Świat kolejek wąskotorowych SMF
18 Kwiecień 2024, 20:45:32 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 7 8 [9] 10   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Relacje z prac na GKW  (Przeczytany 151116 razy)
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #160 : 22 Październik 2013, 09:55:21 »
+12

Wycieczka przedszkolnej gawiedzi radośnie machając przez okna będzie mogła śpiewać: kosi, kosi łapci ]:->
Zapisane
pawel.adamczyk
Mechanik
***
Długość toru:: 261 m

W terenie W terenie



Nałęczów Wąskotorówka
« Odpowiedz #161 : 22 Październik 2013, 19:26:47 »
0

Znak obrócił się 2 razy aż w końcu się rozdupcył. (z pomocą pociągu)
Zapisane

UNITRA z.r.k    Diora,  Tonsil.
OczeQ
Moderator
*****
Długość toru:: 524 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #162 : 06 Kwiecień 2014, 09:52:36 »
0

...do czego to doszło, zamiast normalnie po robocie ciepnonć nawrotnik i do domu, to teraz trzeba Wmctą jechać oblotki robić...  Zawstydzony



* 2014-04-05-094.jpg (195.61 KB, 1024x575 - wyświetlony 1698 razy.)
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
hjugytf
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #163 : 06 Kwiecień 2014, 13:15:23 »
0

Jak ładnie wymalowany wagon.
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #164 : 06 Kwiecień 2014, 18:53:28 »
0

Jaki tam wagon. Nie widać, że przyczepka do drezyny? Oznakowanie wyraźnie to pokazuje, hehe Chichot

A serio to wagon wyremontowany na 160 lecie. Dawniej stał na pomniku przy peronie w Bytomiu Wąsk. Weimar 1925, czy coś koło tego.
Zapisane
dimekk
Młotkowy
**
Długość toru:: 137 m

W terenie W terenie


Dyżurny ruchu


« Odpowiedz #165 : 03 Maj 2014, 00:23:38 »
0

Zapytam tutaj z ciekawości, może znajdzie się ktoś kto będzie mógł mi odpowiedzieć: w jakim celu założono sponę iglicową na iglicę dolegającą rozjazdu w Suchej Górze (tego bliżej Karbia)? Zawsze na obydwu rozjazdach suchogórskich były założone zamki trzpieniowe i dobrze spełniały swoje zadanie. W przypadku tego rozjazdu mamy jednak od jakiegoś czasu (?) zabezpieczenie podwójne. Z tego co widziałem - zamknięcie nastawcze suwakowe działa prawidłowo. Skoro tak, po co zabezpieczać dodatkowo iglicę dolegającą? Sprawnie działające zamknięcie nastawcze przy założonym zamku trzpieniowym zapewnia właściwą pozycję zarówno iglicy dolegającej jak i odlegającej.

Wyszło jakieś niedoleganie? Jeśli tak - nie lepiej było bardziej "doszczelnić" rozjazd, zamiast zakładać sponę? Wydaje mi się, że musiała pojawić się całkiem niedawno - spona w dobrym stanie (ciekawego zresztą typu), poduszki ślizgowe nosiły ślady niedawnego smarowania.
Zapisane

Panta rhei a nad tym most
OczeQ
Moderator
*****
Długość toru:: 524 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #166 : 03 Maj 2014, 07:47:05 »
0

zamek trzeba zdemontoac i wymienic, operowanie kluczem przy pomocy mlota czy brechy nie jest raczej wygodne, a i klucz złamać można...
A ze na razie sa wazniejsze rzeczy do robotu, to wyladowala tam spona trzymajaca iglice...
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
dimekk
Młotkowy
**
Długość toru:: 137 m

W terenie W terenie


Dyżurny ruchu


« Odpowiedz #167 : 04 Maj 2014, 20:53:10 »
0

Hmm, ale problem jest z samym zamkiem trzpieniowym czy zamknięciem nastawczym/ściągiem iglicowym? Bo jeśli z zamkiem to spona powinna wylądować na iglicy odlegającej?
BP, MSPANC bom ciekawski
Zapisane

Panta rhei a nad tym most
RezerwA
Młotkowy
**
Długość toru:: 108 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #168 : 13 Styczeń 2015, 19:16:42 »
+3

Rama hamulcowa Lxd2 374 doszczelniona ,zregenerowane zawory Towarowo-Osobowy,oraz wymienione zawory odcinające!
Zawory rozrządcze po regeneracji w Sączu.


* Rama hamulcowa.jpg (27.88 KB, 122x162 - wyświetlony 1186 razy.)
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #169 : 13 Styczeń 2015, 19:21:08 »
0

A powiedz Ty mi Rezerwo, w jakim celu była ta Twoja "średnia ftalowa" skoro i tak na GKW stosuje się eksploatację lokomotyw z odłączonym hamulcem zespolonym, ha?
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
MBd1-138
Młotkowy
**
Długość toru:: 109 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #170 : 13 Styczeń 2015, 20:33:30 »
0

W ogóle, o co jemu tu chodziło?
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #171 : 13 Styczeń 2015, 22:23:12 »
0

A powiedz Ty mi Rezerwo, w jakim celu była ta Twoja "średnia ftalowa" skoro i tak na GKW stosuje się eksploatację lokomotyw z odłączonym hamulcem zespolonym, ha?

Kuc, może Ty mi powiesz, o co Ciebie chodzi? Bo ja najwyraźniej czegoś nie rozumiem.
Zapisane
Janusz
SGKW
*
Długość toru:: 181 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #172 : 13 Styczeń 2015, 23:19:58 »
0

Też się nad tym zastanawiam.
Zapisane

785mm
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #173 : 14 Styczeń 2015, 10:46:34 »
0

No jak to co? Pytałem po co Kolega Rezerwa regenerował podzespoły których się nie używa. 
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #174 : 14 Styczeń 2015, 21:23:36 »
+1

No owszem, się nie używa jeśli pociąg jest prowadzony na hamulcach ręcznych. Do takich należą pociągi robocze. O innych przypadkach mi nie wiadomo.
Zapisane
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #175 : 14 Styczeń 2015, 22:15:36 »
0

Kucowi chodzi o taki magiczny zawór schowany pod pudłem lokomotywy   Widocznie jak był w Bytomiu to widział jego położenie. Ogólnie na większości kolejek w Polsce jest on w takim położeniu, że te bebechy z przodu są nie potrzebne Chichot
Zapisane
RezerwA
Młotkowy
**
Długość toru:: 108 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #176 : 15 Styczeń 2015, 10:24:14 »
+4

zawory zostały zregenerowane-dotarte,wycieki powietrza po stożku. I jak mam zrobić próba statyczna hamulca,szczelności układu?
jak są wycieki powietrza! wg. kary pomiarowej statycznej próby hamulca.
Tak mnie nauczyli majstry na byłym PTK oddział WNTK! że hamulec i wózki rzecz ŚWIĘTA!
a kontrola jakości P......ło czy maszynioki jada na odciętym zespolonym! z oddziału lokomotywy zawsze rozrządy były otwarte!
I chce pokazać panu O. że można na naprawie głównej doszczelnić układ pneumatyczny!
Nie życzę żeby ktoś oglądał świat za krat! jak ktoś pod pociąg się ciepnie! Prokurator chce karta próby statycznej hamulca!
tyle mom do powiedzenia!
 
Zapisane
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #177 : 15 Styczeń 2015, 16:51:06 »
+1

OK, ale w okresie międzyprzeglądowym to maszynista decyduje o sprawności technicznej hamulca. Prokuratora to akurat najbardziej będzie interesować trzeźwość maszynisty!!!  Kolejnym punktem programu to zapewne będzie karta próby hamulca pociągu a nie jakaś karta próby statycznej hamulca bo ona w pociągu to jest tak potrzebna jak rybie ręcznik.

Więc w takim razie gratulujemy naprawy i życzymy miłego hamowania nowymi zaworami na Górnośląskich szlakach


Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #178 : 15 Styczeń 2015, 17:19:45 »
0

A ja się dopytałem, częściowo zostałem oświecony przez wtajemniczonych. No i fakt - Kuc & Buczek mają rację. Się po prostu nie zorientowałem, bo "zawsze tak było". Pokazuje to w pewnym stopniu jak "wąską" mam widzę :/
Zapisane
OczeQ
Moderator
*****
Długość toru:: 524 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #179 : 02 Luty 2015, 19:02:51 »
+1

W zasadzie to również relacja, co z tego, że zrobiona przez tzw. podmiot zewnętrzny :

http://katowice.tvp.pl/18674925/maja-pociag-do-naprawy-pociagow
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
Strony: 1 ... 7 8 [9] 10   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!