, o co Ciebie chodzi? Bo ja najwyraźniej czegoś nie rozumiem.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Janusz
SGKW
Długość toru:: 181 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #172 : 13 Styczeń 2015, 23:19:58 » |
0
|
Też się nad tym zastanawiam.
|
|
|
Zapisane
|
785mm
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #173 : 14 Styczeń 2015, 10:46:34 » |
0
|
No jak to co? Pytałem po co Kolega Rezerwa regenerował podzespoły których się nie używa.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #174 : 14 Styczeń 2015, 21:23:36 » |
+1
|
No owszem, się nie używa jeśli pociąg jest prowadzony na hamulcach ręcznych. Do takich należą pociągi robocze. O innych przypadkach mi nie wiadomo.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
buczek_pkp
|
|
« Odpowiedz #175 : 14 Styczeń 2015, 22:15:36 » |
0
|
Kucowi chodzi o taki magiczny zawór schowany pod pudłem lokomotywy Widocznie jak był w Bytomiu to widział jego położenie. Ogólnie na większości kolejek w Polsce jest on w takim położeniu, że te bebechy z przodu są nie potrzebne
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
RezerwA
Młotkowy
Długość toru:: 108 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #176 : 15 Styczeń 2015, 10:24:14 » |
+4
|
zawory zostały zregenerowane-dotarte,wycieki powietrza po stożku. I jak mam zrobić próba statyczna hamulca,szczelności układu? jak są wycieki powietrza! wg. kary pomiarowej statycznej próby hamulca. Tak mnie nauczyli majstry na byłym PTK oddział WNTK! że hamulec i wózki rzecz ŚWIĘTA! a kontrola jakości P......ło czy maszynioki jada na odciętym zespolonym! z oddziału lokomotywy zawsze rozrządy były otwarte! I chce pokazać panu O. że można na naprawie głównej doszczelnić układ pneumatyczny! Nie życzę żeby ktoś oglądał świat za krat! jak ktoś pod pociąg się ciepnie! Prokurator chce karta próby statycznej hamulca! tyle mom do powiedzenia!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
buczek_pkp
|
|
« Odpowiedz #177 : 15 Styczeń 2015, 16:51:06 » |
+1
|
OK, ale w okresie międzyprzeglądowym to maszynista decyduje o sprawności technicznej hamulca. Prokuratora to akurat najbardziej będzie interesować trzeźwość maszynisty!!! Kolejnym punktem programu to zapewne będzie karta próby hamulca pociągu a nie jakaś karta próby statycznej hamulca bo ona w pociągu to jest tak potrzebna jak rybie ręcznik. Więc w takim razie gratulujemy naprawy i życzymy miłego hamowania nowymi zaworami na Górnośląskich szlakach
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #178 : 15 Styczeń 2015, 17:19:45 » |
0
|
A ja się dopytałem, częściowo zostałem oświecony przez wtajemniczonych. No i fakt - Kuc & Buczek mają rację. Się po prostu nie zorientowałem, bo "zawsze tak było". Pokazuje to w pewnym stopniu jak "wąską" mam widzę :/
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
|