Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #140 : 06 Wrzesień 2013, 17:41:12 » |
0
|
Była toaleta z umywalką i małym bojlerem (10 l) - to ta kanciapka, wejście do której jest od strony wyjazdu na KWK Centrum / za drążkami przebiegowymi. Skoro była toaleta, to był jakiś odpływ. Nic mi nie wiadomo o szambie, zakładam zatem, że była kanalizacja. Toaleta została zdemontowana podczas remontu. I tu proszę nie oskarżać firmy remontowej o samowolę - jej demontaż (podobnie, jak i pieca) został uzgodniony.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ICkonduktor
|
|
« Odpowiedz #141 : 06 Wrzesień 2013, 19:18:39 » |
0
|
Wiem gdzie była toaleta bo obecnie mamy tam swój magazynek Tylko tak myślimy, żeby z nastawni był chociaż odpływ do kanalizacji. O bieżącej wodzie nawet nie myślę bo to nie wykonalne przy moich zarobkach miesięcznych
|
|
|
Zapisane
|
PKP INTERCITY S. A.
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #142 : 20 Październik 2013, 19:20:17 » |
+8
|
Przez 25 lat pokutował pogląd, że klasami rumuńskimi nie da się przejechać pod wiaduktem normalnotorowym za stacją TG Wąskotorowe. Wiedzę tę, przekazaną przez, jak się wydawało, fachowych i wiarygodnych b. pracowników PKP przedpoprzedni zarząd (w tym ja) przyjął za pewną i niewymagającą sprawdzania. A tym czasem dziś (20.10.2013) w Tarnowskich Górach: https://scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1380817_615437411828703_935430742_n.jpg
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
sarna
|
|
« Odpowiedz #143 : 20 Październik 2013, 19:23:56 » |
-3
|
Tak z ciekawości.. Nie prościej było najpierw zmierzyć przy okazji jakiegoś przejazdu technicznego? Może dowiedzielibyście się o tym wcześniej
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #144 : 20 Październik 2013, 19:52:14 » |
+3
|
Najprościej to było zrobić to, co zrobiono dzisiaj - po zakończeniu kursu do TG przepiąć lok na tył i zepchnąć wagony te 200 m w celu naocznego i namacalnego sprawdzenia. Pomiary, jak sądzę, niewiele by dały, bo musiałyby być wykonane z dokładnością do milimetrów.
Są pewne problemy - wagony nie przechodzą gładko, ale przechodzą. Konieczne jest przerobienie kominków od pieców co w wagonach, przerobienie klapy na dachu jednego z nich oraz przebudowa barierki za wiaduktem. Aktualnie te 3 rzeczy ocierają, ale to są kwestie milimetrów, nawet chyba nie centymetra.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janeczek
|
|
« Odpowiedz #145 : 20 Październik 2013, 20:25:41 » |
+4
|
Aktualnie te 3 rzeczy ocierają, Dotrą się.....
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #146 : 20 Październik 2013, 20:46:14 » |
0
|
A czy nie da się opuścić torowiska o kilka cm??
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
sarna
|
|
« Odpowiedz #147 : 20 Październik 2013, 20:48:21 » |
0
|
@Paweł Niemczuk chyba że tak, nie wiedziałem że to tak blisko. Myślałem że specjalnie pchali te wagony przez kilometry
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ariel Ciechański
|
|
« Odpowiedz #148 : 20 Październik 2013, 21:39:36 » |
+1
|
A czy nie da się opuścić torowiska o kilka cm??
Zrobisz to??
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br />
|
|
|
dimekk
Młotkowy
Długość toru:: 137 m
W terenie
Dyżurny ruchu
|
|
« Odpowiedz #149 : 20 Październik 2013, 22:06:11 » |
0
|
OMG, myślałem, że ktoś to kiedyś sprawdził...
|
|
|
Zapisane
|
Panta rhei a nad tym most
|
|
|
Cordylus
|
|
« Odpowiedz #150 : 20 Październik 2013, 23:30:48 » |
0
|
A może od czasów PKP grunt osiadł o te kilka mm?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #151 : 21 Październik 2013, 02:35:21 » |
0
|
@Dimekk: dowcip polegał na tym, że wagony rzekomo miały nie tyle haczyć górą, co za bardzo zachodzić w łuku i klinować się o ścianę pod wiaduktem. Info pochodziło od ludzi wiarygodnych i fachowych, w tym od ostatniego naczelnika WMD BK - śp. Pawła Stery. Twierdził on, że osobiście sprawdzał i, że brakuje nie mniej niż 5 cm, że wagon trze o tę ścianę jak diabli. Uznaliśmy tę informację (a pochodziła od osoby słynącej ze skrupulatności i fachowości) za pewnik... A tu patrzcie - zonk... @Cordylus: problemem nie była wysokość, a ciasny łuk pod wiaduktem i długość wagonów. @Andrzej2110: po kiego licha bawić się w opuszczanie toru, skoro lekkie zmodyfikowanie kominków i klap jest prostsze? I na zakończenie dwie kolejne foty z testów rumuńskich klas w TG: 1. Skarpa pomiędzy wąskim a normalnym torem: https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/q71/s720x720/935977_615503155155462_1342832632_n.jpgDodam: to tylko ziemia i trochę kamieni. Da się usunąć. 2. Barierka na przepuście nad rzeką Stołą. Też da się zrobić. Niemniej jednak teraz wygląda malowniczo. Przerdzewiały wagon, z resztą, też. Ale rdza jest szybsza niż nasi blacharze, heh... Ot, wysoka jakość... https://scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/q77/s720x720/1378068_615502621822182_295480454_n.jpgW kolejnym podejściu będzie testowany fundament normalnotorowego słupa trakcyjnego, który, jak na razie na oko, może być przeszkodą. Ale to się w praniu okaże, czy zabraknie tego centymetra, czy może jednak nie
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #152 : 21 Październik 2013, 17:12:03 » |
0
|
Może po sprowadzeniu klas na GKW i pierwszych testach się one nie miesiły ale z czasem podczas eksploatacji i napraw torowiska te kilka cm się ono przesunęło i teraz wagon się mieści.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Ariel Ciechański
|
|
« Odpowiedz #153 : 21 Październik 2013, 17:15:13 » |
+2
|
Może po sprowadzeniu klas na GKW i pierwszych testach się one nie miesiły ale z czasem podczas eksploatacji i napraw torowiska te kilka cm się ono przesunęło i teraz wagon się mieści.
I od tego niczym morze przed Żydami rozstąpiły się przyczółki wiaduktu pod którym kolej przejeżdża...
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br />
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #154 : 21 Październik 2013, 17:26:13 » |
0
|
Nie rozstąpiły a zmieniła się geometria łuku i wagon teraz tak nie zachodzi jak 30 lat temu.
|
|
« Ostatnia zmiana: 21 Październik 2013, 20:16:20 wysłane przez andrzej2110 »
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Cordylus
|
|
« Odpowiedz #155 : 21 Październik 2013, 21:45:48 » |
0
|
To zależy też kiedy oni sprawdzali przejście tych wagonów. Jeśli w międzyczasie tor był remontowany mogło to wystarczyć na te kilka cm.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #156 : 21 Październik 2013, 22:05:20 » |
+2
|
Trudno powiedzieć. Aż takie przesunięcie jest mało prawdopodobne. Sądzę, że kolejarze - pekapiarze mogli mieć bardziej formalne podejście do sprawy. Stwierdzili: brak skrajni, jeździć nie można i cześć.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ptr
|
|
« Odpowiedz #157 : 21 Październik 2013, 22:28:22 » |
+2
|
niech tylko ktoś tam się wychyli z wagonu albo drzwi otwarte zostawi
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #158 : 22 Październik 2013, 08:12:58 » |
0
|
Wtedy drzwi otwarte zostawi... Oczywiście te będące z przodu w kierunku jazdy, bo tylne się zamkną same.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
AXEL
|
|
« Odpowiedz #159 : 22 Październik 2013, 08:53:33 » |
+3
|
Wtedy drzwi otwarte zostawi... Oczywiście te będące z przodu w kierunku jazdy, bo tylne się zamkną same. O tak właśnie:
PS. tytuł filmu rozkłada na łopatki.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|